kysymys hyvät lehdet firmasta...

semmosta vaan joo

Okei elikäs mitä nyt olen selannut firmaan liittyviä topikkeja täällä niin se "paskan" myyjän palkka on n. 3e/tunti ja keskitasonkin 4.5e provikka, mutta miten tämä provikka kyseisessä firmassa määritellään? jos myyt alle sen tietyn määrän per tunti, niin tuskin provikoiden prosentit ovat samaa luokkaa kuin näillä "normaaleilla" 4.x/h.

Lähinnä tässä vaan ihmettelen, että jos myy 6 tuntia päivässä lehtiä, jaarittelee ihmisten kanssa n. 5min/asiakas niin tunnissa puhuu 12 ihmisen kanssa ja päivässä 72, riippuen venyykö suostuttelut vai tuleeko luuria korvaan jolloin tietenkin määrä voi huidella lähempänä 100 korvaparia, NIIN: monelleko ihmiselle pitää myydä, jotta pääsee 3.5 -> 4.x luokkaan ja onko tosiaan niin, että kyseisessä firmassa "myyntitykkienkin" pohjapalkat ovat noin perseestä?

Valaiskaa minua tässä asiassa joku/jotkut joka/jotka ovat kyseisessä firmassa töissä ja työskennelleet. Eli jos epäilen pystyväni myymään 1-4 lehteä päivässä, niin eikö silloin kannata maata kotona tai vaikka siivota vessoja osa-aikaisena ;)

17

2666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • semmosta vaan joo

..tuohon edelliseen eli siis lähinnä sitä hain takaa, että kuitenkin duunia täytyy kyseisellä alalla tehdä hitosti, kun monikaan ei tilaa ja prosentuaalinen osuus onnistuneista soitoista on häviävän pieni, niin onko alalla järkeä toimia ja faktaa palkoista, siitä haluaisin tietää :)

• minäpäminä

Kyseistä firmaa en tunne enkä heidän palkkaustaan tiedä, mutta se keskipalkka tällä alalla on varmaan tosiaan tuo 4.5€/h, johtuen porukan vaihtuvuudesta...
        sitten taas ihminen joka jaksaa yrittää ja ei luovuta kolmen päivän jälkeen voi tässäkin työssä päästä hyville ansioille. vastatut puhelut 6/h päivässä on minulla ehkä about 50, toki en ole ahkerimmasta päästä, ja keskiarvo myynti liikkuu 9kauppaa/6h pv. toki joskus paljon enemmän mutta usein vähemmän eli se on tosiaan keskiarvo.

se että mitä noilla kaupoilla tienaa riippuu firmasta itse olen toiminut kahdessa eri yrityksessä ja palkkaus voi vaihdella rajustikkin, nyt olen yksityis yrittäjä samalla alalla... siihen että sanoit että joutuu paljon työtä tekemään, se on toki totta mutta ei se raha tule muistakaan töistä ilmaiseksi, ja kun homman oppii niin uskon tämän olevan niitä helpoimpia töitä...

nimimerkillä: kokemusta 3,5v.

• semmosta vaan joo
        minäpäminä kirjoitti:

Kyseistä firmaa en tunne enkä heidän palkkaustaan tiedä, mutta se keskipalkka tällä alalla on varmaan tosiaan tuo 4.5€/h, johtuen porukan vaihtuvuudesta...
        sitten taas ihminen joka jaksaa yrittää ja ei luovuta kolmen päivän jälkeen voi tässäkin työssä päästä hyville ansioille. vastatut puhelut 6/h päivässä on minulla ehkä about 50, toki en ole ahkerimmasta päästä, ja keskiarvo myynti liikkuu 9kauppaa/6h pv. toki joskus paljon enemmän mutta usein vähemmän eli se on tosiaan keskiarvo.

se että mitä noilla kaupoilla tienaa riippuu firmasta itse olen toiminut kahdessa eri yrityksessä ja palkkaus voi vaihdella rajustikkin, nyt olen yksityis yrittäjä samalla alalla... siihen että sanoit että joutuu paljon työtä tekemään, se on toki totta mutta ei se raha tule muistakaan töistä ilmaiseksi, ja kun homman oppii niin uskon tämän olevan niitä helpoimpia töitä...

nimimerkillä: kokemusta 3,5v.

No juu, mutta on olemassa helppoa ns. "ruumiillista" työtä jossa saa pienemmällä ponnistelulla suurempia tuloksia, mutta henkisestihän myyntityö onkin sitten aivan eriluokkaa tietenkin :) . Lähinnä tuossa nyt vaan kyselin, että kannattaisiko tuota lehtien myyntiä edes kokeilla, kun tosiaan myyjän omasta motivaatiosta ja tilannetajusta paljolti kiinni, että saako mitään myytyä.. Kotonakaan ei huvita hyödyttämänä pyöriä, mutta siitä saa sentään 371e kuussa kun taas paska myyjä saa vähemmän 3e tuntipalkalla :)

Mikä idea tuossa on muuten, että lehtienmyynti on 6h päivä eikä esimerkiksi 8 tuntia? Juuri sen kaksivuoroisuuden takia? Tuntimäärän takia ala ei oikein houkuttele juuri tämän "työttömänäkin tienaa paremmin" takia :P Noh tuskin alalla pysyy 1kk kauempaa jos palkka on tuo 3e kuussa eli ei myy mitään..

Loppupeleissähän hyvällä tai hyvältä kuulostavalla äänellä tekee aika paljon eikös vain? Kyllä mä ainakin jaksan kuunnella jotain kaupustelijaa jos sillä on ääntä, mut emmä mitään kimi räikkösiä jaksa kuunnella vaikka saisi 10 vuotta lehteä ilmaiseksi :)

Pitänee tuota harkita..Toimistotöissä esteenä on ruotsinkieli vaikka muuten ylipätevä tekniseltä puolelta olisinkin, mutta uskoisin omaavani ihan mukiinmenevän äänen..

• Minäpäminä
        semmosta vaan joo kirjoitti:

No juu, mutta on olemassa helppoa ns. "ruumiillista" työtä jossa saa pienemmällä ponnistelulla suurempia tuloksia, mutta henkisestihän myyntityö onkin sitten aivan eriluokkaa tietenkin :) . Lähinnä tuossa nyt vaan kyselin, että kannattaisiko tuota lehtien myyntiä edes kokeilla, kun tosiaan myyjän omasta motivaatiosta ja tilannetajusta paljolti kiinni, että saako mitään myytyä.. Kotonakaan ei huvita hyödyttämänä pyöriä, mutta siitä saa sentään 371e kuussa kun taas paska myyjä saa vähemmän 3e tuntipalkalla :)

Mikä idea tuossa on muuten, että lehtienmyynti on 6h päivä eikä esimerkiksi 8 tuntia? Juuri sen kaksivuoroisuuden takia? Tuntimäärän takia ala ei oikein houkuttele juuri tämän "työttömänäkin tienaa paremmin" takia :P Noh tuskin alalla pysyy 1kk kauempaa jos palkka on tuo 3e kuussa eli ei myy mitään..

Loppupeleissähän hyvällä tai hyvältä kuulostavalla äänellä tekee aika paljon eikös vain? Kyllä mä ainakin jaksan kuunnella jotain kaupustelijaa jos sillä on ääntä, mut emmä mitään kimi räikkösiä jaksa kuunnella vaikka saisi 10 vuotta lehteä ilmaiseksi :)

Pitänee tuota harkita..Toimistotöissä esteenä on ruotsinkieli vaikka muuten ylipätevä tekniseltä puolelta olisinkin, mutta uskoisin omaavani ihan mukiinmenevän äänen..

hmmm... idea siihen että myydän vaan 6h/pv taitaa olla joku taloudellinen kysymys että se laskettas jotenki erillailla täyspäiväiseksi hommaksi toisinkun tuolle 6h:lle on joku eri nimitys (tarkkaan en tiedä kun en ole perehtynyt). toisaalta 8h ois varsinki joillekki liikaa, koska niinkun sanoit työ on fiilis pohjasta ja tulokseen vaikuttaa todella paljon oma asenne työtä kohtaan.

Ääni ratkaisee ja seuraavaksi on sitten rohkeus että miten lähtee juttuun mukaan ja jaksaa jutella , siis paljon muustakin kuin pelkästään lehdistä...

Aina kannattaa kokeilla siinä ei varmasti mitään häviä ja jos jaksat koko kuukauden tehdä niin varmasti jo loppu kuusta näet mihin pystyt (vaikkei tätä työtä koskaan täysin opikkaan).

• Minäpäminä
        Minäpäminä kirjoitti:

hmmm... idea siihen että myydän vaan 6h/pv taitaa olla joku taloudellinen kysymys että se laskettas jotenki erillailla täyspäiväiseksi hommaksi toisinkun tuolle 6h:lle on joku eri nimitys (tarkkaan en tiedä kun en ole perehtynyt). toisaalta 8h ois varsinki joillekki liikaa, koska niinkun sanoit työ on fiilis pohjasta ja tulokseen vaikuttaa todella paljon oma asenne työtä kohtaan.

Ääni ratkaisee ja seuraavaksi on sitten rohkeus että miten lähtee juttuun mukaan ja jaksaa jutella , siis paljon muustakin kuin pelkästään lehdistä...

Aina kannattaa kokeilla siinä ei varmasti mitään häviä ja jos jaksat koko kuukauden tehdä niin varmasti jo loppu kuusta näet mihin pystyt (vaikkei tätä työtä koskaan täysin opikkaan).

Jos työ ei tuntien vähyyden takia kiinnosta, on (ainakin yrityksissä missä minä olen ollut) mahdollisuus jatkaa päivää jos tilaa on. näin olenkin tehnyt, jos työ on maistunut ja kauppa käynyt, kun taas päivinä ku mikään ei toimi, olen vastaavasti lähteny aiemmin, yleensä työ on hyvin joustavaa. Kuten sanottu en kuitenkaan tunne kyseisen yrityksen tapoja.

• semmosta vaan joo
        Minäpäminä kirjoitti:

Jos työ ei tuntien vähyyden takia kiinnosta, on (ainakin yrityksissä missä minä olen ollut) mahdollisuus jatkaa päivää jos tilaa on. näin olenkin tehnyt, jos työ on maistunut ja kauppa käynyt, kun taas päivinä ku mikään ei toimi, olen vastaavasti lähteny aiemmin, yleensä työ on hyvin joustavaa. Kuten sanottu en kuitenkaan tunne kyseisen yrityksen tapoja.

Okei, mut vissiin pitää aika hyvin myydä et keskiarvona pääsis johonkin 5-6e/h? Kun sanoit, että myyt keskimäärin 9 tilausta per päivä niin mikä sun tuntipalkka on about :)

• Minäpäminä
        semmosta vaan joo kirjoitti:

Okei, mut vissiin pitää aika hyvin myydä et keskiarvona pääsis johonkin 5-6e/h? Kun sanoit, että myyt keskimäärin 9 tilausta per päivä niin mikä sun tuntipalkka on about :)

Juu kuten sanoin olen nyt yksityis yrittäjä eli työtä on muutaki ku pelkkä soittelu (lähinnä siis paperitöitä, yhteistyö kumppanin järjestämiä koulutuksia yms. vaikka olen "yhden miehen yritys").

jos työ ajaksi lasketaan pelkkä soittelu (koska siitähän tässä maksetaan) on tunti palkkani on n. -20€, toki noin vähillä kaupoilla ei missään firmassa pääse samaan johtuen siitä että on niin monta välistä ottajaa. ja toki tuosta tunti palkasta yrittäjällä lähtee vähän enemmän menoja kuin jos olet yrityksessä töissä (eli puh. kulut ja yrittäjä eläkke maksut (mutta onneksi kyseessä ei ole suuret summat))...

aiemmissa työpaikoissani tuolla tuloksella pääsee n. 8-10€/h ansioille.

• meikäläinen

Mm. pam:n ja ssml:n sääntöjen mukaan "tunti" on siis 45min eikä 60min. Taukoa loppuaika tunnista.

Toinen pointti,prediktiivinen soittokone saattaa korkeavolyymisessa kuluttujakaupassa (kuten lehtimyynti) tykittää joku 12-15 puhelua tunnissa
      mutta et välttämättä pääse puhumaan niin monen kanssa,ei tule LKV - loppuunvietyjä kontakteja kuin ehkä se 50%. Siis joku 6-8 kpl, mikä sitten siitä on hit/pull% riippuu myyjästä,kampanjasta, tuotteesta,kohderyhmän laadusta jne sanotaanko vaikkapa 20% joka on jo tosi hyvä.

>> 2-3 kauppaa tunnissa on jo siis työn takana
      ns normaali b-2-c kuviossa.

Oma kokemus sanoo että vielä tuollainen soittokoneen kanssa pelaaminen on todella rankkaa työtä..

• Entinen myyjä

Kaikkein parempi olisi kun yhteenkään myyntityöhön ei kukaan hakisi enää koskaan töihin.
      Oppisivat pomot vihdoin että se ei niillä ehdoilla ole ihmisen työtä.
      Vika on aina myyjässä, vaikka kuinka ehtojen ja puherepliikkien mukaan hommansa tekisi.
      Teet päivän työtä ja et saa yhtään kauppaa. Miten tuollainen oppi voi kenenkään mennä että jaksaa sitä tehdä.
      Kun vielä olet työn kunnolla tehnyt ja tuleekin pakkeja niin se on provikasta pois.
      Missä muualla alalla otetaan palkasta pois, vaikka jopa huonosti tekemäsi työ hylättäisiin.
      Esim sudeksi tehty rakennus purettaisiin.
      Tärkeitän on vaan ylläpitää positiivista ilmapiiriä että tyhmä työntekijä viitsii sitä tehdä päivästä toiseen.
      Tehdään niitä olevinaan "porkkanoita" kun myyt kuusi tuotetta niin provikka nousee. Ellei saa kuin kaksi kauppaa, kaikkensa tekemällä ja työnsä oikein tekemällä, niin millä siihen kuuten yllät.

• Minäpäminä

Ainut kannustava ja oikeuden mukainen palkkaus järjestelmä.
        Mene sinä kahtoon kunnan työntekijöitä ku neljä nojaa lapioon ja yks kaivaa, kaikki nostaa saman palkan. Tämmösellä alalla missä yrityksen tulokin nojaa pelkkään tulokseen on täysin mahdoton maksaa näille "lapioon nojaajille". Tai voithan ehdottaa paremman palkkaus järjestelmän, siis semmosen millä nämä firmatkin pysys vielä pystyssä, ja työntekijät tekis töitä eikä vain oota että palkka juoksee ja kahvi tippuu.

Jos/kun tässä työssä ei joku päivä onnistu niin ei voi muutakun kahtoa peiliin, ja se on tosiasia. Vai mistä voi johtua kun vierus kaverilla kauppa juoksee ja itse hakkaat päätä seinään.

Pakkejakaan ei tule ylettömiä määriä, kun kauppa tehdään niin että asiakas tietää mitä on tilannut, on tyytyväinen tilaukseensa, ei ole luvattu mitään ylimääräistä, puhutaan vain asiakkaille jotka ymmärtää (ei siis dementikoille).

• Entinen myyjä
        Minäpäminä kirjoitti:

Ainut kannustava ja oikeuden mukainen palkkaus järjestelmä.
        Mene sinä kahtoon kunnan työntekijöitä ku neljä nojaa lapioon ja yks kaivaa, kaikki nostaa saman palkan. Tämmösellä alalla missä yrityksen tulokin nojaa pelkkään tulokseen on täysin mahdoton maksaa näille "lapioon nojaajille". Tai voithan ehdottaa paremman palkkaus järjestelmän, siis semmosen millä nämä firmatkin pysys vielä pystyssä, ja työntekijät tekis töitä eikä vain oota että palkka juoksee ja kahvi tippuu.

Jos/kun tässä työssä ei joku päivä onnistu niin ei voi muutakun kahtoa peiliin, ja se on tosiasia. Vai mistä voi johtua kun vierus kaverilla kauppa juoksee ja itse hakkaat päätä seinään.

Pakkejakaan ei tule ylettömiä määriä, kun kauppa tehdään niin että asiakas tietää mitä on tilannut, on tyytyväinen tilaukseensa, ei ole luvattu mitään ylimääräistä, puhutaan vain asiakkaille jotka ymmärtää (ei siis dementikoille).

Ei se kaupan tuleminen ole vain itsestä kiinni! Kyllä se on niin varmaa kuin olla voi.
        Joku päivä et tavoita ajamisista, soittamisista huolimatta yhtään sellaista asiakasta jolla on esim päätösvalta kauppaan.
        Lisämiinuksena vielä se että itse maksat kilometrirahasi, päivärahasi.
        Ja se että arkipyhistä et korvausta saa, kuten teollisuudessa ym kunnon työaloilla.

Pakeista sitten vielä. Olen tehnyt seitsemää täysin toisistaan poikkeavaa myyntityötä ja joka ainoassa pakkeja kuulemma pitääkin tulla. Silloin on tarpeeksi innokas myyntimies.
        Mutta ei se ole kivaa jos päivän kaupoilla saa esim sen maagisen kuuden kaupan rajan ja silloin provikka nousee päivän joka kaupasta. Olet tyytyväinen tulokseen siihen asti kunnes yksi asiakas peruu ja provikat tippuu taas pienemmän mukaan kun et olekkaan myyntyt tarpeeksi.
        Vaikka sen työn on siihen asti ihan kunnolla tehnytkin. Ja saanut kauppoja tavoiteeseen asti.
        Kyllä sinulla pitää ihme motivaatio olla jos tuosta kaikesta huolimatta voit tällaisia hommia työksi sanoa!

• Edustaja.
        Entinen myyjä kirjoitti:

Ei se kaupan tuleminen ole vain itsestä kiinni! Kyllä se on niin varmaa kuin olla voi.
        Joku päivä et tavoita ajamisista, soittamisista huolimatta yhtään sellaista asiakasta jolla on esim päätösvalta kauppaan.
        Ja se että arkipyhistä et korvausta saa, kuten teollisuudessa ym kunnon työaloilla.

Pakeista sitten vielä. Olen tehnyt seitsemää täysin toisistaan poikkeavaa myyntityötä ja joka ainoassa pakkeja kuulemma pitääkin tulla. Silloin on tarpeeksi innokas myyntimies.
        Mutta ei se ole kivaa jos päivän kaupoilla saa esim sen maagisen kuuden kaupan rajan ja silloin provikka nousee päivän joka kaupasta. Olet tyytyväinen tulokseen siihen asti kunnes yksi asiakas peruu ja provikat tippuu taas pienemmän mukaan kun et olekkaan myyntyt tarpeeksi.
        Vaikka sen työn on siihen asti ihan kunnolla tehnytkin. Ja saanut kauppoja tavoiteeseen asti.
        Kyllä sinulla pitää ihme motivaatio olla jos tuosta kaikesta huolimatta voit tällaisia hommia työksi sanoa!

nuorempana myynyt puhelimitse lehtiä, kirjoja ja tehnyt varainhankintaa. Sen voin sanoa, että aina pääsin hyville palkoille. Nykyään olen edustajana bruttoprovisiolla ja edelleen pääsen hyville palkoille eikä valittamista ole. En tiedä millaisia myyntitöitä olet tehnyt ja millaisissa yriyksissä jos yhdessäkään näistä seitsemästä yriyksestä et ole päässyt palkoille!? Pääsikö kukaan muukaan?

• Minäpäminä
        Entinen myyjä kirjoitti:

Joo en kiistänyt sitä etteikö kaikille tulisi päiviä jolloin kauppa ei kulje. Mutta pitkällä aika välillä (esim. kuukausi-vuosi) kyllä on myyjästä kiinni että kauppa ei kulje/kulkee, ja vielä tarkemmin sanottuna myyjän asenteesta. Voit tehdä kaiken niinku kirjan oppien mukaan mutta äänestäsi kuulee ettei sinulla ole siihen motivaatiota, tai et jaksa jatkaa kun sinulle tulee se EI vastaus.
        Ei tämäkään työ toki kaikille sovi.

Pakkeja niitä tulee joka hommassa ja kaikille se on totta, mutta se että minkälainen määrä niitä tulee, itse saan lehtimyynnissä n. 7% pakkeja, jokainen voi päätellä onko se paljon vai vähän. Mutta minulle se ei ainakaan ole liikaa että se saisi lannistettua/ajattelemaan tämän työn huonoksi. Ja jos joku yritys sanoo että saat enemmän palkkaa jos teet 6/kauppaa päivässä, ei varmaan ois pahitteeksi tehdä siihen vielä sitä 7:ttä sen pakin varalle.

Itse toimin itsenäisenä yrittäjänä ja päivärahat/kilometri korvaukset (joita ei toki paljon ole) on näin ollen pelkkää verotonta tuloa, eli ei siitäkään ainakaan haittaa ole.

• semmosta vaan joo
        Minäpäminä kirjoitti:

Joo en kiistänyt sitä etteikö kaikille tulisi päiviä jolloin kauppa ei kulje. Mutta pitkällä aika välillä (esim. kuukausi-vuosi) kyllä on myyjästä kiinni että kauppa ei kulje/kulkee, ja vielä tarkemmin sanottuna myyjän asenteesta. Voit tehdä kaiken niinku kirjan oppien mukaan mutta äänestäsi kuulee ettei sinulla ole siihen motivaatiota, tai et jaksa jatkaa kun sinulle tulee se EI vastaus.
        Ei tämäkään työ toki kaikille sovi.

Pakkeja niitä tulee joka hommassa ja kaikille se on totta, mutta se että minkälainen määrä niitä tulee, itse saan lehtimyynnissä n. 7% pakkeja, jokainen voi päätellä onko se paljon vai vähän. Mutta minulle se ei ainakaan ole liikaa että se saisi lannistettua/ajattelemaan tämän työn huonoksi. Ja jos joku yritys sanoo että saat enemmän palkkaa jos teet 6/kauppaa päivässä, ei varmaan ois pahitteeksi tehdä siihen vielä sitä 7:ttä sen pakin varalle.

Itse toimin itsenäisenä yrittäjänä ja päivärahat/kilometri korvaukset (joita ei toki paljon ole) on näin ollen pelkkää verotonta tuloa, eli ei siitäkään ainakaan haittaa ole.

Noh aika kauas mentiin alkuperäisestä aiheesta, tai miten sen nyt ottaa.. tietyssä mielessä ei kovinkaan kauas, motivaatiosta ja taidosta kiinni, tottahan se. Mutta totta myös tuo keskustelussa ilmi tullut "hyvät" asiakkaat joita ei kaikki ole, joukossa on ihmisiä joita itse edustan eli en osta ja teen sen selväksi nopeasti :)

• varmasti

jos Epäilet pystyväsi tekemään 1-4 tilausta niin unohda koko juttu. Yleensä epäilijät ei pärjää myyntialalla.

• N.M

Itse olen ollut töissä Hyvät Lehdet RSM Oy: ssä.
        Eli pohjapalkka on se n. 4€ jonka eteen pitää myydä lehtiä 22€:lla tunnissa jotta saa myös provikat.
        Jos saat vaikka yhden tilauksen tunnissa, mutta tilauksen hinta on alle 22€ maksavat 3€ siltä tunnilta ja provikkaa et siitä lehdestä saa.

• niki

ei se että kuinka monta tilausta teet vaan kuinka hintavia ne on! sehän on sama asia laittaa 1kpl 100 e tilaus ko 20 e tilausta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe