Mitä eroa on 1 ja 2 toimisessa hydrauliikan ulostulossa ?
Mihin 2 toimista tarvitaan?
1 ja 2 toiminen hydrauliikan ulostulo
8
13023
Vastaukset
- käsittänyt.
Yksitoiminen on sellainen, jota voi käyttää vaikka kippikärryssä.
Eli se kärrynlava nousee hydrauliikalla, mutta laskee omalla painollaan alas.
Kaksitoimista taas tarvitaan esim. hydraulisen työntövarren käytössä, jossa täytyy saada se varsi sekä pitenemään, että lyhenemään ja sitähän se ei tee omalla voimallaan (painolla), kuten vaikkapa tuo kippikärryn lava laskeutuessaan.
Onkohan se näin?
Korjatkoon joku, joka on pelannut noiden vehkeiden kanssa enemmän, luen asiasta mielelläni itsekin.- näin.........
..eipä tuohon lisäämistä
- Greg
No "ulostulossa" ei varsinaisesti ole eroa lainkaan.
Ero on siinä, että 1-toiminen painepuolen ulostulo on tarkoitettu 1-toimiselle laitteelle. Venttiilin toinen asento päästää paluuölyn samaa reittiä takaisin. Siis esimerkiksi perävaunun kippaus. Sylinterin paluu tapahtuu painovoimalla tms.
1-toimisella ulostulolla voi myös käyttää laitteita, jotka tarvitsevat jatkuvan öljykierron. Eli laitteita, joissa on oma venttiililohko. Paluuöljyliitäntä tulee silloin öljysäiliöön.
1-toiminen lohko(=venttiilipenkki) ei kestä paluupuolella vastapainetta, vaan rikkoontuu.
2- toiminen tarkoittaa, että voi käyttää edestakaisin liikkuvaa sylinteriä. Paine ja paluupuoli vaihtavat paikkaa keskenään vaenttiilin asennon mukaan.
2-toimisn sylinterin käyttökohde voi olla esim. ohjaustehostin. Kääntyy siis oikealle tai vasemmalle.- Mv=maalivahti
Valmetissa kaikki on 2-toimisia,ja lohkon päällä olevan hanan(käsin ruuvattava) avulla (ääriasennosta toiseen) valitaan se yksitoimisuus/kaksitoimisuus.Lisänä näihin lohkoihin löytyy kuulapakkaa(pito/kellunta asennot ym.) käyttökaroihin.
- Anonyymi
Eikö se kaksitoiminen tarvitse kaksi eri letkua ja hydrauliikkaliitäntää? Miten ne on merkitty yksi- ja kaksitoimiset hydrauliikkaliitännät siihen hydrauliikkalohkoon?
Voiko yksitoimisen laitteen letkun liittää kaksitoimiseen liitäntään?
- mitäääännn
moi ei edellisiin mitäään lisättävää..
- Anonyymi
Asiaa on, mutta millä ilveellä saan joystick vivun muutettua jäykäksi vivuksi eli pysymään paineistettuna. On aika typerää sitoa narulla vipu ääriasentoon jumiin, tai survoa rautakankikiila ohjaamoon pitämään tuota vipua paineasennossa, että saisi jatkuvan paineen esimerkiksi metsäkouralle jonka omat venttiilit kyllä pitävät huolen siitä, ettei yhtä kättä riitä enää traktorin hydrauliventtiilin varteen pelkästään pitämään sitä paikallaan. Tietysti se konsti on, että vie merkkihuoltoon ja maksaa tonnin pari, mutta voisiko joku hanikka olla jolla asian voi hoitaa järkevämmin.
Ennenhän Valmeteissa oli kallistusvipu jolla vetovarsien nostovivulla sai ohjattua paineen myös pikaliitinventtiileille tarvitessaan, taisi olla liian hyvä ja lisätienestitön konsti joka piti jättää uudemmista pois vai miten on.
Kyseessä Valmet 655- Anonyymi
Toiseen venttiililohkoon pitää asentaa karalukitus, ainakin Valtraan saa sen jälkiasennus sarjana, ei varmaan ole kovin kalliskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135223
- 675034
- 904094
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381750
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618