Onko teille koskaan käynyt niin että, kun oksentaa niin tulee myös vähän verta mukana? Mietin että, olisko se kurkusta vai vatsasta? Joskus rupee myös tuleen verta nenästä kun oksentaa :( onko muille käynyt niin?
Verta kun oksentaa...?
4
4733
Vastaukset
- turmio
Toisinaan minunkin vatsani sanoo sopimuksen irti ja yrjöän verta. Sellaista olen kuullut että tumma rusehtava veri on vatsalaukusta eli se on vakavempaa, voi olla kyse jopa repeämästä tai sitten vuotavasta vatsahaavasta. Kirkkaampi punainen veri on ruokatorvesta johon tulee helposti haavoja kynsistä ja vatsahapon syövyttämänä. Jos verta tulee joka kerta, on syytä mennä lääkäriin tutkimuksiin. Yleensä veri on peräisin ruokatorvesta tai kurkusta. Itseltäni tulee joskus sitä tummaa verta ja minulla on närästysvaiva, paha sellainen. Joskus herään yöllä polttavaan närästykseen ja siihen että vatsahappoja on noussut nenään, ei ole kiva tunne. Rennietä saa lätkiä naamaan tämän tästä :( En tiedä onko minulla vatsahaava mutta saattaisi hyvinkin olla..
Nenästä räjähtää helposti paineen vuoksi verisuonia joten on ihan ymmärrettävää että verta tulee. Itselläni on monta kertaa tullut mutta nyt viime kerrasta on jo yli vuosi koska oksentamiseni on helpottunut huomattavasti. - typsy
on tullu muutaman kerran. joskus tulee myös kauhee pistely rintakehää, inhottavaa :(
- kandihenkilö
Voi sentään :-( Teitte minut tosi huolestuneeksi.
Verenvuoto on aina vakava merkki. Jos veri tulee ruokatorvesta tai mahalaukusta, se kertoo kyseisen alueen limakalvovauriosta, joka voi synnyttää kuroutuman eli striktuuran, jonka jälkeen ruoka ei ehkä enää mahdu mahaan menemään ollenkaan.
Jos limakalvovaurio etenee, voi se etenkin ruokatorvessa aiheuttaa syövän kehittymisen melko nopeastikin. Tapauksia on muistaakseni raportoitu aika nuorillakin, en muista liittyivätkö selostuksen juuri bulimiaan.
Eihän oksentaminen sinänsä vaaralliselta kuulosta, mutta kyllä se on. Mahalaukun sisällön ph vastaa suolahappoa, joten voitte varmaan kuvitella ettei se suun, nenän ja ruokatorven herkälle limakalvolle kovin hyvää tee.
Myös hampaille se on aivan kamalaa, eikä esim. maidon juominen paljoa kiillevaurioita vähennä. Monille bulimikoille on jouduttu asentamaan keinohampaita.
Rakkaat kullat, hakekaa apua. - w82
Jos veri on tummaa niin ehdottomasti lääkäriin! Älä leiki hengelläsi.. pyydän..
Olen itsekin sairastanut bulimiaa 8 vuotta ja verta tulee nenästä ajoittain (verisuonet katkeilee oksentamisen takia), mutta JOS OKSENNUKSEN MUKANA TULEVA VERI ON TUMMAA NIIN SE ALKAA JO OLLA VAARALLISTA (tumma veri on vatsasta peräisin)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781