Täytyy jo kysyä viisaammilta, kun on kuulemma omassa autossani sellainen vika "ettei ikinä ennen ole yhdessäkään BMW:ssä ollut", sanoo huollon pojat.
Autoni on 320 d (e46)vm. 2004. Siinä on uudesta saakka ollut sellainen vika, ettei se pysy käynnissä kylmänä yli - 15 C pakkasessa. Se kyllä käynnistyy, mutta käy epätasaisesti paukkuen n. 3 sek ja sammuu kuin avaimesta sammuttaen.
Auton kyllä saa jäämään käyntiin kun jaksaa startata (jos vaan akusta ei lopu virta, ja startti kestää) n. 1/2 h, eli niin kauan että moottori on hieman lämmennyt.
Ilmiö toistuu ainoastaan yli - 15 C:n pakkasessa.
Jos olisi rahaa käytettävissä, ostaisin erikseen "talviauton", on tuo oma kuitenkin sen verran "unelma" että sillä vois ajella kesällä.
Autoon on vaihdettu: tietokoneboxi, johtosarjat, suuttimet, hehkutulpat yms.
Vikadiagnoosissa sanotaan, että: "tarkasta suuttimet"
Seuraavaksi vaihdetaan ilmeisesti koko moottori...
ei käynnisty pakkasessa
25
7700
Vastaukset
- Lady mit dem Auto
Paljonko on ajettu? Pumppu on vikana- vaihda se.
- hans
ajettu on nyt 70 tkm, mutta vika on ollut uudesta asti. Se pumppuvika on kuulemma ollut vanhemmissa malleissa. Eivät usko huollossa siihen vikaan. Todennäköisesti vaihtavat senkin jossain vaiheessa...odotellaan.
- Lady mit dem Auto
hans kirjoitti:
ajettu on nyt 70 tkm, mutta vika on ollut uudesta asti. Se pumppuvika on kuulemma ollut vanhemmissa malleissa. Eivät usko huollossa siihen vikaan. Todennäköisesti vaihtavat senkin jossain vaiheessa...odotellaan.
Autosihan ei ole edes sisäänajettu- käske vaihtaa se pumppu koska monet vaihdetuista osista jotka listasit tuntuvat aika kaukaa haetuilta.
Oletko huollattanut autoasi pääkaupunkiseudulla? Ja palstan sääntöjä noudattaen sanon siis kiertäen eli Turkuun päin mentäessä kännykkäkaupungissa on ihan hyvä huolto. - E30
Lady mit dem Auto kirjoitti:
Autosihan ei ole edes sisäänajettu- käske vaihtaa se pumppu koska monet vaihdetuista osista jotka listasit tuntuvat aika kaukaa haetuilta.
Oletko huollattanut autoasi pääkaupunkiseudulla? Ja palstan sääntöjä noudattaen sanon siis kiertäen eli Turkuun päin mentäessä kännykkäkaupungissa on ihan hyvä huolto.Lady mit dem Auto tarkoittanee lähinnä tuota merkin edustuspistettä Salossa, voin myös suositella.
- hans
E30 kirjoitti:
Lady mit dem Auto tarkoittanee lähinnä tuota merkin edustuspistettä Salossa, voin myös suositella.
voihan niissä huoltoliikkeissä ollakin eroja, mutta parhaansa varmaan yrittävät täällä pohjoisen kännykkäkaupungissakin...on varmaan epätoivoista, kun vikadiagnoosiksi tulee joka kerta: "tarkasta suuttimet" ja kun ne on jo kerran vaihdettukin...
- Lady mit dem Auto
hans kirjoitti:
voihan niissä huoltoliikkeissä ollakin eroja, mutta parhaansa varmaan yrittävät täällä pohjoisen kännykkäkaupungissakin...on varmaan epätoivoista, kun vikadiagnoosiksi tulee joka kerta: "tarkasta suuttimet" ja kun ne on jo kerran vaihdettukin...
Pumpun elektroniikassa esiintyvä virhe ei välttämättä näy auton virhediagnoosissa.
- mä vaan
Vaiha ny tommonen bemari pois ja osta kunnon auto
- hans
olen ehtinyt kokeilla kaikenmaailman pösöt ja tojotat tähän mennessä ja vikoja on ollut niissäkin.
Kyllä BMW on ehtinyt tehdä niin suuren vaikutuksen minuun, että en hevillä merkkiä vaihda...vai mikä ois sun mielestä se kunnon auto ?
- einäytä.
Nyt on tultu siihen pisteeseen että nykyasentaja joka käyttää vain titokonetta ei saa vikaa selville.
Vikahan on aivan ilmeinen ilmavuoto imupuolella.
Vie johonkin pikkukorjaamoon niin laittavat kuntoon.- E30
Kyseessä on turbo dieseli, jossa on yilpainetta niinsanotussa imusarjassa, pikiemminkin ahtosarja.
Ei sinne saa vikavilma mistään muualta... - tulee
E30 kirjoitti:
Kyseessä on turbo dieseli, jossa on yilpainetta niinsanotussa imusarjassa, pikiemminkin ahtosarja.
Ei sinne saa vikavilma mistään muualta...Jossain vaiheessahan se polttoaine imetään tankista. Tarkoitin tietenkin polttoaineen imupuolen vuotoa jolloin ilmaa pääsee järjestelmään. Diagnostiikka tietenkin ilmoittaa suutinvikaa koska suuttimen paineet ei ole normaalit.
- hans
tulee kirjoitti:
Jossain vaiheessahan se polttoaine imetään tankista. Tarkoitin tietenkin polttoaineen imupuolen vuotoa jolloin ilmaa pääsee järjestelmään. Diagnostiikka tietenkin ilmoittaa suutinvikaa koska suuttimen paineet ei ole normaalit.
miksi oire tulee vain yli - 15 C:n pakkasella ?
sitä lauhemmassa kelissä käynnistyy ja toimii moitteetta. - on...
hans kirjoitti:
miksi oire tulee vain yli - 15 C:n pakkasella ?
sitä lauhemmassa kelissä käynnistyy ja toimii moitteetta.Polttoaineputkistohan elää lämpötilan mukaan.
Pakkasen kiristyessä jokin liitos hieman vuotaa ja päästää ilmaa putkistoon.
Tämähän on vika mitä ei voi edes löytää lämpöisessä korjaamossa.
Polttoainesuodatin ja sen liitokset kuntoon vaan.
- jaska jokunen
Se ei hehkuta.
- hans
miten asia korjataan ?
hehkutkin on jo kertaalleen vaihdettu. - E30
hans kirjoitti:
miten asia korjataan ?
hehkutkin on jo kertaalleen vaihdettu.Tätä olet varmasti kokeilut, eli muuttaako 3-5 kerta
hehkutaminen ennen ensi käynistystä asiaa. Tällöin
vois tulppiin liityä joku ongelma.
Tuli mieleen että voiko olla niin että akussa ei
riitä virtaa hekuttamiseen, tämä vois kokeilla jos
hehkutamisen ajaksi laitan toisen käynissä olevan
auton kiini autosit.
- kake
aikas mielenkiintoinen ongelma...Mut ite lähtisin ratkoon tuota ongelmaa ensiksi sietä akun varaustilan suunnasta ,toki tuohon sinun ongelmaan saattaa olla melko montakin eri aiheuttajaa.Tiedätkö tuleeko virtaa pääreleelle asti tai sieltä ulos? Onko mitattu/koitettu vaihtaa päärele? ECU sulle olikin jo vaidettu ja merkkihuolto sen toki mielellään tekeekin ensimmäisenä,koska maksaa asiakkaalle hunajaa ja dealeri saa hyvät hillot välistä.mut harvoin ecu itse on ollut pääsyyllinen. Polttoaine pumpun rele tuleeko virtaa tai lähteekö,jos virtaa tulee vielä releen jälkeenkin niin tarkista pa-pumppu.lämpötila anturi toimiiko oikein? yks vaihtoehto voi olla myös varkauden esto järjestelmä,joka ei tykkää pakkasesta.Pidätkö autoasi ulkona johdon päässä?Luonnollisesti varmaankin pidät,ota lämppärin johto irti ja kokeile tekeekö samaa täysin kylmällä moottorilla.jos ei niin lämmitin hämää lämpötila anturia.johdot,liittimet,maadoitukset kannattaa kans tarkistaa saattaapi olla kyse ihan lämpölaajenemiseen liittyvästä ilmiöstä,kylmässä joku johto/rele/anturi ei saakkaan virtaa /tietoa huonosti juotetusta liittimestä tai releen piirikortista niin kuin pitäis.Enkä sulkis pois tuota nokka-akselin asentoanturiakaan.
- hans
no nyt tuli paljon mahdollisia vikapaikkoja ja ilmeisesti ihan asiantuntijan taholta.
Jäi mainitsematta, että autossa on polttoainetoiminen lisälämmitin (ebersbächer). Ovat tutkineet, että se on oikein asennettu, eikä johdu siitä.
Ja olen kokeillut sekä lämmityksen jälkeen että ilman lämmitystä ja ei ole vaikutusta... muuta kuin se, että lämmityksen jälkeen on huomattavasti miellyttävämpi istua autossa starttailemassa ;)
Sinne lämpölaajenemisen puoleen alan itsekin pikkuhiljaa kallistua.
Eihän minulla ole suurempaa hätää, kun on takuun puolesta sijaisauto käytössä, enkä aio ottaa omaani vastaan, ennenkuin saan täyden varmuuden siitä, että se on kunnossa.
Mielenkiintoista nähdä kuinka suuriin operaatioihin maahantuoja on valmis menemään vai missä tulee "raja vastaan" ja pitää nostaa kädet pystyyn.
Tehtaaltakin tuli viesti, että yhdessäkään BMW:ssä ei ole aikaisemmin ollut vastaavaa vikaa.
Voisivat ottaa museoonsa esille, kun on niin harvinainen. - kertaisesti
hans kirjoitti:
no nyt tuli paljon mahdollisia vikapaikkoja ja ilmeisesti ihan asiantuntijan taholta.
Jäi mainitsematta, että autossa on polttoainetoiminen lisälämmitin (ebersbächer). Ovat tutkineet, että se on oikein asennettu, eikä johdu siitä.
Ja olen kokeillut sekä lämmityksen jälkeen että ilman lämmitystä ja ei ole vaikutusta... muuta kuin se, että lämmityksen jälkeen on huomattavasti miellyttävämpi istua autossa starttailemassa ;)
Sinne lämpölaajenemisen puoleen alan itsekin pikkuhiljaa kallistua.
Eihän minulla ole suurempaa hätää, kun on takuun puolesta sijaisauto käytössä, enkä aio ottaa omaani vastaan, ennenkuin saan täyden varmuuden siitä, että se on kunnossa.
Mielenkiintoista nähdä kuinka suuriin operaatioihin maahantuoja on valmis menemään vai missä tulee "raja vastaan" ja pitää nostaa kädet pystyyn.
Tehtaaltakin tuli viesti, että yhdessäkään BMW:ssä ei ole aikaisemmin ollut vastaavaa vikaa.
Voisivat ottaa museoonsa esille, kun on niin harvinainen.voi viedä merkkiliikkeen pihaan 15 asteen pakkasella käynnistettäväksi. Saavat ainakin oikean kuvan ongelmasta.
Sovi asia korjaamon kanssa. Viet kaaran pihaan edellisenä iltana, kun lupaavat pakkasta. Näin tein oman, tosin erimerkkisen auton, kanssa. - kake
hans kirjoitti:
no nyt tuli paljon mahdollisia vikapaikkoja ja ilmeisesti ihan asiantuntijan taholta.
Jäi mainitsematta, että autossa on polttoainetoiminen lisälämmitin (ebersbächer). Ovat tutkineet, että se on oikein asennettu, eikä johdu siitä.
Ja olen kokeillut sekä lämmityksen jälkeen että ilman lämmitystä ja ei ole vaikutusta... muuta kuin se, että lämmityksen jälkeen on huomattavasti miellyttävämpi istua autossa starttailemassa ;)
Sinne lämpölaajenemisen puoleen alan itsekin pikkuhiljaa kallistua.
Eihän minulla ole suurempaa hätää, kun on takuun puolesta sijaisauto käytössä, enkä aio ottaa omaani vastaan, ennenkuin saan täyden varmuuden siitä, että se on kunnossa.
Mielenkiintoista nähdä kuinka suuriin operaatioihin maahantuoja on valmis menemään vai missä tulee "raja vastaan" ja pitää nostaa kädet pystyyn.
Tehtaaltakin tuli viesti, että yhdessäkään BMW:ssä ei ole aikaisemmin ollut vastaavaa vikaa.
Voisivat ottaa museoonsa esille, kun on niin harvinainen.juu asiantuntijasta en tiedä,mut bmw:stä merkkinä olen lapsellisen kiinnostunut. Minkälaista työmatkaa muuten ajelet päivittäin? kaupunkiajoa vai pitkää maantieajoa? Muistelisin joskus lukeneeni et nuo eberit sun muut vitkuttimet nakertaa akkua,kun syöpä kerjäläistä.Mietin vaan ,et jos ajelet lyhyttä kaupunki ajoa päivittäin ja käytät eberiä,niin auton oma latausjärjestelmä ei välttämättä kerkiä lataamaan tuota akkua kunnolla tuossa lyhyessä kaupunkiajossa ja akun varaustila laskee salakavalasti pakkasen vielä avustaessa.Jep vikavaihtoehtoja kyllä piisaa,kiitos antureiden ja releiden.Saitko muuten suoraa postia bemarin tehtaalta vai sanoiko huoltava liike et" ei ole samaa vikaa muissa bemareissa" Jos liike sanoi noin niin kohta taas vaidetaan varaosia hyllystä ,jossa on kallein hintalappu.
- E30
hans kirjoitti:
no nyt tuli paljon mahdollisia vikapaikkoja ja ilmeisesti ihan asiantuntijan taholta.
Jäi mainitsematta, että autossa on polttoainetoiminen lisälämmitin (ebersbächer). Ovat tutkineet, että se on oikein asennettu, eikä johdu siitä.
Ja olen kokeillut sekä lämmityksen jälkeen että ilman lämmitystä ja ei ole vaikutusta... muuta kuin se, että lämmityksen jälkeen on huomattavasti miellyttävämpi istua autossa starttailemassa ;)
Sinne lämpölaajenemisen puoleen alan itsekin pikkuhiljaa kallistua.
Eihän minulla ole suurempaa hätää, kun on takuun puolesta sijaisauto käytössä, enkä aio ottaa omaani vastaan, ennenkuin saan täyden varmuuden siitä, että se on kunnossa.
Mielenkiintoista nähdä kuinka suuriin operaatioihin maahantuoja on valmis menemään vai missä tulee "raja vastaan" ja pitää nostaa kädet pystyyn.
Tehtaaltakin tuli viesti, että yhdessäkään BMW:ssä ei ole aikaisemmin ollut vastaavaa vikaa.
Voisivat ottaa museoonsa esille, kun on niin harvinainen.Voi kertoa että olen monelta kuulut tuosta akkun kulutuksesta, joka johta käynistys ongelmiin. Varsinkin kun ajaa lyhyttä matkaa. Yhdessä tapauksessa huoltoliike lopulta suostui vaihtaa isomman aukkun autoon, ja ongelmat loppuivat. Tämä oli 3.0d ja ihan BMW alkuperäisellä lämmitimellä.
Kokeilisin ladata akkua juuri ennen pakkaskäynistystä, jos käytät toista auto tulle senkin saada ladata autoasi vähintään 15min, ja siinä autossa mahdolisimman tehokas laturi. Pienen bensaauton laturi ei paljon auta, sillon voit helposti ladata tunnin verrran. - hans
kertaisesti kirjoitti:
voi viedä merkkiliikkeen pihaan 15 asteen pakkasella käynnistettäväksi. Saavat ainakin oikean kuvan ongelmasta.
Sovi asia korjaamon kanssa. Viet kaaran pihaan edellisenä iltana, kun lupaavat pakkasta. Näin tein oman, tosin erimerkkisen auton, kanssa.se vietiin hinurilla kotipihasta pari viikkoa sitten korjaamolle. Siellä ne aina päivän aikana rassaavat ja jättävät yöksi ulos, mutta aamulla autoa ei saa käyntiin. Eli tätä tarkoitin kun sanoin, että taitaa se tuntua turhauttavalta korjaamon väestäkin...
- hans
kake kirjoitti:
juu asiantuntijasta en tiedä,mut bmw:stä merkkinä olen lapsellisen kiinnostunut. Minkälaista työmatkaa muuten ajelet päivittäin? kaupunkiajoa vai pitkää maantieajoa? Muistelisin joskus lukeneeni et nuo eberit sun muut vitkuttimet nakertaa akkua,kun syöpä kerjäläistä.Mietin vaan ,et jos ajelet lyhyttä kaupunki ajoa päivittäin ja käytät eberiä,niin auton oma latausjärjestelmä ei välttämättä kerkiä lataamaan tuota akkua kunnolla tuossa lyhyessä kaupunkiajossa ja akun varaustila laskee salakavalasti pakkasen vielä avustaessa.Jep vikavaihtoehtoja kyllä piisaa,kiitos antureiden ja releiden.Saitko muuten suoraa postia bemarin tehtaalta vai sanoiko huoltava liike et" ei ole samaa vikaa muissa bemareissa" Jos liike sanoi noin niin kohta taas vaidetaan varaosia hyllystä ,jossa on kallein hintalappu.
ajan enimmäkseen pitkää maantieajoa, enkä usko mihinkään akun/laturin toimintaan viittaavaan vikaan.
Käynnistysongelma tulee vaikka olen ajanut illalla Lappiin ja aamulla yritän käynnistää ilman, että Eberi on ollut päällä. Ja akussa kyllä riittää virta pyörittää startilla moottoria. Auto hörähtää käyntiin ja sammuu melkein heti. Välillä pitää startata pidempään, mutta kun jaksaa n. puoli tuntia starttailla ja moottorinlämpö on hieman noussut, niin yhtäkkiä auto pysyy käynnissä.
Ja se ilmoitus tuli korjaamolle suoraan tehtaalta Saksasta. Olivat lähettäneet vikadiagnoosin sähköpostitse ja kysyneet neuvoa.
Eivät ole enää vähään aikaan tehneet ominpäin mitään, ainoastaan maahantuojan ohjeiden mukaan. - hans
E30 kirjoitti:
Voi kertoa että olen monelta kuulut tuosta akkun kulutuksesta, joka johta käynistys ongelmiin. Varsinkin kun ajaa lyhyttä matkaa. Yhdessä tapauksessa huoltoliike lopulta suostui vaihtaa isomman aukkun autoon, ja ongelmat loppuivat. Tämä oli 3.0d ja ihan BMW alkuperäisellä lämmitimellä.
Kokeilisin ladata akkua juuri ennen pakkaskäynistystä, jos käytät toista auto tulle senkin saada ladata autoasi vähintään 15min, ja siinä autossa mahdolisimman tehokas laturi. Pienen bensaauton laturi ei paljon auta, sillon voit helposti ladata tunnin verrran.kuten kakellekin kerroin, vika ei voi olla akussa/laturissa, koska akku kyllä jaksaa pyörittää starttia niin kauan että auton saa pysymään käynnissä eli n. 1/2 tuntia. On se kyllä aikamoista rääkkiä akulle ja startille.
- bmw_sulevi
Vanha aihe mutta pakko kysyä, että löytyikö ongelmaan ratkaisua?
Ostin nimittäin samanlaisen auton ja siinä on täsmälleen sama vika. Ei kiinnostaisi alkaa merkkihuollon osanvaihtobingoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161