Mitä eroa on 1 ja 2 toimisessa hydrauliikan ulostulossa ?
Mihin 2 toimista tarvitaan?
1 ja 2 toiminen hydrauliikan ulostulo
8
13161
Vastaukset
- käsittänyt.
Yksitoiminen on sellainen, jota voi käyttää vaikka kippikärryssä.
Eli se kärrynlava nousee hydrauliikalla, mutta laskee omalla painollaan alas.
Kaksitoimista taas tarvitaan esim. hydraulisen työntövarren käytössä, jossa täytyy saada se varsi sekä pitenemään, että lyhenemään ja sitähän se ei tee omalla voimallaan (painolla), kuten vaikkapa tuo kippikärryn lava laskeutuessaan.
Onkohan se näin?
Korjatkoon joku, joka on pelannut noiden vehkeiden kanssa enemmän, luen asiasta mielelläni itsekin.- näin.........
..eipä tuohon lisäämistä
- Greg
No "ulostulossa" ei varsinaisesti ole eroa lainkaan.
Ero on siinä, että 1-toiminen painepuolen ulostulo on tarkoitettu 1-toimiselle laitteelle. Venttiilin toinen asento päästää paluuölyn samaa reittiä takaisin. Siis esimerkiksi perävaunun kippaus. Sylinterin paluu tapahtuu painovoimalla tms.
1-toimisella ulostulolla voi myös käyttää laitteita, jotka tarvitsevat jatkuvan öljykierron. Eli laitteita, joissa on oma venttiililohko. Paluuöljyliitäntä tulee silloin öljysäiliöön.
1-toiminen lohko(=venttiilipenkki) ei kestä paluupuolella vastapainetta, vaan rikkoontuu.
2- toiminen tarkoittaa, että voi käyttää edestakaisin liikkuvaa sylinteriä. Paine ja paluupuoli vaihtavat paikkaa keskenään vaenttiilin asennon mukaan.
2-toimisn sylinterin käyttökohde voi olla esim. ohjaustehostin. Kääntyy siis oikealle tai vasemmalle.- Mv=maalivahti
Valmetissa kaikki on 2-toimisia,ja lohkon päällä olevan hanan(käsin ruuvattava) avulla (ääriasennosta toiseen) valitaan se yksitoimisuus/kaksitoimisuus.Lisänä näihin lohkoihin löytyy kuulapakkaa(pito/kellunta asennot ym.) käyttökaroihin.
- Anonyymi
Eikö se kaksitoiminen tarvitse kaksi eri letkua ja hydrauliikkaliitäntää? Miten ne on merkitty yksi- ja kaksitoimiset hydrauliikkaliitännät siihen hydrauliikkalohkoon?
Voiko yksitoimisen laitteen letkun liittää kaksitoimiseen liitäntään?
- mitäääännn
moi ei edellisiin mitäään lisättävää..
- Anonyymi
Asiaa on, mutta millä ilveellä saan joystick vivun muutettua jäykäksi vivuksi eli pysymään paineistettuna. On aika typerää sitoa narulla vipu ääriasentoon jumiin, tai survoa rautakankikiila ohjaamoon pitämään tuota vipua paineasennossa, että saisi jatkuvan paineen esimerkiksi metsäkouralle jonka omat venttiilit kyllä pitävät huolen siitä, ettei yhtä kättä riitä enää traktorin hydrauliventtiilin varteen pelkästään pitämään sitä paikallaan. Tietysti se konsti on, että vie merkkihuoltoon ja maksaa tonnin pari, mutta voisiko joku hanikka olla jolla asian voi hoitaa järkevämmin.
Ennenhän Valmeteissa oli kallistusvipu jolla vetovarsien nostovivulla sai ohjattua paineen myös pikaliitinventtiileille tarvitessaan, taisi olla liian hyvä ja lisätienestitön konsti joka piti jättää uudemmista pois vai miten on.
Kyseessä Valmet 655- Anonyymi
Toiseen venttiililohkoon pitää asentaa karalukitus, ainakin Valtraan saa sen jälkiasennus sarjana, ei varmaan ole kovin kalliskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 108934
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 47771
- 36762
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33693