mikähän tämä liivate ja hiiva hommeli mahtaako olla tietoa tämähän liemi liittyy kasvien hyvinvointiin.
Vastaukset 3
- patu
Oon nimittäin nyt hieman pihalla?!!??
Onkohan kyseessä tuollainen omavalmiste hiilidioksidi annostelija sydeemi?
CO2
http://satuj.aqua-web.org/hiilidioksidi.php - henu
Ei sitä liivatetta sinne välttämättä tarvii tunkea. Elikkäs kiljut pulloon käymään, pullosta letku takaiskuventtiilin kanssa varmistettuna kaasukelloon tai suodattimen diffuusoriin. Yksinkertaista. Kilju oman pään mukaan vaikka näin: sokeria (vaikka 1,5 dl), lämmintä vettä (0,5 l)ja hiivaa (kuivahiivaa vaikka 1 tl, puolikaskin riittää) plus kandee laittaa 1 tl ruokasoodaa vielä niin käy tasaisemmin ja kauemmin. Ja kuivahiivahan tarvii aluksi 42 astetta että alkaa käydä. Kuumempi tappaa... Litku sitten vaikka jalustakaappiin ulkosuodattimen kylkeen sopivan lämpöiseen. Käy se huoneenlämmössäkin mutta hitaammin.
- ville-j
Kasvit tarvitsevat hiilidioksidia yhteyttämiseen. Jos hiilidioksidia ei ole riittävästi, kasvit eivät kasva hyvin. Levättyvät ja kuolevat.
Käymisessä (sokeri hiiva) syntyy hiilidioksidia, joka johdetaan akvaarioon letkua pitkin. Osa johdetusta CO2:sta liukenee veteen. Kasvit hyötyvät tästä lisätystä CO2:sta. Mutta.. Lisäyksen tarve riippuu täysin siitä, tarvitseko CO2 lisää vai et.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411030
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.27956Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s43858- 41745
Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?48704- 60640
- 37589
Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?67588- 76577
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?57575