noin 100% keinon vapautua armeijasta?
Haluaako joku
32
13785
Vastaukset
- monet,
sano kaverivainaa, kun kättään irti sahas...
- on..
Luultavasti saa vapautuksen jos tuo ilmi kärsittömyytensä päästä tappamaan ja kiduttamaan ihan luvan ja vehkeiden kanssa sopiva hullunkiilto silmissä. Tätä harjoittelen vielä, mutta luultavasti tepsii.
- .........................
Sanot vain, että sinulla on masennus. Eivät ne voi sinne ottaa, jos on pienikin epäilys, että voisit tappaa kaikki.
- Valmentaja-79
Kuten otsikkonikin kertoo, niin kuinka viisasta on sitten armeijasta esim. ottaa "hullun paperit" pelkästään siitä syystä, että ei pää kestä? Ymmärrän hyvin kundeja, joilla on esim. joku rakenteellinen vamma tai oikeasti asiat päässä huonosti, mutta jos täytyy tekemällä tehdä itsestään hullu niin voi voi...!
Suosittelen ajattelemaan myös sitä tulevaisuutta rakkaat ystäväni. Entä kun työnantaja kysyy armeija taustaa? Kuinka monella on pokkaa sanoa että hankin "hullun paperit" ihan huvikseni.
Esim. minä olen sellainen rektyrooja, joka ensinnä kysyy armeija papereita. Mielestäni mies on mies kun se on armeijan selvittänyt. Jos 6kk varusmiespalvelusta ei kestä niin miten kaveri kestää töissä esimerkiksi 3 yht aikaista projektia vuoden ajan? Kyseessähän armeijassa on kuitenkin vain kuri ja stressin sieto kyky ja tätä tarvitaan nyky ajan työmarkkinoilla.
Henkilökohtaisesti sanon siis ei sivareille, jollei kyseessä oikeasti ole vakaumuksellinen / uskonnollinen tai järkevä vamman takia kieltäytyminen. Lintsarit painukoon.....!- ...
Olen kyllä muuten kanssasi samaa mieltä, mutta mitä jos työnhakija onkin nainen? :D
- Valmentaja-79
... kirjoitti:
Olen kyllä muuten kanssasi samaa mieltä, mutta mitä jos työnhakija onkin nainen? :D
Niinpä,
No jos nainen on selvinnyt armeijasta 6kk, niin hänellä on minun silmissäni oiva mahdollisuus mm. valmentaa uusia työntekijöitä ja päästä myös urallaan pitkälle. Oma mielipiteeni on, että nainen saa käydä armeijan jos sille tuntuu, mutta miesten rektyroinnissa omalta osaltani se on välttämättömyys, pois lukien siis aiemmassa viestissäni luettelemieni syiden johdosta vapautetut! - Hullunkiilto
Kyse olisi syrjimisestä. Se on vastoin lakia.
- Valmentaja-79
Hullunkiilto kirjoitti:
Kyse olisi syrjimisestä. Se on vastoin lakia.
Hmm... Syrjintää?
Mielenkiintoinen väite? Eli jos Niuvanniemen mielisairaalasta on minulla hakija ja ns. normaali hakija niin minun tulee ottaa vakavasti sinun mielestäsi myös tuo Niuvanniemen kanditaatti, jotta en syyllisty syrjintään?
Mielestäni juuri psykologisten testien avulla erotellaan ns. jyvät akanoista, ja jos kaverilla on hullun paperit intistä niin psykologiseen testiin lienee turha tuhlata aikaa??
Eihän se ole kuitenkaan kummankaan edun mukaista ottaa töihin tai antaa töitä henkilölle jonka pälli ei kestä stressiä ja tämän takia jouduttaisiin lopputili linjalle? - "rektyrooja"
Kysytkö "armeija papereiden" ja "stressin sieto kyvyn" lisäksi myös luku- ja kirjoitustaitoa. "Nyky aikana" niitäkin kuulemma tarvitaan.
- Valmentaja-79
"rektyrooja" kirjoitti:
Kysytkö "armeija papereiden" ja "stressin sieto kyvyn" lisäksi myös luku- ja kirjoitustaitoa. "Nyky aikana" niitäkin kuulemma tarvitaan.
Tuohon lienee turha vastata. Taas joku 15v saa inspiraation alkaa pätemään
- voi päteä...
Valmentaja-79 kirjoitti:
Tuohon lienee turha vastata. Taas joku 15v saa inspiraation alkaa pätemään
... "Valmentajaan" verrattuna esimerkiksi hyväksytysti suoritetulla peruskoululla.
- Valmentaja-79
voi päteä... kirjoitti:
... "Valmentajaan" verrattuna esimerkiksi hyväksytysti suoritetulla peruskoululla.
Ihan mielenkiinnosta kysyn mistä 15v veti herneen nenäänsä?
- Valmentaja-79
voi päteä... kirjoitti:
Ha haa, veditkö herneen "heittomerkeistä" :-)
Yleensä teksteissä voidaan käyttää "välissä" eli lue heittomerkkien välissä ns. kielikuvia, kuten hullun paperit tai vastaavaa.
Se on siis tapa erotella kielikuvat fyysisestä tekstistä! No kukin tamppaa tyylillään jne. - sinulla...
Valmentaja-79 kirjoitti:
Ha haa, veditkö herneen "heittomerkeistä" :-)
Yleensä teksteissä voidaan käyttää "välissä" eli lue heittomerkkien välissä ns. kielikuvia, kuten hullun paperit tai vastaavaa.
Se on siis tapa erotella kielikuvat fyysisestä tekstistä! No kukin tamppaa tyylillään jne....ei ole alkeellistakaan käsitystä yhdyssananäännöistä, niin kunka ihmeessä voit vastata ihmisten työhön rekrytoimisesta. Itseasiassa hullunpaperitkin, voidaan joissakin yhteyksissä kirjoittaa yhteen.
- Valmentaja-79
sinulla... kirjoitti:
...ei ole alkeellistakaan käsitystä yhdyssananäännöistä, niin kunka ihmeessä voit vastata ihmisten työhön rekrytoimisesta. Itseasiassa hullunpaperitkin, voidaan joissakin yhteyksissä kirjoittaa yhteen.
Helposti ystäväni,
En rektyroi äidinkielenopettajia, enkä pilkun viilaajia vaan ihan normaaleita työntekijöitä, joille on esim. jokseenkin sama osaanko edes kirjoittaa :)) - selvisi...
Valmentaja-79 kirjoitti:
Helposti ystäväni,
En rektyroi äidinkielenopettajia, enkä pilkun viilaajia vaan ihan normaaleita työntekijöitä, joille on esim. jokseenkin sama osaanko edes kirjoittaa :))... "työpaikkaasi" ainoa pääsyvaatimus on 6 kk:n varusmiespalvelus. "Ajattele tulevaisuttasi" -- tuskin kenenkään kannattaa ajatella tulevaisuuttaan töissä, joissa ei tarvitse osata lukea tai kirjoittaa (itse en keksi yhtään ammattia nyky-Suomessa, joka olisi tällainen).
Toisaalta sen verran olen ollut työelämässä, (ei, en ole 15-vuotias, lisää hieman yli toinen mokoma) että olen huomannut, että kaikenlaisina "valmentajina" liikkuu tyyppejä, joiden suurin ansio on intin läpäiseminen.
Sitten he voivat vaikka rekrytoida kouluttamatonta tilapäistyövoimaa ts. laittaa heidät täyttämään työhöntulokaavakkeet, ja näyttämään pukukopin paikan -- näissä hommissa heistä on vähiten vahinkoa, kun heille kuitenkin on erehdyksessä vakituinen työpaikka annettu.
Olen toki ko. laitoksen (intin) itsekin käynyt, mutta ei se mitenkään määräävä tekijä töihin haussa ole ikinä ollut, koska en ole sotilasalalla. - Valmentaja-79
selvisi... kirjoitti:
... "työpaikkaasi" ainoa pääsyvaatimus on 6 kk:n varusmiespalvelus. "Ajattele tulevaisuttasi" -- tuskin kenenkään kannattaa ajatella tulevaisuuttaan töissä, joissa ei tarvitse osata lukea tai kirjoittaa (itse en keksi yhtään ammattia nyky-Suomessa, joka olisi tällainen).
Toisaalta sen verran olen ollut työelämässä, (ei, en ole 15-vuotias, lisää hieman yli toinen mokoma) että olen huomannut, että kaikenlaisina "valmentajina" liikkuu tyyppejä, joiden suurin ansio on intin läpäiseminen.
Sitten he voivat vaikka rekrytoida kouluttamatonta tilapäistyövoimaa ts. laittaa heidät täyttämään työhöntulokaavakkeet, ja näyttämään pukukopin paikan -- näissä hommissa heistä on vähiten vahinkoa, kun heille kuitenkin on erehdyksessä vakituinen työpaikka annettu.
Olen toki ko. laitoksen (intin) itsekin käynyt, mutta ei se mitenkään määräävä tekijä töihin haussa ole ikinä ollut, koska en ole sotilasalalla.En ole koskaan väittänyt, että ainoa edellytys on juuri tuo 6kk armeija, enkä sitä, että meillä ei tarvitsisi kirjoittaa (omasta osastanihan tätä kommentoin). Rektyroimistani henkilöistä 99% on ammattikorkeakoulun tai Ammatillisen tutkinnon omaavia ja heistä 90% työllistyy pääsääntöisesti hallinnon / kaupan-alan / johtotehtävien ja esimiestehtävien tekijöiksi. Yrityksemme vahvuus viimeisen 3 vuoden ajan on ollut 99% työllistäminen koko tietokannassamme olevalle joukolle (ja voin kertoa että heitä on paljon). Myös 88% osuus on työssä yrityksissä joihin olemme työntekijät rektyroineet ja valmentaneet vielä vuodenkin päästä.
Ja sinulle tiedoksi myös se, että kauttamme ei työllistetä yhtään pätkätyöläistä vaan vain ja ainoastaan yli vuoden kestäviä työsuhteita tarjotaan!
Se mitä tulee määrääviin tekijöihin, niin kuten jo aiemmin totesin on intin käyneillä henkilöillä ja niillä joilla pätevä syy olla käymättä 100% yhteläinen mahdollisuus työpaikkaan. Vain ja ainoastaan laiskuuttaan tai tyhmyyttään intistä lintsaavat kakarat on luku sinäänsä. - Maccari
Lähetään siitä, että olet etsimässä helpdeskiin (siis atk-tukeen) uutta henkilöä. Tulee kaksi hakijaa, toinen ollut intissä 6kk kirjurina ja toinen ollut 12kk esimerkiksi sisäministeriön helpdeskissä töissä. Kumman valitset?
Kaverin joka on viimeset 6kk leikkiny sotaa vai kaverin joka on tehnyt kyseistä työtä viimeiset 12kk? Eiköhän työnantajallakin ole sentään vähän sitä järkeä päässä.... - Maccari
Maccari kirjoitti:
Lähetään siitä, että olet etsimässä helpdeskiin (siis atk-tukeen) uutta henkilöä. Tulee kaksi hakijaa, toinen ollut intissä 6kk kirjurina ja toinen ollut 12kk esimerkiksi sisäministeriön helpdeskissä töissä. Kumman valitset?
Kaverin joka on viimeset 6kk leikkiny sotaa vai kaverin joka on tehnyt kyseistä työtä viimeiset 12kk? Eiköhän työnantajallakin ole sentään vähän sitä järkeä päässä....Unohdinpa lisätä, että se toinen on siis ollu sivarissa sisäministeriön hommissa 12kk
Valmentaja-79 kirjoitti:
En ole koskaan väittänyt, että ainoa edellytys on juuri tuo 6kk armeija, enkä sitä, että meillä ei tarvitsisi kirjoittaa (omasta osastanihan tätä kommentoin). Rektyroimistani henkilöistä 99% on ammattikorkeakoulun tai Ammatillisen tutkinnon omaavia ja heistä 90% työllistyy pääsääntöisesti hallinnon / kaupan-alan / johtotehtävien ja esimiestehtävien tekijöiksi. Yrityksemme vahvuus viimeisen 3 vuoden ajan on ollut 99% työllistäminen koko tietokannassamme olevalle joukolle (ja voin kertoa että heitä on paljon). Myös 88% osuus on työssä yrityksissä joihin olemme työntekijät rektyroineet ja valmentaneet vielä vuodenkin päästä.
Ja sinulle tiedoksi myös se, että kauttamme ei työllistetä yhtään pätkätyöläistä vaan vain ja ainoastaan yli vuoden kestäviä työsuhteita tarjotaan!
Se mitä tulee määrääviin tekijöihin, niin kuten jo aiemmin totesin on intin käyneillä henkilöillä ja niillä joilla pätevä syy olla käymättä 100% yhteläinen mahdollisuus työpaikkaan. Vain ja ainoastaan laiskuuttaan tai tyhmyyttään intistä lintsaavat kakarat on luku sinäänsä.Väitätkö sinä että vuosi orjatyössä sivarina ilman palkkaa on lintsaamista armeijasta. Sinä rikot selvästi yhdenvertaisuuslakia joka on säädetty 20.1.2004. Varo vaan jos minä haen sivarina, teille töihin niin haastan sut oikeuteen. Miten aiot tästä selvitä?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040021- Valmentja-79
Maccari kirjoitti:
Kaverin joka on viimeset 6kk leikkiny sotaa vai kaverin joka on tehnyt kyseistä työtä viimeiset 12kk? Eiköhän työnantajallakin ole sentään vähän sitä järkeä päässä....En ole väittänyt missään vaiheessa, etten hyväksyisi siviilipalvelusta, vaan olen puhunut näistä tapauksista, jotka hakevat armeijasta ns. punaisen passin eli hankkiutuvat tavalla tai toisella itselleen vapautuksen sairauteen vedoten. Kyllä siviilipalveluksen aikana haettu kokemus on erinomainen lisä ja tätä kantaakin kunnioitan. Alun perinkin antamani kommentit ovat koskeneet siis vain ja ainoastaan henkilöitä, jotka vetoavat ns. sairauteen välttääkseen sekä armeijan, että siviilipalveluksen!
- Valmentaja-79
RauhanPuolesta kirjoitti:
Väitätkö sinä että vuosi orjatyössä sivarina ilman palkkaa on lintsaamista armeijasta. Sinä rikot selvästi yhdenvertaisuuslakia joka on säädetty 20.1.2004. Varo vaan jos minä haen sivarina, teille töihin niin haastan sut oikeuteen. Miten aiot tästä selvitä?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040021Vastasin tähän jo alempana, eli en ole missään vaiheessa ollut siviilipalvelusta vastaan vaan ns. kyseenalaistanut henkilöt jotka hakeutuvat tekaistun sairauden turvin pois armeijasta ja hankkivat itselleen ns. punaisen passin. Arvostan suuresti siviilipalvelusaikana hankittua tietotaitoa jos se vain hakemaa työpaikkaa palvelee.
