Kaasuläpän ohjausyksikkö

Taw

pimahti.Muutamia kertoja ilmoitti moottorin teho laskenut,mutta ei mitään ongelmia tuntunut olevan ja vika poistu.Nyt kävi vain 2000rpm,ajaessa huoltoon ja vikailmoitus näytti "moottorisysteemi virhe huolla heti".Diagnoosi tyly,kaasuläpän ohjausyksikkö rikki,hinta n.650e työt.KUULEMMA YLEINEN VIKA,onko kokemuksia,löytyykö halvempaa ensiapua.
V70 2.4T-01

20

28456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaasuläpän ohjaus

      Olen lukenut että kyseinen ohjausyksikkö menisi takaisinkutsukampanjassa vaihtoon USA:ssa ja Ruotsissa, mutta Suomessa ei ! Itselläni samainen ohjausyksikkö on myös alkanut oireilemaan. Pitää varmaan pistää Suomen volvolle tuosta asiasta reklamaatio, jos vaikka täälläkin se takaisinkutsukampanja saataisiin aikaan. Ohjaus yksikkö on kuulemma vaihtunut v -02 toisen valmistajan tekemäksi, vuoteen -01 saakka on valmistajana ollut Italialainen Magneti Marelli!!!! jonka laadusta me pääsemme nyt nauttimaan.

    • ohjausyksikkö

      Asiasta löytyy lisää volvolandian keskustelu foorumista.

    • poisto

      Joskus vikakoodi saattaa tulla jostain hetkellisestä kosketus häiriöstä. Vikakoodin saa poistettua ottamalla akun kengän irti n. 1 minuutin ajaksi, jos ohjausyksikössä on vikaa koodin pitäsi ilmaantua melko pian uudestaan.

    • V70

      Jep, tulee tämä viesti pari kuukautta jäljessä, mutta jospa joku muu saman ongelman kanssa painiva saisi tästä jotain "uutta" tietoa.

      Meillä ko. ongelma tuli esiin viime vuoden elo-syyskuussa. Autoomme (-98 V70 2,5T) vaihdettiin nokka-akselin hihna ja samalla pestiin moottori - ihan merkkihuollossa. Pari päivää tuon vaihdon ja pesun jälkeen kesken ajon autosta hävisi kaikki tehot ja tuo ETS-merkkivalo alkoi palaamaan. Uumoiltiin, että pesu on saattanut aiheutaa vikaa siellä moduulissa, mutta eihän ne sieltä merkkihuollosta mitään myöntänyt, että syy voisi johtua siitä...noh, etsin asiasta enempi tietoa ja löysin saman tiedon kuin mitä edellinen kirjoittajakin tuolla maininnut. Eli kyseessä V70:n tyyppivika -01 malliin asti. Jenkkilässä moduulit vaihdettu kaikki valmistajan piikkiin, olisi nimittäin Volvolle tullut kalliimmaksi lähteä taistelemaan asiasta oikeudessa (mihin lähes kaikki asiat tuolla meren takana menee).

      Merkkihuollossa sanottiin, että periaatteessa autolla voi ajaa niin kauan kuin mitään ongelmia ei ilmaannu! Ei viitsitty jäädä odottelemaan mitään uusia yllätyksiä, joten vaihdettiin samantien uusi moduuli: moduuli, työt ym. osat 710€. Halvemmaksi tuli merkkihuollossa, sillä muilla pajoilla ei olisi ollut tarvittavia ohjelmia jne, ja niiden olisi joka tapauksessa pitänyt käyttää auto sitten merkkihuollossa.

      Saatiin auto sitten viikonloppua vasten takaisin ja oltiin lähdössä kauas sukuloimaan. Oltiin ajettu noin parikymmentä kilometriä, kun valo alkoi palamaan taas. Eihän siinä perjantaina alkuillasta enää ketään kiinni saanut, joten pakko oli jatkaa matkaa ja toivoa, että auto kestää. Ajeltiin lähemmäs 900 km vkonlopun aikana, valo paloi lähes koko ajan, mutta mitään ongelmia ei esiintynyt. Heti seuraavana arkipäivänä takaisin huoltoon, jossa ne sitten vaihtoi tasoanturin (kesti aika kauan löytää ongelma ja anturi piti tilata, n. 50€), jonka jälkeen moduulin kanssa ei ole ollut ongelmia.

      Se käsitys minulla on tuon läppäkotelon ongelmien kanssa, että jotkut on ajellut tuhansiakin kilometrejä autollaan, vaikka valo palaa ja tehot katoaa silloin tällöin (pitää vain toivoa, ettei ne katoa juuri ohitustilanteessa...), mutta joka tapauksessa kotelo on vaihdettava ja se tosiaan maksaa vähintään sen 700 €.

      • seittilinko

        Omassa volvo v70 vm. 2000 bensavehkeessä alkoi ets-valo palamaan 2-3 viikkoa sitten ja pikkuhiljaa pahentunut ja välillä tulee myös elektroniikkavalo päälle...tyhjäkäynti "ailahtelee" ja ajo nykivää. kierrokset tipotiessään. käytin yhdellä pajalla ja putsasivat kaasuläpän ohjausyksikön, ei apua. Seuraavaksi koetetaan moottorin 5 eri puolan osalta vian etsintää, kuulemma vika useinmiten siellä. Merkkihuollossakin kävin asiaa kysymässä, mutta sinne ei tarvii viedä autoa muutoinkaan, oli se "palvelu" taas sitä samaa tasoa kuin ennenkin.


    • läppävikainen

      joo vkonloppuna alkoi ilmoitella, että mootteoriteho alentunut, huolla moottorisysteemi heti jne... Eihän siinä auttanut kuin mennä merkkihuoltoon. Lysti maksoi 905 € eli
      vikakoodien luku/tyhjäys 71,10 €, kaasuläppäyksikön uusinta työ 133,20 €, läppäkotelo 594,73 €, tiiviste 2,25 €, ohjainyksikön ohjelmiston lataus 43,46 € ja lopuksi koeajo ja jälkitarkastus 31,60 €. Onneksi tämä ei koske köyhiä!

    • Vaihdan merkkiä...

      Niin se menee. Itselläni sama juttu ETS alkaa palamaan, teho häviää tyhjäkäynnillä kierrosluku sahaa 1000rpm:n välilä. Huollossa putsasivat, mutta vaikutti vain senverran että maantiellä voi ajaa 100km/h (aikaisemmin hädintuskin 60km/h) ja tien tulee olla tasanen, jos tulee ylämäki vauhti hiipuu 20km/h. Aikakallis on Volvo pitää, tämäkin lysti tulee maksamaan jotain 1000euroa. Autoni on V70, automaatti vm 2000, Classic. Ajettu 250 000km

    • jöördis

      kaasuläppäkotelon puhdistus ja tiivisteen vaihto maksoi mulle 34 €, toiminut moitteetta nyt yli puoli vuotta...suosittelen.

      • jummijammi1234

        Omakohtainen kokemus: ETS-valo on palanut tässä syksyn aikana ajoittain ilman että sillä olisi mitään vaikutusta ajoon. Välillä meni päiviä ettei valo palanut, mutta sitten oli päiviä että valo paloi jokaisessa ajossa. Ajan kaupunkia ja maantietä molempia päivittäin. Vein auton viime viikolla merkkihuoltoon (muista syistä), mutta samalla kertaa tsekkasivat koodista että kaasuläpällä olisi "sisäinen vika". Lääkkeeksi tekivät vajaan neljän kympin operaation "läppäkotelo (ETM), tuloputki, puhdistettu". Sen jälkeen ehti kulua viikko ja vajaa 1000km maantieajoa kun yks kaks ETS palaa taas!! Eikä edelleenkään minkäänlaista oiretta ajossa/tehossa/tyhjäkäynnissä. Aion seurata kuinka kauan tuolla vielä ajaa ennen kuin hyytyy. Jos ei muita oireita esiinny, niin 1000e on aika paljon siitä että saa merkkivalon sammumaan. Katsastuksessakin ehdin tässä välissä käymään ja kaikki arvot siellä ok.

        Autona Volvo V70 Classic vm -00 ajettu 242 000km


      • Onnea. Kyseessä kuitenkin kuluva ja alunperin epäonnistunut osa. Lopputuloksena joudut sen jossakin vaiheessa uusimaan, ennemmin tai myöhemmin. Ellet sitten lähiaikoina siirrä autoa uudele omistajalle.


    • sakke

      Moi
      mulla oli sama vika.
      mulla kävi niin että koko auto jäi tielle eikä liikkunut metriäkään.
      kun putsautin kaasuläpän rupesi taas toimimaan.
      mulle sanottiin autoserviassa tikkurilassa töineenja osineen 950 euroa.
      softa päivitys päälle.
      tiedätkö sinä mistä saa käytetyn varaosan volvo v70 1 korimalli vm 2000 kone 2,4 170 hv.
      jos tiedät niin ilmoita.
      mulla siihen varaosa koodi 36001822
      terv.sakari

    • Jantzen

      Mulla sama auto kuin edellinen viesti. ETS ilmestyi reilun vuoden ajan silloin tällöin ja rupes nykimään. Poistui useimmiten kun sammutti auton hetkeksi. Hain vaihto-osan romuttamolta ja ruuvattiin kiinni ja hyvin pelittää. Muistaakseni 270e. Mulla oli ilmeisesti tuuria että boksin ohjelma täsmäsi autoni ohjelmaan koska aina edes sama numero varaosassa ei takaa että itse ohjelma on sama versio. Romuttamolta oli 3 henkilöä kysynyt kyseistä osaa samana päivänä joten menekkiä tuntuu olevan. Backfältin romuttamolta Alavetelistä kannattaa ainakin kysellä, purkavat Volvoja koko ajan.

    • REMONTTI -REPE

      MINÄ VAIHDOIN OMAAN V70 KAASUN TOIMIMAAN VAIJERILLA 850 KAASULÄPPÄ JA POLJIN HAJOTTAMOLTA 50E EI OLE SEN JÄLKEEN VIKAVALOT SYTTYNEET EIKÄ TÖKI

      • Tärpätillä

        No just joo, ihan varmasti niin. Samalla arvatenkin aloit käyttää polttoaineena dieseliä tai tärpättiä. Teho lisääntyi ainakin kolminkertaiseksi.


    • Vastaus: EI! Mulla vaihdettu kahteen Volleen peräkänaa (hajosi km välillä 150-160t). Italialainen brändi Magneti Marelli valmisti paskaosan aikanaan. Jenkeissä vaihdettiin 2003 ( vm 1998-2002 Volleihin) maahantuojan kutsulla pala uuteen ilmaiseksi. Ei Suomessa. Jatkossa aina varmistan valmiiksi, onko pala uusittu. Josko merkissä pysyn.

      • Bilian -asentaja

        Ei ole VOLVO enää volvo viimeiset oli 740 ja 940 volvon omalla koneella takavedot ,nämä nykyiset ovat sekasiöitä fortin omistuksessa tulleita ,Valeon sähkölaitteet,italialaiset kaasuläpät ym.ennen bossin toimivat vähän paremmin,saa nähdä paraneekolaatu KIINAN omistuksessa


    • jofa891

      Mulla on V70 Classic vm. 2000 ajettu 340tkm. ETS-valo palaa silloin tällöin, kun valo syttyy, auto alkaa nykiä ja jskus myös vakionopeudensäädin lakkaa toimimasta.

      Tuttuni oli vaihdattanut sen ohjausyksikön Wetterillä hintaan 900€. Mitä muita keinoja on olemasa? Onko nuo oireet sellaisia että se ohjausyksikkö on sata varmasti rikki vai onko muita ehdotuksia?

      Ei huvittaisi maksaa niin järkyttävää summaa jos auto ei sillä kummene..

      • Hupisivusto tämä

        Huvittaa lukea näitä "vaihdan merkki" valituksia. Tyypeillä yli 10 vuotta vanhoja ja yli 200tkm ajettuja autoja. Eiköhän niissä saa ollakin jo vikoja merkistä huolimatta. Ihan tuurista kiinni minkälaisen pelin saa kun ikää ja kilometrejä alkaa olemaan..


    • Pellex

      Vanha viestiketju tämä. Vaihdoin tuossa tänä vuonna 2018 vuoden 2000 malliseen Volvo V70 -autoon tuon kaasuläpän asentoanturin. Vaihtoon oli jossain ohjeet, ja ne tulivat anturin mukana myös. Kummallisuutena en löytänyt töpseliä, jolla kaasuläppäkotelon kaapeli oli autossa kiinni, kaapeli meni jonnekin pellin väliin. Katkaisin kaapelin pihdeillä, siellä meni kuusi johtoa, jotka sitten liitin myöhemmin yhteen. Anturin vaihto on itsessään lievästi työlästä ja kinkkistä hommaa. Kustannusta tuli anturi 100 euroa ja tarvikkeet (silikoni ja dremelin katkaisuterä) 30 euroa. Auto tuli kuntoon ainakin toistaiseksi ja vikavalo ei pala. Mitään ohjelmointia tuo ei tarvitse huollossa (koska uusi anturi oli juuri oikean mallinen).

    • Anonyymi

      Uuden saa Volvolta 350 euroa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe