Kaivusyvyysmittari

Daewoo220

Tervehdys,

Onko kenelläkään kokemuksia esim. Novatronista tai vastaavista järjestelmistä. Lähinnä epäilyttää, miten ne anturit kestävät käytännössä. Ja onko siitä loppujen lopuksi hyötyä, meinaan saako laskutettua asiakkaalta enemmän?

15

8983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilppe

      jaa että tommosta hyötyä???

      mitähän jos rupeisit lapiolla kaivaa!

      ja jos oot esim.165cm pitkä, ni onpa helppo sanoo se syvyys sit ku pipos vaan vilkkuu monttus reunal.

      • Kallion Raudoittaja

        Et ymmärrä kaivinkonehommista yhtään mitään. Älä pieksä suutasi tyhjän takia.


      • Sami xxx

        Jos on itse montussa kaivamassa, niin miten sitä voi nähdä piponsa vilkkuvan montun reunalla?


    • kaivuu

      Länsi-Suomessa saa pari egee tunnilta enemmän hyvällä kauhanpaikannusjärjestelmällä. Puomi lasereilla laskutetaan asiakkaalta "vuokra" laitteesta päiväkohtaisesti. Oon ajatellu kans itse,että minkä hommaisin keväällä, ja oon tullu siihen tulokseen, että putki kiinnityksellä puomiin tuleva vastaanotin ja itse vaaittuva lähetin. Myyjä kyllä yllättäen vakuutti vastaanottimien kestävän puomiin tulevat iskut..

    • Kallion Raudoittaja

      Oletko jo tutustunut Leican tuotteisiin?
      http://www.leica.fi/

      Lisälaitteiden hintoja (nämä ovat vain esimerkkejä, voit saada paremmankin tarjouksen)
      - syvyysmittalaite n. 9.800 €
      - punnituslaite n. 3.800 €
      - GPS-paikannuslaite kaivinkoneeseen n. 31.400 €

      Jos paikanninlaitteen tulee pelata mittatarkasti, tarvitaan tukiasema n. 15 000€.
      Ilman tukiasemaa tarkkuus 5-8 m ja tukiaseman kanssa 2-3 cm.

      Kalliita ovat! Saa siinä maata nakertaa ennenkö nuo saa kuoletettua... Mutta jos saa parempia urakoita noiden avulla, niin lähteehän siitäkin leipä.

    • kokemusta

      ne novatronin laitteet on hyvät, ei olis muuten euroopan suurin...siis aikaahan laitteet säästää väkisinkin!

    • Ostin kesällä Novatronin, Kekäläinen kuopiosta asensi sen siististi :))). Kun pääsin kaupungille töihin kokoajan oli hyötyä korjattiin vesijohtoja.. tiesi kun kauha meni 2,3metrissä, että lähellä ollaan. Varastonpohjat sattui sentilleen korkoon, oli vielä reunavahvistettu laatta, joten pohja oli kahdessa tasossa. Maanteillä oli massan vaihdot hupia, kun en katsonut kuin kahdesti koron maajalassa varmuuden vuoksi. Itsellä sain 5 euroa lisää liksaa tiehommista, juuri ehkä mittarin ansiota, siinä oli kyllä haastavaa kun piti 3.2m teräsputkelle tehdä peti 1,3m veden alle. Korko heitti noin neljä senttiä kun veneestä käsin sitä tarkisteltiin. Se teki vielä lisä haastetta kun koneella piti kaivaa puomi suorana että ylti joka kohtaan. Huippu vehje:)))

      • Volvo

        Missä koneessa sulla on mittari kiinni ?


      • Volvo kirjoitti:

        Missä koneessa sulla on mittari kiinni ?

        Siinä se on:)))


      • Volvo
        airfoil kirjoitti:

        Siinä se on:)))

        mites esim tienteossa ku on tehtävä kallistus pituus ja poikkisuuntaan ja samahan se on pihan teossa,nin tuota mitenkäs sillo toimitaan,ku ei ole kokemusta kaivusyvyys mittarista,kiinnostusta sitäkii enemmän.


      • Volvo kirjoitti:

        mites esim tienteossa ku on tehtävä kallistus pituus ja poikkisuuntaan ja samahan se on pihan teossa,nin tuota mitenkäs sillo toimitaan,ku ei ole kokemusta kaivusyvyys mittarista,kiinnostusta sitäkii enemmän.

        Itsellä ei ole koneessa sähköistä kompassia, joten kaikista pinnoista tulee kartioita. kuitenkin tiellä oli korkomerkit 20m välein, joten kone ylsi ainakin yhdelle korkomerkille.
        Taisi yltää myös kahteen samasta paikasta, joten sain selville paljonko tie nousee 20m matkalla,
        sanotaan vaikka 11cm. Jolloin 10m. päässä kepistä tien piti olla 5,5cm korkeammalla. Nyt on ja sitten tien reuna sillä kohtaa 9,5cm alempana.. noin. Ymmärtäähän sen että jos tie on sentin ylempänä tai alempana kuin määrätty ei ole sillä mitään merkitystä, mutta tosi tarkasti se meni, helppo pysyä toleranssissa joka oli muistaakseni -2 2cm.

        Unelma tilanne sattui siellä missä piti putkelle tehdä peti 1,5m veden alle. Siinä tietä korotettiin sadanmetrin matkalla noin 1m. koko matkan kaivurillä ylti veteen, tien tasausviiva oli sillä matkalla sama, oli helppo tarkistaa korko veden pinnasta. (oli vielä tyynet kelit)Yhdesti jouduin tietysti mittaaman syvyysmittarilla todellisen koron ja veden erotuksen.
        Pihamailla on pantava lisä korkolappuja jos kallistaa kahteen suuntaan ja on oltava juuri korossaan, tai sitten oltava se sähköinen kompassi, jonka saan toki asennettua jälestä päin, jos haluan.
        Sinun Volvo mies kannattaisi kysäista laitteiden myyjiltä kenellä siinä lähellä on syvyysmitteri ja käydä itse paikanpällä koeajamassa mitteria. Silloin näet todella sen edut, ja hyödyt.


      • telafriikki

        uskon että puskukoneessa tollanen mittari olis aivan mahtava! helpottais/ nopeuttais menoo kivasti :)
        tiedän että puskukoneisiin on saatavana ihan itse ohjautuvia levyjärjestellmiä, äijä kyytiin vaan ohjaileen konetta :D
        mut taitaa noi GPS vempaimet olla aika pirun kalliita verattuna lasereihin.


      • Volvo
        airfoil kirjoitti:

        Itsellä ei ole koneessa sähköistä kompassia, joten kaikista pinnoista tulee kartioita. kuitenkin tiellä oli korkomerkit 20m välein, joten kone ylsi ainakin yhdelle korkomerkille.
        Taisi yltää myös kahteen samasta paikasta, joten sain selville paljonko tie nousee 20m matkalla,
        sanotaan vaikka 11cm. Jolloin 10m. päässä kepistä tien piti olla 5,5cm korkeammalla. Nyt on ja sitten tien reuna sillä kohtaa 9,5cm alempana.. noin. Ymmärtäähän sen että jos tie on sentin ylempänä tai alempana kuin määrätty ei ole sillä mitään merkitystä, mutta tosi tarkasti se meni, helppo pysyä toleranssissa joka oli muistaakseni -2 2cm.

        Unelma tilanne sattui siellä missä piti putkelle tehdä peti 1,5m veden alle. Siinä tietä korotettiin sadanmetrin matkalla noin 1m. koko matkan kaivurillä ylti veteen, tien tasausviiva oli sillä matkalla sama, oli helppo tarkistaa korko veden pinnasta. (oli vielä tyynet kelit)Yhdesti jouduin tietysti mittaaman syvyysmittarilla todellisen koron ja veden erotuksen.
        Pihamailla on pantava lisä korkolappuja jos kallistaa kahteen suuntaan ja on oltava juuri korossaan, tai sitten oltava se sähköinen kompassi, jonka saan toki asennettua jälestä päin, jos haluan.
        Sinun Volvo mies kannattaisi kysäista laitteiden myyjiltä kenellä siinä lähellä on syvyysmitteri ja käydä itse paikanpällä koeajamassa mitteria. Silloin näet todella sen edut, ja hyödyt.

        Viksu vekotin.


      • telafriikki kirjoitti:

        uskon että puskukoneessa tollanen mittari olis aivan mahtava! helpottais/ nopeuttais menoo kivasti :)
        tiedän että puskukoneisiin on saatavana ihan itse ohjautuvia levyjärjestellmiä, äijä kyytiin vaan ohjaileen konetta :D
        mut taitaa noi GPS vempaimet olla aika pirun kalliita verattuna lasereihin.

        Kaivinkoneisiinkin on saatavana GPS juttuja ja siihen vielä täkymetri niin korkokeppiä ei tarvitse ainuttakaan työmaalla. Laitteiston hinta lienee 30000-40000 egen luokkaa. Kukahan syöttää aineiston koneelle??? huh huh. Toisaalta on sitten helppoa, kun ei tarvi varoa korkokeppejä.


      • Daewoo220

        Tervehdys,

        Kiitos hyvistä kommenteista. Mielipiteesi ja kokemukseksi kyseisesestä laitteesta vahvistivat omia ajatuksiani. Todennäköistä on, että ensi kesänä hankin Novatronin perusversion. Riippuu nyt sitten vähän niistä töistä, eli kyllä tuntihintaan on saatava lisäystä, koska kaivuu nopeutuu ja liikakaivuu jää pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe