Olen ostamassa jomman kumman n. vuoden 2000-2003
vuosimallin diesel/bensa-auton. Kumpaa suosittelisit?
s60 vai s80?
17
9943
Vastaukset
- perheelliselle
S80 ilman muuta, jos aiot takapenkille laitta muutakin kuin pipon.
Ovat kooltaan ihan eri luokan autoja. - Make
Meillä on perheen keskuudessa syntynyt S60:stä termi "Leikki-Volvo". Peruste: kallis neliovinen 2-paikkainen auto. Oli moottori mikä tahansa, mutta ne sisätilat tai siis tilattomuus... kun sille ei voi mitään, jos Leikki-Volvoon erehtyy.
- tero
Samaa naurettavaa narinaa autojen koosta vuodesta toiseen. Auton koko ei voi tulla kenellekään yllätyksenä ja jokainen ostaa auton joka vastaa omia mieltymyksiä ja tarpeita. S60 ei ole tarkoitettu aikuisten jatkuvaan kuljetukseen takapenkillä, eli se ei käy esim. taxiksi. Se käy kuitenkin suurimmalle osalle suomalaisistakin perheistä, joissa on 1-2 aikuista ja 0-2 lasta. Kun mennään näiden lukujen yli S60 ei ole oikea vaihtoehto. Mikäli rattaita/vaunuja kuskataan usein mukana ja muutenkin tavaratilalle on paljon käyttöä kumpikaan S:stä ei ole paras vaan V70.
Puheesi 2-paikkaisuudesta on bullshittiä kuten jokainen auton joskus nähnyt tietää. Eihän se aikuiselle mitään matkustusmukavuutta tuovaa väljyyttä tuo varsinkin jos etumatkustajat eivät aivan pätkiä ole, mutta mukaan mahtuu kuten muillakin saman kokoisilla ja pienemmilläkin autoilla.
BMW:n 3-sarja on mielestäsi varmasti vastaavasti leikki-BMW, Audin A4 leikki-Audi ja Mercedes C-sarja leikki-Mersu?;) Mistä näitä urpoja sikiää... - jartsa
tero kirjoitti:
Samaa naurettavaa narinaa autojen koosta vuodesta toiseen. Auton koko ei voi tulla kenellekään yllätyksenä ja jokainen ostaa auton joka vastaa omia mieltymyksiä ja tarpeita. S60 ei ole tarkoitettu aikuisten jatkuvaan kuljetukseen takapenkillä, eli se ei käy esim. taxiksi. Se käy kuitenkin suurimmalle osalle suomalaisistakin perheistä, joissa on 1-2 aikuista ja 0-2 lasta. Kun mennään näiden lukujen yli S60 ei ole oikea vaihtoehto. Mikäli rattaita/vaunuja kuskataan usein mukana ja muutenkin tavaratilalle on paljon käyttöä kumpikaan S:stä ei ole paras vaan V70.
Puheesi 2-paikkaisuudesta on bullshittiä kuten jokainen auton joskus nähnyt tietää. Eihän se aikuiselle mitään matkustusmukavuutta tuovaa väljyyttä tuo varsinkin jos etumatkustajat eivät aivan pätkiä ole, mutta mukaan mahtuu kuten muillakin saman kokoisilla ja pienemmilläkin autoilla.
BMW:n 3-sarja on mielestäsi varmasti vastaavasti leikki-BMW, Audin A4 leikki-Audi ja Mercedes C-sarja leikki-Mersu?;) Mistä näitä urpoja sikiää...Onpa outoja juttuja täällä. S60 valmistetaan S80 lyhennetylle pohjalevylle. S60 on siis lyhyempi kuin S80, mutta lähes yhtä leveä eli 1.81 m. Eli se on siis pari senttiä kapeampi kuin kasikymppinen mutta yhtä leveä kuin V70. Sisätiloissa ei pari senttiä voi tuntua paljon ellei oviverhouksilla pullistella. V70 akseliväli on 2.75 ja S60 akseliväli on 2.72. Eli kolmisen senttiä vähemmän. Miten tällä perusteella voidaan täällä puhua että S60 on kovin ahdas. Eihän sen etupenkkiläisen tarvitse ajaa autoa kintut suorassa!
- kokemusta molemmista
Molemmat Volvot ovat erinomaisia valintoja. S60 on nuorekkaampi vaihtoehto, jonka itse valitsisin 2.5 T tai D5-dieselmoottorilla ja tietenkin nelivetoisena.
Olen ajanut silloin tällöin tälläisellä laina-autolla (2.5 T AWD) ja tilat riittävät hyvin kahdelle aikuiselle ja kahdelle lastenvaunuiän ohittaneelle lapselle.
Volvo S60 on erittäin turvallinen ja suuntavakaa ajettava kovassakin myrskytuulessa. Kyseinen auto ei herätä minussa minkäänlaisia Leikki-Volvo" ajatuksia. Jos Make haluat lelun ostaa niin osta vuosimallin 97-99 Volvo S40/V40.
Volvo S60:n ainoa selkeä ongelma on järkyttävän suuri kääntösäde. Myös kulutuslukemat ovat melkoiset noilla viisisylinterisillä bensakoneilla.
Ps. En aja Volvolla nyt ja tuskin tulevaisuudessakaan. - Kulutus
kokemusta molemmista kirjoitti:
Molemmat Volvot ovat erinomaisia valintoja. S60 on nuorekkaampi vaihtoehto, jonka itse valitsisin 2.5 T tai D5-dieselmoottorilla ja tietenkin nelivetoisena.
Olen ajanut silloin tällöin tälläisellä laina-autolla (2.5 T AWD) ja tilat riittävät hyvin kahdelle aikuiselle ja kahdelle lastenvaunuiän ohittaneelle lapselle.
Volvo S60 on erittäin turvallinen ja suuntavakaa ajettava kovassakin myrskytuulessa. Kyseinen auto ei herätä minussa minkäänlaisia Leikki-Volvo" ajatuksia. Jos Make haluat lelun ostaa niin osta vuosimallin 97-99 Volvo S40/V40.
Volvo S60:n ainoa selkeä ongelma on järkyttävän suuri kääntösäde. Myös kulutuslukemat ovat melkoiset noilla viisisylinterisillä bensakoneilla.
Ps. En aja Volvolla nyt ja tuskin tulevaisuudessakaan.S60 keskikulutus on siinä 8 litran vaiheilla. Ei se minusta niin kohtuuton ole autolle, joka painaa 1570 kg.
- tero
kokemusta molemmista kirjoitti:
Ps. En aja Volvolla nyt ja tuskin tulevaisuudessakaan.S60 D5:sta ei saa nelivetona. V70:n kyllä
- jormaan
tero kirjoitti:
BMW:n 3-sarja on mielestäsi varmasti vastaavasti leikki-BMW, Audin A4 leikki-Audi ja Mercedes C-sarja leikki-Mersu?;) Mistä näitä urpoja sikiää...Mistä näitä urpoja sikiää...
- jatko
Kulutus kirjoitti:
S60 keskikulutus on siinä 8 litran vaiheilla. Ei se minusta niin kohtuuton ole autolle, joka painaa 1570 kg.
S60 2.4 T -01 kulutus pyörii 10,5-12 litran välissä sadalla kilometrillä. S60 2.5 T AWD vastaava lukema 11-13 litraa. S80 T6 -99 keskikulutus oli 12-13 litraa sadalla kilometrillä. Em. autot ovat pääosin lyhyessä taajama-ajossa ja ne on varustettu automaattivaihteistolla. Ne lähtevät liikkeelle pääsääntöisesti lämpöisestä tallista tai parkkihallista. Mielestäni keskikulutukset ovat melkoiset!
Yhdessä vaiheessa S60 D5 oli loppusuoralla autonvalinnassa. Silloin kyse oli etuvetoisesta mallista. Ilmeisesti tuota nelivetoa ei saa D5-malliin, niin kuin joku jo sanoikin. Harmi, sillä nelivedolle olisi käyttöä noilla vääntölukemilla.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Lähden parin viikon lomareissuun huomenna... - Wanna-Be
Jospa perheautoksi pitääkin valita v70, kuuskymppinenhän on sportsedan eikä pakettiauto.
- ton taas
jartsa kirjoitti:
Onpa outoja juttuja täällä. S60 valmistetaan S80 lyhennetylle pohjalevylle. S60 on siis lyhyempi kuin S80, mutta lähes yhtä leveä eli 1.81 m. Eli se on siis pari senttiä kapeampi kuin kasikymppinen mutta yhtä leveä kuin V70. Sisätiloissa ei pari senttiä voi tuntua paljon ellei oviverhouksilla pullistella. V70 akseliväli on 2.75 ja S60 akseliväli on 2.72. Eli kolmisen senttiä vähemmän. Miten tällä perusteella voidaan täällä puhua että S60 on kovin ahdas. Eihän sen etupenkkiläisen tarvitse ajaa autoa kintut suorassa!
Herranlettas..
Istu autoon ja kommentoi sitten.. - Pekka Ry
Ihme nitinää. Itse olen 179 cm pitkä ja mahdun 60:n takapenkille kevyesti. Ja niillä penkeillä viihtyy pitkiäkin matkoja. Jopa takana.
- ratkaisee
On se kumma ettei itse osaa ratkaista autonsa tarvetta, vaan kysyy täältä "asiantuntijoilta". Onhan ne sen verran eri kokoluokkaa, molempia löytyy tosin taksestakin. Tavarataloissa on melkoinen ero.
- Jani_
No onhan saman valmistajan eri koko- ja hintaluokan autoissa paaaljon muutakin eroa kuin vain koko.
Autolehdissä yms. ei useinkaan vertailla saman valmistajan eri malleja keskenään. Itseänikin kiinnostaisi tietää esim. miten S60 ja S80 eroaa vaikkapa mukavuuden (melu yms.) suhteen. - jartsa
Jani_ kirjoitti:
No onhan saman valmistajan eri koko- ja hintaluokan autoissa paaaljon muutakin eroa kuin vain koko.
Autolehdissä yms. ei useinkaan vertailla saman valmistajan eri malleja keskenään. Itseänikin kiinnostaisi tietää esim. miten S60 ja S80 eroaa vaikkapa mukavuuden (melu yms.) suhteen.Verrataan esim. Golf GTI :ä tavalliseen Golfiin niin GTI :n melutaso on suurempi. Se on tehty vähän eritavalla erilaiseen ajoon. No nyt sitten verrataan tyylikästä S60 pappamalliseen S80 niin huomataankin, että se on suunniteltu vähän eritavalla. Se onkin sportsedan ja saa sellaisena ollakin vähän meluisampi. Itse ajelen S60 T5 suu messingillä, enkä tarvitse korvatulppia.
- on...
S60 on hiljainen, mukava suht hyvä ajaa, etupenkit ja -alue sama kuin V70. Osat ja alusta käytännössä sama kuin muissa isoissa Volvoissa. Bensakoneiden kulutus normaali, kun huomioidaan koko ja auton paino. S80 on "takapuoliskoltaan" hieman isompi, siinä isoin ero. Valitse sopiva malli kokotarpeiden, tyylin ja hinnan mukaan.
- istumaan.
tietysti S80
S60 on auttamattoman pieni takapenkkiläisille. Siis kahden hengen auto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361813- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450