Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Riippurinnat

papukaija

Kertokaa äidit onko minulla kohtalotovereita?

Rinnat ovat pelkät pussit ilman mitään täytettä. Imetyksen jälkeen pieneni kolme kokoa, ja sekin täyte mikä nyt c-kuppiin menee, on pelkkää nahkaa..

En voi katsoa itseäni peilistä. Push-up liivejä en voi edes kuvitella käyttäväni, nahkat pursuaa ja kupruilee liivien yläosassa niin että on "push-up" kaukana siitä näkymästä (eivät ole liian pienet). Samoin avonaiset paidat, roikkuva nahka vaan vilahtaa, tai jos erehtyisi kumartumaan .. huhuh..

Lihottamaan en haluaisi käydä, olen muutenkin iso kokoinen jo.

Jumpat ja voiteet ei auta, nahkaa on vaan yksinkertaisesti pari kilometriä liikaa, ei se siitä haviä mihinkään ilman lääkärin veitseä. Olen vakavissani harkinnut rintojenkorjaus leikkausta, mutta mistäs rahat. Minun arvion mukaan lopputulos olisi b-kuppi, kun ylimääräiset nahkat poistettaisiin, ja sen isompia en haluaisi, eivätpähän alkaisi roikkua niin helposti.

Tämä asia on minulle erittäin arka paikka, kärsin siitä. Vaikka pitäsi olla onnellinen että lapset on ravinnon näistä rukkasista saanut, mutta ei se tätä ahdistusta pois vie.

En tiedä ymmärtääkö kukaan minua, mutta kommentoikaa kiitos

37

17604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mama84

      Minulla sama "ongelma". Olen sopusuhtainen kaikinpuolin. 163cm ja 63kg. Rinnat roikkuvat todella rumasti! Ilman liivejä nännit sojottavat alaspäin ja oikeasti rintani ovat kuin tyhjät pussit.
      Itsekin miettinyt ihan samaa, että mitä tehdä.... kuppikokoni on B80. Itse käytän liivejä joissa on korkeampi kuppiosa ja leveä keskiosa (joka jää rintojen väliin). Joskus olen jo miettinyt että menen leikkaukseen rintojeni takia. Jos olisi enemmän rahaa, varmasti menisinkin. Juuri asunnon ostaneena ei vaan oikein ole rahaa tuollaiseen.
      Mikähän tosissaan auttaisi?!?

    • kahden äiti__

      Hei!
      Näinhän se on... minulla ei koskaan ole olleet mitkään kauniit rinnat (eri kokoa ja pienet ja silti roikkuvat) ja imetysten jälkeen tosiaan näiden lisäksi vielä tyhjät (ja koko ero on korostunut) No hirveästi en siitä stressaa, varsinkin kun käy yleisissä uimahalleissa/kylpylöissä niin kyllä harvassa on kauniit rinnat (ainakaan jos lapsia on ja ikää yli 20) Itse käytän push up liivejä ja vaatteet päällä näyttää ihan ok, ilman vaatteita ei sitten taas näe kun oma perhe (ja uimahallissa muut naiset) joille olen kaunis ja rakas tälläisenään.

    • hehhehheheheeee

      hohhohohhhooooo!!

      Myy tissisi nahkoiksi :D

      • käytöstapoja

        Hieman rasittavaa, kun ihmiset ei täällä osaa ollenkaan käyttäytyä! Kohteliaisuus unohtuu, kun saa toimia nimettömänä.


    • äiti myös

      muistan kun lopetin imettämisen, oli rinnat tosissaan tyhjät pussit vain.. raskauden ainaka liivien koko muuttui 75B:stä 80C:hen, kun imetys loppui mahtuivat rinnat taas entisiin liiveihin. Nyt kolme vuotta myöemmin voin olla onnellinen siitä että rinnat ovat saaneet lisätäytettä, vaikka kuppikoko on samana pysynytkin.. tokihan ne roikkuu mutta näyttävät paljon kauniimmilta kuin silloin 3v sitten! Ei kannata masentua jos imetyksen loputtua näky paidan alla voi olla kaamea, KYLLÄ NE VIELÄ TÄYTTYVÄT vaikkeivat enää ihan samalta näytäkkään kuin silloin nuorena ;) Kun pitää huolen oikeasta ruokavaliosta (myös riittävästi rasvaa) niin kyllä ne tistus alkavat siitä muotoutua :)

      • papukaija

        Kirjoituksesi antaa toivoa.. ehkä jotain kehitystä vielä tapahtuu, edes pientä palautumista.


    • mies_38 vee

      Näin miehenä sanoisin, että ainakin minulle se on ihan ok, vaikka naisen rinnat muuttuisivat "lätysköiksi" imetyksen aikana. Silloinhan ne ovat ajaneet sen asian miksi ne ovat olemassa. Uskon, että esim. rakastelun aikana rinnat ja nännit ovat aivan yhtä herkät vaikka ne olisivat kovastikin muuttuneet imetyksen jälkeen. Olkaa vaan naiset ihan rennosti kroppanne kanssa. Kaikki me vanhenemme aikanamme...

      t: mies 38 vee

      • Mom

        Olipa ihanasti sanottu, kiitoksia sinulle mies_38 vee siitä.


    • ja valoa

      Kolme lasta imettäneenä (n. 12kk/kersa) haluan lohduttaa sinua; rukkasista puhuin minäkin jo ensimmäisen imetyksen aikana, sen verran tyhjiin menivät. Alunperin olen ollut n 60-kiloinen, liivien koko 75c. Nyt vuosien jälkeen palautuneet rukkasmallista omasta mielestäni vähän turhankin pulleiksi ( vaikka paino ei ole noussut kuin 4-5 kg)- 75d tai dd.
      Sanomani on siis: älä murehdi, kýllä ne siitä vielä palautuvat, luonto korjaa ; )

      Ja pienemmät kyllä haluaisin minäkin - mutta olen tyytyväinen että rukkaset ovat täyttyneet...

    • 2lapsenäiti

      (Lue ISOLLA kirjoitetut sanat -painokkaasti-, en tarkoita huutaa....)



      Heti kun lakkaat ajattelemasta noin miten kirjoitit ajattelevasi, niin rintojesi kiinteytys onnistuu.

      Minä luulen, että sinun liiviesi koko on siitäkin huolimatta liian pieni, vaikka sinä itse sanotkin ettei vika ole liivien koossa kun rinnat pursuaa yli. On se.

      Osta KIINTEYTTÄVÄÄ vartalovoidetta, jotain "firming lotion":ia. Käy suihkussa JOKA päivä, ja suihkuttele viimeiseksi aina kylmällä vedellä, niin että rintojen iho ja nännit napakoituvat. Suihkun jälkeen hiero kiinteyttävää kosteus-/vartalovoidetta sekä rintoihisi, että muualllekin kroppaasi. Älä pue heti päällesi, vaan opettele nauttimaan viileästä, SUPISTAVASTA tunteesta ihollasi. Kun iho on kuivahtanut, pue TUKEVAT liivit (ja muutkin vaatteet) päällesi.

      Kun halutaan päästä riippurinnoista eroon, on ehdottomasti parasta käyttää PUSH-UP -liivejä, ja niiden on oltava sen kokoiset, että ne ovat rintojen alta ehdottoman tukevat, ja että rinnat täyttävät "kursittuna" liivien kupit, ja toisaalta rinnat eivät saa pursuta liiveistä poiskaan. Eli jos tähän tasapainoon ei pääse, on liivien malli väärä. Jos malli tuntuu sopivalta, mutta siltikin kupeissa tuntuu olevat tyhjää yläosassa, niin silloin kupit tarvitsevat YLIMÄÄRÄISTÄ täytettä kohottamaan povea. Kokeile esim. geelitäytteisiä liivejä, ostin itse uudet sellaiset juuri Lindexiltä.

      Jos maltat noudattaa näitä vaatimattomia ohjeita PÄIVITTÄIN (viileä suihku, kiinteyttävä voide, tukevat liivit), niin VANNON KAUTTA KIVEN JA KANNON, että rintasi kiinteytyvät hyvin!!! Tämä asia vaatii sitkeyttä, mutta toimii aivan takuuvarmasti, etkä tarvitse mitään muuta, kuin kiinteyttävää (kosteus)voidetta ja tukevat liivit, sekä uskollisuutta viileälle suihkulle joka ikinen päivä.

      Usko minua, kukaan tähän "leikkiin" lähtenyt ei vielä tähän päivään mennessä ole epäonnistunut tavoitteessaan!

      Itsestään selvää on kyllä sekin asia, että JOS tupakoit, niin et auta ihoasi "parantumaan". Tupakointi kuivattaa ihoa, ja vähentää ihon kimmoisuuskykyä, ja kykyä palautua.

      • kehtaatkin.

        Ai takuuvarmasti?? Tässä on sulle takuuta:
        Minun rinnat ovat riippuneet lättänöinä pusseina yli 10 vuotta, siitä asti kun olin 17. Joka jumalan päivä olen suihkuttanut kylmällä ja viileällä, käyttänyt kiinteyttäviä voiteita ja ennenkaikkea käyttänyt Gossardin Push up rintaliivejä aina kun rintaliivejä olen pitänyt. Ei mitään tehoa. Olen hoikka ja urheilullinen, 166 cm ja 58 kg ja rintani ympärysmitta on 70 cm(kuppikoko c on Gossardin malleissa napakka). Läpyskät vain ovat, roikkuvat ja pysyvät. Lyijykynä on pysynyt tissin alla jo alaikäisenä. Kerrohan miksi tuo sinun pomminvarma konstisi ei toimi??

        *lakonisesti* riippurintoihin ei auta mikään. Ne ovat majavanhännät eivätkä kiinteydy ilman kirurgin veistä. Näin on.


      • papukaija

        Ei rinnat pursua yli, vain nahkat!

        Jos laitan isommat liivit päälle, ei push up vaikutelmasta ole tietoakaan, jää ikävästi nahkat ruttuun tai roikkumaan. JOS rinnat ovat pelkkää NAHKAA , ei niitä ole mahdollista saada pinkeiksi millään liiveillä. Se nahkahan vaan nousee ylöspäin ja jää ruttuun.

        Neuvosi ovat kyllä hyviä, joita olen jo vuosia toteuttanut, eivät silti saa ihmeitä aikaan. Tässä nyt on kyseessä b-kupin täytteet f-kupin nahkoissa ;) Ihin palautuminen on niin yksilöllistä että ei kaikille toimi samat konstit , jos toimivat ollenkaan.. valitettavsti..


      • 2lapsenäiti
        papukaija kirjoitti:

        Ei rinnat pursua yli, vain nahkat!

        Jos laitan isommat liivit päälle, ei push up vaikutelmasta ole tietoakaan, jää ikävästi nahkat ruttuun tai roikkumaan. JOS rinnat ovat pelkkää NAHKAA , ei niitä ole mahdollista saada pinkeiksi millään liiveillä. Se nahkahan vaan nousee ylöspäin ja jää ruttuun.

        Neuvosi ovat kyllä hyviä, joita olen jo vuosia toteuttanut, eivät silti saa ihmeitä aikaan. Tässä nyt on kyseessä b-kupin täytteet f-kupin nahkoissa ;) Ihin palautuminen on niin yksilöllistä että ei kaikille toimi samat konstit , jos toimivat ollenkaan.. valitettavsti..

        Sitten voi olla syynä esim. se, ettei ruokavalio ole oikeanlainen. Maidonjuonti on tärkeää, erityisesti se, että juo edes kevytmaitoa. Eli ruokavalio ei saa olla rasvaton, jos haluaa että rinnoissa on täytettä. Rinnathan ovat täynnä rasvakudosta.

        Minulla on itselläni liivikoko myös 70C, niinkuin toisella vastaajalla, ja aika kiinteiksi olen "rukkaseni" saanut vuosien saatossa. Muuten olen kokoa 162cm/56kg. Pitää muistaa, että niin kauan kuin rinnat riippuu, pitää tukevia liivejä käyttää ihan aina, eli mahdollisesti myös öisin. (Öisin ei kuitenkaan tarvitse olla kaarituettuja.)

        Mun on kyllä hieman vaikea uskoa, että ihan varmasti ootte toteuttanu sitä suihkuttelua ja rasvausta PÄIVITTÄIN, eli JOKAIKINEN PÄIVÄ. Ja kun halutaan rintoihin sisältöä, ei pidä olla samaan aikaa dieetillä. Herkut tuovat hyvää mieltä, ja hyvä mieli tekee hyvää rinnoille.

        Tuosta liivijutusta: sinulla on ehkä hieman vääränlainen käsitys siitä, miltä rintojen "pitää" näyttää push-upeissa... Kyllä sinä ajan kanssa saat ne aivan varmasti näyttämään pinkeiltä, mutta se edellyttää sitä, että hommaat vaikka erilliset geelitäytteet liiveihisi, sellaisethan on suurinpiirtein kaikilla bikini- ja liivimalleillakin!

        Rintojen nahkan kutistaminen ei onnistu yhdessä yössä, vaan esimerkiksi minulla se onnistui kyllä 2 vuodessa. Se on pitkä prosessi, ja edellyttää, että vaihdat liivit uusiin aina kun edelliset lakkaavat olemasta "timmit". Kyllä minä todellakin tiedän, että alkuun tuntuu aivan hölmöltä, kun liivit on täynnä pelkkää nahkaa, mutta kyllä se nahka siitä kutistuu lopulta kuitenkin! Hierominen, rasvaus, kiihottuminen (=nännit näpöttää), kylmät suihkut, - kaikki nämä on aivan elintärkeitä siitä lähtien, kun haluaa kiinteämmät rinnat! Ja siitä ohjelmasta ei voi luistaa, eikä vain joka toinen päivä, tai silloin tällöin toteutettu hoito auta. Sen on oltava jokapäiväistä, ja aivan rituaalinomaista. Äläkä vertaa itseäsi kehenkään malliin tai muuhun. Lähtökohta pitää muistaa, ja se olet sinä nyt.


      • 2lapsenäiti
        kehtaatkin. kirjoitti:

        Ai takuuvarmasti?? Tässä on sulle takuuta:
        Minun rinnat ovat riippuneet lättänöinä pusseina yli 10 vuotta, siitä asti kun olin 17. Joka jumalan päivä olen suihkuttanut kylmällä ja viileällä, käyttänyt kiinteyttäviä voiteita ja ennenkaikkea käyttänyt Gossardin Push up rintaliivejä aina kun rintaliivejä olen pitänyt. Ei mitään tehoa. Olen hoikka ja urheilullinen, 166 cm ja 58 kg ja rintani ympärysmitta on 70 cm(kuppikoko c on Gossardin malleissa napakka). Läpyskät vain ovat, roikkuvat ja pysyvät. Lyijykynä on pysynyt tissin alla jo alaikäisenä. Kerrohan miksi tuo sinun pomminvarma konstisi ei toimi??

        *lakonisesti* riippurintoihin ei auta mikään. Ne ovat majavanhännät eivätkä kiinteydy ilman kirurgin veistä. Näin on.

        No jos kaikkesi olet tehnyt, niin sitten niin? Minä en ole kyllä itse ainakaan missään vaiheessa leimannut omia rintojani kärpäslätkiksi, koska halusin päästä ohi siitä VAIHEESTA. Olin ehkä toiveikkaampi ja siksi onnistuin? Mutta niinpä on onnistuneet jo monet muutkin, onneksi. En ole tosiaankaan kuullut vielä kenenkään epäonnistuneen minun rituaaleillani... Ehkä niitä voi myös toteuttaa huonolla tavalla...?


      • sanoisin
        2lapsenäiti kirjoitti:

        Sitten voi olla syynä esim. se, ettei ruokavalio ole oikeanlainen. Maidonjuonti on tärkeää, erityisesti se, että juo edes kevytmaitoa. Eli ruokavalio ei saa olla rasvaton, jos haluaa että rinnoissa on täytettä. Rinnathan ovat täynnä rasvakudosta.

        Minulla on itselläni liivikoko myös 70C, niinkuin toisella vastaajalla, ja aika kiinteiksi olen "rukkaseni" saanut vuosien saatossa. Muuten olen kokoa 162cm/56kg. Pitää muistaa, että niin kauan kuin rinnat riippuu, pitää tukevia liivejä käyttää ihan aina, eli mahdollisesti myös öisin. (Öisin ei kuitenkaan tarvitse olla kaarituettuja.)

        Mun on kyllä hieman vaikea uskoa, että ihan varmasti ootte toteuttanu sitä suihkuttelua ja rasvausta PÄIVITTÄIN, eli JOKAIKINEN PÄIVÄ. Ja kun halutaan rintoihin sisältöä, ei pidä olla samaan aikaa dieetillä. Herkut tuovat hyvää mieltä, ja hyvä mieli tekee hyvää rinnoille.

        Tuosta liivijutusta: sinulla on ehkä hieman vääränlainen käsitys siitä, miltä rintojen "pitää" näyttää push-upeissa... Kyllä sinä ajan kanssa saat ne aivan varmasti näyttämään pinkeiltä, mutta se edellyttää sitä, että hommaat vaikka erilliset geelitäytteet liiveihisi, sellaisethan on suurinpiirtein kaikilla bikini- ja liivimalleillakin!

        Rintojen nahkan kutistaminen ei onnistu yhdessä yössä, vaan esimerkiksi minulla se onnistui kyllä 2 vuodessa. Se on pitkä prosessi, ja edellyttää, että vaihdat liivit uusiin aina kun edelliset lakkaavat olemasta "timmit". Kyllä minä todellakin tiedän, että alkuun tuntuu aivan hölmöltä, kun liivit on täynnä pelkkää nahkaa, mutta kyllä se nahka siitä kutistuu lopulta kuitenkin! Hierominen, rasvaus, kiihottuminen (=nännit näpöttää), kylmät suihkut, - kaikki nämä on aivan elintärkeitä siitä lähtien, kun haluaa kiinteämmät rinnat! Ja siitä ohjelmasta ei voi luistaa, eikä vain joka toinen päivä, tai silloin tällöin toteutettu hoito auta. Sen on oltava jokapäiväistä, ja aivan rituaalinomaista. Äläkä vertaa itseäsi kehenkään malliin tai muuhun. Lähtökohta pitää muistaa, ja se olet sinä nyt.

        Kaikella kunnioituksella haluaisin muistuttaa sinua fysiologisista tosiasioista, väität että "...mutta kyllä se nahka siitä kutistuu lopulta kuitenkin!" Mutta nahka ei kutistu enää koskaan samoihin mittoihin, varsinkin jos venymistä on tapahtunut melkein 50%. Se on fysiologisesti täysin mahdotonta. Ainoat keinot saada sellainen nahka kutistumaan on keittää se tai poistaa se kirurgisesti. Pinkeytymistä voi tapahtua siten, että nahka palautuu hieman (sen minkä ylipäätänsä voi) ja loput pinkeydestä tulee TÄYTTEEN palautumisesta eli rasvasta.

        Mutta mitä tulee liivien käyttöön, niin jo Marilyn Monroekin käytti liivejä yötäpäivää, jotta nahka ei pääsisi rintojen painosta venymään. Joten tämä liivien apu venymisen pahenemisen estoon on tiedetty jo kauan.


      • sanoisin
        sanoisin kirjoitti:

        Kaikella kunnioituksella haluaisin muistuttaa sinua fysiologisista tosiasioista, väität että "...mutta kyllä se nahka siitä kutistuu lopulta kuitenkin!" Mutta nahka ei kutistu enää koskaan samoihin mittoihin, varsinkin jos venymistä on tapahtunut melkein 50%. Se on fysiologisesti täysin mahdotonta. Ainoat keinot saada sellainen nahka kutistumaan on keittää se tai poistaa se kirurgisesti. Pinkeytymistä voi tapahtua siten, että nahka palautuu hieman (sen minkä ylipäätänsä voi) ja loput pinkeydestä tulee TÄYTTEEN palautumisesta eli rasvasta.

        Mutta mitä tulee liivien käyttöön, niin jo Marilyn Monroekin käytti liivejä yötäpäivää, jotta nahka ei pääsisi rintojen painosta venymään. Joten tämä liivien apu venymisen pahenemisen estoon on tiedetty jo kauan.

        Palautuminen on aina geeniperimästä kiinni. Kaikilla se ei onnistu, vaikka kuinka pitäisi liivejä ja suihkuttelisi. Ja tämäkin on tieteellisesti todistettu!


      • papukaija
        2lapsenäiti kirjoitti:

        Sitten voi olla syynä esim. se, ettei ruokavalio ole oikeanlainen. Maidonjuonti on tärkeää, erityisesti se, että juo edes kevytmaitoa. Eli ruokavalio ei saa olla rasvaton, jos haluaa että rinnoissa on täytettä. Rinnathan ovat täynnä rasvakudosta.

        Minulla on itselläni liivikoko myös 70C, niinkuin toisella vastaajalla, ja aika kiinteiksi olen "rukkaseni" saanut vuosien saatossa. Muuten olen kokoa 162cm/56kg. Pitää muistaa, että niin kauan kuin rinnat riippuu, pitää tukevia liivejä käyttää ihan aina, eli mahdollisesti myös öisin. (Öisin ei kuitenkaan tarvitse olla kaarituettuja.)

        Mun on kyllä hieman vaikea uskoa, että ihan varmasti ootte toteuttanu sitä suihkuttelua ja rasvausta PÄIVITTÄIN, eli JOKAIKINEN PÄIVÄ. Ja kun halutaan rintoihin sisältöä, ei pidä olla samaan aikaa dieetillä. Herkut tuovat hyvää mieltä, ja hyvä mieli tekee hyvää rinnoille.

        Tuosta liivijutusta: sinulla on ehkä hieman vääränlainen käsitys siitä, miltä rintojen "pitää" näyttää push-upeissa... Kyllä sinä ajan kanssa saat ne aivan varmasti näyttämään pinkeiltä, mutta se edellyttää sitä, että hommaat vaikka erilliset geelitäytteet liiveihisi, sellaisethan on suurinpiirtein kaikilla bikini- ja liivimalleillakin!

        Rintojen nahkan kutistaminen ei onnistu yhdessä yössä, vaan esimerkiksi minulla se onnistui kyllä 2 vuodessa. Se on pitkä prosessi, ja edellyttää, että vaihdat liivit uusiin aina kun edelliset lakkaavat olemasta "timmit". Kyllä minä todellakin tiedän, että alkuun tuntuu aivan hölmöltä, kun liivit on täynnä pelkkää nahkaa, mutta kyllä se nahka siitä kutistuu lopulta kuitenkin! Hierominen, rasvaus, kiihottuminen (=nännit näpöttää), kylmät suihkut, - kaikki nämä on aivan elintärkeitä siitä lähtien, kun haluaa kiinteämmät rinnat! Ja siitä ohjelmasta ei voi luistaa, eikä vain joka toinen päivä, tai silloin tällöin toteutettu hoito auta. Sen on oltava jokapäiväistä, ja aivan rituaalinomaista. Äläkä vertaa itseäsi kehenkään malliin tai muuhun. Lähtökohta pitää muistaa, ja se olet sinä nyt.

        tuesta ja hyvistä neuvoista, mutta sen verran taas korjaan että päivittäisistä rutiineista en ole luistanut moneen vuoteen. ihonhoitoon löytyy ammatillista koulutusta, joten se homma on hanskassa. Mutta harmittaa vaan että tuloksia ei näy. Roikkuisihan ne pahemmin jos ei olisi mitään tehnyt, tarkoitan ennalta ehkäisevänä.


        Mallitisuja olen vain kadehtinut MUTTA se ei ole minun tavoite, vaan jos edes suhtkoht normaalin näköiseksi.

        Se mitä yritin selittää, on se että ihan sama mitkä liivit laitan päälle , jää nahkat ruttuun joko liivien päälle tai alle, koska sitä on niin paljon. Ja kumartuessa rinnat pullahtavat liiveistä helposti ulos tai jäävät vain pitkinä viivoina roikkumaan. (eli ei push-uppeja) Ainoa hyvä vaihtoehto taitaa olla hemmetin tiukat urheiluliivit ;) Tosi vaikea uskoa että melkein napaan asti nahkaa kutistuisi lähellekkään normaaliksi. Mutta TOIVON että SINÄ todellakin olet oikeassa! Ja aion tottakai jatkaa samaan malliin oman kehon hoitamista , mutta panostan parempiin tuotteisiin, ihokun kyllästyy samoihin eikä tulosta tule.

        Toivottavasti parin vuoden päästä voin todeta että jotain on tapahtunut ilman lääkärin veitseä.

        pS. Ruokavalio on monipuolinen (ja kyllä rasvoja) mutta sen myönnän että todellakin liian epäsäännöllinen, johtuen työstä.


      • vhyjuyk
        sanoisin kirjoitti:

        Palautuminen on aina geeniperimästä kiinni. Kaikilla se ei onnistu, vaikka kuinka pitäisi liivejä ja suihkuttelisi. Ja tämäkin on tieteellisesti todistettu!

        Jos iho on venynyt kunnolla, ei siihen mikään muu auta kuin kirurgin veitsi. Itse kävin ns rintojen ripustuksessa, jossa leikattiin ylimääräinen osa ihoa pois, ja olen tyytyväinen. Tykkään silhuetista enemän ja rintsikat istuvat paremmin. Toisaalta siitä jää kyllä näkyvät rumat arvet, joista olen sen jälkeen alkanut kärsiä, eli lopputulos ei ole samalla lailla täydellinen, kuin jos olisi hyvät luomurinnat.


    • mitkään

      voiteet auta! Toivottavasti et käyttäny niihin paljoo rahoja millä vois ostaa vauvantarvikkeita! Keskity ny perheenlisäykseen, sitten ulkonäkö. Leikkaus ehkä ainoo?

      • Riipputissi

        vihdoinkin joku muukin puhuu tästä ongelmasta. Olin 19v kun sain ensimmäisen lapseni, ja sen jälkeen rintani ovat olleet ihan järkyttävän näköiset. En todellakaan liioittele ongelmaani, sillä raskauden aikana rintani kasvoivat koosta 65c kokoon 70f (!!), eli olivat saman kokoiset kuin Pamela Anderssonin silikonit.. Tämän tissien paisumis geenin olenilmeisesti perinyt mummoltani, koska äitini puolelta kellään ei ole rinnat kasvaneet raskauden aikana näin paljon. Tosiaan rintani ovat enää pelkkää nahkaa, ja roikkuu yhtä paljon kun äitini tissit, jolla on sentään 7 lasta. Push upit olen hylännyt jo vuosia sitten, mun rinnat ei pysy niissä vaikka teippaisi kiinni. Joudun myös pitämään mamma-mallisia mahdollisimman tukevia rintsikoita, vaikka kokoni on enää 65d, ja siitäkin suurin osa pelkkää nahkaa. Nännit eivät ole koskaan imetyksen jälkeen olleet edes vaakatasossa, vaan riippuvat kohti maata puolessa välissä vatsaa. Vaikka lapseni on jo 6v, eivät rintani ole koskaan palautuneet nuoren naisen rinnoiksi. Menisin heti rintojen korjausleikkaukseen, jos vain olisi rahaa, niin paljon asia minua häiritsee. Murrosiässä kehitykseni oli muutenkin myöhässä, ja minulle kasvoi tissit vasta 17-vuotiaana, joten minulla ei oikeastaan koskaan ole ollut normaalirinnat. Asia häiritsee minua jo siinä määrin, että hyvin harvoin otan edes rintsikoita pois siksi aikaa, kun harrastan mieheni kanssa seksiä. Suihkussa kun katson itseäni alasti peilistä, tuntuu, että mulla on nelikymppisen kroppa, vaikka muuten olen hoikka, pylly on kiva, pitkät sääret ja vatsalihakset näkyy, mutta tissit pilaa koko kuvan. Ehkä murehdin tätä liikaa, mutta itsetuntoni on alhaalla. Aina kun joku kehuu minua kauniiksi, mietin, että näkisitpä mun tissit niin olisit eri mieltä. :( Nyt asia on alkanut ahdistamaan minua vielä enemmän, sillä odotan nyt toista lastani. Rinnat ovat nyt jo (rv 6 1) alkaneet paisua, ja kauhulla odotan, venyvätkö ne taas samoihin mittoinin. Kuuden vuoden jumppaaminen ja rasvaaminen taitaa olla hukkaan heitetty, ja luultavasti kun lopetan imetyksen, rintani ovat kahta kauheamman näköiset. Onneksi ymmärrän kyllä, ettei maailma pyöri pelkkien tissien ympärillä, mutta olisi se kiva, ette tarvitsisi 25-vuotiaana hävetä viiskymppisen tissejään. :(


    • Muimui

      Manaan tätä tissikeskeistä (ulkonäkökeskeistä) maailmaa usein: mainokset, elokuvat jne. täynnä ihmisiä jotka on joko operoitu kirurgin pöydällä tai kuvankäsittelyn kautta. Tai valikoitu malli/näyttelijä/sijaiskroppa pääosan esittäjälle niin että löytyy just täydellinen tissipari (jos sitä on haluttu syystä tai toisesta kuvaan saada). Tämä maailma tekee jokaisen tyytymättömäksi ulkonäköönsä - mikä lieneekin tarkoitus, jotta saadaan myytyä mm. kauneudenhoitotuotteita, plastiikkakirurgiaa ja masennuslääkkeitä.

      Iän ja raskauksien/imetysten myötä lihat vaan laskeutuu, kenellä enemmän, kenellä vähemmän. Omia rintojani ovat veltostuttaneet matkan varrella koetut lihomiset ja laihtumiset, nyt meneillään on ensimmäinen raskaus ja kauhulla odotan tuhoa...toisaalta harmittelen omaa turhamaisuuttani, koska jälkikasvun ruokkimiseenhan ko. ulokkeet on ensisijaisesti tarkoitettu. Tässäkin ulkonäkökeskeinen kampanjointi tekee hallaa; julkkisäidit poseeraavat viimeisillään raskaana kaunisteltu maha pyöreänä, ei ylimääräisiä lihoja, ei raskausarpia. Tai sitten liki vastasynnyttäneinä - taas upeasti kuosissaan, vatsa timminä ja lihat "oikeisiin" paikkoihin asettuneina... Ok, varmaan on niitä jotka selviävät minimaalisilla rupsahduksilla, eikä siinä mitään. Mutta jos siitä tehdään vallitseva ulkonäköstandardi, tulevaisuudessa tarvitaan rutkasti enemmän plastiikkakirurgeja!

      Ehkä ihonhoidolla, hyvillä liiveillä ym. jutuilla pystyy lievittämään tilannetta, mutta uskon että mikäli ei ole halua/rahaa tms. lähteä kirurgisesti operoimaan kehoaan, ainoa vaihtoehto on hyväksyä asia henkisellä puolella. Ja tässä lähipiirin tuki on tärkeä, on nimittäin kauheaa jos samassa huushollissa (samassa sängyssä) on henkilö joka ei ymmärrä olla huomaavainen ja toisaalta realisti ihmisen vanhenemisen suhteen.

      Katson jokin aika sitten tv:stä dokumentin, jossa tutkailtiin naisten sukupuolielinten alueelle tehtäviä "kauneus"leikkauksia. Fotoshopatuista playboymalleista on ilmeisesti tullut jenkeissä jo siinä määrin standardi, että nuoretkin naiset ovat menossa ko. operaatioihin. Ei siis riitä että emättimiä tiukennetaan seksuaalisen mielihyvän lisäämiseksi, vaan häpyhuulet ym. täytyy olla tiytynlaiset jotta kehtaa kumppaninsa edessä seksiin ryhtyä. Kyse ei siis ollut tilanteista, joissa häpyhuulet hankautuvat jatkuvasti rikki ison kokonsa takia, jolloin korjausoperaatio onkin ymmärrettävämpi. No joo, tämä lipsui jo alkuperäisestä aiheesta sivuun...

      Toivottavasti jonain päivänä meidän ulkonäköahdistuneiden tuska jalostuu näkyväksi vastarintaliikkeeksi vallitsevaa systeemiä vastaan! En nimittäin millään haluaisi luovuttaa ja alistua siihen että minimoidakseni ulkonäköhuoleni minun täytyy leikkauttaa itseni muutamaan kertaan elämän varrella! Back to nature, hittolainen ja muoviset ihanteet roskiin. Jos löytyy kavereita barrikaadeille, täältä tullaan! :)

    • riippari

      Muuten en osaa auttaa mutta liivi ongelmassa käänny kunnon alusvaateliikeen puoleen jossa osaava ihminen auttaa sinua valitsemaan oikean kokoiset ja laiset liivit. Push-upit eivät todella ole avain onneen mutta he osaavat auttaa sinua valitsemaan oikeat liivit juuri SINUN rinnoillesi, joilla saat niistä parhaan mahdollisen näköiset.. Ja aika korjaa osansa, muttei tietysti palauta täysin ennalleen. Omani eivät vielä ole pahan näköiset mutta se johtunee puhtaasti siitä että vielä tuo pieni mies käy kolmasti päivällä tissillä, joten mielenkiinnolla ja kauhulla odotan aikaa kun imetys loppuu kokonaan ja näen loppu tuloksen. Tämä lienee laiha lohtu, mutta niin kuin tuo ihana mies tuolla välissä kehottikin :) niin kannetaan itsemme hyvillä mielin ja hyvällä itsetunnolla sen mitä olemme, mikään ei kumminkaan "kaunista" niin kuin hyvä itsetunto, suremalla emme muuksi muutu. Nautitaan itsestämme ja elämästämme sellaisina kun se on ja ollaan ylpeitä siitä mitä riipputisseillämme on saavutettu, niillä nimittäin on autettu parhaalla mahdollisella tavalla uusi elämä alkuun, se jos mikä on suuri saavutus! Kaunis olet varmasti ap sinäkin ihan tisseistäsi riippumatta! Aurinkoista syksyä kaikille. :)

    • mutta kommentti

      Mulla oli A-tissit silloin joskus ennen imetystä, nyt -ei mitään- tyhjyyttä.

      Ei tarvitse käyttää mitään liivejä, oikeasti, ei ole edes nahkaa mitä sulloa liiveihin. Ne hävisi kokonaan, ja näyttäisin varmaan pojalta ellei pehva olisi niin leveä.

      Että harminsa kullakin.

    • Sone

      Miulla oli kauhea kriisi asiasta esikoisen jälkeen viisi vuotta sitten, ihan kauhea ja varmasti yhtä pahat kun mitä itse kuvailit, ja en edes pystynyt imettämään kuin 1kk!!! Toisen lapsen saatuani imetin vuoden ja se auttoi hyväksymään rintani, siihen menee aikaa mutta ei minua enää haittaa. Ja kannattaa tehda rintalihasliikkeitä ( tottakai muitakin yläosan liikkeitä tasapainoksi) paljon ja isoilla painoilla saa oikeasti ryhtiä ja nahka vähän täyttyy. Rintakudos myös muuttuu muistini mukaan 25 ikävuoden jälkeen, ja voi olla että sitä täytettä vielä vähän tulee.

      • tissimies2

        Voi hyvät naiset! Itse isänä huvittaa moiset murheet. Riippuvat rinnat on itse asiassa paljon kiihottavammat, kuin ns. normitissit, joita näkeee joka puolella. Omalla vaimollani oli isot kiinteät bosat ennen lapsen syntymää, mutta imetyksen jälkeen pienenivät 3 kuppikokoa G:sta DD:hen ja omistajansa mielestä ovat "nahkapussit". Minä tykkään enemmän kuin ennen ja olen huvittuneena huomannut mm. kaupassa myös toisten miesten vilkuilevan vaimon rintoja varsinkin kesäaikaan. Antakaa rintojen roikkua ja nauttikaa elämästä. Tosimihet tykkää.


      • Ehkä ne miehet
        tissimies2 kirjoitti:

        Voi hyvät naiset! Itse isänä huvittaa moiset murheet. Riippuvat rinnat on itse asiassa paljon kiihottavammat, kuin ns. normitissit, joita näkeee joka puolella. Omalla vaimollani oli isot kiinteät bosat ennen lapsen syntymää, mutta imetyksen jälkeen pienenivät 3 kuppikokoa G:sta DD:hen ja omistajansa mielestä ovat "nahkapussit". Minä tykkään enemmän kuin ennen ja olen huvittuneena huomannut mm. kaupassa myös toisten miesten vilkuilevan vaimon rintoja varsinkin kesäaikaan. Antakaa rintojen roikkua ja nauttikaa elämästä. Tosimihet tykkää.

        kattelee sun naises tissejä sillä silmällä,että hankkisi tuokin silikonit kärpsälätkien tilalle.Roikkurinnat on kaikkea muuta kuin kiihottavat mutta meitä on moneen junaan. Itse ostin vaimolle silikonit lahjaksi kun ne halusi,tosin eipä nuo lätyskät ollu sitäkään ennen mutta itse oli niihin tyytymätön.
        Tekisi mieleni monesti juuri kesäaikaan sanoa monelle naiselle että käyttäisi edes kunnon liivejä kun toppien alta näkyy vain ne läpyskät.


    • mämämä

      Ottakaa ne silikonit. Rahaa säästämään nyt vaan, säästäkää vaikka se kolme vuotta niin varmaan tulee rahat kasaan. Joka kerta kun tekee mieli karkkia tai sipsiä laita se summa, mikä niihin menisi, säästöön.

      Itse otin silarit yhden lapsen jälkeen(en tod näk tee edes enempää). Ennen raskautta mulla oli täydelliset rinnat, pyöreät, kiinteät ja aivan ylikauniit. Imetyksen jälkeen rinnan yläosa oli ihan tyhjä, tosin rinnat eivät roikkuneet, tyhjenivät vain ja pienentyivät 2 kuppikokoa c:stä a:n. Kävin plastiikkakirurgilla ja nyt on ihana d-kuppi. Voin kertoa että vaikutti myös seksielämään kohentavasti ja enää en edes ajattele rintoja, en omia enkä muiden. Aikaisemmin tuli aina vertailtua ihan vaikka kaupassa/kaupungilla toisten naisten rintoja omiin ja jotenkin ajatetua tissejä paljon. Nyt voi senkin ajatustyön käyttää hyödyllisemmin :D

      Surettaa, kun jotkut joutuvat kärsimään rintojensa takia. Ne ovat kuitenkin niin iso osa seksuaalisuutta ja sitä kuinka seksikkääksi/kauniiksi itsensä tuntee. Minulla ei edes ollut niin paha tilanne, joten varmasti monella on tosi kurja olo :/ Tietenkin on ihmisiä joille silikonit eivät sovi, esim. kokevat että ne ovat jotain ylimääräistä kehossa ja olo on feikki tms. Lääkärini sanoi että hänellä on ollut yksi tällainen asiakas, joka halusi poistaa silikoninsa koska ei kokenut niitä omikseen. Itse harvemmin edes ajattelen enää koko juttua, vaikka leikkauksesta ei edes kauhean montaa kuukautta ole.

    • Miettimisen aihetta

      Moni muukin on varmaan kommentoinut, kuka mitenkin.
      Tässä oma kommenttini.
      Ole tyytyväinen, että sulla ylipäätään on rinnat.
      Minulta toinen poistettiin syövän johdosta.
      Se, jos mikä ei ollut helppo homma, mutta asian kanssa on ollut pakko oppia elämään.
      Onneksi ehdin ennen tätä operaatiota hankkia lapset, imettää heidät, ja myös kasvattaa heidät aikuisiksi.
      Mihin muuhun niitä rintoja oikeasti tarvitaan kuin jälkikasvun ruokkimiseen?
      Miesten miellyttämiseen ehkä?
      Mielummin elämän jatkuminen kuin rinnat.
      Eikä se toispuolisuus ole kuitenkaan haitannut minua 'miesmarkkinoilla'.
      Et silleen.

      • rinsikat

        Ihmiset, katsokaa Youtubesta ohjeet, kuinka valita sopivat rintaliivit, suurimmalla osalla naisista on väärän kokoiset, joten ei ihme, jos riippuu, kun liivit eivät tue. Ja jos kaupassa liivit ei istu, vaihda KOKOA, älä mallia. Eri malleissa joutuu valitsemaan yleensä eri koon. Nykyisin esim tiedän että peruskokoni on C75, mutta eri mallista riippuen voi olla jopa B70-DD80. Tiedän mm. että "balgonette"-mallin avarissa liiveiissä yleensä riittää B-kupin liivit, ja "T-shirt"-malleissa saa olla D-kokoa, ympärysmitta menee miten milloinkin. Ja lisäksi tuo vaihtelee jokaisen rintsikan mukaan erikseen.

        Oikeasti suosittelisin, että jokainen nainen ostaisi ainakin parit rintsikat alan ammattiliikkeestä (alusvaatekauppa, ei mikään seksiputiikki) niin tietäisi edes, että minkä kokoiset liivit TUNTUU hyvältä. Säästäisi paljota selkäkivulta ja muulta. Siellä lisäksi myyjät osaa auttaa hyvin.

        Ja rintsikat pitäisi vaihtaa tarpeeksi usein, kun ne eivät tue enää, OSTA UUDET! Ei ne riipu, jos ne on hyvin tuetut! Ja tietysti ne pitää pestä usein, että säilyvät hyvinä.


    • eriparitissi92

      Moikka

      Mulla ei itsellä ole lapsia (olen 19 v nuori nainen). Silti, mun jatkuva ongelma ja päänaiva on mun tissit. Olen aika lyhyt mutta muotoja on (en silti oo mikään yli läski, alle 60 kg) mutta ns. takapuolta löytyy enkä varsinaisen rumakaan ole. Ongelma on kumminkin TÄYSIN eriparia olevat, roikkuvat "ketunnenät" täs "rintojen" kohdalla. Asia vaivaa paljon, ja rintsikoita on tosi vaikea löytää, kun toinn on kokoa C ja toinen A. Kaikki rintsikat näyttää tosi luonnottomilta. Tällä hetkellä käytän kokoa 75B,mikä on kaikista sopivin, mut näyttää todella luonnottomalta kun toiseen kuppiin jää nyrkin kokonen tila ja toinen taas pursuaa ulos. Joten naiset, älkää vlittäkö vaikka rintanne olisivat isot tai pienet, riippuvat ja roikkuvat, kunhan n edes ovat lähelle samankokoiset, se on tärkeintä, mun mielestä. Rintsikoita on miljoonittain ja tissit saa aina näyttämään hyviltä, vaikka olis kuinka "imetetty lapsia" kunhan ne edes saa näyttämään luonnollisistlta ja samankokoisilta. Ite vihaan silikoneja, eikä niihin olis edes varaa. Terv. eriparitissi.

    • IhraPallot

      Niin no ne on vaan rinnat. :D Itselläni on kuppikoot vaihdellut b:stä d:hen ja se on kyllä ollut aika rankkaa ihon kimmoisuudelle ja iholle muuteenkin mutta ainut tapa mikä on itseäni auttanut imetyksen jälkeen on rintalihasten treenaaminen.Toki rinnat pienentyvät mutta myös kiinteytyvät eikä enää pahemmin roiku tai riipu sen jälkeen.

    • Rukkasia

      Olen itse nuori, vasta 18. En ole synnyttänyt, en lihonnut/laihduttanut..
      Rinnat kasvoivat nopeasti. Olen kokoa 65F. Nämä minun rukkaseni ovat aina olleet minulle murheenkryyni. Aina miettii että voiko käyttää jotain tiettyä paitaa ettei rinnat näytä siltä että nännin kanssa voisi napaa puhdistaa... Valitettavasti meitä on monta.. Inhottaa ne ihmiset jotka voivat kulkea rinnat pystyssä kaupungilla. Eivät roiku mihinkään suuntaan.. Ovat juuri siellä missä pitääkin.. Ei ole aina reilua.. Itse aijon luovuttaa ja käyttää plastiikkakirurgiaa.

    • Ei hättää

      Nuorella ihmisellä jumppa auttaa ja sekin, että et laihduta itseäsi anorektikoksi.

      Kyllä nuori kropa palautuu ajan kanssa, sanon ajan kanssa, Roskaruuat pois ja puntit käsiin.

      Muuten hirvittävintä mitä näin oli nuoren naisen silikonit, niin luonnottomat kuin olla voi. en usko että silikonit voivat mitään tunteakaan, parempi hieman riippuvatkin kuin tuollaiset elottoman näköiset möykyt.

    • mörmö

      hyvä riippurinnoista kärsivä...ainakin oikeilla rintaliivillä saatasiaakorjatua ees jonkin verran.katso netistä twins- osto tv-ja sielä myydään air bra rintsikoita..katso ja toimi neuvojenmukaisesti.sulla ois ilmeisesti xl-koko, kokeile ainakinnäitä rintsuja, ne korjaavat rinnanmuotoa ja ovat ihanat pitää..

      rintoja voi myös jonkinverrankinteyttäänitse.haleudu fysioterapeutinpuheille ja pyydä häntä näyttämään ja neuvomaansinulle oikeatliikkeet ,mmiläkinteyttää rintoja..siten vainhelittämätöntä työtä puurtamaan..onnea sinulle ja tuloksia! toivon, että pääset ongrelmankansa sinuiksi ja...

    • normaalia

      onko muitten kin ätien mielässtä jos tyttöni on10v eikä sillä ole rintaa yhtään niin voiko se käyttää rinta liivejä vastauksia äkkiii

    • Anonyymi

      Mamuille kelpaa löysenpikin läski. Kuhan saa maleskeluluvan...

    • Anonyymi

      Oletpa säälitävä! Taidat teini olla, joten en tuhlaa tähän aikaani. Huh huh... häpee ja mieti enennkuin keksit moisia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe