sain tänään verikokeiden tulokset; natrium on alhainen ja valkkarit koholla..Kaulassa patti..Voisiko mahdollisesti olla kilpirauhasen oireita..Lisäksi väsyttää ja palelee, sekä paino nousee.
Kiitos ystävällisistä vastauksista
Natrium..
4
5089
Vastaukset
- alhaalla myös
Onko sinulla joku lääkitys,joka laskee natrium arvoa alas? minulla on epilepsialääkitys,joka imee suoloja pois. Lääkäri käski vaan lisätä suolaa ruokiin,ja jos ei auta,niin vaihtuu lääkitys. Varmaan samat ohjeet lääkäri on sinullekin antanut. Jos ei,niin lisää ruokiin suolaa ja katso auttaako. Natrium voi laskea myös muista syistä.
- Daye
mitään lääkitystä. Senpä takia tämä onkin kovin outoa. Mummollani oli ns.myrkkystruuma kun olin lapsi ja kuulemma kilpirauhassairaudet ovat yleensä perinnöllisiä.
Jatketaan miettimistä ;)
Kiitos vastauksestasi
- JaJu
Kilpirauhasen vajaa toiminnan seurauksena voi syntyä hyponatremia ts natrium laskee koska nestettä kertyy elimistöön. Vaarallisen alhainen on arvo alle 120 ja jos vielä laskee nopeasti (1-2vrk:n aikana). Normaalialue siinä 140-145.
Hyponatremian oireita mm. kova väsymys, kohonnut verenpaine, hermostuneisuus, lihaskrampit, lihasväsymys, lievä painonnousu, virtsamäärät laskee ja väkevöityy, tietynlainen sekavuus.
Sulla voi hyvinkin olla hypotyreoosi. Pitäisi mitata tsh ja t4v. Jos tulehdusperäinen, nostaa se myös valkosoluja.- MieKans
Terveeks,
Noista arvoista:
Minulle riitti Natrium arvo 127 kesähelteen jälkeen ja pyörryin pari kertaa ==> kylki kipeenä
3 viikkoa ja lääkitykseksi Metwurstia, ei KELA korvausksia. Mulla tuo suolatasapainon laskun aiheutti epilepsialääke ei kilpirauhasen vajaatoiminta jota myös sairastan.
MieKans
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759