Una bella macchina - vero? Asiaan (suomeksi kaunis auto kuten arvasitte...) Kertokaapa ihan rehellinen mielipide jostakin -98-00 Alfasta, kannattaneeko hankkia (jotain 120 000 km ajettuina). Uudesta -04 Alfa 156 Superista on hyviä kokemuksia, mutta entä käytettynä? Normaalien huoltojen lisäksi ei toivottavasti mitään kummempaa? Olen kuullut että on kallis merkki ylläpitää, vaan kuinka pitkälle moinen pitää paikkansa?!?
Alfa 156
29
9430
Vastaukset
- alfa3
totta kai kannattaa eipä ole alfaa parenpaa olemassa. huollot ja muut kulut samaa luokkaa kuin muillakin merkeillä.itsellä ollut super,2.0jts ja nyt jtd alla ja kaikki pelannut hyvin.
- oli,mutta ei enää
Oli siis 156 MY 2000. myin pois kun oli 100TKM mittarissa.
yläpidoltaan samassa luokassa kuin muutkin arvotavarat.
audi, bmw, mersu siis varaosat, viripalikat, pimp my ride tarvikkeet, huoltohinnat.
Ladan huoltohinnoilla ja osilla ei tässä siis pärjää.
huoltoon ja ylläpitoon. nooh ei kait siinä sen kummempaa joskushan jotain rikkoontuu ajan saatossa kaikissa autoissa, kuten myös alfoissa
Se vaan itseänikin sieppasi, kun huolto ja varaosat maksoivat liikaa.
ilmastointi temppuili. uusi kompura 800€
vitutti natinat etupäässä, puslat, tukivarret tms. osia vaihdettiin , mutta vian aiheuttajaa ei löytynyt.
siis aina pompuissa natisi.
loistava auto olla ja ollakseen, mukava ajella,
huomattavasti ulkonäkö muuttuu tavanomaisesta pienilla pimp my ride tarvikkeilla
takaspoileri, helmalevikkeet, näpäkät vanteet.
onhan olemassa myös 156 GTA. - Matti
... ja huolto-ohjelman ulkopuolisten osien uusimislista on seuraava:
1. tuulilasinpyyhkijän moottori
2. molemmat etutukivarret
3. akku
Tällä hetkellä askarruttaa myös ihmeellinen vika käynnistyksessä: Joskus - melko harvoin - auto ei lämpimänä lähde käyntiin. Se starttaa kyllä, mutta ei lähde. Kymmenen minuutin odottelun jälkeen se kyllä käynnistyy. Ei siis aina sytytä...
Alfa 156 on hyvin hiljainen auto. kuten edellä kommentoineella, minunkin autoni etupäässä myös töyssyihin lujaa ajettaessa kuuluu rahinaa. Jos malttaa hiljentää suojatietöyssyjen kohdalla, rahinaa ei kuulu. Huoltokustannukset ovat sitä mitä muillakin autoillani. En kylläkään huollata autoani Delta-autossa enkä ymmärrä, miksi kenenkään, joka huoltokuluja pelkää, kannattaisi niin tehdäkään. Bensaa Alfa syö enemmän kuin kaksilitrainen sitikkani.
Siinä minun kokemukseni. Alfa 156 on ihan OK. Nyt jo klassikko.- lähes aina
Itselläni on uutena ostettu noin 6 v vanha 156 2.0 T.S. ja yleisesti olen hyvin tyytyväinen. Mielestäni AR on suorituskykyynsä nähden taloudellinen, yli 10 l/100 km kulutuksia ei tankkausväleillä juurikaan ole tullut edes Keski-Euroopan lomamatkalla. Etupään pyöränripustus on alimitoitettu Suomen oloihin, muuten oma yksilöni on kestänyt mukavasti. Perusteellisempaa tietoa Alfasta ja sen ominaisuuksista löytyy muun muassa www alfabbs.fi:stä.
Itse päädyin tälle sivulle ja jopa vastaamaan siksi, että alfaani iski pari viikkoa sitten sama pulma kuin mistä Matti kirjoitti: aina ei käynnisty. Ajattelin vähän vaihtaa kokemuksia molemminpuoliseksi hyödyksi, koska en tiedä itsekään pulmaan vielä ratkaisua.
Eli: ensimmäisellä kerralla lämpötila oli noin -10 astetta, ajoimme kauppaan noin 5 km ja auto seisoi ulkona 15 min. Startti pyörähti, mutta auto ei jäänyt käyntiin. Sama toistettiin turhaan pari kertaa ja odoteltiin n. 5 min. Nyt auto käynnistyi normaalisti.
Toisella kerralla pakkasta oli aste tai kaksi, ja noin 25 km ajon jälkeen auto seisoi noin varttitunnin. Se käynnistyi normaalisti, mutta hyytyi mäkeen heti liikkelle lähdettäessä. Yritin n 5 minuuttia harvakseltaan käynnistellä tuloksetta. Sitten painoin kaasun täysin pohjaan, ja AR käynnistyi varman tuntuisesti, edes kierrokset eivät karanneet yli 3 tuhannen.
Jos pistät alfabbs-sivuilla hakuun sanat kaasuläppä AND 156 AND puhdistus, saat hyvät neuvot kaasuläpän putsaamiseen, minkä pitäisi tepsiä tyhjäkäyntikierrosten vaihtelun poistamiseen. Tätä en ole vielä kokeillut, mutta sen ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa käynnistymiseen. Jos keksit tähän käynnistysongelmaan ratkaisun, vastaa viestiini. - Matti
lähes aina kirjoitti:
Itselläni on uutena ostettu noin 6 v vanha 156 2.0 T.S. ja yleisesti olen hyvin tyytyväinen. Mielestäni AR on suorituskykyynsä nähden taloudellinen, yli 10 l/100 km kulutuksia ei tankkausväleillä juurikaan ole tullut edes Keski-Euroopan lomamatkalla. Etupään pyöränripustus on alimitoitettu Suomen oloihin, muuten oma yksilöni on kestänyt mukavasti. Perusteellisempaa tietoa Alfasta ja sen ominaisuuksista löytyy muun muassa www alfabbs.fi:stä.
Itse päädyin tälle sivulle ja jopa vastaamaan siksi, että alfaani iski pari viikkoa sitten sama pulma kuin mistä Matti kirjoitti: aina ei käynnisty. Ajattelin vähän vaihtaa kokemuksia molemminpuoliseksi hyödyksi, koska en tiedä itsekään pulmaan vielä ratkaisua.
Eli: ensimmäisellä kerralla lämpötila oli noin -10 astetta, ajoimme kauppaan noin 5 km ja auto seisoi ulkona 15 min. Startti pyörähti, mutta auto ei jäänyt käyntiin. Sama toistettiin turhaan pari kertaa ja odoteltiin n. 5 min. Nyt auto käynnistyi normaalisti.
Toisella kerralla pakkasta oli aste tai kaksi, ja noin 25 km ajon jälkeen auto seisoi noin varttitunnin. Se käynnistyi normaalisti, mutta hyytyi mäkeen heti liikkelle lähdettäessä. Yritin n 5 minuuttia harvakseltaan käynnistellä tuloksetta. Sitten painoin kaasun täysin pohjaan, ja AR käynnistyi varman tuntuisesti, edes kierrokset eivät karanneet yli 3 tuhannen.
Jos pistät alfabbs-sivuilla hakuun sanat kaasuläppä AND 156 AND puhdistus, saat hyvät neuvot kaasuläpän putsaamiseen, minkä pitäisi tepsiä tyhjäkäyntikierrosten vaihtelun poistamiseen. Tätä en ole vielä kokeillut, mutta sen ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa käynnistymiseen. Jos keksit tähän käynnistysongelmaan ratkaisun, vastaa viestiini.kiinnostuksesta! Tämänkaltainen tietojenvaihto onkin parasta, mitä tällaiset palstat voivat tarjota. Valitettavasti minulla ei vaan vielä mitään tietoa ole. Taas on mennyt pari viikkoa ilman oireita, mutta toki ne vielä palaavat. Itse soittelin kerran Delta-Auton pikahuoltoon, mutta siellä eivät mitään osannet sanoa. Minulla vikä on selvästi jossain sytytyspuolella. Toki palaan asiaan, jos ja kun vian syyn selville saan.
- 156 SW
Matti kirjoitti:
kiinnostuksesta! Tämänkaltainen tietojenvaihto onkin parasta, mitä tällaiset palstat voivat tarjota. Valitettavasti minulla ei vaan vielä mitään tietoa ole. Taas on mennyt pari viikkoa ilman oireita, mutta toki ne vielä palaavat. Itse soittelin kerran Delta-Auton pikahuoltoon, mutta siellä eivät mitään osannet sanoa. Minulla vikä on selvästi jossain sytytyspuolella. Toki palaan asiaan, jos ja kun vian syyn selville saan.
Vaimolla oli muutama vuosi sitten 156SW torikassina. Siinä oli samantapainen vika, käynnistyi huonosti yön yli seisottuaan, tai sammui tyhjäkäynnillä liikennevaloihin. Oireet lievenivät moottorin lämmettyä. Vika oli silloin pakosarjassa olevassa lambda-anturissa. Sen seurauksena elektroniikka sääti polttoaineen seosta ja sytytysennakkoa väärin.
- Matti
156 SW kirjoitti:
Vaimolla oli muutama vuosi sitten 156SW torikassina. Siinä oli samantapainen vika, käynnistyi huonosti yön yli seisottuaan, tai sammui tyhjäkäynnillä liikennevaloihin. Oireet lievenivät moottorin lämmettyä. Vika oli silloin pakosarjassa olevassa lambda-anturissa. Sen seurauksena elektroniikka sääti polttoaineen seosta ja sytytysennakkoa väärin.
Tässä Alfassa oireet ovat erit: Alfa ei käynnisty lämpimänä. Kylmänä se kyllä käynnistyy ja laakista eikä koskaan sammu käynnistyttyään. Tämä Alfa ei käynnisty ajon jälkeen, kun esim. poikkeaa muutamaksi minuutiksi kauppaan. Jos näin käy, pitää ventata 5-10 minuuttia ja silloin käynnistyminen tapahtuu normaalisti. Olen ollut huomaavinani, että myös kelin märkyys vaikuttaa asiaan. Voiskohan anturi oireillä näinkin?
Toiseen Alfaani vaihdettiin lambda-anturi, mutta silloin oireet olivat erit. Silloin oli oireena tyhjäkäynnin huojunta. Tyhjäkäynnillä kierroslukumittarin neula ei seissyt paikallaan vaan siinä oli pientä elämää havaittavissa. Käyntiin tuo Alfa lähti ihan normaalisti.
Kiitos ehdotuksesta! - lähes jne
Matti kirjoitti:
Tässä Alfassa oireet ovat erit: Alfa ei käynnisty lämpimänä. Kylmänä se kyllä käynnistyy ja laakista eikä koskaan sammu käynnistyttyään. Tämä Alfa ei käynnisty ajon jälkeen, kun esim. poikkeaa muutamaksi minuutiksi kauppaan. Jos näin käy, pitää ventata 5-10 minuuttia ja silloin käynnistyminen tapahtuu normaalisti. Olen ollut huomaavinani, että myös kelin märkyys vaikuttaa asiaan. Voiskohan anturi oireillä näinkin?
Toiseen Alfaani vaihdettiin lambda-anturi, mutta silloin oireet olivat erit. Silloin oli oireena tyhjäkäynnin huojunta. Tyhjäkäynnillä kierroslukumittarin neula ei seissyt paikallaan vaan siinä oli pientä elämää havaittavissa. Käyntiin tuo Alfa lähti ihan normaalisti.
Kiitos ehdotuksesta!Joo sama täällä, kylmänä ei ole koskaan ollut ongelmia (pahimmillaan -26 astetta), eikä aikaisemmin kuvaamia käynnistyspulmia ole esiintynyt ennen kuin tässä kuussa.
Tuo tyhjäkäynnin vaeltelu on ilmeisesti yleinen ominaisuus, sillä siitä on paljon juttua edellisessä viestissäni mainituilla webbisivuilla. Minulla sitä on ilmennyt uudesta alkaen aina silloin, kun auto liikkuu vaihde vapaalla. Siihen on sinänsä jo tottunut eikä siitä mitään käytännön haittaa ole, mutta ilmojen lämmittyä täytyy kokeilla sitä putsausohjetta.
Omat käynnistysongelmani ilmenivät lumisateisessa noin kuuden asteen pakkasessa ja lähes aurinkoisessa 1-2 asteen pakkasessa. Palaan asiaan kun saan lisää kokemuksia. Koska ongelmaa ei aikaisempina vuosina ole esiintynyt, ilmeisesti jotain on nyt vialla. Ehkä pitäisi vain ajaa enemmän, jtta karstat saisivat kyytiä.
En viitsi enää vaihtaa nimimerkkiäni, vaikka se ei olekaan kovin käytännnöllinen... - Tekniikan taso
lähes jne kirjoitti:
Joo sama täällä, kylmänä ei ole koskaan ollut ongelmia (pahimmillaan -26 astetta), eikä aikaisemmin kuvaamia käynnistyspulmia ole esiintynyt ennen kuin tässä kuussa.
Tuo tyhjäkäynnin vaeltelu on ilmeisesti yleinen ominaisuus, sillä siitä on paljon juttua edellisessä viestissäni mainituilla webbisivuilla. Minulla sitä on ilmennyt uudesta alkaen aina silloin, kun auto liikkuu vaihde vapaalla. Siihen on sinänsä jo tottunut eikä siitä mitään käytännön haittaa ole, mutta ilmojen lämmittyä täytyy kokeilla sitä putsausohjetta.
Omat käynnistysongelmani ilmenivät lumisateisessa noin kuuden asteen pakkasessa ja lähes aurinkoisessa 1-2 asteen pakkasessa. Palaan asiaan kun saan lisää kokemuksia. Koska ongelmaa ei aikaisempina vuosina ole esiintynyt, ilmeisesti jotain on nyt vialla. Ehkä pitäisi vain ajaa enemmän, jtta karstat saisivat kyytiä.
En viitsi enää vaihtaa nimimerkkiäni, vaikka se ei olekaan kovin käytännnöllinen...Käynnistysongelmat katkoajossa eivät ole ainoastaan Alfan ongelma. Kylmäkäynnistyksen ja lyhyen ajon jälkeen kylmäkäyntirikastus on mahdollisesti vielä päällä auto sammutettaessa. Seuraavassa käynnistyksessä tulpat ovat märät. Usean auton ohjekirjassa on ohje tilanteen varalle: autoa voi yritellä käyntiin kaasupoljin pohjassa. Toimineekohan ohje "gas by wire" -autojen kanssa...
Tyhjäkäynnin vaelteluun kaikessa viattomuudessaan ei kannata suhtautua liian huolettomasti. Omassa 156 TS:ssä oli tyhjäkäynnin vaeltelua ja huonohkoa vetoa/kakomista puolilämpimänä. Delta päivitteli softaa muutaman kerran tuloksetta. Muistaakseni n. 35tkm kohdalla auto sitten poltti katalysaattorin, ts. keraaaminen kenno muuttui jauheeksi ja sirpaleiksi. Takuuvaihdettiin, käyntiongelmat säilyi, Alfa lähti (ei ollut kattivika ainoa syy sentään). - jakke
Matti kirjoitti:
Tässä Alfassa oireet ovat erit: Alfa ei käynnisty lämpimänä. Kylmänä se kyllä käynnistyy ja laakista eikä koskaan sammu käynnistyttyään. Tämä Alfa ei käynnisty ajon jälkeen, kun esim. poikkeaa muutamaksi minuutiksi kauppaan. Jos näin käy, pitää ventata 5-10 minuuttia ja silloin käynnistyminen tapahtuu normaalisti. Olen ollut huomaavinani, että myös kelin märkyys vaikuttaa asiaan. Voiskohan anturi oireillä näinkin?
Toiseen Alfaani vaihdettiin lambda-anturi, mutta silloin oireet olivat erit. Silloin oli oireena tyhjäkäynnin huojunta. Tyhjäkäynnillä kierroslukumittarin neula ei seissyt paikallaan vaan siinä oli pientä elämää havaittavissa. Käyntiin tuo Alfa lähti ihan normaalisti.
Kiitos ehdotuksesta!viittaa crank sensoriin
- lähes jne
Tekniikan taso kirjoitti:
Käynnistysongelmat katkoajossa eivät ole ainoastaan Alfan ongelma. Kylmäkäynnistyksen ja lyhyen ajon jälkeen kylmäkäyntirikastus on mahdollisesti vielä päällä auto sammutettaessa. Seuraavassa käynnistyksessä tulpat ovat märät. Usean auton ohjekirjassa on ohje tilanteen varalle: autoa voi yritellä käyntiin kaasupoljin pohjassa. Toimineekohan ohje "gas by wire" -autojen kanssa...
Tyhjäkäynnin vaelteluun kaikessa viattomuudessaan ei kannata suhtautua liian huolettomasti. Omassa 156 TS:ssä oli tyhjäkäynnin vaeltelua ja huonohkoa vetoa/kakomista puolilämpimänä. Delta päivitteli softaa muutaman kerran tuloksetta. Muistaakseni n. 35tkm kohdalla auto sitten poltti katalysaattorin, ts. keraaaminen kenno muuttui jauheeksi ja sirpaleiksi. Takuuvaihdettiin, käyntiongelmat säilyi, Alfa lähti (ei ollut kattivika ainoa syy sentään).Kiitos asiallisesta vastauksesta! Lupailin edellisissä viesteissäni, että palaan asiaan kun kokemuksia kertyy. Hyvältä näyttää: käynnistysongelma ei ole toistunut kolmatta kertaa, vaikka edellytykset ovat olleet olemassa.
Tuli vasta myöhemmin mieleen, että alussa kuvaamallani toisella käynnistyskerrallakin kone oli viileä ennen sammuttamista. Olimme ajaneet runsaat 20 km, pysähtyneet noin varttitunniksi ja ajaneet alle 2 km ennen kuin pysähdyimme uudestaan varttitunniksi. AR käynnistyi siis normaalisti, mutta sammui liikkeelle lähdettäessä eikä halunnut enää käynnistyä ennen kun painoin kaasupolkimen pohjaan.
Nyt vaikuttaa siltä, että mitään ei olekaan vialla. Syynä siihen, että ongelma tuli esiin ensimmäistä kertaa juuri tänä Alfani seitsemäntenä talvena lienee se, että loppuvuonna minulla oli pelkästään lyhyttä ajoa, ja sitäkin vain noin kerran viikossa. Tuon toisen käynnistysongelman jälkeen jatkoimmekin sukulaisvierailulle moottoritietä pitkin, joten niinpä niin, sinnehän se Alfa kaipasi... - 156 2,5
Matti kirjoitti:
Tässä Alfassa oireet ovat erit: Alfa ei käynnisty lämpimänä. Kylmänä se kyllä käynnistyy ja laakista eikä koskaan sammu käynnistyttyään. Tämä Alfa ei käynnisty ajon jälkeen, kun esim. poikkeaa muutamaksi minuutiksi kauppaan. Jos näin käy, pitää ventata 5-10 minuuttia ja silloin käynnistyminen tapahtuu normaalisti. Olen ollut huomaavinani, että myös kelin märkyys vaikuttaa asiaan. Voiskohan anturi oireillä näinkin?
Toiseen Alfaani vaihdettiin lambda-anturi, mutta silloin oireet olivat erit. Silloin oli oireena tyhjäkäynnin huojunta. Tyhjäkäynnillä kierroslukumittarin neula ei seissyt paikallaan vaan siinä oli pientä elämää havaittavissa. Käyntiin tuo Alfa lähti ihan normaalisti.
Kiitos ehdotuksesta!Minä se tiedän mikä vaivaa jos ei lähde lämpösenä käymään mulla oli samoja ongelmia omassa sitten vaihdoin kampuran päässä olevan anturin mittaa kierroksia ja antaa pumpulle käskyn työntää bensaa se kun lämpenee niin sitten ei lähde käymään siinä anturassa on kylmäjuotoksia ne voi tietysti korjaa mutta uusi ei ole niin pahan hintainen että maksaisi vaivan
- jokke
156 2,5 kirjoitti:
Minä se tiedän mikä vaivaa jos ei lähde lämpösenä käymään mulla oli samoja ongelmia omassa sitten vaihdoin kampuran päässä olevan anturin mittaa kierroksia ja antaa pumpulle käskyn työntää bensaa se kun lämpenee niin sitten ei lähde käymään siinä anturassa on kylmäjuotoksia ne voi tietysti korjaa mutta uusi ei ole niin pahan hintainen että maksaisi vaivan
kts. yllä oleva viesti
- jeppe
Matti kirjoitti:
kiinnostuksesta! Tämänkaltainen tietojenvaihto onkin parasta, mitä tällaiset palstat voivat tarjota. Valitettavasti minulla ei vaan vielä mitään tietoa ole. Taas on mennyt pari viikkoa ilman oireita, mutta toki ne vielä palaavat. Itse soittelin kerran Delta-Auton pikahuoltoon, mutta siellä eivät mitään osannet sanoa. Minulla vikä on selvästi jossain sytytyspuolella. Toki palaan asiaan, jos ja kun vian syyn selville saan.
oiskohan automaattiryyppy jääny päälle?
- Osku
156 ajoin 132,000 jakopää uusittiin 60,000 sitten
102,000 ja sitten posahti remontti 3500 € kannattaa miettiä minkä auton ostaa- jakke
"156 ajoin 132,000 jakopää uusittiin 60,000 sitten
102,000 ja sitten" eli mitä??? - JarnoGT
Toivottavasti vaihdoit merkkiä! Sellaiselle juntille joka ei edes osaa kirjoittaa ymmärettävällä tavalla sopii paremmin noi riisivehkeet.
- Jude
jakke kirjoitti:
"156 ajoin 132,000 jakopää uusittiin 60,000 sitten
102,000 ja sitten" eli mitä???Eli remmi poikki ja venttiilit mutkalle sekä myös venttiilinohjarit särkyivät
- Jude
jakke kirjoitti:
"156 ajoin 132,000 jakopää uusittiin 60,000 sitten
102,000 ja sitten" eli mitä???Eli remmi poikki ja venttiilit mutkalle sekä myös venttiilinohjarit särkyivät
- joude
Jude kirjoitti:
Eli remmi poikki ja venttiilit mutkalle sekä myös venttiilinohjarit särkyivät
kyllähän sen tajusi varmaan kaikki mutta mitä nuo km höpinät tarkoittivat?
- Poinzi
Jakopään hihnan hajoamisessa on varmasti kysymys myös huonosta tuurista, mutta oletko sitä mieltä, että muissa merkeissä ei tällaista tapahtuisi ? Tätä tapahtuu myös muissa hihnallisissa merkeissä eikä näin olleen mikään Alfan "yksinoikeus".
- Poinzi
sitten siirtyä kokonaan ketjullisiin laitteisiin, jos hihnallisia pelkää.
- Osku
Löysää vähän henkseleitä ne on liian tiukalla,en minä puhunut sinun spacetistasi vaan omastani,riisipusseista puheenollen paras autoni
on ollut Toyta Camry - EI ITALIALAISTA
Vältä A-R:ta. Suomessa tehdään laadukasta
saksalaista alkuperää olevaa PORSCHE-autoa.
A-R:n jakopää kestää alle 60000 km:n (huom:
elämme jo 2000-lukua, ei pitäisi olla ongel-
mia perustekniikan kanssa). Sähköhäiriöt, nitinät
natinat yms. eivät kuulu tämän päivän autoihin.- GTAm
Painu sinä juntti sinne saksaan juomaan bissee ja unelmoimaan aidoista urheiluautoista kuten esim. Alfoista, Maserateista ja Ferrareista!
"A-R:n jakopää kestää alle 60000 km:n (huom:
elämme jo 2000-lukua, ei pitäisi olla ongel-
mia perustekniikan kanssa). Sähköhäiriöt, nitinät
natinat yms. eivät kuulu tämän päivän autoihin."
Taitaa noi mainitsemasi viat olla aika yleisiä noissa Porscheissa. Ei sun tarvii tulla Alfa Romeo palstalle laukomaan valheita vaikka sinua ottaa päähän se että saksalaiset ei osaa tehdä autoja, eikä varsinkaan urheiluautoja!
Ainiin. Kaikki kateelliset teinit sun muut köyhät vanhukset. Jättäkää Alfa Romeo palsta rauhaan jos teillä ei ole mitään järkevää sanottavana! - Juippi
GTAm kirjoitti:
Painu sinä juntti sinne saksaan juomaan bissee ja unelmoimaan aidoista urheiluautoista kuten esim. Alfoista, Maserateista ja Ferrareista!
"A-R:n jakopää kestää alle 60000 km:n (huom:
elämme jo 2000-lukua, ei pitäisi olla ongel-
mia perustekniikan kanssa). Sähköhäiriöt, nitinät
natinat yms. eivät kuulu tämän päivän autoihin."
Taitaa noi mainitsemasi viat olla aika yleisiä noissa Porscheissa. Ei sun tarvii tulla Alfa Romeo palstalle laukomaan valheita vaikka sinua ottaa päähän se että saksalaiset ei osaa tehdä autoja, eikä varsinkaan urheiluautoja!
Ainiin. Kaikki kateelliset teinit sun muut köyhät vanhukset. Jättäkää Alfa Romeo palsta rauhaan jos teillä ei ole mitään järkevää sanottavana!Vähissä on Alfan urheiluautot olleet viime vuosikummeninä. Alfetta GTV6:n voisi ehkä sellaiseksi laskea, vaikka sekin taitaa nimensä mukaisesti olla enemmän Gran Turismo kuin puhdas urheiluauto. Brerassa on ehkä ainesta tai sitten ei, en osaa noin tuoreesta tapauksesta sanoa. Mutta siinäpä ne sitten olivatkin.
Porsche taas ei paljon muuntyyppisiä autoja ole tehnytkään, Cayenne taitaa olla ainoa poikkeus. Niin ja tietysti ne traktorit. - Insinööri Miettinen
Sinäpä vasta todellinen tietäjä! Varmasti amiksen autolinjan keskeyttänyt.Jakopäässä mitään vikaa ole ,kun vaihtaa ajallaan hihnan muut hilut.Audissa paukkuu jo 10 tkm kohdalla,eikä Rolls Roycekään aina käynnisty 15 asteen pakkasella.
- GTAm
Juippi kirjoitti:
Vähissä on Alfan urheiluautot olleet viime vuosikummeninä. Alfetta GTV6:n voisi ehkä sellaiseksi laskea, vaikka sekin taitaa nimensä mukaisesti olla enemmän Gran Turismo kuin puhdas urheiluauto. Brerassa on ehkä ainesta tai sitten ei, en osaa noin tuoreesta tapauksesta sanoa. Mutta siinäpä ne sitten olivatkin.
Porsche taas ei paljon muuntyyppisiä autoja ole tehnytkään, Cayenne taitaa olla ainoa poikkeus. Niin ja tietysti ne traktorit."Vähissä on Alfan urheiluautot olleet viime vuosikummeninä."
Seuraavat Alfat kuuluvat minun mielestäni kyllä ns. urheiluautojen luokkaan: 147GTA, 156GTA, GTV, GT ja Brera.
En silti tarkoita että taistelisivat samoista asiakkaista esim. Porschen tai Ferrarin kanssa. :) En tahtoisi verrata Alfaa esim. Porscheen tai Ferrariin sillä kyseessä on kuitenkin sen verran erilaiset autot.
Sanalla urheiluauto on monta eri merkitystä, ja vaikka moni Alfa Romeo onkin ns."perhesportti" niin silti minä lasken Alfan täysiveristen urheiluautojen joukkoon. Perustelut: mm. Sporttinen, personaalinen ja ajaton designi, moottoreiden luonne(V6:en soundit) ja loistava ajettavuus. - alfonso
Juippi kirjoitti:
Vähissä on Alfan urheiluautot olleet viime vuosikummeninä. Alfetta GTV6:n voisi ehkä sellaiseksi laskea, vaikka sekin taitaa nimensä mukaisesti olla enemmän Gran Turismo kuin puhdas urheiluauto. Brerassa on ehkä ainesta tai sitten ei, en osaa noin tuoreesta tapauksesta sanoa. Mutta siinäpä ne sitten olivatkin.
Porsche taas ei paljon muuntyyppisiä autoja ole tehnytkään, Cayenne taitaa olla ainoa poikkeus. Niin ja tietysti ne traktorit.itselläni on Alfa Romeo 156 GTA ja ajo-ominaisuudet ovat niin hyvät, että laskisin sen täysiveriseksi urheiluautoksi. Moottorista lähtee paremmat äänet kuin BMW M3:sta, vaikka tehoja onkin vähemmän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161