Riitelevät teini sisaret

väsynyt äiti

Mitä ihmeetä teen kun teini-iässä olevat tyttäreni eivät tule toimeen keskenään? Ei mitään yhteistä ei mitään? ikäeroa 2v. Hyvät neuvot ja vinkit olisi nyt tarpeen.

14

3062

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emma

      kuulostaa iha multa ja siskoltani..
      enpä tiedä, mä en ainakaan kuuntele mitä mutsi sanoo pahemmi.
      tietty se tuntuu tyhmältä kun mutsi vaan kiristää linjoja entist enemmä..
      mut pakko sen jotai on tehä vissii..

    • ...

      Eihän siinä voi muuta tehdä kuin odottaa, että jompikumpi muuttaa pois. Sitten kun ei olla niin paljon tekemisissä niin huomataankin, että tullaan ihan hyvin toimeen keskenään. Ihan normaaliahan tuollainen tappeleminen on.

    • aebgoåu

      se nyt vain täytyy jaksaa käyt välillä karjaisemassa, jos menee kauhean isoksi tappeluksi, mutta kokonaan et voi tappeluita lopettaa ennen kuin oinen siirtyy tuosta teini kaudesta pois. ja jos on jotain mistä voisi äiti verottaja käydä ottamassa veroa (älä koske meikkeihin :D) esim.puhelin saldo pienemmäksi tai laitat sellaisen jos ei ole sopiva määrä olisi jotain 15e. viikkorahaa ei tipu vähään aikaan. tai verotat sen 3e pois siitä tai jotain vastaavaa mieti mitä itsekkin sait lapsena rangaistukseksi paitsi jätä piiskaus pois se on laitontakin ja siitä ne ärtyisivät verisesti sinua kohtaan. eli pientä rangaistusta mutta ei mieluiten jotain arestia se ei toimi kylä yhtään mitenkää siitä se tappelu vain yltyy kun joutuvat katsomaan toisiansa vielä enemmän pärjäile life is life ;) :D.

      • sama MIES

        on tuo 15egeä vähän liikaa pistä 10e ;).


    • tyttö15

      Paitsi että me ollaan ne riitelijät siskon kaa. :) En osaa antaa neuvoja, meilläkin muuten ikäeroo noin kaks vuotta (2,5), pikkusisko on 12. Ikävää etten voi neuvoa... Koska itekään en tiiä miten meidän pitäis toimia. :)

      • Riiteliä

        Mä ja mun isosiskokin riidellään iha sikana molemmat vaan ärsyttää toisiaan molemmat haluis olla sovuissa mut se ei vaa onnistu,en tiiä miten sen jatkuvan riitelyn vois lopettaa. Mulla ja mun siskolla on 2,5v ikäeroo ja se on 14 ja mä täytän 12 tänä vuon.


    • valitettavasti

      Tiettyyn rajaan asti ei oikein kannata muuta kuin pistää pää tyynyn alle ja ostaa korvatulpat. Enkä missään nimessä tarkoita etteikö saisi olla kuria, rajoja ja komennusta, mutta pikkuenkeleitä heistä ehkä tähän hätään saa.

      Minulla ja sisarellani on myöskin kaksi vuotta ikäeroa, mutta meillä kävi niin omituisesti että kävin oman pahimman murrosikäni pikakelauksella 13-vuotiaana ja nuorempi sisareni aloitti vasta 14-15-vuotiaana, joten emme kiduttaneet äitiä samaan aikaan. Nyt äitini sen sijaan taistelee siskosten 17 ja 11 kanssa kotona, kuusi vuotta ikäeroa, myöhäismurkku ja varhaismurkku saman katon alla. Melkein pelottaa mennä käymään siellä =)

      Poppakonsteja en osaa antaa, mutta toivotan sinulle paljon jaksamista ja voimia, niitä omakin äitini kaipaa!

    • Markku

      Uskon että ei ole helppoa. Itselläni oli kolme murrosikäistä tyttöä yksin kasvatettavana. Jokaisella niistä on äkkipikainen luonne ja nyrkit toisinaan mukana tappeluissa. Välillä se oli tosi sotaa.
      Nyt vanhin tyttö olisi 27, mutta hän kuoli marraskuussa 2004. Muut ovat 25 ja 23 vuotiaat. Toisen naisen kanssa sain vielä yhden tytön (nyt 17v), mutta en ole virallisesti hänen huoltajansa ja tyttö asuu äitinsä uuden perheen kanssa. Pidän silti tyttöön yhteyttä ja vietämme yhteistä aikaa.

    • nuori 16v

      Mä oon perhekodissa (ei ole sama kuin laitos, vankila tai hullujenhuone). Meillä on siellä tytöt 17, 16 (mä) ja kolme 15-vuotiasta ja on myös 12-vuotias poika. Noi 15-vuotiaat riitelee koko ajan keskenään ja kitisee joka asiasta. Se on tosi rasittavaa. Me kaks vanhinta aina huokaillaa väsyneesti ku ne kolme vikisee joka asiasta toisillee... Se vanhin pääsee kuukauden päästä pois (täyttää 18) ja mä EHKÄ huhtikuussa lähen itsenäistymisasuntoon...
      Jaksamista kaikille :)

      • AS:D:

        SAAAATANAN HUÒRANPENIKAT AS:DAS:FDAS:FDAS:FD:FDFDS::D:FDS:DSFD:SS:FD:FD:FDD::FDFS:FD:F:FF:F:DS:::SF:S:ASFDASFD:F:F::SFS:ADA:FD


    • Auttaja

      Hei teini tyttöjen äiti. :) Se on ihan normaalia että tuossa iässä tytöt ei tule toimeen keskenään, itselläni on teini ikänen veli jonka kanssa tulee heti riitaa. se on tuo ikä. mutta eiköhän se siitä. :D:D:D:D

    • on se

      Koittakaa vaikka kertoa jommallekkummalle sisaruksista, että ei kannata kiinnittää huomiota niin paljoa toiseen, sehän on vain tyhmempi kuka jatkaa. On kuitenkin riski että toinen kertoo toiselle ja sitten molemmat ovat vihaisia vanhemmilleen, vaikka tätä ei kovinkaan usein tapahdu.

    • 244544

      Eihän tytöt ikinä tule toimeen keskenään muutenkaan.

    • VitunTeinit

      En tiedä mitä sanoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2802
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      259
      2792
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2395
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      207
      1876
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1348
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1162
    Aihe