Moi !
Galantin osto suunnitelmissa, lähinnä vuosimallit -97 ja -98 kiinnostavat. Koneeksi 2.5 V6 automaatilla. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä autosta vaikkakin eri koneella ?
Onko kokemuksia Galant 97 - 98 ?
10
4755
Vastaukset
- 96 kw 6 v
Rengasmelu ehkä liian suuri ja ajoasento tuntui alussa liian "formulamaiselta" mutta nopeasti siihen tottui.
Lämmin, tilava, upean näköinen, pieniruokainen (pienin kulutus 5,8 mutta oli todella säästäväistä ajoa ilman kuormaa),eritäin hyvä ajettava (kulki 215 saksassa tietysti mutta ajetavuus oli samaa luokkaa kuin olisi ajanut 100)
Suosittelen.
ps. moottori oli parin litran bensa. - galantisti
manuaalina ainakin auto on kuin lentokone. hintaansa nähden todella hyvä, ja sivutuotteena tulee sitten todella hyvän näköinen auto.
- 2.5 V6
Hyvä auto se Galant on kyllä ajaa.
Moottorissa riittää hyvin voimaa ohituksiin. Jos verrataan tätä galantin konetta esim. volvon 170hv koneeseen niin kyllä galantin kone on selvästi tehokkaamman tuntuinen ajossa.
Tukivarsissa taitaa olla suurimmat ongelmat näissä galanteissa. Niitä on ihmiset joutunu uusimaan jonkinverran.- ttimonen
Kiitos kommenteista !
Yhtä parilitrasta kävin koeajamassa mutta oli bensaa niin vähän tankissa että vähäiset oli ajelut. Rengasmelu tuli itsellänikin päällimmäisenä mieleen mutta eri renkailla sekin voisi vaimentua. Huoltojen hinnat ovat kuulemma arvokkaat mutta niinhän nuo kuulostavat olevan muissakin uudemmissa autoissa :) - 96 kw 6 v
ttimonen kirjoitti:
Kiitos kommenteista !
Yhtä parilitrasta kävin koeajamassa mutta oli bensaa niin vähän tankissa että vähäiset oli ajelut. Rengasmelu tuli itsellänikin päällimmäisenä mieleen mutta eri renkailla sekin voisi vaimentua. Huoltojen hinnat ovat kuulemma arvokkaat mutta niinhän nuo kuulostavat olevan muissakin uudemmissa autoissa :)Jakopään huolto ainakin joissakin japsiveekutosissa helevetin kallis eli se kannattaa selvittää.
- ttimonen
Onko kokemuksia automaatin kestävyydestä?
Jostain kuullut että niissä voi olla liian heikko V& koneeseen, mutta kaipaisin lisää tietoa. - zuhari
96 kw 6 v kirjoitti:
Jakopään huolto ainakin joissakin japsiveekutosissa helevetin kallis eli se kannattaa selvittää.
Jakopää remppa on jo sinällään kallis kun vaihtoon menee hihnan lisäksi ohjuria ja kiristintä ja vesipumppu. Yleensä tuo jakopään huolto sijoittuu nk. isoon huoltoon, joten jakopää ei ole ainoa paikka jota rempataan.
Varaosista kertyy hintaa ja joku sanoi että pelkät tulpatkin maksaa 160€ (6kpl), joten siihen vielä muutama tunti työtä niin eiköhän päästä nelinumeroiseen laskuun.
- mitsumiäs
itselläni ollut kyseinen -97 v6 manuaali nyt puolitoista vuotta ja yli 45tkm takana huoletonta ajoa. takaiskunvaimetimet autoon kun vaihdoin, niin vasta kolmannella kerralla tuli merkkiliikkeestä oikeanlaiset, varaosana ei saanut.. auto liikkuu nätisti ja keskikulutus on ollut samaa luokkaa kuin edellisessä autossani(-99 golf 1,4) aika uskomatonta, mutta totta keskimäärin siis 7,8-8,5l/100km.. itselläni juuri tulossa jakopääremmin vaihto eteen, eräs huoltomies kertoi, että vaihtotyö on 120 euroa osat, eli ei mitenkään kallis. Oman autoni hain Saksasta ja tyytyväinen olen ollut..
- No näin meillä
Itse tilasin takaiskarit Japaniasta lentorahtina (kaksi viikoa lieneekö kirjekyyhkyt tuoneet) à 90 €/kpl.
Tilasin myös jouset kun merkkiliikkeessä niin käskettiin.
Tilasin ekat iskarit tarvikkeena. Merkkiä en muista mutta Arwidsonilta ne tuli. Ei edes kokeiltu paikoilleen kun alkuperäisten iskareiden männän varsi oli samaa kaliiberia kuin tarvikeiskareiden sylinterin ulkokehä. Sitten mentiin merkkiliikkeeseen.
Auton perä siis lepäsi maassa ja Lapin Auto konkurssin partaalla tilautti iskarit ja jouset vaikka jousissa ei mitään vikaa ollutkaan.
Normaaliin tapaan Lapin Auton eli nykyisen Pörhön käytännön mukaisesti osista maksettiin etukäteen puolet ennen kuin osia edes tilattiin.
- 2,5 manuaali STW
tiellejäämis ja katsastus hylky taulukois aivan viattomimmasta päästä! mul -97 farkku 2,5v6 kulutus 7,79-10.6(=suurin) 223kmh (sedan kulkee paremmin)
katsastuksen jälkeen olin nolona,merkintä paperissa: REKKARIKILVEN POLTIN PALANUT, ei mitään muuta vikaa. yleensä olen mitsujen kanssa tullut katsastuksesta täysin puhtain paperein!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978