harhakuvaa?

beataBarbara

Koirat haukkuu, karavaani kulkee –
Kuumaa, - hiekan maku suussa.
Tuolla horisontissa on vihreä keidas.
Kangastusta – heijastusta - harhakuvaa.

Pohjosen poro porhaltaa pulkkineen
postikortti maisemassa.
Kauniit lumiset puut holvikattoinaan,
lumipilarit seininään.

Seis, puu on kaatunut tielle.
ei kestänyt lumen painoa uljas runko,
vaan maahan vaipui, taipui,
nöyrtyi taakan alle.
Porolle pakki päälle,
Peruutusta valjakolle.

Etsittävä uusi tie ja uusi ura.

Tuli tuuli,
Pois pyyhki lumitimantit ja –tähdet
karisti pitsiliinat hartioilta.
Oksat ylös kurkotti jälleen.
Runko ylväänä huojuu.

Keidas hetkeksi päällä maan.

Iloista ja Hyvää Maailman Rakkauden Syntymäjuhlaa!

Mutta, mitä lahjaksi vastasyntyneelle?
Voisinko ruukkuni särkyneen antaa?

Mukavaa kun olette olemassa.,
täällä kirjoittelemassa,
lueskelemassa.

bB

- Jouluyö, juhlayö!
Päättynyt kaik on työ.
Kaks vain valveil on puolisoa…-

12

821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukavasti maalailit tätä jouluista talvimaisemaa.

      Kauniiksi puki luonto lumellaan puut ja pensaat ja valkaisi mustan maankin.

      Vuorokausi vielä ja Suomi hiljenee joulun viettoon, tuskin muistamatta miksi hiljenee, jos hiljenee.

      Joulun iloa ja lämpöä sinne pohjoiseen!

    • señora lyyli

      mukava että sinäkin olet täällä ja saamme lukkee kauniin herkkää kirjotustasi.
      rauhallista joulua ja kiitos
      toivoo lyyli

      • Ihanat Joulut Sinulle, Topille ja pienelle Jehupojalle!
        Lapsen silmissä se maailman paras jouluilo loistaa.

        Unohtamatta niitä hännän heiluttaja karvaturreja.

        toivoo bB


    • Levitin oljet pirtin lattialle
      niillä me telmimme..
      joulupuuron syötyämme
      lapset ja aikuiset...
      Päreet on jo aseteltu pihteihinsä,
      ylös, hirrenrakoon,
      lasten käsien ulottumattomiin....

      Kuin Joulun lapsi...
      oljille syntynyt,
      meidän vertaisemme
      ja kuitenkin paljon enemmän.
      Pehmyt on olkipatja lattialla
      Jeesus lapsi, majaa vailla
      syntyi härkien kaukaloon, viaton.

      • Niin ” Heiniltä härkien kaukalon, keskeltä liljain ja ruusujen”
        alkoi matka Via Dolorosa

        ”rinnalle ristin ryövärin” ..


        ”nukkuu uhri puhtahin…”


    • saara.dma

      Olisin aina halunnut käydä Lapissa kaamosaikaan, kun kuu paistaa keskellä päivää ja kapeat kuuset seisovat tykkylumen peittäminä kuin satuolennot.

      En ole koskaan tätä nähnyt, vain sieluni silmin voi tätä kaikkea kuvitella.

      Olenko yhtään oikeilla jäljillä, beataBarbara? Vai harhakuvaako vain?

      • uzma-m

        ja paukkuvat pakkaset koin talvella -91,kavimme Levilla.Ihmeellisinta oli kun uimme altaassa ja ulkona oli korkeat nietokset,ikkunasta kurkki sisaan utelias poro.
        Kuuntelimme juuri LP levya jonka olin ostanut taalla v.68,Joy to the World Mormon tabernacle kuoro,todella mahtava esitys,siita alkoi minun jouluni.
        Iloista joulua taas kerran teille kaikille,alkaa syoko itseanne kipeaksi!


      • uzma-m kirjoitti:

        ja paukkuvat pakkaset koin talvella -91,kavimme Levilla.Ihmeellisinta oli kun uimme altaassa ja ulkona oli korkeat nietokset,ikkunasta kurkki sisaan utelias poro.
        Kuuntelimme juuri LP levya jonka olin ostanut taalla v.68,Joy to the World Mormon tabernacle kuoro,todella mahtava esitys,siita alkoi minun jouluni.
        Iloista joulua taas kerran teille kaikille,alkaa syoko itseanne kipeaksi!

        Olihan tuo elämys, hyvä kun ei poro loikannut ikkunasta sisään altaaseen!

        On sekin upeaa joulua, missä joulutähti kasvaa ulkona isona pensaana täynnä punaisia lehtiä. Onko se sitä "satakertaisesti takaisin saamista", kun jätti pienen tähden Suomeen ruukkuun kasvamaan?

        Laulamme hymysuin ja kovasti huvittuneena

        ” On hanget korkeat, nietokset,
        vaan joulu, joulu on meillä!
        On kylmät paukkuvat pakkaset
        ja tuimat Pohjolan tuuloset,
        vaan joulu, joulu on meillä! ”

        kaikkialla maailmassa, vaikka tuolla Australian helteessä!
        terveisin bB


    • Helena04 ejk.
      • fiiuliN

        Kun kynttilät taas syttyy ikkunoille
           ja tähdet valaisevat taivaan, maan.
           Ne Joulurauhan tuoko maailmalle,
           pelot poistuvatko kokonaan.
           Siispä ristikäämme kädet yhteen
           rukoellen rauhaa itsellemme,
           kiittäen ja toivoen, että jälleen
           Joulurauha saatais kaikkialle,
           vieraillemme, rakkaillemme.


    • Sens-Ori

      Tunteiden ja tuntemusten ilmaisu sanoilla on upea taito.
      Lämmin kiitos Sinulle!

      • Kiitos rohkaisusta ja kannustuksesta Sens-Ori!

        Ihailen puolestani taas asiallisia kommentteja, kun ei tarvitse ympäri ämpäri maalailla.

        Itsekritiikki iskee joskus armottomasti ruoskien päälle. Aloitusviestini oli hilkulla joutua roskakoppaan.

        Yrittäkäämme jatkaa joka tapauksessa. Kaikkia tarvitaan!

        bB


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe