Eli kyseessä on Panasonic Inverter CS-E9DKEW ilmalämpöpumppu. Puhallin toimii muuten hyvin muttei puhalla lämmintä ilmaa, eli inverteri ei lähde pyörimään. Vaikka kuinka kauan odottaa ja maksimilämmöllä niin kylmää vain puskee.
Puhallin ilmoittaa H11 virhettä joka viittaisi kytkentöihin. Mutta ne ovat kunnossa.
Mikä voisi olla vialla?
Ilmälämpöpumppu puhalla lämmintä ilmaa
15
17314
Vastaukset
- dfdfhk,j
Eli onko toiminut koskaan?
- Panasonic CS-E9DKEW
Eilen asennettu ja ei ole toiminut kertaakaan lämmönpuhallus.
- R-410A
Panasonic CS-E9DKEW kirjoitti:
On jäänyt kesken, tuliko riitaa?
Ota yhteyttä asentajaan, pyydä jatkamaan asennusta.
Kylmäaineputkien liittämisen jälkeen tulee putkiston tyhjiöinti ja sen jälkeen putkistoon päästetään Ko. aineet.
Tämän jälkeen asentaja laittaa koneen käymään todetakseen että laite toimii, eli lämmittää, sisäyksikön puhallin puhaltaa noin 35 - 45°C lämmintä ilmaa, jonka tuntee kyllä käteen, laitteen nimikin on ILMALÄMPÖPUMPPU.
Lopuksi asentaja toteaa että laitteessa ei ole vuotoja, sekä opastaa ostajaa laitteen oikeaan käyttöön.
Jokin näistä asioista "kylmäasentaja" on jättänyt keskeneräiseksi.
Ainakin laitteen toiminnan varmistaminen!
Takuu on yleensä 1-2 vuotta, kompressorilla 5 vuotta.
Asentaja takaisin Mars Mars ja äkkiä! - asensit?
Panasonic CS-E9DKEW kirjoitti:
Ja ihan itsekö asensit, vaikka tuskin täältä muuten neuvoa kyselisit.. Kenenpä puoleen meinaat jatkossa kääntyä, jos tulee ongelmia? Täältä tuskin ilp-asentajaa löytyy.
Mistä muuten onnistuit ostamaan Panasonicin ilman asennusta ja onko takuu voimassa itse asennettuna - ei taida olla...? - Sami_
asensit? kirjoitti:
Ja ihan itsekö asensit, vaikka tuskin täältä muuten neuvoa kyselisit.. Kenenpä puoleen meinaat jatkossa kääntyä, jos tulee ongelmia? Täältä tuskin ilp-asentajaa löytyy.
Mistä muuten onnistuit ostamaan Panasonicin ilman asennusta ja onko takuu voimassa itse asennettuna - ei taida olla...?Takuuhan on lisäturva joka tulee myyjän tavallisen vastuun lisäksi.
- matthias
R-410A kirjoitti:
On jäänyt kesken, tuliko riitaa?
Ota yhteyttä asentajaan, pyydä jatkamaan asennusta.
Kylmäaineputkien liittämisen jälkeen tulee putkiston tyhjiöinti ja sen jälkeen putkistoon päästetään Ko. aineet.
Tämän jälkeen asentaja laittaa koneen käymään todetakseen että laite toimii, eli lämmittää, sisäyksikön puhallin puhaltaa noin 35 - 45°C lämmintä ilmaa, jonka tuntee kyllä käteen, laitteen nimikin on ILMALÄMPÖPUMPPU.
Lopuksi asentaja toteaa että laitteessa ei ole vuotoja, sekä opastaa ostajaa laitteen oikeaan käyttöön.
Jokin näistä asioista "kylmäasentaja" on jättänyt keskeneräiseksi.
Ainakin laitteen toiminnan varmistaminen!
Takuu on yleensä 1-2 vuotta, kompressorilla 5 vuotta.
Asentaja takaisin Mars Mars ja äkkiä!Niinpä niin.
Valtioneuvoston päätöksellä voinen kertoa, että ilmalämpöpumppujen asentaminen ON LUVANVARAISTA työtä - myös omaan käyttöön. Jotta takuu on voimassa, täytyy asentajan / asennusliikeen tiedot löytyä TUKESin listoilta. Useamman sadan ilmalämpöpumpun asentaneena suosittelen muutenkin kääntymistä asiantuntijaliikkeen puoleen.
Ilmalämpöpumppu on "herkkä" laite säätää, vaan oikein asennettuna ja säädettynä saat maksimihyödyn irti laitteestasi kesät / talvet ja säästyt monelta murheelta... - Kari
asensit? kirjoitti:
Mistä muuten onnistuit ostamaan Panasonicin ilman asennusta ja onko takuu voimassa itse asennettuna - ei taida olla...?Ostaa saa mistä tahansa K- Raudasta jne saahan sitä ostaa sähköjohtoakin kuka vaan vaikka ei olis asennus oikeuksia ;-)Asetta ei saa kaupasta
ilman lupia täytyy kysellä kavereilta jos ilma lupia meinaa ammuskella ;-)
- vinkki ?
Joskus ole kylmäaseajan koulutuksessa ollut, muutamia vaarallisia asioita
maallikolle on, kylmä aine on usei useiden kymmenien baarien paineessa, jos ei ilmaa järjestelmästä poistetta kompura kestää vuoden tai kaks, jos on juotettu putket täytetään virtaavalla typellä ennen juottamista ettei jää kuonaa putkiin, ainekin silloin varoitettiin kylmä muuttuu tietyssä lämpötilassa taistelukaasuksi. Ettei se asennus ilman asiantuntemusta onnistu.- Eppäilen
Ootkoha ollu? Tuota kun lukkoo sinu juttua näyttää siltä jotta et.
Kuha huvikseis rupattelet?
- poeka
Onhan sulla varmasti HEAT-toiminto päällä?
- juha
taitaa puolet porukasta uskoa mörköihinkin kun tuollasia keirjoittelette. Maailmassa on paljon pahempiakin aineita kun R410, mutta ei sillä että leikkiä sillä pitäis mutta kun järkipäässä ja malttia, sekä ennen kaikkea tietoa mitä pitää tehdä. TUKES luvat...se ei taidä myöntää mitään lupia, vaan pitää yllä rekisteriä tekijöistä
- Kari
H11 viittaa yleisesti ulko ja sisä yksikön kommunikointi ongelmaan piirrikortti viat mukaan lukien. Jos olet itse asennellut niin onko ne neljä piuhaa edes oikein osuneet? ;-)
- Itse seinälle
Ja toimii kahdella sisäyksiköllä. Ei nämä mitään ihmevehkeitä ole etteikö niitä voi laittaa itse paikalleen monenenlaisia värkkiä 30 vuoden aikana reissuhommissa tullut laiteltua tää oli niistä helpommista.
- ihmevehkeitä
Itse seinälle kirjoitti:
Ja toimii kahdella sisäyksiköllä. Ei nämä mitään ihmevehkeitä ole etteikö niitä voi laittaa itse paikalleen monenenlaisia värkkiä 30 vuoden aikana reissuhommissa tullut laiteltua tää oli niistä helpommista.
mutta ei todellakaan kaikkien asennettavissa. Pelkkä asennusohje ei riitä kaikille homman hanskaamiseksi.
- tuollaisten
Itse seinälle kirjoitti:
"Arskojen" korjauksia onkin hankala lähteä korjailemaan kun "tiedetään" muka kylmätekniikasta jotakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812