Kaivusyvyysmittari

Daewoo220

Tervehdys,

Onko kenelläkään kokemuksia esim. Novatronista tai vastaavista järjestelmistä. Lähinnä epäilyttää, miten ne anturit kestävät käytännössä. Ja onko siitä loppujen lopuksi hyötyä, meinaan saako laskutettua asiakkaalta enemmän?

15

8938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilppe

      jaa että tommosta hyötyä???

      mitähän jos rupeisit lapiolla kaivaa!

      ja jos oot esim.165cm pitkä, ni onpa helppo sanoo se syvyys sit ku pipos vaan vilkkuu monttus reunal.

      • Kallion Raudoittaja

        Et ymmärrä kaivinkonehommista yhtään mitään. Älä pieksä suutasi tyhjän takia.


      • Sami xxx

        Jos on itse montussa kaivamassa, niin miten sitä voi nähdä piponsa vilkkuvan montun reunalla?


    • kaivuu

      Länsi-Suomessa saa pari egee tunnilta enemmän hyvällä kauhanpaikannusjärjestelmällä. Puomi lasereilla laskutetaan asiakkaalta "vuokra" laitteesta päiväkohtaisesti. Oon ajatellu kans itse,että minkä hommaisin keväällä, ja oon tullu siihen tulokseen, että putki kiinnityksellä puomiin tuleva vastaanotin ja itse vaaittuva lähetin. Myyjä kyllä yllättäen vakuutti vastaanottimien kestävän puomiin tulevat iskut..

    • Kallion Raudoittaja

      Oletko jo tutustunut Leican tuotteisiin?
      http://www.leica.fi/

      Lisälaitteiden hintoja (nämä ovat vain esimerkkejä, voit saada paremmankin tarjouksen)
      - syvyysmittalaite n. 9.800 €
      - punnituslaite n. 3.800 €
      - GPS-paikannuslaite kaivinkoneeseen n. 31.400 €

      Jos paikanninlaitteen tulee pelata mittatarkasti, tarvitaan tukiasema n. 15 000€.
      Ilman tukiasemaa tarkkuus 5-8 m ja tukiaseman kanssa 2-3 cm.

      Kalliita ovat! Saa siinä maata nakertaa ennenkö nuo saa kuoletettua... Mutta jos saa parempia urakoita noiden avulla, niin lähteehän siitäkin leipä.

    • kokemusta

      ne novatronin laitteet on hyvät, ei olis muuten euroopan suurin...siis aikaahan laitteet säästää väkisinkin!

    • Ostin kesällä Novatronin, Kekäläinen kuopiosta asensi sen siististi :))). Kun pääsin kaupungille töihin kokoajan oli hyötyä korjattiin vesijohtoja.. tiesi kun kauha meni 2,3metrissä, että lähellä ollaan. Varastonpohjat sattui sentilleen korkoon, oli vielä reunavahvistettu laatta, joten pohja oli kahdessa tasossa. Maanteillä oli massan vaihdot hupia, kun en katsonut kuin kahdesti koron maajalassa varmuuden vuoksi. Itsellä sain 5 euroa lisää liksaa tiehommista, juuri ehkä mittarin ansiota, siinä oli kyllä haastavaa kun piti 3.2m teräsputkelle tehdä peti 1,3m veden alle. Korko heitti noin neljä senttiä kun veneestä käsin sitä tarkisteltiin. Se teki vielä lisä haastetta kun koneella piti kaivaa puomi suorana että ylti joka kohtaan. Huippu vehje:)))

      • Volvo

        Missä koneessa sulla on mittari kiinni ?


      • Volvo kirjoitti:

        Missä koneessa sulla on mittari kiinni ?

        Siinä se on:)))


      • Volvo
        airfoil kirjoitti:

        Siinä se on:)))

        mites esim tienteossa ku on tehtävä kallistus pituus ja poikkisuuntaan ja samahan se on pihan teossa,nin tuota mitenkäs sillo toimitaan,ku ei ole kokemusta kaivusyvyys mittarista,kiinnostusta sitäkii enemmän.


      • Volvo kirjoitti:

        mites esim tienteossa ku on tehtävä kallistus pituus ja poikkisuuntaan ja samahan se on pihan teossa,nin tuota mitenkäs sillo toimitaan,ku ei ole kokemusta kaivusyvyys mittarista,kiinnostusta sitäkii enemmän.

        Itsellä ei ole koneessa sähköistä kompassia, joten kaikista pinnoista tulee kartioita. kuitenkin tiellä oli korkomerkit 20m välein, joten kone ylsi ainakin yhdelle korkomerkille.
        Taisi yltää myös kahteen samasta paikasta, joten sain selville paljonko tie nousee 20m matkalla,
        sanotaan vaikka 11cm. Jolloin 10m. päässä kepistä tien piti olla 5,5cm korkeammalla. Nyt on ja sitten tien reuna sillä kohtaa 9,5cm alempana.. noin. Ymmärtäähän sen että jos tie on sentin ylempänä tai alempana kuin määrätty ei ole sillä mitään merkitystä, mutta tosi tarkasti se meni, helppo pysyä toleranssissa joka oli muistaakseni -2 2cm.

        Unelma tilanne sattui siellä missä piti putkelle tehdä peti 1,5m veden alle. Siinä tietä korotettiin sadanmetrin matkalla noin 1m. koko matkan kaivurillä ylti veteen, tien tasausviiva oli sillä matkalla sama, oli helppo tarkistaa korko veden pinnasta. (oli vielä tyynet kelit)Yhdesti jouduin tietysti mittaaman syvyysmittarilla todellisen koron ja veden erotuksen.
        Pihamailla on pantava lisä korkolappuja jos kallistaa kahteen suuntaan ja on oltava juuri korossaan, tai sitten oltava se sähköinen kompassi, jonka saan toki asennettua jälestä päin, jos haluan.
        Sinun Volvo mies kannattaisi kysäista laitteiden myyjiltä kenellä siinä lähellä on syvyysmitteri ja käydä itse paikanpällä koeajamassa mitteria. Silloin näet todella sen edut, ja hyödyt.


      • telafriikki

        uskon että puskukoneessa tollanen mittari olis aivan mahtava! helpottais/ nopeuttais menoo kivasti :)
        tiedän että puskukoneisiin on saatavana ihan itse ohjautuvia levyjärjestellmiä, äijä kyytiin vaan ohjaileen konetta :D
        mut taitaa noi GPS vempaimet olla aika pirun kalliita verattuna lasereihin.


      • Volvo
        airfoil kirjoitti:

        Itsellä ei ole koneessa sähköistä kompassia, joten kaikista pinnoista tulee kartioita. kuitenkin tiellä oli korkomerkit 20m välein, joten kone ylsi ainakin yhdelle korkomerkille.
        Taisi yltää myös kahteen samasta paikasta, joten sain selville paljonko tie nousee 20m matkalla,
        sanotaan vaikka 11cm. Jolloin 10m. päässä kepistä tien piti olla 5,5cm korkeammalla. Nyt on ja sitten tien reuna sillä kohtaa 9,5cm alempana.. noin. Ymmärtäähän sen että jos tie on sentin ylempänä tai alempana kuin määrätty ei ole sillä mitään merkitystä, mutta tosi tarkasti se meni, helppo pysyä toleranssissa joka oli muistaakseni -2 2cm.

        Unelma tilanne sattui siellä missä piti putkelle tehdä peti 1,5m veden alle. Siinä tietä korotettiin sadanmetrin matkalla noin 1m. koko matkan kaivurillä ylti veteen, tien tasausviiva oli sillä matkalla sama, oli helppo tarkistaa korko veden pinnasta. (oli vielä tyynet kelit)Yhdesti jouduin tietysti mittaaman syvyysmittarilla todellisen koron ja veden erotuksen.
        Pihamailla on pantava lisä korkolappuja jos kallistaa kahteen suuntaan ja on oltava juuri korossaan, tai sitten oltava se sähköinen kompassi, jonka saan toki asennettua jälestä päin, jos haluan.
        Sinun Volvo mies kannattaisi kysäista laitteiden myyjiltä kenellä siinä lähellä on syvyysmitteri ja käydä itse paikanpällä koeajamassa mitteria. Silloin näet todella sen edut, ja hyödyt.

        Viksu vekotin.


      • telafriikki kirjoitti:

        uskon että puskukoneessa tollanen mittari olis aivan mahtava! helpottais/ nopeuttais menoo kivasti :)
        tiedän että puskukoneisiin on saatavana ihan itse ohjautuvia levyjärjestellmiä, äijä kyytiin vaan ohjaileen konetta :D
        mut taitaa noi GPS vempaimet olla aika pirun kalliita verattuna lasereihin.

        Kaivinkoneisiinkin on saatavana GPS juttuja ja siihen vielä täkymetri niin korkokeppiä ei tarvitse ainuttakaan työmaalla. Laitteiston hinta lienee 30000-40000 egen luokkaa. Kukahan syöttää aineiston koneelle??? huh huh. Toisaalta on sitten helppoa, kun ei tarvi varoa korkokeppejä.


      • Daewoo220

        Tervehdys,

        Kiitos hyvistä kommenteista. Mielipiteesi ja kokemukseksi kyseisesestä laitteesta vahvistivat omia ajatuksiani. Todennäköistä on, että ensi kesänä hankin Novatronin perusversion. Riippuu nyt sitten vähän niistä töistä, eli kyllä tuntihintaan on saatava lisäystä, koska kaivuu nopeutuu ja liikakaivuu jää pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      99
      4786
    2. Niin voimakkaat tunteet

      Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      20
      2857
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

      sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2704
    4. Puhe on halpaa

      Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1896
    5. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1786
    6. Oletko harrastanut

      seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      132
      1646
    7. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      152
      1560
    8. Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?

      Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin
      Sinkut
      111
      1511
    9. Nainen, se on vain karu totuus, että

      sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      282
      1449
    10. Joko aiheuttamani pettymys

      on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      94
      1380
    Aihe