Pitääkö paikkansa että nykyään bussiyhtiöt joutuvat maksamaan tekijänoikeuskorvauksia TEOSTOlle bussin radiosta soitetusta musasta? Muistan joskus kuulleeni, että takseissa olisi tälläinen systeemi?
Koskahan TEOSTOlle pitää maksaa, kun soittaa musaa asunnossaan niin lujaa, että naapuri kuulee...?
teoston korvauksista
9
882
Vastaukset
- takseissahan ON tuo systeemi
Siis taksit todella joutuvat maksamaan jos kuuntelevat, se on täyttä totta siis eikä pelkkää huhua. ON myös mahdollista että sama pätee busseihin mutta tästä en itse ole varmuudella kuullut.
Niin, koska joutuu maksamaan jos soittaa niin kovaa että naapuri kuulee....ehkä oli huono ajatus että kirjoitit siitä tänne. Saattavat pirut lukea tätä palstaa ja saada ajatuksen toteuttaa tuo juttu, sen verran ahneita tiedetään näiden tekijänoikeusvalvojien olevan. Mene ja tiedä, toivottavasti ei kuitenkaan toteudu. Tosin, ehkä pikemmin naapurisi hermostuu liian kovaäänisestä musiikista. Vaikka ymmärrän että joskus tekee mieli hieman luukuttaa (luukuttaa=soittaa musaa stereot melkein täysillä). Taitaapi olla melkein nollissa se määrä joka ei joskus jossain elämänsä vaiheessa olisi luukuttanut. :)- Okaro
Bussit toki maksavat. Esim. linja-auto, jossa on vähintään 1 22 istumapaikkaa eikä seisomapaikkoja (siis pitkän matkan auto) maksaa Teostolle 40,28 € ja Gramexille 42,30 €. Paikallisbussissa korvaukset ovat pienempiä (n. 30 30 €). Kyseessä siis on vuosimaksut autoa kohden.
Teoston ja Gramexin sivuilla on lista eri maksajista. Se ei ole heikkohermoiselle. Itse todella raivostuin katsottuani sitä ensimmäisen kerran. Taksin maksu on ensi vuonna 31 euroa Teostolle ja 30 euroa Gramexille. Kun asiasta ensikerran uutisoitiin puhuttiin 20 eurosta vuodessa ja itsekin vähättelin sitä. 61 euroa vuodessa tuntuu jo hieman erilaiselta. - älytöntä valittamista
Okaro kirjoitti:
Bussit toki maksavat. Esim. linja-auto, jossa on vähintään 1 22 istumapaikkaa eikä seisomapaikkoja (siis pitkän matkan auto) maksaa Teostolle 40,28 € ja Gramexille 42,30 €. Paikallisbussissa korvaukset ovat pienempiä (n. 30 30 €). Kyseessä siis on vuosimaksut autoa kohden.
Teoston ja Gramexin sivuilla on lista eri maksajista. Se ei ole heikkohermoiselle. Itse todella raivostuin katsottuani sitä ensimmäisen kerran. Taksin maksu on ensi vuonna 31 euroa Teostolle ja 30 euroa Gramexille. Kun asiasta ensikerran uutisoitiin puhuttiin 20 eurosta vuodessa ja itsekin vähättelin sitä. 61 euroa vuodessa tuntuu jo hieman erilaiselta.Miten niin 61 € vuodessa tuntuu erilaiselta? Mielestäni hinta on älyttömän halpa. Jos yrittäminen kaatuu tuollaisiin summiin, niin tuskin yritys on elinvoimainen. 61€ / vuosi on noin 17 senttiä / päivä, eli ei yhtään mitään.
Olen luullut summia paljon suuremmiksi, kun niistä jaksetaan jauhaa ja pitää meteliä. Jos hinnat ovat tuota suuruusluokkaa, en todellakaan ymmärrä valittamista "suurista" maksuista. - vaan on
älytöntä valittamista kirjoitti:
Miten niin 61 € vuodessa tuntuu erilaiselta? Mielestäni hinta on älyttömän halpa. Jos yrittäminen kaatuu tuollaisiin summiin, niin tuskin yritys on elinvoimainen. 61€ / vuosi on noin 17 senttiä / päivä, eli ei yhtään mitään.
Olen luullut summia paljon suuremmiksi, kun niistä jaksetaan jauhaa ja pitää meteliä. Jos hinnat ovat tuota suuruusluokkaa, en todellakaan ymmärrä valittamista "suurista" maksuista.sellanen juttu, että radio maksaa teostolle älyttömät summat soittaessaan musiikkia.
Sitte se joka kuuntelee, maksaa taas.
Kyllä kyseessä on selkeä päällekkäis rahastus - OK.
vaan on kirjoitti:
sellanen juttu, että radio maksaa teostolle älyttömät summat soittaessaan musiikkia.
Sitte se joka kuuntelee, maksaa taas.
Kyllä kyseessä on selkeä päällekkäis rahastusRadio maksaa maksut tavallaan yksityiskäyttäjän puolesta. Minusta on ihan OK, että jos yritys haluaa tarjota musiikkia asiakkailleen, hänen on maksettava siitä erikseen ja joka tapauksessa hintahan on esimerkiksi takseille naurettavan pieni. Yhtä taksimatkaa kohtihan se on vain jokin sentin murto-osa.
- Okaro
älytöntä valittamista kirjoitti:
Miten niin 61 € vuodessa tuntuu erilaiselta? Mielestäni hinta on älyttömän halpa. Jos yrittäminen kaatuu tuollaisiin summiin, niin tuskin yritys on elinvoimainen. 61€ / vuosi on noin 17 senttiä / päivä, eli ei yhtään mitään.
Olen luullut summia paljon suuremmiksi, kun niistä jaksetaan jauhaa ja pitää meteliä. Jos hinnat ovat tuota suuruusluokkaa, en todellakaan ymmärrä valittamista "suurista" maksuista.Kyse on siitä, että taksi pitää päällä radiota. Mielestäni 61 euroa vuodessa ei ole mitään halpaa siitä. Muista, että radioasemat maksavat jo musiikin soittamisesta.
- piraattikäsilaukku
OK. kirjoitti:
Radio maksaa maksut tavallaan yksityiskäyttäjän puolesta. Minusta on ihan OK, että jos yritys haluaa tarjota musiikkia asiakkailleen, hänen on maksettava siitä erikseen ja joka tapauksessa hintahan on esimerkiksi takseille naurettavan pieni. Yhtä taksimatkaa kohtihan se on vain jokin sentin murto-osa.
"Äänitteet
Kun tuotat äänitteen, joka tulee myyntiin tai ilmaisjakeluun, tarvitset musiikin tallentamiseen luvan Teosto/NCB:ltä. Äänitteen tuottajana vastaat luvan hankkimisesta.
Tuottaja on se, joka vastaa äänitteen tekemisestä ja maksaa tekemisestä aiheutuvat kustannukset. Tuottaja sitoutuu monistuttamaan äänitteet sellaisessa äänilevypuristamossa, kasettimonistamossa tai CD-valmistamossa, joka on tehnyt Teosto/NCB:n kanssa sopimuksen. Mikäli tuottaja haluaa monistuttaa äänitteet jossain muussa paikassa, siitä on sovittava erikseen Teosto/NCB:n kanssa."
Onkos tuokin ok?
Tästä koko juttu:
http://www.teosto.fi/teosto/webpages.nsf/7d7cb8d7c8ceffa0c22565c9004cf780/5df80778fd164f2dc2256e3e0038f618!OpenDocument&cat1=Etusivu&cat2=&cat4=Hinnat ja ohjeet
Siis oletko sitä mieltä että päällekkäinen laskutus on ok?
- Pönkäl3
Kyllä, pitää paikkainsa.
Tästä
"Bussit, pienoisbussit
Korvaus musiikin käytöstä
Sovellusala: Linja-auto, bussi, pienoisbussi
Luvan musiikin käyttöön saat kohdasta Hae esityslupa tai soittamalla numeroomme 07500 36810 (lähipuhelumaksu) tai (09) 681 011."
Ja koko busseihin liittyvä hinnasto seuraavan linkin takaa:
http://www.teosto.fi/teosto/webpages.nsf/7d7cb8d7c8ceffa0c22565c9004cf780/d81a356c68890410c2256e69003c7fd4!OpenDocument&cat1=Etusivu&cat2=&cat4=Hinnat ja ohjeet
On niillä monopoli!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893328
- 623087
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332560- 802363
- 802323
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402016- 121666
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201663Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil351563