Bulvaaneista

Bansku

Selittäkääs mulle mitä bulvaanit tekee.
Selailin tossa yritysuetteloa ja näin yhden etäisesti tuntemani ihmisen firman nimen.Olen kauan ihmetellyt kun sen firman osoite on sen omakotitalo eikä siellä mitään tuotteita valmisteta kuten netti antaa ymmärtää. No, selailin saman alan yrityksien nimiä ja uteliaana selasin kaikki tuoteet läpi joissa voisi olla kyseisen firman nimi muttei missään kategoriassa ollut tätä firmaa. Siis ei valmista mitään näistä tuoteista vaikka firman nimi oli joukossa.
Rupesin aattellemaan että oiskos ukko bulvaaani?

11

1517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekaks,mitä bulvaanit ees on? (mä en tiiä..)

• Bansku

mäkin tässä kyselen. Google antaa tiedon että bulvaani on näennäisostaja, näennäisfirma...

• Remmari ek

Bulvaani on valeostaja, joka ostaa jotakin "tuntemattoman" toimeksiantajan puolesta. Sellainen menettely on yleistä esim. osakekaupoissa, kun varsinainen ostaja haluaa pysyä tuntemattomana.
        Sen ei suinkaan tarvitse olla rikollista toimintaa.

Aloittajan mainitsema liikeyritys saattaa olla ihan OK-firma: Yrittäjä välittää tuotteita. Hän myy jotakin ja toimittaa sen suoraan sellaisen valmistajan tai maahantuojan varastosta, jonka kanssa hänellä on sopimus. Sellainen kaupankäynti on varsin tavallista. Yrittäjä ei tarvitse silloin muuta kuin firmansa nimen, osoitteen, puhelimen, tietokoneen ja faksin.

Hän esimerkiksi saattaa myydä sellaiselle pienelle kohderyhmälle, joka ei kiinnosta valmistajaa bisneksen pienen määrän vuoksi. Tuollaiset pikkufirmat voivat tietysti olla myös vähän "harmaalla" alueella, mutta valtaosa toimii täysin laillisella tavalla.

• Bansku
        Remmari ek kirjoitti:

Bulvaani on valeostaja, joka ostaa jotakin "tuntemattoman" toimeksiantajan puolesta. Sellainen menettely on yleistä esim. osakekaupoissa, kun varsinainen ostaja haluaa pysyä tuntemattomana.

Aloittajan mainitsema liikeyritys saattaa olla ihan OK-firma: Yrittäjä välittää tuotteita. Hän myy jotakin ja toimittaa sen suoraan sellaisen valmistajan tai maahantuojan varastosta, jonka kanssa hänellä on sopimus. Sellainen kaupankäynti on varsin tavallista. Yrittäjä ei tarvitse silloin muuta kuin firmansa nimen, osoitteen, puhelimen, tietokoneen ja faksin.

Hän esimerkiksi saattaa myydä sellaiselle pienelle kohderyhmälle, joka ei kiinnosta valmistajaa bisneksen pienen määrän vuoksi. Tuollaiset pikkufirmat voivat tietysti olla myös vähän "harmaalla" alueella, mutta valtaosa toimii täysin laillisella tavalla.

ihan järkevältä selitykseltä. Tuon kaltaiselta se toiminta vähän vaikuttaakin. Kiitti!:)

• Remmari ek kirjoitti:

pääsee jo viisastumaan...mä tunnenkin sitten yhden tällaisen bulvaanin,en vaan ollut ikinä kuullut tuota nimitystä...

• Bansku
        mii-su kirjoitti:

pääsee jo viisastumaan...mä tunnenkin sitten yhden tällaisen bulvaanin,en vaan ollut ikinä kuullut tuota nimitystä...

tää palsta viksu vaikka monet tätä haukkuukin idioottien palstaks! Aina välillä oppii kaikenlaista uutta :o))

• Bansku kirjoitti:

tää palsta viksu vaikka monet tätä haukkuukin idioottien palstaks! Aina välillä oppii kaikenlaista uutta :o))

porukkaahan täällä pyörii ja ne jotka meinaa että tää ois idioottien palsta,ovat just niitä,joilla ei mene jutut jakeluun..;)

• perustaa
        mii-su kirjoitti:

porukkaahan täällä pyörii ja ne jotka meinaa että tää ois idioottien palsta,ovat just niitä,joilla ei mene jutut jakeluun..;)

meidän palsta ja teidän palsta ja heidän palsta? ;)) kik.... :DDD

• perustaa kirjoitti:

meidän palsta ja teidän palsta ja heidän palsta? ;)) kik.... :DDD

pitäs..:)mut osaiskohan jokainen mennä sille palstalle mille kuuluu? ;))taitais mennä nii,että oltais kaikki siellä fiksujen palstalla..:D

(hyvä vinkki muuten sulla...;))) )

• Ystävyksetkin

Funtsippas et me oltais jotenkin tuttuja,mä soittaisin sulle et käys ostaa mulle siit nurkka-
      puodist joku kama . Ja mä haen sen joskus sulta
      "ehkä maksaisinkin" kun aikaa on. Sinä toimisit
      BULVAANINA: joten ei mitään eririkoist.

• Tanevaan

Bulvaanit toimii niin,että joku antaa niile fyrkkaa kauheesti ja sanoo,että menepä ja osta mulle toi firma ja sitte rupeet Toimitusjohtajaksija minä neuvon mitä teet,eli oikea omistaja ei näy missään liiketoiminnassa,jolloin on helppo esim jättää verot ynnä muut maksut maksamatta ja tämä bulvaani sitten vaan sano et sorry en tienny kun mulla ei rahaakaan.Tässä tämä noin lyhyesti eli jos halutaan kusettaa niin bulvaanit peliin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3674
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2001
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1333
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1220
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      101
      1084
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1065
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1020
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      975
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35