Miten luontoa suojellaan parhaiten?

joulusiivous

Niin miten?
Siten, että hysteerinen kulutus ja yltiöpäinen tuhlaus lopetetaan!

Tuli taas kerran mieleen, kun kävin tympääntymässä kassajonoissa tänään. Valitettavasti itselläni ei ole mahdollisuutta kasvattaa kaikkea ruokaani itse, joten jouduin jumittumaan sinne ruokamarketin kassajonoon... valitettavasti työmatkani pakottaa käyttämään autoa ja eikös pitänyt jonottaa huoltoasemalla, kun joulumatkailijat kansoittavat tiet ja tienoot... valitettavasti takerruin jonoon myös sähkötarvikeliikkeessä, jossa ihmiset sankoin joukoin tungeksivat ostamassa toinen toistaan tarpeettomampia hilavitkuttimia...

Tarpeeton se minunkin ostokseni oli, mutta kun palohälyttimet huutaa niin ikävästi, jos laittaa ruokaa ilman toimivaa liesituuletinta :-)

10

730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihersovinto
      • Perusvoimaa.

Elä hyvä Vihersovinto harhauta epävarmaa lähimmäistäsi. Vihersähkön hinta ja vielä ilman vesivoiman lisäystä on katastrofi. On kyllä varma että vilinä marketeissa loppuu, jos se on tavoite. Itse näen edessäni kauhukuvan jossa viuhtovat tuulimyllyt rumentavat maisemaa tuulisena päivänä ja toisaalta tyynenä talvipäivänä lamaantuneen yhteiskunnan jäsenet viettävät "hämäränhyssyä" kylmissä, maalattomissa asumuksissaan, vähän niinkun entisessä Neuvostoliitossa. Sitä tuntuu viherideolokian kannattajat kyllä haluavankin.

• joulusiivous
        Perusvoimaa. kirjoitti:

Elä hyvä Vihersovinto harhauta epävarmaa lähimmäistäsi. Vihersähkön hinta ja vielä ilman vesivoiman lisäystä on katastrofi. On kyllä varma että vilinä marketeissa loppuu, jos se on tavoite. Itse näen edessäni kauhukuvan jossa viuhtovat tuulimyllyt rumentavat maisemaa tuulisena päivänä ja toisaalta tyynenä talvipäivänä lamaantuneen yhteiskunnan jäsenet viettävät "hämäränhyssyä" kylmissä, maalattomissa asumuksissaan, vähän niinkun entisessä Neuvostoliitossa. Sitä tuntuu viherideolokian kannattajat kyllä haluavankin.

Tuhlauksen välttäminen ei ole samaa kuin kurjuuden tavoittelu! Poimin malliksi kolme linkkiä siitä, että miellyttävä asuminen ei edellytä massiivista infrastruktuuria. Ilmasto-olosuhteet Suomessa valitettavasti edellyttävät auton käyttöä osan aikaa vuodesta, mikäli valitsee asuinpaikkansa luonnonmukaiselta paikalta; kaikkea ei voi tehdä etätyönä :)

http://www.honka.fi/

http://www.sunwind.fi/index.php

http://www.kaasuvalo.fi/

• Perusvoimaa.
        joulusiivous kirjoitti:

Tuhlauksen välttäminen ei ole samaa kuin kurjuuden tavoittelu! Poimin malliksi kolme linkkiä siitä, että miellyttävä asuminen ei edellytä massiivista infrastruktuuria. Ilmasto-olosuhteet Suomessa valitettavasti edellyttävät auton käyttöä osan aikaa vuodesta, mikäli valitsee asuinpaikkansa luonnonmukaiselta paikalta; kaikkea ei voi tehdä etätyönä :)

http://www.honka.fi/

http://www.sunwind.fi/index.php

http://www.kaasuvalo.fi/

Noi esille tuomasi linkit edustaa kerskakulutusta. Hirsiset loistohuvilat jossain erämaajärven rannalla, omistajana joku ökyrikas kaupunkilainen jonka mökkeilyn aikana kaupunkiasunto kuluttaa samanaikaisesti energiaa.
        Se että siellä käytettäisiin tuulimyllyä tai jotain kaasulämmittimiä johtuisi ainoastaan siitä että sinne ei kertakaikkiaan saa vedettyä sähköjä. Tietä kyseiselle mökille joutuisi ehkä auraamaan kymmeniä kilometrejä talvisin, muutamaa käyttökertaa varten. Ainoa hyvä asia kuvissa oli hirsi joka toimii hiilidioksiidipankkina ollessaan hirtenä mökin seinässä. Tälläisillä kakkosasunnoilla luontoa ei ainakaan suojella. Niiden kieltämisellä luonnonsuojelua voisi edistää. Kuvittele nyt itsekkin kaikki suomalaiset asumassa hirsituvissaan luonnonhelmassa öljylampun valossa. Semmoinenhan on eliitin yksinoikeus.
        Oma lääkkeeni luonnonsuojeluun energia-asiassa on pästötön halpa perusvoima. Sitä kautta varallisuus jolla voi kehittää parempaa perusvoimaa.
        Kaikkien kituvien maiden pienet päästöt johtuu lamaannuttavasta kurjuudesta. Niissä ei instrafruktuuri haittaa asumista.

• joulusiivous
        Perusvoimaa. kirjoitti:

Noi esille tuomasi linkit edustaa kerskakulutusta. Hirsiset loistohuvilat jossain erämaajärven rannalla, omistajana joku ökyrikas kaupunkilainen jonka mökkeilyn aikana kaupunkiasunto kuluttaa samanaikaisesti energiaa.
        Se että siellä käytettäisiin tuulimyllyä tai jotain kaasulämmittimiä johtuisi ainoastaan siitä että sinne ei kertakaikkiaan saa vedettyä sähköjä. Tietä kyseiselle mökille joutuisi ehkä auraamaan kymmeniä kilometrejä talvisin, muutamaa käyttökertaa varten. Ainoa hyvä asia kuvissa oli hirsi joka toimii hiilidioksiidipankkina ollessaan hirtenä mökin seinässä. Tälläisillä kakkosasunnoilla luontoa ei ainakaan suojella. Niiden kieltämisellä luonnonsuojelua voisi edistää. Kuvittele nyt itsekkin kaikki suomalaiset asumassa hirsituvissaan luonnonhelmassa öljylampun valossa. Semmoinenhan on eliitin yksinoikeus.
        Oma lääkkeeni luonnonsuojeluun energia-asiassa on pästötön halpa perusvoima. Sitä kautta varallisuus jolla voi kehittää parempaa perusvoimaa.
        Kaikkien kituvien maiden pienet päästöt johtuu lamaannuttavasta kurjuudesta. Niissä ei instrafruktuuri haittaa asumista.

Itse tarkastelen linkkien sisältöä nimenomaan säästämisen näkokulmasta.

Honka:
        Hirsi on luonnonmukainen ja miellyttävä rakennusmateriaali sekä täysin uusiutuva luonnonvara. Mainittu yritys tekee tulostaan kerskakulutusmarkkinoilla, mutta se ei mielestäni ole este nähdä hirrestä rakentamista ympäristötekona. Itse olen asunut jo vuosikaudet hirsitalossa ja kummia on käytävä, että vaihtaisin tämän johonkin kipsijauhokoppiin tai kivilokerikkoon.

Sunwind ja Kaasuvalo:
        Viittasit aiemmin pimeässä ja kylmässä värjöttelyyn. Ei minua ainakaan palele ja näenkin vallan mainiosti toimittaa askareeni. Teknologian voi antaa orjuuttaa itsensä tai sitä voi käyttää vapaudensa hyväksi. Odotahan, kun tulee taas seuraava myrsky. Tuhannet taloudet kylmänä ja pimeänä, kun linjat ovat poikki. Minulla on silloin akkupankki täynnä ja on mukava nojailla lämpimään uunin kupeeseen ja hörppiä kaasuhellalla keitettyä kuumaa kahvia :)

• Perusvoimaa.
        joulusiivous kirjoitti:

Itse tarkastelen linkkien sisältöä nimenomaan säästämisen näkokulmasta.

