Tervehdys,
Onko kenelläkään kokemuksia esim. Novatronista tai vastaavista järjestelmistä. Lähinnä epäilyttää, miten ne anturit kestävät käytännössä. Ja onko siitä loppujen lopuksi hyötyä, meinaan saako laskutettua asiakkaalta enemmän?
Kaivusyvyysmittari
15
8924
Vastaukset
- ilppe
jaa että tommosta hyötyä???
mitähän jos rupeisit lapiolla kaivaa!
ja jos oot esim.165cm pitkä, ni onpa helppo sanoo se syvyys sit ku pipos vaan vilkkuu monttus reunal.- Kallion Raudoittaja
Et ymmärrä kaivinkonehommista yhtään mitään. Älä pieksä suutasi tyhjän takia.
- Sami xxx
Jos on itse montussa kaivamassa, niin miten sitä voi nähdä piponsa vilkkuvan montun reunalla?
- kaivuu
Länsi-Suomessa saa pari egee tunnilta enemmän hyvällä kauhanpaikannusjärjestelmällä. Puomi lasereilla laskutetaan asiakkaalta "vuokra" laitteesta päiväkohtaisesti. Oon ajatellu kans itse,että minkä hommaisin keväällä, ja oon tullu siihen tulokseen, että putki kiinnityksellä puomiin tuleva vastaanotin ja itse vaaittuva lähetin. Myyjä kyllä yllättäen vakuutti vastaanottimien kestävän puomiin tulevat iskut..
- Kallion Raudoittaja
Oletko jo tutustunut Leican tuotteisiin?
http://www.leica.fi/
Lisälaitteiden hintoja (nämä ovat vain esimerkkejä, voit saada paremmankin tarjouksen)
- syvyysmittalaite n. 9.800 €
- punnituslaite n. 3.800 €
- GPS-paikannuslaite kaivinkoneeseen n. 31.400 €
Jos paikanninlaitteen tulee pelata mittatarkasti, tarvitaan tukiasema n. 15 000€.
Ilman tukiasemaa tarkkuus 5-8 m ja tukiaseman kanssa 2-3 cm.
Kalliita ovat! Saa siinä maata nakertaa ennenkö nuo saa kuoletettua... Mutta jos saa parempia urakoita noiden avulla, niin lähteehän siitäkin leipä. - kokemusta
ne novatronin laitteet on hyvät, ei olis muuten euroopan suurin...siis aikaahan laitteet säästää väkisinkin!
Ostin kesällä Novatronin, Kekäläinen kuopiosta asensi sen siististi :))). Kun pääsin kaupungille töihin kokoajan oli hyötyä korjattiin vesijohtoja.. tiesi kun kauha meni 2,3metrissä, että lähellä ollaan. Varastonpohjat sattui sentilleen korkoon, oli vielä reunavahvistettu laatta, joten pohja oli kahdessa tasossa. Maanteillä oli massan vaihdot hupia, kun en katsonut kuin kahdesti koron maajalassa varmuuden vuoksi. Itsellä sain 5 euroa lisää liksaa tiehommista, juuri ehkä mittarin ansiota, siinä oli kyllä haastavaa kun piti 3.2m teräsputkelle tehdä peti 1,3m veden alle. Korko heitti noin neljä senttiä kun veneestä käsin sitä tarkisteltiin. Se teki vielä lisä haastetta kun koneella piti kaivaa puomi suorana että ylti joka kohtaan. Huippu vehje:)))
- Volvo
Missä koneessa sulla on mittari kiinni ?
- Volvo
airfoil kirjoitti:
Siinä se on:)))
mites esim tienteossa ku on tehtävä kallistus pituus ja poikkisuuntaan ja samahan se on pihan teossa,nin tuota mitenkäs sillo toimitaan,ku ei ole kokemusta kaivusyvyys mittarista,kiinnostusta sitäkii enemmän.
Volvo kirjoitti:
mites esim tienteossa ku on tehtävä kallistus pituus ja poikkisuuntaan ja samahan se on pihan teossa,nin tuota mitenkäs sillo toimitaan,ku ei ole kokemusta kaivusyvyys mittarista,kiinnostusta sitäkii enemmän.
Itsellä ei ole koneessa sähköistä kompassia, joten kaikista pinnoista tulee kartioita. kuitenkin tiellä oli korkomerkit 20m välein, joten kone ylsi ainakin yhdelle korkomerkille.
Taisi yltää myös kahteen samasta paikasta, joten sain selville paljonko tie nousee 20m matkalla,
sanotaan vaikka 11cm. Jolloin 10m. päässä kepistä tien piti olla 5,5cm korkeammalla. Nyt on ja sitten tien reuna sillä kohtaa 9,5cm alempana.. noin. Ymmärtäähän sen että jos tie on sentin ylempänä tai alempana kuin määrätty ei ole sillä mitään merkitystä, mutta tosi tarkasti se meni, helppo pysyä toleranssissa joka oli muistaakseni -2 2cm.
Unelma tilanne sattui siellä missä piti putkelle tehdä peti 1,5m veden alle. Siinä tietä korotettiin sadanmetrin matkalla noin 1m. koko matkan kaivurillä ylti veteen, tien tasausviiva oli sillä matkalla sama, oli helppo tarkistaa korko veden pinnasta. (oli vielä tyynet kelit)Yhdesti jouduin tietysti mittaaman syvyysmittarilla todellisen koron ja veden erotuksen.
Pihamailla on pantava lisä korkolappuja jos kallistaa kahteen suuntaan ja on oltava juuri korossaan, tai sitten oltava se sähköinen kompassi, jonka saan toki asennettua jälestä päin, jos haluan.
Sinun Volvo mies kannattaisi kysäista laitteiden myyjiltä kenellä siinä lähellä on syvyysmitteri ja käydä itse paikanpällä koeajamassa mitteria. Silloin näet todella sen edut, ja hyödyt.- telafriikki
uskon että puskukoneessa tollanen mittari olis aivan mahtava! helpottais/ nopeuttais menoo kivasti :)
tiedän että puskukoneisiin on saatavana ihan itse ohjautuvia levyjärjestellmiä, äijä kyytiin vaan ohjaileen konetta :D
mut taitaa noi GPS vempaimet olla aika pirun kalliita verattuna lasereihin. - Volvo
airfoil kirjoitti:
Itsellä ei ole koneessa sähköistä kompassia, joten kaikista pinnoista tulee kartioita. kuitenkin tiellä oli korkomerkit 20m välein, joten kone ylsi ainakin yhdelle korkomerkille.
Taisi yltää myös kahteen samasta paikasta, joten sain selville paljonko tie nousee 20m matkalla,
sanotaan vaikka 11cm. Jolloin 10m. päässä kepistä tien piti olla 5,5cm korkeammalla. Nyt on ja sitten tien reuna sillä kohtaa 9,5cm alempana.. noin. Ymmärtäähän sen että jos tie on sentin ylempänä tai alempana kuin määrätty ei ole sillä mitään merkitystä, mutta tosi tarkasti se meni, helppo pysyä toleranssissa joka oli muistaakseni -2 2cm.
Unelma tilanne sattui siellä missä piti putkelle tehdä peti 1,5m veden alle. Siinä tietä korotettiin sadanmetrin matkalla noin 1m. koko matkan kaivurillä ylti veteen, tien tasausviiva oli sillä matkalla sama, oli helppo tarkistaa korko veden pinnasta. (oli vielä tyynet kelit)Yhdesti jouduin tietysti mittaaman syvyysmittarilla todellisen koron ja veden erotuksen.
Pihamailla on pantava lisä korkolappuja jos kallistaa kahteen suuntaan ja on oltava juuri korossaan, tai sitten oltava se sähköinen kompassi, jonka saan toki asennettua jälestä päin, jos haluan.
Sinun Volvo mies kannattaisi kysäista laitteiden myyjiltä kenellä siinä lähellä on syvyysmitteri ja käydä itse paikanpällä koeajamassa mitteria. Silloin näet todella sen edut, ja hyödyt.Viksu vekotin.
telafriikki kirjoitti:
uskon että puskukoneessa tollanen mittari olis aivan mahtava! helpottais/ nopeuttais menoo kivasti :)
tiedän että puskukoneisiin on saatavana ihan itse ohjautuvia levyjärjestellmiä, äijä kyytiin vaan ohjaileen konetta :D
mut taitaa noi GPS vempaimet olla aika pirun kalliita verattuna lasereihin.Kaivinkoneisiinkin on saatavana GPS juttuja ja siihen vielä täkymetri niin korkokeppiä ei tarvitse ainuttakaan työmaalla. Laitteiston hinta lienee 30000-40000 egen luokkaa. Kukahan syöttää aineiston koneelle??? huh huh. Toisaalta on sitten helppoa, kun ei tarvi varoa korkokeppejä.
- Daewoo220
Tervehdys,
Kiitos hyvistä kommenteista. Mielipiteesi ja kokemukseksi kyseisesestä laitteesta vahvistivat omia ajatuksiani. Todennäköistä on, että ensi kesänä hankin Novatronin perusversion. Riippuu nyt sitten vähän niistä töistä, eli kyllä tuntihintaan on saatava lisäystä, koska kaivuu nopeutuu ja liikakaivuu jää pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809