kultsin ja labradorin luonne-erot???

Onko niitä

Mitkä ovat roduille tyypillisiä piirteitä? Minkälaisia eroja niistä löytyy? Kumpi olisi sopivampi kokemattomalle omistajalle. Aurinkoisita talvea ja kevättä kaikille jo koiran omistaville

32

24586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eka OMA koira

      Eli itse päädyin aikoinaan kultaiseen sen takia koska se on sulavalinjaisempi kuin labukka. Labukka on sellainen pökkelö...hyppää kuin heittäs halolla. Kultainen on ketterämpi ja luonteeltaan muutenkin ihanampi, aivan kuten jo rodun nimikin sen kertoo...luonne on KULTAINEN!
      Minulle koira oli viides, mutta siis eka oma koira. Tarkoitan sitä että kotona asuessani meillä oli koiria, mutta kun muutin kotoa pois, niin otin sitten sen oman koiran. Suosittelen.

      • Neljä koiraa?+pennut.

        Meille otettiin Labradorinnoutaja(narttu) syynkin voin kertoa se on sellainen "luotto koira" esim. lasten kanssa ollessa ja sen maine, kaikki vastaan tulijat pitävät ja tuntevat sen "opaskoiraksi" .

        Ne on hyvä hermoisia koiran saa laittaa vaikka "umpisolmuun" käsitellessä. Ihania lupukoita,mutta kylläkin lapukat tarvitsevat kunnon peruskoulutuksen ja tietoa omistajaltaan rodun ominaisuuksista


      • koiruus
        Neljä koiraa?+pennut. kirjoitti:

        Meille otettiin Labradorinnoutaja(narttu) syynkin voin kertoa se on sellainen "luotto koira" esim. lasten kanssa ollessa ja sen maine, kaikki vastaan tulijat pitävät ja tuntevat sen "opaskoiraksi" .

        Ne on hyvä hermoisia koiran saa laittaa vaikka "umpisolmuun" käsitellessä. Ihania lupukoita,mutta kylläkin lapukat tarvitsevat kunnon peruskoulutuksen ja tietoa omistajaltaan rodun ominaisuuksista

        Haluaisin kantaa korteni kekoon kyseisestä aiheesta. Itse omistan lapukan ja voin sanoa ettei se ole todellakaan mikään pökkelo, käyttölinjaisista vanhemmista. Todellakin luottokoira näki viikonloppuna messarissa esityksissä. Uskon vakaasti, että kumpikin vaihtoehto on hyvä ensimmäiseksi koiraksi. Joka tapauksessa kaikki koirat ovat yhtä tärkeitä oli se sitten käyttövalio tai mummon puudeli. Koira tosiaan tarvitsee peruskoulutuksen. Ja sekin on tosi, että on enemmän luonnevikaisia koiranomistajia kun luonnevikaisia koiria.


      • jugi
        koiruus kirjoitti:

        Haluaisin kantaa korteni kekoon kyseisestä aiheesta. Itse omistan lapukan ja voin sanoa ettei se ole todellakaan mikään pökkelo, käyttölinjaisista vanhemmista. Todellakin luottokoira näki viikonloppuna messarissa esityksissä. Uskon vakaasti, että kumpikin vaihtoehto on hyvä ensimmäiseksi koiraksi. Joka tapauksessa kaikki koirat ovat yhtä tärkeitä oli se sitten käyttövalio tai mummon puudeli. Koira tosiaan tarvitsee peruskoulutuksen. Ja sekin on tosi, että on enemmän luonnevikaisia koiranomistajia kun luonnevikaisia koiria.

        oon sun kans samaa mieltä


    • jugi

      kyllä mä lapukkaa suosittelen on itellä niitä kaksi oonseurannut sivusta kun tuttu otti kultsun niin ei mennyt kauvan kun se oli herra talossa ja mikään koulutus ei auttanut noi meijän lapukat on ihan lapasii et koirapuistoihin ei kannata mennä kun en seisoo vaan mun selän takana mut metäs ne toimii ku n kellot hyvää joulua vaan kaikille

      • Kahden

        Jos lapukan otat et kadu varsinkin jos annat sille perus koulutuksen.

        Iloinen hännän heiluttaja aina,vaikka ois murheitakin ne ei niitä huomaa.Lisäksi meidän lapukat ihan selvästi hymyilivät.Ja ne eivät ole tunnetusti nirsoja ruuan perään,joka helposti kyllä näkyy vastaan tuleville.

        Kyllä kultsi on kaunis mutta muuta siitä en tiedäkään.Kehukoot toiset.


    • Milkgirl

      Moiks!

      Kerron omasta puolestani vain kultsista.
      Mulla on sellaisesta noin kolmen vuoden historia...:)
      Ne on sydämellisimpiä koiria mitä tiedän.Jos jollain koiralla on sielu, niin kultsilla on.
      Ne on erittäin hellyydenkipeitä ja nauttivat rapsutuksesta ja hellimisestä muutenkin. Palkinnoksi saat kultsin tyytyväisyyttä hehkuvan olemuksen ja nuolaisut...Kultsit ovat erittäin uskollisia ja ihmisrakkaita koiria. Myöskin hoitaminen sujuu vaivaten, esim pesut tai kynsien leikkaukset, ne eivät osoita mieltään.Ilmeisesti olen tavannut valio-yksilön, jonka kaikki geenit ovat kohdallaan. Kultaiset noutajat ovat myöskin tosi leikkisiä "vanhoinakin". Jos tahdot elinikäisen ja luotettavan ihmisen parhaan kamun, on ykkössuositukseni tietenkin kultsi...:)

      • 11,5 vuoden kokemuksella

        Pitää paikkansa, Älykkäitä koiria oppi sellaisia käytännön asioita opettamattakin jalkakäytävillä kulki kuin itsestää vierellä, metsässä sai kuitenkin oman vapauden haistella puskia. Monesti sisällä kaipasi huomiota tulemalla kuonolla tökkimään etkö minua huomaa, kun oli saanut taputuksen painui takain omalle paikalleen. Seurasi katseellaan omistajaa aivan kuin ihaillen. Jos kävin lattialle makuulle koira tuli viereen makaamaan. Ei tarvinnut kuin sormella osoittaa omaa paikkaansa, niin älysi ottaa paikkansa sieltä. Suosittelen kyllä ensimmäiseksi koiraksi, mutta kouluttamisessa ei saa käyttää ankaruutta koiralla on herkkä luonne pissat tulee herkästi alle jos se pelästyy.


      • kaikki hyviä
        11,5 vuoden kokemuksella kirjoitti:

        Pitää paikkansa, Älykkäitä koiria oppi sellaisia käytännön asioita opettamattakin jalkakäytävillä kulki kuin itsestää vierellä, metsässä sai kuitenkin oman vapauden haistella puskia. Monesti sisällä kaipasi huomiota tulemalla kuonolla tökkimään etkö minua huomaa, kun oli saanut taputuksen painui takain omalle paikalleen. Seurasi katseellaan omistajaa aivan kuin ihaillen. Jos kävin lattialle makuulle koira tuli viereen makaamaan. Ei tarvinnut kuin sormella osoittaa omaa paikkaansa, niin älysi ottaa paikkansa sieltä. Suosittelen kyllä ensimmäiseksi koiraksi, mutta kouluttamisessa ei saa käyttää ankaruutta koiralla on herkkä luonne pissat tulee herkästi alle jos se pelästyy.

        miksi täällä noin hassuja aina kysytään kaikki koirat ovat vaativia opetettavia jos ne tottelevaisiksi opetetaan.jokaisella on oma kantansa,kultsi on trimmattava rotu mitä lappis ei ole yhtä toheloita kummatkin rodut.


      • alkuperäinen...
        kaikki hyviä kirjoitti:

        miksi täällä noin hassuja aina kysytään kaikki koirat ovat vaativia opetettavia jos ne tottelevaisiksi opetetaan.jokaisella on oma kantansa,kultsi on trimmattava rotu mitä lappis ei ole yhtä toheloita kummatkin rodut.

        on kuitenkin totta että jonkinlaiset tietyt piirteet ovat yleisimpiä toisilla roduilla kun toisilla. Itse kyselin tätä siksi että olen saanut sen kuvan että kultsi olisi ehkä hivenen pehmeämpi ja ns. helpompi. Mutta toisaalta labradori, erityisesti musta miellyttää silmää enemmän. Ja tietysti myös helppohoitoisempi turkki on plussaa. Tietenkin myös koiran sukupuoli vaikuttaa, ja nykyisten kokemusteni perusteella olen ehdottomasti ottamassa narttua. Hyvää joulua kaikille. (Minun joulustani on tulossa erityisen iloinen, sillä huomenna tapaan taas maailman suloisimman kultsitytön joka saa taas koirakuumeeni nousemaan reippaasti yli 40asteen...)


      • kaikki hyviä
        alkuperäinen... kirjoitti:

        on kuitenkin totta että jonkinlaiset tietyt piirteet ovat yleisimpiä toisilla roduilla kun toisilla. Itse kyselin tätä siksi että olen saanut sen kuvan että kultsi olisi ehkä hivenen pehmeämpi ja ns. helpompi. Mutta toisaalta labradori, erityisesti musta miellyttää silmää enemmän. Ja tietysti myös helppohoitoisempi turkki on plussaa. Tietenkin myös koiran sukupuoli vaikuttaa, ja nykyisten kokemusteni perusteella olen ehdottomasti ottamassa narttua. Hyvää joulua kaikille. (Minun joulustani on tulossa erityisen iloinen, sillä huomenna tapaan taas maailman suloisimman kultsitytön joka saa taas koirakuumeeni nousemaan reippaasti yli 40asteen...)

        koirakouluun kumpikin rotu ehdottomasti labbari saattaa olla vielä suorakäytöksempi kuin kultsi "ajattelee" vasta sit kuin on tehnyt jotain,jos ajattelee,luonteen omaista kaikille noutajille.itselläni labradori oli mitä vaan kultsikavereiden kanssa on oltu ja juteltu,suunnilleen samanlaisiin käytöspäätelmiin ja luonnearviointeihin on tultu,helpompi suhkussa käytettävä lapukka tietysti on.


      • 18 vuotta rotua tunteneena.
        kaikki hyviä kirjoitti:

        koirakouluun kumpikin rotu ehdottomasti labbari saattaa olla vielä suorakäytöksempi kuin kultsi "ajattelee" vasta sit kuin on tehnyt jotain,jos ajattelee,luonteen omaista kaikille noutajille.itselläni labradori oli mitä vaan kultsikavereiden kanssa on oltu ja juteltu,suunnilleen samanlaisiin käytöspäätelmiin ja luonnearviointeihin on tultu,helpompi suhkussa käytettävä lapukka tietysti on.

        Niin labbarilla on rakkaus veteen eräs hyvin tärkeä ja huomioon otettava luonteen piirre.Jos on vettä näkyvissä niin sinne vaan olkoon se stten suo-oja tai mikä tahansa kuralammikko(jos ei kerkiä kieltää).

        Meidänkin yli 13 vuotiaaksi elänyt lappis kun rypläsi suolla viimeisenä kesänään niin olisi luullut sitä ihan pennuksi, niin iloinen se siitä oli, sai hepulia jatkuvasti ja juoksi kuin pikku sika.

        Onneksi turkki on helppo hoitoinen ei kastu pohjia myöten, kun se kuivaa niin roskat putoavat pois.
        Tai sitten kostealla frotee pyyhkeellä myötä karvaan vain pyyhkäisee niin sillä siisti.
        Olisko syynä että meillä oli tumman ruskea ei kai siksi lika näkynytkään,(oli myös vaaleakin koira.)

        Myös kantaminen olkoon se mitä tahansa on elin tärkeää noutajille, niiden on saatava kantaa,se on ilo niille.


      • kaikki hyviä
        18 vuotta rotua tunteneena. kirjoitti:

        Niin labbarilla on rakkaus veteen eräs hyvin tärkeä ja huomioon otettava luonteen piirre.Jos on vettä näkyvissä niin sinne vaan olkoon se stten suo-oja tai mikä tahansa kuralammikko(jos ei kerkiä kieltää).

        Meidänkin yli 13 vuotiaaksi elänyt lappis kun rypläsi suolla viimeisenä kesänään niin olisi luullut sitä ihan pennuksi, niin iloinen se siitä oli, sai hepulia jatkuvasti ja juoksi kuin pikku sika.

        Onneksi turkki on helppo hoitoinen ei kastu pohjia myöten, kun se kuivaa niin roskat putoavat pois.
        Tai sitten kostealla frotee pyyhkeellä myötä karvaan vain pyyhkäisee niin sillä siisti.
        Olisko syynä että meillä oli tumman ruskea ei kai siksi lika näkynytkään,(oli myös vaaleakin koira.)

        Myös kantaminen olkoon se mitä tahansa on elin tärkeää noutajille, niiden on saatava kantaa,se on ilo niille.

        saattaahan suoojakin jättää hajun koiraan sitten kuin siellä löytyy hirvenpaskaa ja koira rupeaa siinä pyörimään,samoin karjatilalla käydessämme lehmänsonnassa oli kiva sen pyöriä.haisi viikon,kaks ennen kuin jotensakkin sai hajun pois.


    • mariannetar

      itselläni on ollut kultainen noutaja
      kumpikin rotu on sen verran iso että vaatii peruskoulutuksen.
      molempia rotuja on hyvä totuttaa monenlaiseen menoon heti kun on kotiuduttu, eli matkustamaan linja-autossa yms ja tottumaan ihmispaljouteen jos aiot koirasi kanssa liikkua noin myös myöhemmin. se oppii tottuu kaikkeen pienenä, kun sujautat näitä hetkiä pieninä annoksina koirasi ollessa nuori.
      molemmat ovat lapsiystävällisiä ja sopivat kumpikin lapsiperheisiin, ja vaikkakin koira on lapsiystävällinen se ei tarkoita että koiran tarvitsee sallia kaikkea, vaan lapsien on myös tiedettävä mitä saa tehdä ja mitä ei.
      meillä ei ainakaan kultsi ottanut valtaa itselleen vaan sopeutui kaikkeen elämänsä varrella tuleviin muutoksiin perheessä, oli vauvat, leikkiikäiset lapset ja muut kodin lemmikkieläimet, samaten sopeutui elämään rivi, kerros ja omakotitalossa.
      kultaista noutajaa pidetään lempeämpänä mutta en sitä sulje labraltakaan. kummankin rodun kanssa voi harrastaa hyvin monenlaista.
      eniten taitaa ihminen itse tehdä luonnevikaisia koiria. meillä opeteltiin kultsun kanssa viittomaviestit vielä 10vuotiaana kun kuulo oli jo huono. ja jos joku miettii metsästyspuolta niin se kyllä luonnistuu kultsuiltakin, ainakin tuolta meidän, on noutajia jotka ei mene veteen, mutta ne toivottavasti ovat harvassa. kumman rodun valitsetkin toivon kivoja hetkiä koiran parissa.

    • Hau hau

      Tiijätsä mimmonen koira mä olen?
      Kannattas tutustua. oon meinaan aika kiva...

      • ei tosin sovi

        ihan hitaille ja heikkohermoisille ihmisille;)


    • Nimetön

      Tolleri kandee ehottomasti ottaa. Löytyy enemmän päättelykykyä kun noilta toisilta, kultanennoutaja mulla on ollu 12 vuotta ja tolleri 3 ja puol, ja oon huomannu novascotiannoutajan kaikkein parhaimmaksi. Kaikki hyvät koiran ominaisuudet tiivistyy siihen. Ja ehottomasti narttu sellainen...

    • bennuuna

      kumpikin rotu on todella hyviä valintoja ihan ensimmäiseksi koiraksi,labbiksen kanssa 14 vuotta asuneena voin kuitenkin luvata että se ei ole mikään pökkelö!!!sen verran kauan olen koira "piireissä" pyörinyt ja kumpiakin rodun edustajia nähnyt(sekä käyttö ja näyttö puolelta..)että uskallan väittää labbista himpun verran ns.kovemmaksi,olematta kuitenkaan hankala.uiminen on labbikselle henki ja elämä..myöskin ruokintaan perehtyminen ja riittävä liikunnan tarpeen selvittäminen on tärkeää,turhan usein kun näkee reilusti ylipainoisia noutajia!!jos olet siis valmis jopa 14 vuoden "sähläämiseen" ja ainaiseen hännän heilutukseen:valitse labrador!!!

    • kölli

      labraattorilla on parempi ruoka halu.se on jotain pohjattoman ja äärettömän väliltä.näin ainaskin meillä,

    • Santra

      Mulla on kultsusta omakohtainen 7,5v kokemus. Joillakin tutuillakin on niitä ollut samoin kuin lapukoita. Ne lapukat, jotka olen tuntenut ovat olleet paljon villimpiä kuin kultsut. En tiedä onko ero luonteessa vai ei :) Molemmat sopivat varmasti hyvin aloittelijalle. Itse tykkään pidempikarvaisesta koirasta mutta sehän on makuasia. Ei kultsua tarvitse trimmailla ellei näyttelyissä käy. Tietty itse mielelläni tassukarvoja ja mahanalustaakin saksin mutta vain siksi, ettei kuraa kulkeutuisi sisään niin paljoa. Toivon onnea ja iloa sinulle ehkä tulevasta koirastasi :)

    • eräs vaan

      Tuttavani perheeseen hankittiin labratorinnoutaja (urospentu). Perheessä oli silloin kaksi pientä lasta. Syystä tai toisesta koira jäi kouluttamatta. Lopputulos parin vuoden päästä oli koira, joka ei tehnyt pahaa kärpäsellekkään, mutta ei hallinnut peruskäytöstapoja (istumista, maahan menoa yms.), veti hihnassa aivan päättömästi (kurispannasta huolimatta), karkasi jos pääsi livahtamaan oven raosta (tuli kyllä kotiin,kun lenkki oli tehty). Avieron vuoksi koira sai uuden kodin toisten tuttavien luota. Nyt 12 vuotiaana puolikuurona ja -sokeana edelleen karkailee tilaisuuden saatuaan, ei osaa käytöstapoja, mutta luonne on säilynyt iloisena ja elämänmyönteisenä.

      Tiivistettynä voisi sanoa ainakin tästä yksilöstä, ei agressiinen missään oloissa, mutta vaatii ehdottomasti tottelevaisuus koulutuksen.

      • kaikki hyviä

        tietysti alku meni pieleen sillä jo noita kuristuspantoja käytettäessä jne.et labbari 12 v ei istu, mene maahan "katsomallakin" sitä ja vetää lenkillä niin on huono tuuri,käyny yksilön suhteen. kyllähän labbari yleensä oppii nuo siinä sivussa enempiä opettamattakin 12v menessä.


    • lapukka

      kaikki lapukasta tossa kirjoitettu on totta sekä myönteisessä että kielteisessä mielessä.
      Meillä oli lapukka, jonka elämä päättyi 15 vuotiaana. Oli vielä silloinkin iloinen reipas, aina nälkäinen.

      Jos otat labradorin, älä ota urosta. Nimittäin lapukat on vahvempiluonteisia kuin kultaiset, mutta vahvaluonteinen uros on toivoton tapaus. Vaikka se on iloinen ja ihana, niin sen kanssa ei jaksa. Energia on liikaa kokonaiselle perheellekin.
      Nartunkin kanssa omat voimat olivat välillä lopussa ensimmäisen puolen vuoden aikana.

      Kyllä ne oppivat hyvin ja helposti, mutta unohtavat sitten saman tien, kun on muuta kivaa. Jos haluat seurakoiran kaupunkikävelylle, unohda lapukka. Se vetää, kiskoo ja tervehtii kaikki vastaantulijat. Koulutuksesta huolimatta. Koulutin meidän koiraa 15 vuotta ja silti veti ja kiskoi - paitsi koulutustilanteessa.

      Mutta jos koira asuu esim. maalla, niin eihän siitä energisyydestä ole haittaa.

      Tämä siis rodusta yleisellä tasolla, joskus voi olla arka labradoriyksilö.

      Niin ja vahvistan ne kaksi tärkeää asiaa, joista labradori nauttii: uiminen ja kantaminen. Niitä jos se saa tehdä, niin voi että kun on ihanaa. Aamulehden voi antaa kantaa postilaatikolta, silloin on päivä siltä osin pelastettu.
      Kantamisen kääntöpuoli: pentuaikana kuljettaa kaiken mahdollsien ympäri huushollia. Mutta ei kuitenkaan pure pikkupentuajan jälkeen.

    • mikrosusi

      Eläinrakkauteni syntyi juuri labradorien kautta. Heti syntymästäni peuhasin vanhan labbiksen kanssa ja 5-vuotiaana sain oman ensimmäisen koiran, labradorin, Ellan.

      Ellan kanssa elin sitten 13-vuotta ja hetkeäkään en kadu. Mielestäni se oli ensimmäiseksi koiraksi täydellinen valinta! Ella oppi temppuja nopeasti, kuunteli puhetta ja ymmärsi sieltä monia sanoja. Lapsiystävällinen, antoi retuttaa itseään ties miten. Se oli täydellinen ystävä.

      Ellan poismenon jälkeen meillä on ollut hoidossa kultsi... En tiedä johtuiko erot kasvatuksesta vai siitä, että oli vieraassa ympäristössä, mutta tämä kultsi ei ymmärtäny puhetta, se ei ollenkaan keskittynyt siihen. Se oli ärhäkämpi, sai välistä varoa, ettei ohikulkiessa hipassu sen häntää ja se ois ärähtänyt.

      Näiden kokemusten pohjalta itse pidän enempi labbiksista, mutta eiköhän siihen ole syytäkin kun 13-vuotta semmoisen kanssa elänyt :)

    • Jube85

      Oma labbis uros nyt 3 vuotias. Se on täydellisin koira mitä olen koskaan tavannut:

      -ei purrut pentuna yhtään vaatetta tai huonekalua rikki.
      -ei hauku koskaan paitsi käskystä tai sitten kun omakotitaloomme on tulossa joku vieras
      -nirso ruuasta,eli ei syö kaikkea mikä eteensattuu.Ei syö edes makkaraa jos sen tarjoaa vieras ihminen ilman lupaa.Kuitenkin hyväkuntoinen koira,kookas ja painaa 45 kg.
      -erittäin tottelevainen, ei esimerkiksi poistu koskaan aitaamattomalta pihaltamme (juoksuaikana pidämme koiraa sisällä).
      -erittäin järkevä koira, motivoitunut ja oppii helposti

      Aivan upea koira. Oikeastaan ei ole mitään luonteenpiirrettä mitä parantaisin/muuttaisin hänessä, edes ilotulituspaukkuja ei pelkää. Olen myös saanut käsityksen,että kultsu olisi hieman "pehmeämpi" keskimäärin kuin labbis joilla voi löytyä kovaakin luonnetta. Toisaalta hyvällä koiralla on oikeassa paikassa kovuutta ja oikeassa pehmeyttä.

      • kaikki hyviä

        jos jutustasi on puoletkaan totta niin kateeksi käy kuinka helpolla olet labbarin "pentuajasta päässyt".vielä kuin labbarin saa käskystä haukkumaan on paljon opetettu,sun labbarin syömisessä on kanssa jotain "puutteelista,ihmeellistä".


      • täti
        kaikki hyviä kirjoitti:

        jos jutustasi on puoletkaan totta niin kateeksi käy kuinka helpolla olet labbarin "pentuajasta päässyt".vielä kuin labbarin saa käskystä haukkumaan on paljon opetettu,sun labbarin syömisessä on kanssa jotain "puutteelista,ihmeellistä".

        Ihmetytti myös miksi juoksuaikana koira pidetään sisällä jos se on uros??? siis kenen juoksuaikana???? Narttuni kyllä pidän kiinni lenkeillä ja muuten sisällä kun sillä on juoksu.


      • IHANASEON
        täti kirjoitti:

        Ihmetytti myös miksi juoksuaikana koira pidetään sisällä jos se on uros??? siis kenen juoksuaikana???? Narttuni kyllä pidän kiinni lenkeillä ja muuten sisällä kun sillä on juoksu.

        Kultsu on pehmeämpi ja miellyttämishaluisempi kun lapris,siksi se on helpommin koulutettavissa perheeseen.


    • molemmat rodut

      Enkä ole huomannut rotujen välillä suuria luonne eroja. Luonne erot tulevat pikemminkin erilaisten persoonallisuuksien mukaan kuin rotujen, koska molemmat rodut ovat melko samanluonteisia. Jos haluat hyvän harrastukoiran ota pentueen vilkaimmasta päästä oleva koira. Jos haluat rauhallisen perhekoiran ota se pentueen rauhallisimmasta päästä. Tutustu myös vanhempiin, koska sieltä päin ne persoonallisuudet periytyvät. Muista myös että iso koira tulee kouluttaa ja sosiaallistaa hyvin.

      • 1 labbis

        Labradori pitää sosialistaa hyvin että saisi pysymään paikallaan koiran kuin toisia ihmisiä koiria näkee tänne käsky pitää opettaa.Ylisosiaalisuus on labradorin perusongelma.


      • ei ole ongelma
        1 labbis kirjoitti:

        Labradori pitää sosialistaa hyvin että saisi pysymään paikallaan koiran kuin toisia ihmisiä koiria näkee tänne käsky pitää opettaa.Ylisosiaalisuus on labradorin perusongelma.

        siinä missä epäsosiaalisuus, mikä on monen vastaantulevan koiran perusongelma. Jos sosiaallistaa noutajan hyvin pentuna siitä ei tule epäsosiaalista.


      • 1 labbis
        ei ole ongelma kirjoitti:

        siinä missä epäsosiaalisuus, mikä on monen vastaantulevan koiran perusongelma. Jos sosiaallistaa noutajan hyvin pentuna siitä ei tule epäsosiaalista.

        Monella labbarilla ongelma että kaikki kiinnostaa aivan liikaa asia korostuu erityisesti palveluskoiria valittaessa pennusta ei osaa aina sopivaa valita.Koulutus joudutaan keskeyttämään koiran liian sosiaalisuuden takia koska koira ei osaa olla rauhassa joka tilanteessa mikä on ehdoton edellytys työkoiralle ja harrastuskoiralle .Kotilabbarilla ei tietysti niin väliä ole jos ei omistajaa kiinnosta koiran opetus edes perustottelevaiseksi moni labbari taluttaa isäntänsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6710
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4007
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2035
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe