Ensimmäisen merkin (heittomerkki) poistaminen kaikista soluista

Pena696

Miten pystyn poistamaan suuresta Excel-luettelosta heittomerkit? Heittomerkki löytyy jokaisesta solusta kirjain/numerosarjan ensimmäisenä merkkinä.

Taulukko on minulle tällaisenaan käyttökelvoton, enkä ole löytänyt sopivaa toimintoa, jonka perusteella voisi luoda toimivan makron.

8

5408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pena696

      Ne heittomerkit näkyy vasta siellä funktiokentässä tai kaksoisklikkaamalla solua. Eli siis heittomerkkejä ei näy "ei aktiivisesta" solusta ennen kuin sitä kaksoisklikkaa tai klikkaa niin, että solun teksti tulee näkyviin funktiokentässä.

    • tätä

      kirjoita soluun 1,copy->paste special->multiply

      • Pena 696

        tunnu toimivan, ei. Tiedä sitten ymmärsinkö oikein mitä tarkoitit...


    • Excelisti

      Ehdotettu kertosysteemi ei ehkä toimi vanhoilla Excel-versioilla. Se myös laittaa tyhjiin soluihin nollan.

      Se helkkarin heittomerkki kummittelee joissakin työkirjoissa jos ne on siirretty Lotus123-työkirjasta Exceliin. Muistaakseni heittomerkki on vanha Lotuksen muotoilumerkki (viimeksi käytin Lotusta viisitoista vuotta sitten).

      Oheinen makro toimii ainakin nopeasti tutkittaessa. Kunde varmasti osaisi tehdä paremman mutta kun se on nyt lomalla ;)

      Sub StrToDbl()
      Dim Solu As Range
      For Each Solu In Range(Cells(1, 1), Cells(1, 1).SpecialCells(xlCellTypeLastCell))
      On Error Resume Next
      If Solu Empty Then Solu.Value = CDbl(Solu.Value)
      Next Solu
      End Sub

      • Excelisti

        Tämä on edellistä parempi. Se ottaa myös tyhjissä soluissa olevat heittomerkit jos on.

        Sub StrToDbl()
        Dim Solu As Range
        For Each Solu In Range(Cells(1, 1), Cells(1, 1).SpecialCells(xlCellTypeLastCell))
        Solu.Value = CVar(Solu.Value)
        Next Solu
        End Sub


      • Pena696
        Excelisti kirjoitti:

        Tämä on edellistä parempi. Se ottaa myös tyhjissä soluissa olevat heittomerkit jos on.

        Sub StrToDbl()
        Dim Solu As Range
        For Each Solu In Range(Cells(1, 1), Cells(1, 1).SpecialCells(xlCellTypeLastCell))
        Solu.Value = CVar(Solu.Value)
        Next Solu
        End Sub

        Suurkiitokset!

        Tästä oli suuri apu. Hienoa, että jollain on homma hallussa!


      • Anonyymi
        Excelisti kirjoitti:

        Tämä on edellistä parempi. Se ottaa myös tyhjissä soluissa olevat heittomerkit jos on.

        Sub StrToDbl()
        Dim Solu As Range
        For Each Solu In Range(Cells(1, 1), Cells(1, 1).SpecialCells(xlCellTypeLastCell))
        Solu.Value = CVar(Solu.Value)
        Next Solu
        End Sub

        Osaako joku kertoa mistä löydän yllä olevaan esimerkin tekoon todella simppelit suomenkieliset ohjeet tuon makron tekemiseen. En ole ikinä itse makroa tehnyt, töissä olen toki valmista käyttänyt. Ymmärrän ettei tätä voi oppia yhdessä yössä. Kysyn siis vain mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Haluan tämän oppia ja olen sen eteen valmis näkemään reilusti vaivaakin.
        -Kiitos ja kumarrus pienistäkin vihjeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaako joku kertoa mistä löydän yllä olevaan esimerkin tekoon todella simppelit suomenkieliset ohjeet tuon makron tekemiseen. En ole ikinä itse makroa tehnyt, töissä olen toki valmista käyttänyt. Ymmärrän ettei tätä voi oppia yhdessä yössä. Kysyn siis vain mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Haluan tämän oppia ja olen sen eteen valmis näkemään reilusti vaivaakin.
        -Kiitos ja kumarrus pienistäkin vihjeistä.

        Paina Alt f11
        Yläpalkista Insert-Module
        Kopioi yllä oleva makro äsken ilmestyneeseen ikkunaan.

        Makron saa ajettua, kun kursori on jollain sen rivillä ja painaa f5. Se tekee nuo muutokset ko. työkirjan aktiivisena olevalla välilhdellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe