Satuimpa nyt tällekkin palstalle.
Onko tuo koiravero todellakin vielä olemassa? Minä olen kyllä luulu, että se on jo aikaa sitten lopetettu kannattamattomana keräyksenä.
Mulla oli koira kolmetoista vuotta. Täytyy kyl tunnustaa, et sellasta päivää ei ollu, että edes mieleen olis tullu maksaa koiravero. Mutta en toki moiti niitä kuuliaisia lajitovereitani jotka sen maksavat.
Puhdas omatunto on puoli ruokaa...sano : )
Vieläkö se koiravero on olemassa??
9
2391
Vastaukset
- Pipa
Koiraveroa ei ole kerätty joissakin kunnissa(kaupungeissa) vuosiin, eli eriarvoisessa asemassa koiran omistajat ovat asuinpaikasta riippuen. Itselläni on ollut koiria kymmenisen vuotta, eikä veroa ole tuona aikana tarvinnut maksaa asuinkunnassani.
- juddha
minustakin kyllä koiravero on ihan tyhmä mutta ei se nyt sitä eriarvoisuutta tee.
koska periaatteessa jos kunnassa/kaupungissa maksetaan koiraveroa se tarkoittaa että kaupunki hoitaa joitakin koirille tarkoitettuja paikkoja,
mutta esim. omassa paikkakunnassa juuri otettiin pois koska ei nähty että kaupunki edes suuremmin hoiti mitää alueita meidän "koiraihmisten" puolesta... - Ei koiria verolle.
juddha kirjoitti:
minustakin kyllä koiravero on ihan tyhmä mutta ei se nyt sitä eriarvoisuutta tee.
koska periaatteessa jos kunnassa/kaupungissa maksetaan koiraveroa se tarkoittaa että kaupunki hoitaa joitakin koirille tarkoitettuja paikkoja,
mutta esim. omassa paikkakunnassa juuri otettiin pois koska ei nähty että kaupunki edes suuremmin hoiti mitää alueita meidän "koiraihmisten" puolesta...Niin ja kun vielä muistaa sen että se on tsaarinvallan aikaisia peruja niin on kaukaa haetut perusteet.Silloin se vesikauhu jylläsi täälläkin.(Nyt sitten saa nähdä milloin ne sudet sitä alkaa levittää.)
- koiraveroa
Aikoihin ole ollut, muistaakseni poistui joskus -80 luvun lopulla tms. Naapurikunnassa vielä on, siellä on kaupungintalolla kartta, johon merkattu osoitteet, joissa maksettu koiravero. Sieltä sitten keteelliset naapurit voivat käydä tsekkaamassa, onko naapurissa verot kunnossa!! Kun muuten hankala valvoa..
Itse asuin jonkin aikaa kyseisessä kunnassa, en maksanut koiraveroa, koska koirallani oli pk-tunnus kokeista. Jos ajattelee, kumpi on halvempaa, ehdottomasti kannattais maksaa vero! Ja se pk-tunnuskin muistaakseni piti uusia vuosittain tiettyyn koiran ikään saakka (olisiko ollu 6v tai jotain), mutta jos sai käyttövakioksi, siitä vapautui.
Käyttövalioksi saamiseen tarvitaan hyvälläki tuurilla useita treenikertoja, useita kokeita, ja aina kokeet eivät välttämättä ihan naapurissa.Ja meidän rodulla vaaditaan se näyttelytuloskin. Ajokilometrejä tulee ja hankalaa, ellei omista itse autoa, muuten riippuvainen aina kyydeistä ym...
Tällä en tarkoita kuitenkaan sitä, että en suosisi koiran kanssa harrastamista, päinvastoin ;) Kaikki harrastukset pääsääntöisesti maksavat, toiset enemmän, toiset vähemmän!
- ....
Porissa on ollut vero, mutta ensi vuonna 2006 ei enää tarvi maksaa. Meillä on kolme koiraa ja vero on ollut 50 e/koira. Yhdestä olen maksanut, yksi on vielä pentu ja yksi vaan muuten laittomasti veroton.
Ihan perseestä on. Ymmärtäisin jos verorahoja käytettäisiin johonkin koiriin liittyviin asioihin, mutta ei. Kaupungille jää 150.000 egee vuosittain ylimääräistä kannetusta verosta. Siitä on jo vähennetty kaikki kulut, jotka menee rankkureille tmv. toimintaan.
Täällä on koirapolku, joka ei ole valaistu. Polkukin on tallattu ihan koiranomistajien voimin. Roskiksia saa hakea ja on tosi kiva kanniskella paskapusseja ympäri kyliä kun ollaan lenkillä. Päätinkin jossain vaiheessa, etten kerää ennen kuin koiravero poistuu, mutta usein tulee kyllä jätökset otettua talteen. Koirapuistoja on tasan kaksi, ihan kauheessa kunnossa. Vesipistettä sinne ollaan pyydetty vuosia. Tuloksetta. Että tämmöstä. Hyvä Pori!- Kiti
Tällä viikolla oli lehdessä SK koiravero
maksuilmoitus. Joten kyllä Porissa on edelleen koiravero. - prat
Kiti kirjoitti:
Tällä viikolla oli lehdessä SK koiravero
maksuilmoitus. Joten kyllä Porissa on edelleen koiravero.maksu on vuodelta 2005. Tämän vuoden 2006 alusta veroa ei enää tarvi maksaa.
- koirallinen83
Lahdessakin on koiravero, viime vuonna oli ainaki jotai noin 30e.. ellen väärin muista. Ei viittis sitä maksella mutta kun on niin lainkuuliainen ihminen ni tulee huono omatunto jos ei maksa..sinänsä rasittavaa:)
- riia
Meillä hämeenlinnassa on koiravero, noin 30 euroa muistaakseni... Täällä ei ole ainuttakaan koirapuistoa, vaikka veroa kerätään. Ei voida kuulemma rakentaa, kun tulee niin kalliiksi.. muutama uimaranta koirille on, mutta nekin ovat sellaisessa pöpelikössä, että ei sinne kukaan terve ihminen koiraansa vie telottavaksi..
Hyvä Hämeenlinna!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381