Honka:
        Hirsi on luonnonmukainen ja miellyttävä rakennusmateriaali sekä täysin uusiutuva luonnonvara. Mainittu yritys tekee tulostaan kerskakulutusmarkkinoilla, mutta se ei mielestäni ole este nähdä hirrestä rakentamista ympäristötekona. Itse olen asunut jo vuosikaudet hirsitalossa ja kummia on käytävä, että vaihtaisin tämän johonkin kipsijauhokoppiin tai kivilokerikkoon.

Sunwind ja Kaasuvalo:
        Viittasit aiemmin pimeässä ja kylmässä värjöttelyyn. Ei minua ainakaan palele ja näenkin vallan mainiosti toimittaa askareeni. Teknologian voi antaa orjuuttaa itsensä tai sitä voi käyttää vapaudensa hyväksi. Odotahan, kun tulee taas seuraava myrsky. Tuhannet taloudet kylmänä ja pimeänä, kun linjat ovat poikki. Minulla on silloin akkupankki täynnä ja on mukava nojailla lämpimään uunin kupeeseen ja hörppiä kaasuhellalla keitettyä kuumaa kahvia :)

Hienoa mainosta kyseisille tuotteille. Aluperin kysyit kai miten luontoa parhaiten suojellaan. Kyllä se luonto varmaan sinun asumis tyylisi ja joidenkin kaltaistesi, kestää. Ajattele jos kaikki suomalaiset haluaisi asua laillasi ja myös pystyisi sen toteuttamaan. Saatika intialaiset. Kyllä hyvän luonnonsuojelu konstin on oltava sellainen että massat voi sitä toteuttaa eikä vaan eliitti. Toi sun suojelus on vähän niin kuin "vihersähkö". Kun kerrostaloyksiön yksineläjä päätää vaihtaa järkevällä tavalla tuotetun sähkönsä "vihersähköön" ja maksaa siitä euron enemmän hän kuvittelee tekevänsä "luontoteon". Kyllähän sitä "vihersähköä" voi harrastuksen vuoksi muutomille höppänöille tehdä maksoi mitä maksoi, mutta ei sillä mitään ratkaista. Päin vastoin.

• Anonyymi
        Perusvoimaa. kirjoitti:

Ok boomer

• parasta luonnonsuojelua

kun ei ole ihmistä niin ei ole pahinta luonnon tuholaistakaan. Sitten saa kaikki kukat kukkia ja elukat käyskennellä ihan rauhassa, minkä saalistamiseltaan ehtivät:)

• Visa Vekkuli

vaan kävelet saunantaakse, ja niskaan reikä, maailma pelastuu heti.

• Suuri ajattelija

Miksipä kulutusta tulisi pienentää? Lopetetaan hiilipitoisten polttoaineiden käyttö ja tuohan onnistuu parhaiten ydinvoimaa lisäämällä. Toisaalta suurin sähkönkuluttaja on perusteollisuus ja vasemmistolaisten ahneus on aiheuttamassa sen, että työpaikat siirtyvät halpatyömaihin, jolloin sähkönkulutus pienenee. Pienentääkö se sitten hiilipäästöjä, mene ja tiedä. Varmaa on ainakin se, että tyhjäntolimittajien elättäjiä, veronmaksajia on seurauksena entistä vähemmän.

Toinen asia, tuo luonnonsuojelu. Sitä metsämiehet edistävät eniten hävittämällä luontoon kuulumattomat eläimet, kuten villiminkit ja kissat. Eräät luonnonsuojelijoiksi itseään kutsuvat tyypit puolestaan edistävät asiaansa laskemalla minkkejä vapauteen tuhoamaan luontoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe