Ensimmäisen merkin (heittomerkki) poistaminen kaikista soluista

Pena696

Miten pystyn poistamaan suuresta Excel-luettelosta heittomerkit? Heittomerkki löytyy jokaisesta solusta kirjain/numerosarjan ensimmäisenä merkkinä.

Taulukko on minulle tällaisenaan käyttökelvoton, enkä ole löytänyt sopivaa toimintoa, jonka perusteella voisi luoda toimivan makron.

8

6355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pena696

Ne heittomerkit näkyy vasta siellä funktiokentässä tai kaksoisklikkaamalla solua. Eli siis heittomerkkejä ei näy "ei aktiivisesta" solusta ennen kuin sitä kaksoisklikkaa tai klikkaa niin, että solun teksti tulee näkyviin funktiokentässä.

• tätä

kirjoita soluun 1,copy->paste special->multiply

• Pena 696

tunnu toimivan, ei. Tiedä sitten ymmärsinkö oikein mitä tarkoitit...

• Excelisti

Ehdotettu kertosysteemi ei ehkä toimi vanhoilla Excel-versioilla. Se myös laittaa tyhjiin soluihin nollan.

Se helkkarin heittomerkki kummittelee joissakin työkirjoissa jos ne on siirretty Lotus123-työkirjasta Exceliin. Muistaakseni heittomerkki on vanha Lotuksen muotoilumerkki (viimeksi käytin Lotusta viisitoista vuotta sitten).

Oheinen makro toimii ainakin nopeasti tutkittaessa. Kunde varmasti osaisi tehdä paremman mutta kun se on nyt lomalla ;)

Sub StrToDbl()
      Dim Solu As Range
      For Each Solu In Range(Cells(1, 1), Cells(1, 1).SpecialCells(xlCellTypeLastCell))
      On Error Resume Next
      If Solu Empty Then Solu.Value = CDbl(Solu.Value)
      Next Solu
      End Sub

• Excelisti

Tämä on edellistä parempi. Se ottaa myös tyhjissä soluissa olevat heittomerkit jos on.

Sub StrToDbl()
        Dim Solu As Range
        For Each Solu In Range(Cells(1, 1), Cells(1, 1).SpecialCells(xlCellTypeLastCell))
        Solu.Value = CVar(Solu.Value)
        Next Solu
        End Sub

• Pena696
        Excelisti kirjoitti:

Tämä on edellistä parempi. Se ottaa myös tyhjissä soluissa olevat heittomerkit jos on.

Sub StrToDbl()
        Dim Solu As Range
        Next Solu
        End Sub

Suurkiitokset!

Tästä oli suuri apu. Hienoa, että jollain on homma hallussa!

• Anonyymi
        Excelisti kirjoitti:

Sub StrToDbl()
        Dim Solu As Range
        Next Solu
        End Sub

Osaako joku kertoa mistä löydän yllä olevaan esimerkin tekoon todella simppelit suomenkieliset ohjeet tuon makron tekemiseen. En ole ikinä itse makroa tehnyt, töissä olen toki valmista käyttänyt. Ymmärrän ettei tätä voi oppia yhdessä yössä. Kysyn siis vain mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Haluan tämän oppia ja olen sen eteen valmis näkemään reilusti vaivaakin.
        -Kiitos ja kumarrus pienistäkin vihjeistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaako joku kertoa mistä löydän yllä olevaan esimerkin tekoon todella simppelit suomenkieliset ohjeet tuon makron tekemiseen. En ole ikinä itse makroa tehnyt, töissä olen toki valmista käyttänyt. Ymmärrän ettei tätä voi oppia yhdessä yössä. Kysyn siis vain mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Haluan tämän oppia ja olen sen eteen valmis näkemään reilusti vaivaakin.
        -Kiitos ja kumarrus pienistäkin vihjeistä.

Paina Alt f11
        Yläpalkista Insert-Module
        Kopioi yllä oleva makro äsken ilmestyneeseen ikkunaan.

Makron saa ajettua, kun kursori on jollain sen rivillä ja painaa f5. Se tekee nuo muutokset ko. työkirjan aktiivisena olevalla välilhdellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      129
      1538
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1441
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1243
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      55
      1190
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      1014
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      991
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      198
      986
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      935
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      840
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      838
    Aihe