Kuulin että auton pohjan öljyäminen esim.jäteöljyllä hidastuttaisi ruostumista vaikka pohja olisi ruostunut valmiiksi.Pitääkö siis paikkansa että öljyä ruosteen päälle niin pohjan ruostuminen vähenee.
ÖLJYÄ POHJAAN?
18
8685
Vastaukset
- öljyämällä
ainakaan nopeudu
- kontio
Se kantsii tehdä kesällä kuivalla.
sitten hiekkateille rallia vetämään niin pöly sitoo öljyt kiinnni paremmin.
- öljymies
Parempi olisi kyllä käyttää ihan uutta öljyä.
Minulla entisessä autossa oli alustan öljyäminen hoidettu nerokkaalla järjestelmällä. Systeemi tiputti käytettyä moottoriöljyä auton alle, josta ilmavirta levitti sen alustaan. Bonuksena öljyä ei tarvinnut vaihtaa, ainoastaan lisätä.
Öljyisellä alueella pohja ei juuri ruostunut, ja korjatessa pultitkin aukesivat helposti.
Nykyisessä vain 16 vuotta vanhassa autossa tämä täytyy hoitaa manuaalisesti, vaikkakin ajattelin sittenkin käyttää kotelosuojaa, ja mahdollisesti sen päällä alustamassaa.- järjestelmä
Mulla oli samainen systeemi 20v vanhassa matkailuautossa. Ainoa haittapuoli oli se että lasikuituinen peräseinäkin tuli öljyttyä. Vanha keksintö siis.
Moottorin vaihdon jälkeen pitää minunkin hoitaa homma manuaalisesti. - mju7
järjestelmä kirjoitti:
Mulla oli samainen systeemi 20v vanhassa matkailuautossa. Ainoa haittapuoli oli se että lasikuituinen peräseinäkin tuli öljyttyä. Vanha keksintö siis.
Moottorin vaihdon jälkeen pitää minunkin hoitaa homma manuaalisesti.käteenvetämällä
- Jamppa1
huono ratkaisu. Jäteöljy saatuttaa ympäristöä, sekä aiheuttaa ihosyöpää. Josta syytä ainoa oikea paikka sille on ongelmajätelaitos. Pohjaan kannattaa ostaa ihan alustamassaa joka toimii siellä parhaiten eikä maksa paljoa. Ruosteen päälle ei kannata laittaa mitään.
- Masentaja*
Ruosteen päälle jotain kannattaa laittaa. esim koteloainetta joka pysäyttää ruostumisen. Itse vedin koko pohjan koteloaineella, lopputulos hjuva.
Mikäli haluaa että pohja märäntyy nopeammin niin kannattaa laittaa jäteöljyä. Rikki ja muut palamisjätteet pitävät siitä huolen. - järkeen
Masentaja* kirjoitti:
Ruosteen päälle jotain kannattaa laittaa. esim koteloainetta joka pysäyttää ruostumisen. Itse vedin koko pohjan koteloaineella, lopputulos hjuva.
Mikäli haluaa että pohja märäntyy nopeammin niin kannattaa laittaa jäteöljyä. Rikki ja muut palamisjätteet pitävät siitä huolen.Jos jäteöljy ruostuttaa auton pohjan, niin miksi se kuitenkin suojaa moottorin sisäosat ruosteelta? Samat myrkyt ja palamisjätteet siinä öljyssä on jo moottorissa ollessaan.
- tulee???
järkeen kirjoitti:
Jos jäteöljy ruostuttaa auton pohjan, niin miksi se kuitenkin suojaa moottorin sisäosat ruosteelta? Samat myrkyt ja palamisjätteet siinä öljyssä on jo moottorissa ollessaan.
kun se on poistettu polttoaineesta alkuvuodesta!
- Jamppa1
järkeen kirjoitti:
Jos jäteöljy ruostuttaa auton pohjan, niin miksi se kuitenkin suojaa moottorin sisäosat ruosteelta? Samat myrkyt ja palamisjätteet siinä öljyssä on jo moottorissa ollessaan.
se on ihan järkeenkäypää:
"niin miksi se kuitenkin suojaa moottorin sisäosat ruosteelta?"
-Ei se suojaakkaan vaan se vaihdetaan uuteen.
- 200d
moi en laittaisi jäteöljyy auton pohjaan sitä rikkipaskaa,,ruostuu terveetkin kohat...
kunnon alustasuoja tököttiä tai venemiehiltä tervaa ja sitä ruikkii sinne , mä tervaan kerran kesässä koko auton niin on kiva tuoksukin sisällä ei tarvi hajukuustakaan.. - ..........................
Jäteöljy auton pohjaan on toiseksi paras vaihtoehto heti massan jälkeen.
Tekniikan Maailman testissä oli siis kakkosena muistaakseni vuonna 2003. - kerran sanoi
että jos se on auton viimenen voitelu jos JÄTEÖLJYLLÄ pohjan öljyää...eli puhdasta öljyä ennemmin. Tai kuten jo joku mainitsi niin massaa yms.
- ei se syövytä !
Öljy on aina öljyä..
- autnet
vieläkun sekoitat tervaa öljyn joukkoon niin johan kestää
- Valmiiksisekoitettua
Ja valmiiksi sekoitettua saa autotarvikeliikkeetä useammallakin tavaramerkillä.
- haippas
Halpiksista ta Tokmanneilta saa alustamassaa. Litran astioissa. On Dinitrolia ja Tectyliä ja muita. Litrahinta muutaman euron. 4 litraa kun varaat ainetta niin piisaa.
- 369
pistä sinne spermaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446