Missä hinnoissa deguja myydään? MISSÄ hinnassa kasvattajat myyvät?
Mitä deguista pyydetään?
15
3441
Vastaukset
- Gerbburakas92
luulenpa että 50-100 euroo..ehkä ei kyl ihan chinchillan hintaa mutta kyllähän ne aika kalliita muistaakseni ovat..:) ehkä 40-60 euroo..en tiiä =/
- sansku
degun saa 35-45 eurolla. Ainakin Faunattaresta. Joten kasvattajilta Degun voisi saada parilla kympillä. eikös se ollut niin että kasvattajalta eläimen saa halvemmalla kuin eläinkaupasta?
- miksu
Eläinkaupassa tosiaan voi degu maksaa noin 35-40 euroa. Kasvattajat pyytävät huomattavasti vähemmän, käsittääkseni joku 25 euroa on melko yleinen hinta?
Laita ilmoitus myös gerbiili.infon myydään-palstalle ja SGY:n kaupparumpuun! Gerbiili.infossa ei saa myydä deguja alle 20 eurolla.
http://www.gerbiili.info/foorumi/viewforum.php?f=11
http://www.gerbiiliyhdistys.fi/kaupparumpu/- degulainen
Nykypäivänä Suomen lain mukaan degua ei saa myydä alle 25€ hinnan.
Eläinkaupassa ne maksavat nykyään 30-40€ (Olen käynyt monessa eläinkaupassa ja vertaillut näitä hinoja) ja kasvattajalta voi saada (ainakin _hyvin_ tuntemani kasvattaja) myy deguja tällä mittakaavalla:
1 degu / 30€
2 degua / 60€
3 degua / 85€
4 degua / 100€
Tosin kotisivuilla myös mainitaan, että tämä kyseinen kasvattaja ei myy deguja yksittäin, paitsi jos degulla tulee olemaan häkkikaveri.
Tässä siis kyseinen sivusto: http://koti.phnet.fi/jennikor - sitruspuserrin
degulainen kirjoitti:
Eläinkaupassa ne maksavat nykyään 30-40€ (Olen käynyt monessa eläinkaupassa ja vertaillut näitä hinoja) ja kasvattajalta voi saada (ainakin _hyvin_ tuntemani kasvattaja) myy deguja tällä mittakaavalla:
1 degu / 30€
2 degua / 60€
3 degua / 85€
4 degua / 100€
Tosin kotisivuilla myös mainitaan, että tämä kyseinen kasvattaja ei myy deguja yksittäin, paitsi jos degulla tulee olemaan häkkikaveri.
Tässä siis kyseinen sivusto: http://koti.phnet.fi/jennikorDegulaisen antamat hinnat koskevat yksittäistä epävirallista kasvattajaa, eivät kaikkia Suomen degukasvattajia.
Vaikka kuinka selaisi etuperin ja takaperin Suomen Laki I ja II:n läpi, ei sieltä varmasti löydy vähimmäishintaa degun myyntiin. ;) Laissa ei sitä hintaa ole säädetty, eikä myöskään Suomen gerbiiliyhdistys ry:llä enää ole ns. suositushintoja käytössä, se kun olisi aiheuttanut hintakartellin. - Jenni
degulainen kirjoitti:
1 degu / 30€
2 degua / 60€
3 degua / 85€
4 degua / 100€
Tässä siis kyseinen sivusto: http://koti.phnet.fi/jennikorMinä olen se kasvattaja :)
Tosiaan, kaverini tossa puhui laista, mutta eihän sitä toki laissa ole määrätty että degua ei saa myydä alle 25€ hinnalla. Kuka tahansa saa antaa degunsa vaikka ilmaiseksi jos haluaa. Eläinkaupoissa 30€-40€ on tosiaan aika yleinen hintahaarukka. Itse siis myyn poikasia n. 30€/nenä. - deguja!
Jenni kirjoitti:
Minä olen se kasvattaja :)
Tosiaan, kaverini tossa puhui laista, mutta eihän sitä toki laissa ole määrätty että degua ei saa myydä alle 25€ hinnalla. Kuka tahansa saa antaa degunsa vaikka ilmaiseksi jos haluaa. Eläinkaupoissa 30€-40€ on tosiaan aika yleinen hintahaarukka. Itse siis myyn poikasia n. 30€/nenä.No haluaako joku teistä sitten degun? Mulla olisi 6 :) Syntyivät eilen :P Lähtee ihan 20 kappale sitten koteihin.
- degula
deguja! kirjoitti:
No haluaako joku teistä sitten degun? Mulla olisi 6 :) Syntyivät eilen :P Lähtee ihan 20 kappale sitten koteihin.
Missä päin Suomea poikaset ovat?
- samasama :P
degula kirjoitti:
Missä päin Suomea poikaset ovat?
Turussahan ne.
- degula
samasama :P kirjoitti:
Turussahan ne.
Asun itse Kaarinassa ja etsin kaveriksi urosdegullemme nuorta degua. Jos sinulla on urospoikasia, onko mahdollista varata? Luovutus lienee n 8 viikon päästä?
S-postini on [email protected] - Micki83
deguja! kirjoitti:
No haluaako joku teistä sitten degun? Mulla olisi 6 :) Syntyivät eilen :P Lähtee ihan 20 kappale sitten koteihin.
Moi. Minulla on tällä hetkellä 2 degutyttöjä ja haluaisin ehkä hankkia heille kavereita. Onko sinulla naaras poikasia myynnissä? Asun Espoossa.
- se sama edelleen.
Micki83 kirjoitti:
Moi. Minulla on tällä hetkellä 2 degutyttöjä ja haluaisin ehkä hankkia heille kavereita. Onko sinulla naaras poikasia myynnissä? Asun Espoossa.
Juu, mutta Espooseen asti en lähde kuskaamaan, että haku olisi vaihtoehto. Kaikki meidän degupoikaset ovat tosi ihmisystävällisiä ja käsikesyjä.
Laita mailiosoite niin voin lähettää kuvia tai voidaan sopia asiasta. - Micki83
se sama edelleen. kirjoitti:
Juu, mutta Espooseen asti en lähde kuskaamaan, että haku olisi vaihtoehto. Kaikki meidän degupoikaset ovat tosi ihmisystävällisiä ja käsikesyjä.
Laita mailiosoite niin voin lähettää kuvia tai voidaan sopia asiasta.Voisin varmaan tulla hakemaan jos ostan. Kuvia olisi kiva.
- Michaela
micki_here(at)hotmail.com - Kride
deguja! kirjoitti:
Olisin kiinnostunut kahdesta mahd kolmesta... Jos olisi vielä vapaita.
S-posti: [email protected]
- DeguRakas
Olisiko kellään mitään hyvää degu häkkiä halvalla, tai kahta degua myynnissä? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2686658Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2236229Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai385643Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1514978Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi303785Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1953719Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1313445Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan43133HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok333133Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3322785