haukkumisesta

minni mopsi

En löytänyt kunnolla puhetta tästä: haukkuvatko vinttikoirat yleisesti paljon? Eli onko niillä taipumusta räksyttää? Minun käsitykseni on että ei, olenko oikeassa? Kaikki vinttikoirat jotka olen nähnyt ovat kävelleet hirmu nätisti omistajan vieressä..Onko suuria eroja eri vinttikoiraroduissa? Onko suurilla ja pienillä vinttikoirilla suuria eroja muuta kuin koko? Esim ovatko suuret rauhallisempia? Kiitos!Ja hei, jos pystytte, verratkaa vinttejä esim terriereihin tai mihin tahansa, niin saan kokonaiskuvan luonteesta!!

7

927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • carri

      meillä tuo borzoi ei juuri ikinä hauku.sillon ainoastaan jos puolustaa ruokaansa muilta koirilta.vuosia sitten oli englanninvinttikoira osaomistuksessa ja se piti lopettaa agressiivisuuden takia.puri kahta vierasta ja ei päästänyt enää miestäni sisälle sekä haukkui kaikki vieraat ja irvisteli.normaalisti vintturit sisätiloissa todella rauhallisia,mutta kun saavat tietää että ulkoillaan niin voi sitä ulinaa.eli enemmän meillä ulistaan kuin haukutaan.ja nämä vinttureiden reaktiot ovat todella kiihkeitä eli hypitään 2m korkeuteen,ulistaan,pyöritään yms...vinttikoirat ei normaalisti räksytä eli siksi isommatkin vintturit sopii hyvin esim.kerrostaloon=)

      • haukkuu

        naapurin kolme vinttiä haukkuu todella paljon! voi olla myös se että ne ovat aika paljon ulkona ( ei nyt) mutta silloin ku sää sen sallii
        ja se yks ulisee koko ajan.


      • Mirre

        linjaa engl.vinttarisi oli? Minkä ikäinen? Kovasti kiinnostaa, sillä tuo käytös ei ole normaalia rodulle. Oliko koiralle kenties sattunut jotain?


      • carri
        Mirre kirjoitti:

        linjaa engl.vinttarisi oli? Minkä ikäinen? Kovasti kiinnostaa, sillä tuo käytös ei ole normaalia rodulle. Oliko koiralle kenties sattunut jotain?

        oli ja näyttelytetty suomen muotovalioksi asti.kerkesi olla meillä noin puoli vuotta kun alkoi ylipaljon puolustamaan perhettämme ja etenkin minua.lenkilläkin ohikulkevia näykkäsi,isännöitsijälle irvisteli ja lopuksi ei miestäni päästänyt taloon.muille koirille oli ihan ok.kasvattaja sanoi et voi olla luupiikki esim.vietiin sitten viimeiselle piikille koska oli osaomistuksessa kasvattajan kanssa ja ikääkin kun oli=(ja selkänsä kun vieras sisällä käänsi ni oli hampaat takalistossa,oli siis todella arvaamaton ja jotainhan oli vialla tosiaankin.etenkin kun vertaa meidän nykyisiin koiriin...


      • carri
        carri kirjoitti:

        oli ja näyttelytetty suomen muotovalioksi asti.kerkesi olla meillä noin puoli vuotta kun alkoi ylipaljon puolustamaan perhettämme ja etenkin minua.lenkilläkin ohikulkevia näykkäsi,isännöitsijälle irvisteli ja lopuksi ei miestäni päästänyt taloon.muille koirille oli ihan ok.kasvattaja sanoi et voi olla luupiikki esim.vietiin sitten viimeiselle piikille koska oli osaomistuksessa kasvattajan kanssa ja ikääkin kun oli=(ja selkänsä kun vieras sisällä käänsi ni oli hampaat takalistossa,oli siis todella arvaamaton ja jotainhan oli vialla tosiaankin.etenkin kun vertaa meidän nykyisiin koiriin...

        se ettei koiralle tosiaankaan meillä ollessa ainakaan sattunut mitään.


      • naapuri myös
        haukkuu kirjoitti:

        naapurin kolme vinttiä haukkuu todella paljon! voi olla myös se että ne ovat aika paljon ulkona ( ei nyt) mutta silloin ku sää sen sallii
        ja se yks ulisee koko ajan.

        Naapurisi varmaan tykkäisi että kertoisit hänelle että koirat haukkuu/ulvoo. Ainakin minä tykkäisin että tietäisin tehdä koirille jotain ettei niillä olisi ikävä olla kotona yksin... Vaikka haukkuminen/ulvominen ei sinua itseä haittaa, mutta naapurista tuntuu varmaan ikävältä esim. netin kautta tietää että koirat ulvoo kotona yksin ollessaan, eli niillä on eroahdistusta.. Itse ainakin KOLMEN vinttikoiran omistajana haluaisin tietää onko kyseessä juuri meidän koirat.. =)


    • Vintti

      Yleisesti ottaen vinttikoirat ovat aika hiljaisia koiria. Tietysti yksilöissä on eroja, joku yksilö voi sitten haukkua vähän enemmän. Eivät ne kuitenkaan yleensä räksytä turhasta. Vinttikoiraradalla vieheen perään ne kyllä useinkin haukkuvat (etenkin whippetit).

      Pentuina ja nuorina monet vinttikoirat ovat todella vilkkaita, aikuisena sitten kotioloissa erittäin rauhallisia. Vinttikoirat tulevat myös yleensä aika hyvin toimeen muiden koirien kanssa.

      Vinttikoirilla ei ole suurta miellyttämisenhalua, joten ne eivät tottele samalla lailla kuin esim. terrierit. Ne tottelevat, jos niitä sattuu huvittamaan ja jos tarpeeksi monta kertaa käsketään!

      Vinttikoirat (suurin osa roduista) ovat mielestäni aivan ihania koiria! Kannattaa käydä vinttikoiran omistajien tai kasvattajien luona vierailemassa, niin saat kuvan, minkälainen mikin vinttikoirarotu on. Eri vinttikoiraroduissa on kuitenkin paljonkin eroja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe