Kaivusyvyysmittari

Daewoo220

Tervehdys,

Onko kenelläkään kokemuksia esim. Novatronista tai vastaavista järjestelmistä. Lähinnä epäilyttää, miten ne anturit kestävät käytännössä. Ja onko siitä loppujen lopuksi hyötyä, meinaan saako laskutettua asiakkaalta enemmän?

15

8940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilppe

      jaa että tommosta hyötyä???

      mitähän jos rupeisit lapiolla kaivaa!

      ja jos oot esim.165cm pitkä, ni onpa helppo sanoo se syvyys sit ku pipos vaan vilkkuu monttus reunal.

      • Kallion Raudoittaja

        Et ymmärrä kaivinkonehommista yhtään mitään. Älä pieksä suutasi tyhjän takia.


      • Sami xxx

        Jos on itse montussa kaivamassa, niin miten sitä voi nähdä piponsa vilkkuvan montun reunalla?


    • kaivuu

      Länsi-Suomessa saa pari egee tunnilta enemmän hyvällä kauhanpaikannusjärjestelmällä. Puomi lasereilla laskutetaan asiakkaalta "vuokra" laitteesta päiväkohtaisesti. Oon ajatellu kans itse,että minkä hommaisin keväällä, ja oon tullu siihen tulokseen, että putki kiinnityksellä puomiin tuleva vastaanotin ja itse vaaittuva lähetin. Myyjä kyllä yllättäen vakuutti vastaanottimien kestävän puomiin tulevat iskut..

    • Kallion Raudoittaja

      Oletko jo tutustunut Leican tuotteisiin?
      http://www.leica.fi/

      Lisälaitteiden hintoja (nämä ovat vain esimerkkejä, voit saada paremmankin tarjouksen)
      - syvyysmittalaite n. 9.800 €
      - punnituslaite n. 3.800 €
      - GPS-paikannuslaite kaivinkoneeseen n. 31.400 €

      Jos paikanninlaitteen tulee pelata mittatarkasti, tarvitaan tukiasema n. 15 000€.
      Ilman tukiasemaa tarkkuus 5-8 m ja tukiaseman kanssa 2-3 cm.

      Kalliita ovat! Saa siinä maata nakertaa ennenkö nuo saa kuoletettua... Mutta jos saa parempia urakoita noiden avulla, niin lähteehän siitäkin leipä.

    • kokemusta

      ne novatronin laitteet on hyvät, ei olis muuten euroopan suurin...siis aikaahan laitteet säästää väkisinkin!

    • Ostin kesällä Novatronin, Kekäläinen kuopiosta asensi sen siististi :))). Kun pääsin kaupungille töihin kokoajan oli hyötyä korjattiin vesijohtoja.. tiesi kun kauha meni 2,3metrissä, että lähellä ollaan. Varastonpohjat sattui sentilleen korkoon, oli vielä reunavahvistettu laatta, joten pohja oli kahdessa tasossa. Maanteillä oli massan vaihdot hupia, kun en katsonut kuin kahdesti koron maajalassa varmuuden vuoksi. Itsellä sain 5 euroa lisää liksaa tiehommista, juuri ehkä mittarin ansiota, siinä oli kyllä haastavaa kun piti 3.2m teräsputkelle tehdä peti 1,3m veden alle. Korko heitti noin neljä senttiä kun veneestä käsin sitä tarkisteltiin. Se teki vielä lisä haastetta kun koneella piti kaivaa puomi suorana että ylti joka kohtaan. Huippu vehje:)))

      • Volvo

        Missä koneessa sulla on mittari kiinni ?


      • Volvo kirjoitti:

        Missä koneessa sulla on mittari kiinni ?

        Siinä se on:)))


      • Volvo
        airfoil kirjoitti:

        Siinä se on:)))

        mites esim tienteossa ku on tehtävä kallistus pituus ja poikkisuuntaan ja samahan se on pihan teossa,nin tuota mitenkäs sillo toimitaan,ku ei ole kokemusta kaivusyvyys mittarista,kiinnostusta sitäkii enemmän.


      • Volvo kirjoitti:

        mites esim tienteossa ku on tehtävä kallistus pituus ja poikkisuuntaan ja samahan se on pihan teossa,nin tuota mitenkäs sillo toimitaan,ku ei ole kokemusta kaivusyvyys mittarista,kiinnostusta sitäkii enemmän.

        Itsellä ei ole koneessa sähköistä kompassia, joten kaikista pinnoista tulee kartioita. kuitenkin tiellä oli korkomerkit 20m välein, joten kone ylsi ainakin yhdelle korkomerkille.
        Taisi yltää myös kahteen samasta paikasta, joten sain selville paljonko tie nousee 20m matkalla,
        sanotaan vaikka 11cm. Jolloin 10m. päässä kepistä tien piti olla 5,5cm korkeammalla. Nyt on ja sitten tien reuna sillä kohtaa 9,5cm alempana.. noin. Ymmärtäähän sen että jos tie on sentin ylempänä tai alempana kuin määrätty ei ole sillä mitään merkitystä, mutta tosi tarkasti se meni, helppo pysyä toleranssissa joka oli muistaakseni -2 2cm.

        Unelma tilanne sattui siellä missä piti putkelle tehdä peti 1,5m veden alle. Siinä tietä korotettiin sadanmetrin matkalla noin 1m. koko matkan kaivurillä ylti veteen, tien tasausviiva oli sillä matkalla sama, oli helppo tarkistaa korko veden pinnasta. (oli vielä tyynet kelit)Yhdesti jouduin tietysti mittaaman syvyysmittarilla todellisen koron ja veden erotuksen.
        Pihamailla on pantava lisä korkolappuja jos kallistaa kahteen suuntaan ja on oltava juuri korossaan, tai sitten oltava se sähköinen kompassi, jonka saan toki asennettua jälestä päin, jos haluan.
        Sinun Volvo mies kannattaisi kysäista laitteiden myyjiltä kenellä siinä lähellä on syvyysmitteri ja käydä itse paikanpällä koeajamassa mitteria. Silloin näet todella sen edut, ja hyödyt.


      • telafriikki

        uskon että puskukoneessa tollanen mittari olis aivan mahtava! helpottais/ nopeuttais menoo kivasti :)
        tiedän että puskukoneisiin on saatavana ihan itse ohjautuvia levyjärjestellmiä, äijä kyytiin vaan ohjaileen konetta :D
        mut taitaa noi GPS vempaimet olla aika pirun kalliita verattuna lasereihin.


      • Volvo
        airfoil kirjoitti:

        Itsellä ei ole koneessa sähköistä kompassia, joten kaikista pinnoista tulee kartioita. kuitenkin tiellä oli korkomerkit 20m välein, joten kone ylsi ainakin yhdelle korkomerkille.
        Taisi yltää myös kahteen samasta paikasta, joten sain selville paljonko tie nousee 20m matkalla,
        sanotaan vaikka 11cm. Jolloin 10m. päässä kepistä tien piti olla 5,5cm korkeammalla. Nyt on ja sitten tien reuna sillä kohtaa 9,5cm alempana.. noin. Ymmärtäähän sen että jos tie on sentin ylempänä tai alempana kuin määrätty ei ole sillä mitään merkitystä, mutta tosi tarkasti se meni, helppo pysyä toleranssissa joka oli muistaakseni -2 2cm.

        Unelma tilanne sattui siellä missä piti putkelle tehdä peti 1,5m veden alle. Siinä tietä korotettiin sadanmetrin matkalla noin 1m. koko matkan kaivurillä ylti veteen, tien tasausviiva oli sillä matkalla sama, oli helppo tarkistaa korko veden pinnasta. (oli vielä tyynet kelit)Yhdesti jouduin tietysti mittaaman syvyysmittarilla todellisen koron ja veden erotuksen.
        Pihamailla on pantava lisä korkolappuja jos kallistaa kahteen suuntaan ja on oltava juuri korossaan, tai sitten oltava se sähköinen kompassi, jonka saan toki asennettua jälestä päin, jos haluan.
        Sinun Volvo mies kannattaisi kysäista laitteiden myyjiltä kenellä siinä lähellä on syvyysmitteri ja käydä itse paikanpällä koeajamassa mitteria. Silloin näet todella sen edut, ja hyödyt.

        Viksu vekotin.


      • telafriikki kirjoitti:

        uskon että puskukoneessa tollanen mittari olis aivan mahtava! helpottais/ nopeuttais menoo kivasti :)
        tiedän että puskukoneisiin on saatavana ihan itse ohjautuvia levyjärjestellmiä, äijä kyytiin vaan ohjaileen konetta :D
        mut taitaa noi GPS vempaimet olla aika pirun kalliita verattuna lasereihin.

        Kaivinkoneisiinkin on saatavana GPS juttuja ja siihen vielä täkymetri niin korkokeppiä ei tarvitse ainuttakaan työmaalla. Laitteiston hinta lienee 30000-40000 egen luokkaa. Kukahan syöttää aineiston koneelle??? huh huh. Toisaalta on sitten helppoa, kun ei tarvi varoa korkokeppejä.


      • Daewoo220

        Tervehdys,

        Kiitos hyvistä kommenteista. Mielipiteesi ja kokemukseksi kyseisesestä laitteesta vahvistivat omia ajatuksiani. Todennäköistä on, että ensi kesänä hankin Novatronin perusversion. Riippuu nyt sitten vähän niistä töistä, eli kyllä tuntihintaan on saatava lisäystä, koska kaivuu nopeutuu ja liikakaivuu jää pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      122
      6079
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2140
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1972
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1153
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      70
      1151
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1007
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1007
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      922
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      907
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      775
    Aihe