Onko kokemusta diesel lämmpäristä Wallas D 30.
Olen vähän ajatellut hankkia kyseisen laitteen veneeseeni. Se miksi katsoisin wallaksen sopivammaksi itselleni verrattuna esim. webastoon on se että wallaksessa äänenvaimentimet ja pumput ovat käsiittäkseni lämppärissä sisällä eikä ulkopuolisia äänenvaimentimia,polttoainepumppuja ym.ole.
Asennuspaikkakin olisi wallakselle sopiva.Kertokaapa kokemuksia lämppäreistä.
Wallas D 30
22
9115
Vastaukset
- olet
ostamassa niin katsoppa safiren lämpäriä genius ohjain taululla niin saat kerralla hyvän lämppärin.Safiressakin on pumppu erikseen mutta sehän on vaan hyvä asia koska pompun naputus ei kuulu sisällä kuten wellaksessa.En kyllä ostaisi kyseistä vallasta uutena, vaihdoin viimekesänä safireen ja wallasta en ottaisin takaisin kaikkine huoltoineen ja oikkuineen eikä kyllä kukaa tuntemani jolla on safire.Kannattaa tutustua safireen ennenkun teet valintoja, on todella hiljainen ja nykyaikainen lämmitin ja todella varmatoiminen, siitä tulee kuulemma nyt uusi paranneltu versiokin markkinoille.
- Jorppe
kuulostaa melkein kauppiaan puheelta! :)
ettet vain sattuisi olemaan safire myyjä. - mutta
Jorppe kirjoitti:
kuulostaa melkein kauppiaan puheelta! :)
ettet vain sattuisi olemaan safire myyjä.satun olemaan aktiivinen veneiliä joka on kuunnellut wallaksen napsutusta ja vaihtanut huoltosarjoja usieta kesiä ja nyt olen tyytyväinen safiren käyttäjä joka ei ole huoltanut kertaakaan kun ei tarvi ja käynnistyy aina ja olen nukkunut yöni kun lämmitin ei kohise ja lämpö kestää tasaisena.Pitääkö olla myyjä jos kehuu tuotetta johon on tyytyväinen.Sitäpaitsi wallas 30d ei saa asennettua raitisilma ottoa olkoa joten se kierrättää sisä ilmaa.Kaikki jotka ovat nähneet safiren käytännössä ei ole miettineet muita lämmittimiä ja voin kyllä kertoa mistä löytyy ihan hyvä myyjäkin lämmittimelle.
- Jussi
mutta kirjoitti:
satun olemaan aktiivinen veneiliä joka on kuunnellut wallaksen napsutusta ja vaihtanut huoltosarjoja usieta kesiä ja nyt olen tyytyväinen safiren käyttäjä joka ei ole huoltanut kertaakaan kun ei tarvi ja käynnistyy aina ja olen nukkunut yöni kun lämmitin ei kohise ja lämpö kestää tasaisena.Pitääkö olla myyjä jos kehuu tuotetta johon on tyytyväinen.Sitäpaitsi wallas 30d ei saa asennettua raitisilma ottoa olkoa joten se kierrättää sisä ilmaa.Kaikki jotka ovat nähneet safiren käytännössä ei ole miettineet muita lämmittimiä ja voin kyllä kertoa mistä löytyy ihan hyvä myyjäkin lämmittimelle.
Itselläni on kokemusta vuodesta -99 ko. läppäristä, jonka valitsin silloin hankittuu uuteen veneseen, viiden vuoden aikana ei mitään ongelmia ja siksi valitsin sen uudelleen seuraavaan -04 hankittuun uuteen veneeseen.
Ohjauspaneelin kun sijoittaa vuoteen viereen hiin lämpötilaa saa tarvittaessa mukavasti muutettua. Ohjauspaneelissa on termostaatti.
Lämmitin on itselleni hieman yli tehoinen, joten jätin putket eristämättä, mutta ne kannattaa kyllä eristää paremman hyötysuhteen saamiseksi.
Wallasta moititaan paljon, joka johtuu pitkälti siitä, että valopetroollilämmittimet vaativat enemmän huoltoa, kuin uudet diesel lämmittimet.
Olen itse käyttänyt Wallaksen tuotteita vuodesta -81, enkä ole harkinnut merkin vaihtamista, varsinkin kun ne on oppinut hyvin tuntemaan. - oli hyvä
Jussi kirjoitti:
Itselläni on kokemusta vuodesta -99 ko. läppäristä, jonka valitsin silloin hankittuu uuteen veneseen, viiden vuoden aikana ei mitään ongelmia ja siksi valitsin sen uudelleen seuraavaan -04 hankittuun uuteen veneeseen.
Ohjauspaneelin kun sijoittaa vuoteen viereen hiin lämpötilaa saa tarvittaessa mukavasti muutettua. Ohjauspaneelissa on termostaatti.
Lämmitin on itselleni hieman yli tehoinen, joten jätin putket eristämättä, mutta ne kannattaa kyllä eristää paremman hyötysuhteen saamiseksi.
Wallasta moititaan paljon, joka johtuu pitkälti siitä, että valopetroollilämmittimet vaativat enemmän huoltoa, kuin uudet diesel lämmittimet.
Olen itse käyttänyt Wallaksen tuotteita vuodesta -81, enkä ole harkinnut merkin vaihtamista, varsinkin kun ne on oppinut hyvin tuntemaan.lisäys että kun on oppinut ne hyvin tuntemaan,ne kyllä tulee rassatessa hyvinkin tutuksi.Safiressa saa näytön lisäksi 3 muuta termostaattia joista voi valita , mutta näistä on turha varmaan väitellä.Fakta on kummiskin että safire on varmempi toiminen, hiljaisempi,virtaa menee vähemmin ja ominaisuuksia on enemmin esim:aamuaurinko toiminto,viikkoajastin ym.
- flying
Jussi kirjoitti:
Olen itse käyttänyt Wallaksen tuotteita vuodesta -81, enkä ole harkinnut merkin vaihtamista, varsinkin kun ne on oppinut hyvin tuntemaan.Diesel Wallaksissa ei pumppu nakuta, on eri pumppu kuin valopetrooli lämppäreissä.....
- kesä 05
mistä olet kuullut että on tulossa parannettu versio markkinoille ja mitähän muutoksia on tulossa
- lämmintä
kesä 05 kirjoitti:
mistä olet kuullut että on tulossa parannettu versio markkinoille ja mitähän muutoksia on tulossa
ei kuulemma mitään isoa mutta teho nousee muistaakseni 3200-3300.Ja lämmittimen perään tulee joku lisä näyttö, mutta peruskone on sama.
- petri
minkä valitsee. Olen kyllä ennenkin kuullut kehuttavan safirea, ainut mikä mietityttää safiressa, että mahtaako varaosia ym saada helposti täältä pääkaupunkiseudulta ja kuinka kauan, on kuulemma pikkufirma.
- Lämppäri_1
iso ero Wallaksen ja Safiren välillä. Päädyin viime talvena Safireen ja olen ollut todella tyytyväinen. Raitisilma ulkoa myös loistojuttu. Mun veneessä kuitenkin Wallas olis tyhjentänyt akut liian nopeasti. Safiren Genius näyttö myös on ihan fiksu - en tiedä tosin millaista vastaavaa Wallakselta löytyy. Osta kotimainen joka tapauksessa...
- Antti
Lämppäri_1 kirjoitti:
iso ero Wallaksen ja Safiren välillä. Päädyin viime talvena Safireen ja olen ollut todella tyytyväinen. Raitisilma ulkoa myös loistojuttu. Mun veneessä kuitenkin Wallas olis tyhjentänyt akut liian nopeasti. Safiren Genius näyttö myös on ihan fiksu - en tiedä tosin millaista vastaavaa Wallakselta löytyy. Osta kotimainen joka tapauksessa...
Minulla on kokemuksia molemmista saksalaisista laatumerkeistä. Ovat aina toimineet kuin junan vessa.
Sitäpaitsi, jos joskus tarvitset varaosia, niitä löytyy varmasti. Safiresta ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta jos hankit sen, varmistu, että varaosia ja huoltoa tarvittaessa löytyy.
Safiren tai Wallaksen hinnoista en tiedä, mutta jos ero Eberiin tai Webastoon ei ole kovin suuri, en paljoa miettisi. - juueei
Antti kirjoitti:
Minulla on kokemuksia molemmista saksalaisista laatumerkeistä. Ovat aina toimineet kuin junan vessa.
Sitäpaitsi, jos joskus tarvitset varaosia, niitä löytyy varmasti. Safiresta ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta jos hankit sen, varmistu, että varaosia ja huoltoa tarvittaessa löytyy.
Safiren tai Wallaksen hinnoista en tiedä, mutta jos ero Eberiin tai Webastoon ei ole kovin suuri, en paljoa miettisi.webasto ja eberi kuluttavat virtaa liikaa..
- ninäkään
juueei kirjoitti:
webasto ja eberi kuluttavat virtaa liikaa..
paljon miettisi minkä noista valitsisin jos on websu,eberi vastaan safire ja kyse vene lämmittimestä,auto olisi erijuttu.vebsu oli itsellänikin joskus ja kaikki valvovat sisällä ja ulkona kohinaa kuunnellessa, kaikkeenhan tottuu ja onhan olemassa kaikennäköisiä vaimentimia mutta ne kun kaikki virittää ja ostaa niin tulee hintaakin.Safiren osia saa esim:lohjalta josta ostin myös lämmittimen firman nimeä en nyt muista, mutta homma pelaa,Lämmitin tuli matkahuollolla seuraavana päivänä kun tilasin. Osia ja tarvikkeita saa esim:westekistä ja suomenojan venetarvikeliikkeestä.Lämmittimessä on kahden vuoden takuu,ammatti veneiliät ovat ajaneet 600 litraa polttoainetta läpi ilman huoltoa.
- vanhoja
ninäkään kirjoitti:
paljon miettisi minkä noista valitsisin jos on websu,eberi vastaan safire ja kyse vene lämmittimestä,auto olisi erijuttu.vebsu oli itsellänikin joskus ja kaikki valvovat sisällä ja ulkona kohinaa kuunnellessa, kaikkeenhan tottuu ja onhan olemassa kaikennäköisiä vaimentimia mutta ne kun kaikki virittää ja ostaa niin tulee hintaakin.Safiren osia saa esim:lohjalta josta ostin myös lämmittimen firman nimeä en nyt muista, mutta homma pelaa,Lämmitin tuli matkahuollolla seuraavana päivänä kun tilasin. Osia ja tarvikkeita saa esim:westekistä ja suomenojan venetarvikeliikkeestä.Lämmittimessä on kahden vuoden takuu,ammatti veneiliät ovat ajaneet 600 litraa polttoainetta läpi ilman huoltoa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=668&posting=22000000010493940
- Babar
ninäkään kirjoitti:
Kyseinen lämppäri tulossa uuteen veneeseen. Onkohan jollain kokemusta näistä ebereistä? Pitääkö kovaa ääntä ja virrankulutus? Muita käyttö kokemuksia, kun ei oikein suomeksi löydy Googlestakaan mitään tietoja. Vanhan Wallaksen kanssa minäkin aikoinani tappelin, kun ei syttynyt välillä millään.. Isopropanoolikylpy siihen sytytystyynyyn auttoi useasti aika lailla.
- Webasto
Wallaksen ja Webaston välillä on siinä, että Webastoa valmistetaan moninkertainen määr verrattuna Wallakseen ja sen takia sen elektronikka on paljon pitemmälle kehittynyt. Se on totta, että Webaston asennus veneeseen vaatii vähän enemmän paneutumista, mutta lopputulos on luotettava.
- kesä 05
safire
Kirjoittanut: kesä 8.9.2005 klo 17.44
Keväällä hommasin safire 3000 , olimme 5 viikkoa saimaalla ja lähtiessä otin omaan erilliseen tankkiin 30 l dieseliä ja vielä kun tulimme pois oli noin 17 l jäljellä . safire oli lähes joka yö päällä ajastimellä lähtemään noin 24-02 aikaan ,termostaatti säädetty noin 20 asteeseen ja kun lämpötila nousi veneessä 23 asteeseen safire sammui tai meni tuuletukselle miten itse sääti eli jos oli lämmin ilma safire oli ehkä vain tunnin tai kaksi päällä jos satoi vettä niin aamulla oli kiva herätä lämpöisessä veneessä . ps kannattaa ostaa ilman muuta genius ohjain yksiköllä. en tiedä voiko lämmittimeltä enenpään toivoa? - Antero K.
Mitä mieltä olette vesikeskuslämmityksestä. Patterit veneeseen. Ajonaikana voisi hyödyntää moottorinlämpöä ja esim. Webasto lämmittimeksi.
Ei olisi häiritsevää puhallusääntä ja lämpö saattaisi olla tasaisempaa.
Kannattaisiko harkita n, 10m teräsveneeseen?- ja ei
on kyllä hyvä systeemi se keskus lämmitys ja lämpö on tasaista,mutta tulee hitaasti ja kun aamulla tulee lämmintä niin patteritkin viilenevät hitaasti.Kannattaa harkita kabolan kattilaa lämmön lähteeksi ja saahan siihen kytkettyä varaajankin siihen kiertoon, järjästelmän rakentaminen on työläämpää ja kalliimpaa.
- 2400
Itselläni on wallas ja olen kyllästynyt sen purkamiseen ja irroitamiseen kun sattuu olemaan hankalassa paikassa,mutta eristin putket viime keväänä ja lämpöä tulee huomattavasti enemmän että se kannattaa tehdä heti kun asentaa lämppärin, nyt jos ostaisin niin safire.
- 3200-vaihtoon
Joko ne on saaneet tehtaalla asennettua wallaksiin puhaltimet vai vieläkö niissä on surkea puhallusteho ?
- tehotarvitseetehoa
Ei wallaksessa ole mikään surkea puhallusteho, jos sitä vertaa virrankulutukseen. Kunnon puhallusteho vaatii kunnon puhallusmoottorin, joka vie paljon virtaa. Wallas vie vähän virtaa, joten puhallusteho ei voi olla kummoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345150
- 292944
- 342424
- 372098
- 152048
- 301768
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons361593