- mielestäni
Jos mies on tietentahtoen luistanut inttihommista, hankkinut tahallaan sieltä hullun paperit, niin ei se kyllä anna miehestä hyvää kuvaa, ja tämmöistä en minäkään kyllä palkkaisi töihin. Voi ehkä olla odotettavissa, että lähtee itse jonkun ajan päästä luistamaan ihan oma aloitteisesti, tai sitten se pitää potkia pihalle kun ei saa mitään aikaiseksi.
Oikeasti on ammatteja, joissa armeijan käyminen, ja esimerkiksi AUKin tai RUKin käyminen on vain hyvä homma, esimerkiksi jotkut esimiestehtävät. Harvassa siviili oppilaitoksessa annetaan vastaavaa johtajakoulutusta, tai no annetaan jossakin siviilissäkin, mutta ne on kyllä harvassa.
Itsellä on armeijasta vapautus terveydellisten syiden takia, kerrottakoon että en ole itse aiheuttanut itselleni mitään sairauksia millä vapautus irtosi, ne on mulla ihan synnynnäisiä. Toi rajaa multa esimerkiksi poliisin ammatin pois. - Asia
RauhanPuolesta kirjoitti:
Väitätkö sinä että vuosi orjatyössä sivarina ilman palkkaa on lintsaamista armeijasta. Sinä rikot selvästi yhdenvertaisuuslakia joka on säädetty 20.1.2004. Varo vaan jos minä haen sivarina, teille töihin niin haastan sut oikeuteen. Miten aiot tästä selvitä?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040021"Väitätkö sinä että vuosi orjatyössä sivarina ilman palkkaa on lintsaamista armeijasta. Sinä rikot selvästi yhdenvertaisuuslakia joka on säädetty 20.1.2004. Varo vaan jos minä haen sivarina, teille töihin niin haastan sut oikeuteen. Miten aiot tästä selvitä?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040021"
Väitätkö sinä että jos ennenmuinoin olisit hakenut poliisikouluun tai pelastusopistoon, ja et olisi päässyt sisään siksi, että et ole suorittanut varusmiespalvelusta niin olisit haastanut edellä mainittuja nk. valtion puljuja oikeuteen?
Riittäkö Sinulla, nimimerkki RauhanPuolesta pokkaa sanoa, että voisit tuollaiseen lakiin vedoten voittaa kovat valtion varatuomarit ja oikeusoppineet yhteen ainoaan lakiin vedoten.
Totuus kuitenkin elävässä elämässä on se, että on vielä jäljellä joitain työpaikkoja tai koulutus-paikkoja jossa hyväksytysti suoritettu varusmiespalvelus on aivan välttämätön.
Sellaista se on se elävä elämä. - minäpävaandfhfd
Valmentja-79 kirjoitti:
En ole väittänyt missään vaiheessa, etten hyväksyisi siviilipalvelusta, vaan olen puhunut näistä tapauksista, jotka hakevat armeijasta ns. punaisen passin eli hankkiutuvat tavalla tai toisella itselleen vapautuksen sairauteen vedoten. Kyllä siviilipalveluksen aikana haettu kokemus on erinomainen lisä ja tätä kantaakin kunnioitan. Alun perinkin antamani kommentit ovat koskeneet siis vain ja ainoastaan henkilöitä, jotka vetoavat ns. sairauteen välttääkseen sekä armeijan, että siviilipalveluksen!
mä sanon vaan että työpaikka on eri asia kun joku intti olen ite vapautettu rauhan ajaksi ja tällä hetkellä töissä olen suuria miehiä!!en käynyt inttiä koska mulla on muutakin ohjelmaa eli ei paljon kiinnosta mikään pelle touhu ja kun meille joku hakee töihin annan työ paikan ehdottomasti sellaiselle ketä ei ole armeijaa käynyt koska arvostan itsepäisyyttä ja rohkeutta toteuttaa eri asioita
- oirewjuiojoriejto
Olet sellainen rekrytöijä joka kysyy ensinnä kysyy amerijan papereita?
Tiesikö herra rekrytöijä että se on laiton kysymys?
- ee tarvii
Mun ei ainakaan enää tarvii tietää, C-paperit napsahti ja vielä ihan leikiten. Ei oo enää intti tiellä. Nykyään sielt kyl pääsee törkysen helposti pois, ei tarvii kyl paljoo mitään tehä.
- tkm00
meillä Tykistö Prikaatissa II/00 yksi laitettiin sivariin kun ekassa lääkärin tarkastuksessa peräsuolen tarkastuksessa sen perseestä löyty käytetty kortsu, se oli tahallaan laittanu sen sinne kun halusi pois mutta sai kyllä kuulla aika pahaa läppää/vittuilua siitä tempusta mutta temppua voi ehkä suositella niille ketä haluaa pois ja jos vaan kantti kestää....
- yrittää toki sopii
Saahan sitä tunkea peppuunsa vaikka paketin kortsuja, mutta kun sitä ei tarkasteta... Ei edes Tykistöprikaatissa.
Jotkut tuntuvat saavan sairasta mielihyvää levittämällä huhuja. - ihoiohlöhklö
yrittää toki sopii kirjoitti:
Saahan sitä tunkea peppuunsa vaikka paketin kortsuja, mutta kun sitä ei tarkasteta... Ei edes Tykistöprikaatissa.
Jotkut tuntuvat saavan sairasta mielihyvää levittämällä huhuja.jotkut taas saavat sairasta mielihyvää kieltämällä tämän ja monta muuta asiaa koska teoriani mukaan ovat niin homoja itse, että pelkkä peräsuoli nimitys aiheuttaa väristyksiä. MITÄKÖHÄN SIGMUND FREUD SANOISI TÄSTÄ!?? ootkohan ihan terve? HOMOFOOBIKKO OOT! JA SAIRAALLOINEN SELLANEN.
mitkään suolitarkistukset EIVÄT LIITY HOMOUTEEN. idiootti.
noin tyhmiä ei oo ees pv:n tiedotusosastolla.
hohhoijaa. en tajua mitä salailtavaa tässäkin asiassa on? EHKÄ SITÄ EI SUN ALOKASAIKANA TEHTY, MUTTA EI SE TARKOITA SITÄ ETTÄ KENELLEKÄÄN MUULLE EI TEHTÄIS.
t. hangon rannikkopatteristossa MUUN MUASSA ps-tarkastuksessa yli 120 muun varusmiehen kanssa ollut.
VITUN FOOBIKOT! - sama
ihoiohlöhklö kirjoitti:
jotkut taas saavat sairasta mielihyvää kieltämällä tämän ja monta muuta asiaa koska teoriani mukaan ovat niin homoja itse, että pelkkä peräsuoli nimitys aiheuttaa väristyksiä. MITÄKÖHÄN SIGMUND FREUD SANOISI TÄSTÄ!?? ootkohan ihan terve? HOMOFOOBIKKO OOT! JA SAIRAALLOINEN SELLANEN.
mitkään suolitarkistukset EIVÄT LIITY HOMOUTEEN. idiootti.
noin tyhmiä ei oo ees pv:n tiedotusosastolla.
hohhoijaa. en tajua mitä salailtavaa tässäkin asiassa on? EHKÄ SITÄ EI SUN ALOKASAIKANA TEHTY, MUTTA EI SE TARKOITA SITÄ ETTÄ KENELLEKÄÄN MUULLE EI TEHTÄIS.
t. hangon rannikkopatteristossa MUUN MUASSA ps-tarkastuksessa yli 120 muun varusmiehen kanssa ollut.
VITUN FOOBIKOT!Enhän minä homoista puhunut sanaakaan? Eikä tähän tarvitse S. Freudia sotkea.
Tiedänpähän vaan, ettei tommosta tarkastusta olekaan. Paitsi ehkä unissasi.
- epätoivonen
Kerro heti!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446