Mitä lahjaksi 18-v pojalle????

Tuore äitipuoli

Nyt on tosi kyseessä! Mitä ihmettä lahjaksi mieheni pojalle "jolla on jo kaikki??!" (On hienot kännykät ja tietokoneet sun muut hilavitkuttimet.) Silti olisi jotain pakettiin pistettävää kehitettävä, kun joulua vietetään samassa huushollissa. Apua, nyt olisi hyvät vinkit kullan arvoisia.

56

50350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmasi

      Kassi, sen saa pienen tilaan ja lisäksi se voi sen laittaa päähän kun menee julkisille paikoille.
      Käytännöllinen ja halpa.

    • uusi auto;))

      !!!!!!!!!

      • tuore äitipuoli

        ...tätä lahjaa hän on jo toivonut. Pitäisi kai ensin alkaa lotota.


    • jeps

      VINKKEJÄ
      *Lahjakortti johonkiin liikkeeseen, jossa tykkää käydä.
      *Taskumatti kaiverretulla nimellä
      *Autolehden vuosikerta

      • osk-ari

        Osta sille pennulle jostain naamari


    • 19wee

      Tuon ikäiselle on vaikea ostaa mitään, varsinkin jos sillä jo kaikkea on. Varmaan voisi miettiä jotain käytännöllistä, tietysti jos tykkää lukea niin vaikka joku dekkari, tai sitten tietysti lahjakortti jonnekin musiikkiliikkeeseen. Se vaan on vähän tavanomainen lahja, mutta parempi kuin ei mitään. Ja vähän se lahja riippuu siitäkin, millaiset välit teillä on. Voi se olla jotain humorististakin, mutta välttämättä teillä ei ole samanlainen huumorintaju. Yksi hyvä olisi varmasti vaikka joku Teema-astiastoon kuuluva 4 kahvimukin setti. Joku päivä sen voi ottaa mukaan kun muuttaa omaan kämppään, eikä se ole mitenkään "epämiehekäs" lahja ainakaan sitten jos otat sen mustan värisenä. Musta on aina "cool", samoin suomalainen muotoilu. Ja on varmasti käytännöllinen lahja, eikä mitään tyhjänpäiväistä rihkamaa.

      • __Pirre__

        Toi on aika hyvä idea toi Teema -astiasto. Se on tosiaan sellainen miehelle sopiva astiastomalli. Tosin se riippuu ihmisestä. Jos kaveri vaikuttaa siltä että asuu kotona kolmikymppiseen niin sitten ei ehkä kannata, mutta jos herra on jo "kasvanut aikuiseksi" ja kypsä tekemään viisaita päätöksiä, niin tuo on oiva lahjaidea!!


      • tuore äitipuoli
        __Pirre__ kirjoitti:

        Toi on aika hyvä idea toi Teema -astiasto. Se on tosiaan sellainen miehelle sopiva astiastomalli. Tosin se riippuu ihmisestä. Jos kaveri vaikuttaa siltä että asuu kotona kolmikymppiseen niin sitten ei ehkä kannata, mutta jos herra on jo "kasvanut aikuiseksi" ja kypsä tekemään viisaita päätöksiä, niin tuo on oiva lahjaidea!!

        Kiitos, tuosta alkaa jo jotain saada irti. Musiikkia en taida ostaa, sillä arvelen että
        tietsikkaa käyttävänä kaverina hänellä on taito
        sen hankkimiseen sieltä.


      • on loppunut
        __Pirre__ kirjoitti:

        Toi on aika hyvä idea toi Teema -astiasto. Se on tosiaan sellainen miehelle sopiva astiastomalli. Tosin se riippuu ihmisestä. Jos kaveri vaikuttaa siltä että asuu kotona kolmikymppiseen niin sitten ei ehkä kannata, mutta jos herra on jo "kasvanut aikuiseksi" ja kypsä tekemään viisaita päätöksiä, niin tuo on oiva lahjaidea!!

        että ei juuri kannata mustia astioita ostaa, ellet osta koko sarjaa. En tiedä yhtään 18-vuotiasta MIESTÄ, joka haluaisi joululahjaksi astioita.


      • siis musiikin imurointi
        tuore äitipuoli kirjoitti:

        Kiitos, tuosta alkaa jo jotain saada irti. Musiikkia en taida ostaa, sillä arvelen että
        tietsikkaa käyttävänä kaverina hänellä on taito
        sen hankkimiseen sieltä.

        tsot tsot tsot.

        Jos astioita ostat, niin vihjaat samalla että haluat hänen häipyvän :( En suosittele.


      • 19wee
        on loppunut kirjoitti:

        että ei juuri kannata mustia astioita ostaa, ellet osta koko sarjaa. En tiedä yhtään 18-vuotiasta MIESTÄ, joka haluaisi joululahjaksi astioita.

        Teemoissa on juuri se idea että niitä voi mainiosti yhdistellä eri värisiäkin. Ja ei kai kukaan välttämättä astioita pyydäkään/haluakaan lahjaksi, mutta niiden tarpeellisuuden tajuaa vasta sitten kun niille tulee käyttöä. Kuvitellaanpa tilanne kun sekin nuorimies muuttaa omaan kämppään. Korkeintaan jostain halpahallista on siinä vaiheessa vara astiat ostaa, eiköhän lämmitä mieltä kun on joskus saanut lahjaksi sentään kunnolliset astiat? Näin ainakin itselläni oli. Sain 18-vuotiaana lahjaksi astioita (Teema-sarjaa), vaikka en niistä niin kamalasti ilahtunutkaan. Niinpä vain muutaman kuukauden kuluttua tuli kyse astioille kun muutin omaan kämppään opiskelujen myötä. Oikeastaan ne kunnolliset astiat oli paras lahja mitä ikinä olen saanut. Nykyään kehtaa kavereitakin pyytää kahville kun ei mistään pahvimukeista tarvi kahvia tarjota. Siis hienot astiat on tuon ikäiselle, kaikkea muuta jo omistavalle nuorelle todella hyvä lahjaidea. Ja jos ei mustia Teemoja enää valmisteta niin saa niitä harmaina ja tumman sinisinäkin. Eikä se mitään vihjailua ole, voihan niitä yhtä hyvin pitää kotonakin keittiön kaapissa ja käyttää, vie vain sitten mukanaan joskus kun on muuttamassa poies...


      • 20v. mies
        on loppunut kirjoitti:

        että ei juuri kannata mustia astioita ostaa, ellet osta koko sarjaa. En tiedä yhtään 18-vuotiasta MIESTÄ, joka haluaisi joululahjaksi astioita.

        Itse sain juuri tuossa 18-19vuoden iässä noita astioita, lakanoita ym lahjaksi. Tuolloin oli sellane fiilis et "ihan kiva joo, ehkä näille on joskus käyttöä." Nyt kun olen muuttamassa pois kotoa, oon vasta tajunnu et hei mulhan on ihan siitit astiat ja lakanat ym jo valmiina. Eli itse ainakin kannatan jotain tommosta käytännöllistä lahjaa.


      • lahjaksi
        19wee kirjoitti:

        Teemoissa on juuri se idea että niitä voi mainiosti yhdistellä eri värisiäkin. Ja ei kai kukaan välttämättä astioita pyydäkään/haluakaan lahjaksi, mutta niiden tarpeellisuuden tajuaa vasta sitten kun niille tulee käyttöä. Kuvitellaanpa tilanne kun sekin nuorimies muuttaa omaan kämppään. Korkeintaan jostain halpahallista on siinä vaiheessa vara astiat ostaa, eiköhän lämmitä mieltä kun on joskus saanut lahjaksi sentään kunnolliset astiat? Näin ainakin itselläni oli. Sain 18-vuotiaana lahjaksi astioita (Teema-sarjaa), vaikka en niistä niin kamalasti ilahtunutkaan. Niinpä vain muutaman kuukauden kuluttua tuli kyse astioille kun muutin omaan kämppään opiskelujen myötä. Oikeastaan ne kunnolliset astiat oli paras lahja mitä ikinä olen saanut. Nykyään kehtaa kavereitakin pyytää kahville kun ei mistään pahvimukeista tarvi kahvia tarjota. Siis hienot astiat on tuon ikäiselle, kaikkea muuta jo omistavalle nuorelle todella hyvä lahjaidea. Ja jos ei mustia Teemoja enää valmisteta niin saa niitä harmaina ja tumman sinisinäkin. Eikä se mitään vihjailua ole, voihan niitä yhtä hyvin pitää kotonakin keittiön kaapissa ja käyttää, vie vain sitten mukanaan joskus kun on muuttamassa poies...

        Kyllä se vaan on vihje "itsenäistypäs nyt, hop hop", että päästään isäs kanssa olemaan ihan kahdestaan kun suhdekin on vielä niin nuori/tuore...


    • päiväperho

      Minäkin olen ensimmäistä kertaa ostamassa lahjaa uuden miehen 17 v pojalle. Itse ostin sellaisen neljän lipun sarjan leffaan, niitä saa R-kioskista eikä maksa kuin 29 €. Tiedän hänellä olevan tyttöystävän joten voivat käydä pari kertaa yhdessä leffassa :).

      • Leffaliput on jees!

        Sopiva lahja jos mikä.


    • autoon, siis

      Joko "lahjakortti" tai riihikuivaa rahaa.

      • tuore äitipuoli

        ...Siis TUO oli loisti idea, hän ajelee mielellään aina minun autollani!


    • Pukki1

      näin se vain on!

      • Tyttö:)

        OSta lahjakortti johonkin vaateliikkeeseen:) vaikka stokkalle:)


    • http://www.ledsuihku
    • Ed Hardy fani
    • lkjfldo

      joku korukin on ihan kiva ton ikäselle. esim. joku suomileijona tms. rannekoru omalla nimellä kaiverrettuna? samanikäiselle veljelleni aion ostaa zippo sytkärin.. en kyllä tykkää sen polttamisesta mut tolle on ainakin käyttöä.

      • Reperperi

    • jouluapina

      Tosiaan, leffaliput on aina varma vaihtoehto. Laadukas pyyhe on myös ollut ihan suosiossa, kun tällaisen olen antanut, esim. Benettonia. Tai vaikka joku hieno vyö, melko neutraali asuste jolle aina löytyy käyttöä.

      • Saku,

        Miksi ihmiset vastaa näihin?? Kyse joulusta 2005 ja nyt on tulossa joulu2009. Oisi kiva saada vastaus tähen joltakin joka on ehdotellut joululahjavinkkejä lähiaikoina viestiketjun aloittaneelle.


      • !!!
        Saku, kirjoitti:

        Miksi ihmiset vastaa näihin?? Kyse joulusta 2005 ja nyt on tulossa joulu2009. Oisi kiva saada vastaus tähen joltakin joka on ehdotellut joululahjavinkkejä lähiaikoina viestiketjun aloittaneelle.

        Ihmiset on vaan niin innokkaita auttamaan, ettei ne huomaa vuosilukuja:D.


      • aa
        Saku, kirjoitti:

        Miksi ihmiset vastaa näihin?? Kyse joulusta 2005 ja nyt on tulossa joulu2009. Oisi kiva saada vastaus tähen joltakin joka on ehdotellut joululahjavinkkejä lähiaikoina viestiketjun aloittaneelle.

        koska joku muukin saattaa miettiä lahjaideoita ja lukea tätä samaa keskustelua jälkeenpäin? :D


      • katri911
        aa kirjoitti:

        koska joku muukin saattaa miettiä lahjaideoita ja lukea tätä samaa keskustelua jälkeenpäin? :D

        Miksi et lahjoittaisi hänelle elämystä? Esimerkiksi koskenlaskuretki, purjehduskurssi tai vaikkapa maastoautosafari. Aika paljon vastaavia lahjoja löytyy www.elamyslahjat.fi


      • Anonyymi
        katri911 kirjoitti:

        Miksi et lahjoittaisi hänelle elämystä? Esimerkiksi koskenlaskuretki, purjehduskurssi tai vaikkapa maastoautosafari. Aika paljon vastaavia lahjoja löytyy www.elamyslahjat.fi

        Parempi elämys Sinun kanssasi kahden sängyssä, kun ei nuoren isäpappa ole lähimaillakaan. Sitä se nuori mies todella arvostaisi koko ikänsä eikä se ole rahasta kiinni!


    • lahjaongelmainen

      Hei "Saku" tuskin luet tätä (ku on jo 2011), mutta sanonpa vain että minä mietin just tässä lahjaa 18 vuotiaalle ja tästä ketjusta oli mulle ainaki iloa/hyötyä :)

      • Anoppi78

        Kuin myös minulle oli hyötyä vaikka on jo vuosi 2017 :) 18v vävyehdokkaalle mietin kovasti lahjaa ja hyviä ideoita täältä.


      • Anonyymi
        Anoppi78 kirjoitti:

        Kuin myös minulle oli hyötyä vaikka on jo vuosi 2017 :) 18v vävyehdokkaalle mietin kovasti lahjaa ja hyviä ideoita täältä.

        Ja näin vielä vuonna 2021 oli myös hyötyä ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näin vielä vuonna 2021 oli myös hyötyä ;)

        Kyllä ;)


    • Ongelmanratkaisuja

      Komppaan "lahjaongelmaista", nyt tuli kyllä hyviä vinkkejä ja pari pulmaa ratkesi!

    • jk

      anna lahjakortti

    • Entinen nuori

      En suosittele vaatteiden ostamista nuorelle, ellei todella tiedä, millainen tyyli ja maku hänellä on. Ja silloinkin on riskinsä, että juuri kyseisessä vaatteessa on jokin ominaisuus, mikä ei miellytä. Yksi vaihtoehto on antaa ihan lahjakortti johonkin liikkeeseen, mutta kattavampi idea olisi tehdä itse lahjakortti, jossa lupaa kustantaa jonkin nuoren itse valitseman vaatteen. Näin nuori voi itse valita, mutta olet samalla mukana lahjan hankkimisessa. Sama juttu myös korujen yms. kanssa.

      Mielestäni tuo käytännöllisten tavaroiden, kuten lakanat, astiat yms. on todella hyvä, ne tulevat oikeasti tarpeellisiksi, vaikkei nuori niitä juuri sillä hetkellä osaisi arvostaa. Ja voihan siihen kaveriksi laittaa vaikka esim. erikoissuklaata tai muuta pientä, mistä on iloa sillä hetkellä.

      Ja mitä sitten, vaikka sen voisi tulkita vinkiksi muuttaa pois. Aika moni 18 vuotias juuri haaveilee siitä poismuutosta, eli olet mukana tukemassa hänen haavettaan :)

    • Haloo riittää jo

      Lopettakaa nyt tuo vastaileminen, aloittajan tarkoittama poika on jo 25-vuotias eikä varmaan tarvitse enää mitään teinilahjojanne.

    • jonnet1

      joku es 24X pack ja suzukki pv polkimilla(kyllä pärisee)

    • hdhshhf

      kondoomeja nii eiköhän se oo iha hyvä

    • parempi myöhään ko e

      Tää topic on 6v vanha, joten lahjan ostaminen taitaa olla hiukka myöhästä.

      • Anonyymi

        Joo, nyt on vuosi 2020 ja maailmasta on 18-vuotiaat pojat loppu.


    • Tiits

      laitaa rahan kirjekuoreen kyllä sen kelpää

    • Lere

      Oisko viel vinkkei

    • eki

      Osta sille "särmärit" ja potki se armeijaan :D

    • Kaverityttö

      Kaveri (poika) täyttää tässä kuussa 18 ja hänelle kun mietin lahjaa tästä keskustelusta oli apua :)

    • Ellu7

      Ei tämä topic vanhene koskaan, aina joku täyttää 18-v. Oma poikani on täyttämässä ja just mietin, annanko rahat lahjaksi vai mitä...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jotkuhan antaa menevimmille tytöille dildoja kuulemma jo, eikä yhtään hävetä naiten oikeuksien ja seksuaalisen hyvinvoinnin kasvattamiseksi... olisiko pojalle semmonen tekopimpero hyväksyttävä.

      • Anonyymi

        Nimenomaan sellaisesta se poika eniten tykkäisi!


    • Ei varmaan ole pojalla Ferraria. Osta sille Ferrari!

    • Anonyymi

      mulla sama ongelma!! pitäs serkulle (18) (poika) ostaa joku joulu lahja ja kaikkein vaikeimmaksi sen tekee se että pitäisi ostaa vielä toiselle serkulle joka on hänen isoveljensä (poikq) (22) että ite oon 07/12 nii ei tota rahaa oo ihan kauheesti tuhlattavaksi

    • Anonyymi

      Tietokirja

    • Anonyymi

      Lahjakortti tasokkaan ilotytön palveluihin . Vois jannu nautiskella ensikerran elämäänsä .

    • Anonyymi

      Täällä niin iloitaan ketjun jatkumisesta oho 18-vuotta aloituksesta ja vinkit edelleen auttaa. Vaikka en mietikään joulu vaan synttäri lahjaa. Poika puoliselle kaverille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe