Almera Gti:n viritys

Virivelho

Elikkä kyseiseen autoon saa kuulemma (essonbaari)
15 heppaa lisää säätämällä sytytysennakon 20:een
ja siirtymällä 98 oktaanisen käyttäjäksi. Voiko
tuon käytännössä tehdä itse, kun paikallinen
nismo ei suostu/osaa sitä tehdä. Onnistuuko
virranjakajaa kääntämällä ja strobolla katsomalla?

22

5611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faceless

      ei todellakaan jos haluat lisää tehoja laita
      peltipakosarja ja putkisto... ja jos ei riitä
      niin laita turbo tai osta multa 300zx turbo

    • Pera

      jos siitä vaan pystyy kääntämään jakajaa niin sä
      saat siihen vähän voimaa lisää ennakkoa
      muutamalla. Itse muutin 1.6 moottorista(nissan)
      ennakkon noin 13 asteteeseen (ennen 8) ja nyt
      moottori on huomattavasti pirteämpi. Tehtaalla
      ennakot on nimittäin laitettu aika myöhäiselle
      jotta polttoaineen kulutus pysyy pienenä.

      • Säälittävää

        Miksi joku ostaa Almera GTI:n? Perusauto
        rahvaalle ja peräpeilissä GTI-tarra. Aika kaukana
        alkuperäisistä GTI-ideoista...


      • Raid
        Säälittävää kirjoitti:

        Miksi joku ostaa Almera GTI:n? Perusauto
        rahvaalle ja peräpeilissä GTI-tarra. Aika kaukana
        alkuperäisistä GTI-ideoista...

        Ei voi kuin hämmästellä. Statusarvoa ei ole eikä
        mitään muutakaan kuin se tarra siellä
        takaluukussa. Taitaa vielä maksaakin muutaman
        tonnin perusmalleja enemmän. Jos joku Almeran
        erehtyy ostamaan niin perusmallilla saa samat
        asiat. Autotarvikeliikkeestä voi sitten ostaa sen
        GTI ja Turbo ja muut sellaiset viritystarrat


      • Sössökoski
        Raid kirjoitti:

        Ei voi kuin hämmästellä. Statusarvoa ei ole eikä
        mitään muutakaan kuin se tarra siellä
        takaluukussa. Taitaa vielä maksaakin muutaman
        tonnin perusmalleja enemmän. Jos joku Almeran
        erehtyy ostamaan niin perusmallilla saa samat
        asiat. Autotarvikeliikkeestä voi sitten ostaa sen
        GTI ja Turbo ja muut sellaiset viritystarrat

        Et tiedä näköjään mistään mitään,
        joten parempi kun pysyt poissa


    • Sakari

      Elikkä Gti Almeran konehan on muuten sama kun Gt
      Primerassa, mutta sytytysennakkolla on saatu
      Primera tehokkaammaksi. Eli Primerassa on 150 hv
      ja Almerassa 143 hv. Muuttamalla ennakkoa hieman
      aikaisemmalle kun primerassa saadaan 155 hv.
      Käytännön säädön voi tehdä Nissanilla.

      Mistä muuten näitä teinejä sikiää, jotka aukovat
      vaan päätään, vaikka ei asioista ole mitään
      käsitystä. Luulisi olevan muutakin tekemistä kun
      vastailla joutavia...

      • GT

        Eli jos säätää GT Primeran ennakkoa, niin
        siitäkin saa enempi potkua? Paljonko kulutus
        kasvaa ja pysyykö päästöt rajoissa?


      • Asentaja
        GT kirjoitti:

        Eli jos säätää GT Primeran ennakkoa, niin
        siitäkin saa enempi potkua? Paljonko kulutus
        kasvaa ja pysyykö päästöt rajoissa?

        Nissan on rajoittanut GTI:n tehon 143 hevoseen.
        Käytännössä mahdotonta saada kotikonstein lisää
        tehoa.


      • GT
        GT kirjoitti:

        Eli jos säätää GT Primeran ennakkoa, niin
        siitäkin saa enempi potkua? Paljonko kulutus
        kasvaa ja pysyykö päästöt rajoissa?

        Kävin tänään Konalan Autokeskuksessa ja hups
        parissa minuutissa siitä kun astelin huollon
        ovesta sisään oli ennakko säädetty. Ja kyllä sen
        huomaa. Ei nyt mitään mullistavia tehonlisäyksiä,
        mutta kuitenkin. Siellä on pari tyyppiä jotka
        tietää hommat hyvin. Joku Japski ja sitten sen
        vieressä työskentelevä n. 50 mies. Sanoi
        broidillaan olevan turbo primera ja siinä jos
        jossain ennakonsäätö toimii!


    • TT

      Säädätin oman Gti:ni aro-yhtymässä vakiosta 15:sta
      20:nen ennakkoon. Kaasuun reagointi parani, mutta
      teho ei kyllä kuin semmoiset 4 heppaa. Samoin ku-
      lutus putosi noin litran verran...(K&N:n suodatin
      kiinni)
      Primeraan ei saa erilaisen ECU:n softan takia ihan
      yhtä jyrkkää ennakkoa, koska alkaa 5000:ssa nakut-
      tamaan. Arvo 18 ihan ok vielä.

      Itsekin ennakkon muutos onnistuu...kierrokset 3000
      ja käännät jakajaa kuskiin päin about 7 milliä.
      Sitten vielä joutokäynti hieman alemmaksi ja eikun
      hanaa.
      Mitatut arvot 20 000 ajetulle olivat 7.79 0-100...

      Elikkä selvä parannus!!!

      T: TT

      • Almeristi

        Elikkä onnistuuko noinkin uudesta autosta (98 gti
        Almera) perusennakon
        säätäminen? Helppo tehonlisäys kiinnostaisi,
        mutta uskaltaako virranjakajaa
        alkaa itse säätämään strobon kanssa. Miksi
        kierrokset pitää olla 3000?

        Jos on muita virityskonsteja kyseiseen autoon,
        niin saa kertoa. Peltisarjaa
        ei ainakaan suomesta saa kun teettämällä, ja
        lastua ei ilmeisesti kannata
        vaihtaa jos ei koneelle muuten tee mitään. Tehoa
        kun pitäisi saada lisää
        muuten niin mahtavaan autoon.
        Vapaastihengittävään en odotakkaan saavani
        mitään huimaa tehonlisäystä, mutta
        parikymmentäkin heppaa tuntuu kevyessä
        autossa.


      • TT
        Almeristi kirjoitti:

        Elikkä onnistuuko noinkin uudesta autosta (98 gti
        Almera) perusennakon
        säätäminen? Helppo tehonlisäys kiinnostaisi,
        mutta uskaltaako virranjakajaa
        alkaa itse säätämään strobon kanssa. Miksi
        kierrokset pitää olla 3000?

        Jos on muita virityskonsteja kyseiseen autoon,
        niin saa kertoa. Peltisarjaa
        ei ainakaan suomesta saa kun teettämällä, ja
        lastua ei ilmeisesti kannata
        vaihtaa jos ei koneelle muuten tee mitään. Tehoa
        kun pitäisi saada lisää
        muuten niin mahtavaan autoon.
        Vapaastihengittävään en odotakkaan saavani
        mitään huimaa tehonlisäystä, mutta
        parikymmentäkin heppaa tuntuu kevyessä
        autossa.

        Itselläni oli juuri vuoden -98 malli. Tietty jos
        haluaa olla varma, että kaikki on varmasti ok,
        niin suosittelen menemään esim. Konalan
        autokeskukseen ja pyytämään ,että siellä
        säätäisivät ennakon uudelleen... Sen voi
        kätevästi hoitaa vaikkapa huollon yhteydessä tai
        sitten vain yksittäisellä käynnillä. Hintakaan ei
        ole este...semmoiset satkun verran, tai sitten ne
        tekevät sen ilmaiseksi! (kaverilla tekivät)

        Konalassa yksi hyvä heppu säätämään on nimeltään
        (japanilainen)IKEDA. Kannattaa jo soittovaiheessa
        pyytää kyseistä heppua tekemään homma.

        Lastuja ei kannata laittaa...mutta jos sinulla on
        se vapaammin hengittävä suodatin, niin koitappa
        seuraavaa:

        Avaa kuskin puoleinen sisälokari (rengas tietty
        ensin pois) ja kurkkaa ylös, näet ylhäällä mustan
        boksin, joka on kiinni imuilman torvessa (on ni-
        meltään resonaattorikotelo). Kyseisellä boksilla
        ei ole muuta virkaa kuin hiljentää imuilman ääntä
        elikkä käytännössä täysin turha kapistus!!!

        irroita se (kiinni kahdella pultilla ja muovita-
        pilla), poistettuasi boksin, huomaat pellissä rei-
        än...tästä reijästä saat hyvin vedettyä putken
        läpi suoraan imukoteloon. Alapää kannattaa tietty
        asentaa vaikkapa jarrun tuuletusreikään, leikkaat
        vain pikkupalan siihen.
        Ylös jäänyt imuputki otetaan siis kokonaan pois...
        ja korvataan joko muovisella tai metallisella.

        Näin olet juuri saanut kärryysi ns. cold-air
        intaken, josta huomasin olevan kyllä jonkin ver-
        ran hyötyä sekä tehopuolella, että myöskin kulu-
        tuksessa...

        Toinen hiljennysboksi sijaitsee koneesta n. 20 se
        ntin päässä imusarjaan vievässä kumiputkessa (suo
        jaa tämä putki foliolla, niin ei pääse koneen
        lämpö sitä turhaan kuumentamaan).

        Myöhemmin lisää juttua...

        PS. 3000:ssa kierroksessa elektroniikka lukitsee
        uuden ennakon muistiin...


      • Hazardi
        TT kirjoitti:

        Itselläni oli juuri vuoden -98 malli. Tietty jos
        haluaa olla varma, että kaikki on varmasti ok,
        niin suosittelen menemään esim. Konalan
        autokeskukseen ja pyytämään ,että siellä
        säätäisivät ennakon uudelleen... Sen voi
        kätevästi hoitaa vaikkapa huollon yhteydessä tai
        sitten vain yksittäisellä käynnillä. Hintakaan ei
        ole este...semmoiset satkun verran, tai sitten ne
        tekevät sen ilmaiseksi! (kaverilla tekivät)

        Konalassa yksi hyvä heppu säätämään on nimeltään
        (japanilainen)IKEDA. Kannattaa jo soittovaiheessa
        pyytää kyseistä heppua tekemään homma.

        Lastuja ei kannata laittaa...mutta jos sinulla on
        se vapaammin hengittävä suodatin, niin koitappa
        seuraavaa:

        Avaa kuskin puoleinen sisälokari (rengas tietty
        ensin pois) ja kurkkaa ylös, näet ylhäällä mustan
        boksin, joka on kiinni imuilman torvessa (on ni-
        meltään resonaattorikotelo). Kyseisellä boksilla
        ei ole muuta virkaa kuin hiljentää imuilman ääntä
        elikkä käytännössä täysin turha kapistus!!!

        irroita se (kiinni kahdella pultilla ja muovita-
        pilla), poistettuasi boksin, huomaat pellissä rei-
        än...tästä reijästä saat hyvin vedettyä putken
        läpi suoraan imukoteloon. Alapää kannattaa tietty
        asentaa vaikkapa jarrun tuuletusreikään, leikkaat
        vain pikkupalan siihen.
        Ylös jäänyt imuputki otetaan siis kokonaan pois...
        ja korvataan joko muovisella tai metallisella.

        Näin olet juuri saanut kärryysi ns. cold-air
        intaken, josta huomasin olevan kyllä jonkin ver-
        ran hyötyä sekä tehopuolella, että myöskin kulu-
        tuksessa...

        Toinen hiljennysboksi sijaitsee koneesta n. 20 se
        ntin päässä imusarjaan vievässä kumiputkessa (suo
        jaa tämä putki foliolla, niin ei pääse koneen
        lämpö sitä turhaan kuumentamaan).

        Myöhemmin lisää juttua...

        PS. 3000:ssa kierroksessa elektroniikka lukitsee
        uuden ennakon muistiin...

        Tuohan pitää tehdä. Ostin juuri -97 Almera GTI:n,
        varmaan sama juttu. Autossani on kuulemma säätyvä
        boxi, joku ulkomaalainen Nissanäijä oli sen
        tehnyt, vissiin ranskalainen. Boxin pitäisi
        säätyä kaasujalan mukaan, eli tasaisessa ajossa
        kuluttaisi vähemmän ja kun taas oikea nilkka
        vispaa niin tuupataan enemmän bensaa ja ilmaa
        koneeseen. En ole päässyt muihin vertaamaan joten
        tiedä häntä... Muutos tehty Tampereella
        paikallisessa Nissan liikkeessä, mikä nyt sitten
        olikaan.
        Sanokaas nyt minkälaisia vanteita kannattaisi
        alle sovittaa? Aattelin 16", 17" auto on
        muutoskatsastettu mutta ajattelin tyytyä
        pienempään. Entä saako helmalevikkeitä mistään,
        auto suorastaan huutaa niitä...


      • Grimhorn
        Almeristi kirjoitti:

        Elikkä onnistuuko noinkin uudesta autosta (98 gti
        Almera) perusennakon
        säätäminen? Helppo tehonlisäys kiinnostaisi,
        mutta uskaltaako virranjakajaa
        alkaa itse säätämään strobon kanssa. Miksi
        kierrokset pitää olla 3000?

        Jos on muita virityskonsteja kyseiseen autoon,
        niin saa kertoa. Peltisarjaa
        ei ainakaan suomesta saa kun teettämällä, ja
        lastua ei ilmeisesti kannata
        vaihtaa jos ei koneelle muuten tee mitään. Tehoa
        kun pitäisi saada lisää
        muuten niin mahtavaan autoon.
        Vapaastihengittävään en odotakkaan saavani
        mitään huimaa tehonlisäystä, mutta
        parikymmentäkin heppaa tuntuu kevyessä
        autossa.

        Ensinnäkin kuten jo totesitkin niin lastua ei
        kannata vaihtaa....vapaastihengittävässä
        moottorissa lastun vaihtaminen parempaan on ihan
        turhaa touhua.

        Perusennakon säätäminen ei myöskään pahemmin
        lisää tehoa, pari-kolme hassua hevosta voi tulla
        lisää, mutta eipä se juuri missään tunnu.
        Ja älä mene sorkkimaan virranjakajaa strobon
        kanssa...todennäköisesti saat aikaan enemmän
        haittaa kun hyötyä.

        Suosittelisin että ensin otat yhteyden
        Marteliukseen ja hankit sieltä kunnon
        tehoputkiston vakioputken tilalle. Sitten
        parannat koneen hengitystä
        vapaavirtaussuodattimella, tehokkaammalla imulla
        ja muulla.

        Kun olet saanut koneen hengityksen kuntoon niin
        sitten vasta on järkeä alkaa väsäämään konepuolta
        kuntoon. Ei ole mitään järkeä rakentaa konetta
        uuteen uskoon, jos se sitten tukehtuu siihen kun
        ei hengityspuoli toimi.

        Ota yhteys sellaiseen firmaan kun ST-Motors,
        toimii espoon juvanmalmilla. Ne hallitsee
        moottorin virittämisen ja saa sun Almerasta tehoa
        irti. Hinnat eivät myöskään ole mitenkään
        kauheat, ja onhan ammattilaisen tekemä jälki aina
        parempi kun aloittelijan.

        Ja mitä tulee siihen että et odota saavas paljoa
        tehoa irti vapaastihengittävästä niin älä
        masennu, pajan työkaverilla on Almeran gti vehje,
        tehoja pitäis olla kuulemma jotain 160hv.
        Enpä tuosta tarkkaan tiedä, mutta menee elokuussa
        dynoon niin sitten saa varman tiedon sen tehoista.


      • Grimhorn
        Hazardi kirjoitti:

        Tuohan pitää tehdä. Ostin juuri -97 Almera GTI:n,
        varmaan sama juttu. Autossani on kuulemma säätyvä
        boxi, joku ulkomaalainen Nissanäijä oli sen
        tehnyt, vissiin ranskalainen. Boxin pitäisi
        säätyä kaasujalan mukaan, eli tasaisessa ajossa
        kuluttaisi vähemmän ja kun taas oikea nilkka
        vispaa niin tuupataan enemmän bensaa ja ilmaa
        koneeseen. En ole päässyt muihin vertaamaan joten
        tiedä häntä... Muutos tehty Tampereella
        paikallisessa Nissan liikkeessä, mikä nyt sitten
        olikaan.
        Sanokaas nyt minkälaisia vanteita kannattaisi
        alle sovittaa? Aattelin 16", 17" auto on
        muutoskatsastettu mutta ajattelin tyytyä
        pienempään. Entä saako helmalevikkeitä mistään,
        auto suorastaan huutaa niitä...

        Tuohon sun autoon saa levikettä vaikka millä
        mitalla. Valmista sarjaa lyötyy pitkin maailmaa,
        ja Almeran kokoiseen autoon saa helposti
        muokattua levikkeet muihin autoihin
        tarkoitetuista levikkeistä.

        Jm-Tech, toimii karjalohjalla, tuo Almeraan
        valmistettua sarjaa maahan. Valmistaja on
        muistaakseni Carcept, belgialainen firma.
        Laadukkaat tuotteet, omassa autossani on
        takaspoileri Carceptin käsialaa.
        Suosittelen että mene niiden kotisivuille
        www.jmtech.fi ja kattele sieltä mikä silmää
        miellyttää. Sitten ei muuta kun kauppaa hieromaan.


      • Valtsu
        Hazardi kirjoitti:

        Tuohan pitää tehdä. Ostin juuri -97 Almera GTI:n,
        varmaan sama juttu. Autossani on kuulemma säätyvä
        boxi, joku ulkomaalainen Nissanäijä oli sen
        tehnyt, vissiin ranskalainen. Boxin pitäisi
        säätyä kaasujalan mukaan, eli tasaisessa ajossa
        kuluttaisi vähemmän ja kun taas oikea nilkka
        vispaa niin tuupataan enemmän bensaa ja ilmaa
        koneeseen. En ole päässyt muihin vertaamaan joten
        tiedä häntä... Muutos tehty Tampereella
        paikallisessa Nissan liikkeessä, mikä nyt sitten
        olikaan.
        Sanokaas nyt minkälaisia vanteita kannattaisi
        alle sovittaa? Aattelin 16", 17" auto on
        muutoskatsastettu mutta ajattelin tyytyä
        pienempään. Entä saako helmalevikkeitä mistään,
        auto suorastaan huutaa niitä...

        Kannattaa laittaa 17 tuumaiset, sopivat ainakin
        mielestäni mainiosti, varsinkin jos on
        alustasarja. Tuolta löytyy kuvia omasta 97
        Gti:stä 17" pyörillä ja H&R -30mm jousilla.

        http://www.kolumbus.fi/valtteri.rintamaki/veikko/n
        issan.htm


      • TT
        Almeristi kirjoitti:

        Elikkä onnistuuko noinkin uudesta autosta (98 gti
        Almera) perusennakon
        säätäminen? Helppo tehonlisäys kiinnostaisi,
        mutta uskaltaako virranjakajaa
        alkaa itse säätämään strobon kanssa. Miksi
        kierrokset pitää olla 3000?

        Jos on muita virityskonsteja kyseiseen autoon,
        niin saa kertoa. Peltisarjaa
        ei ainakaan suomesta saa kun teettämällä, ja
        lastua ei ilmeisesti kannata
        vaihtaa jos ei koneelle muuten tee mitään. Tehoa
        kun pitäisi saada lisää
        muuten niin mahtavaan autoon.
        Vapaastihengittävään en odotakkaan saavani
        mitään huimaa tehonlisäystä, mutta
        parikymmentäkin heppaa tuntuu kevyessä
        autossa.

        Lisää Almera GTI:n virityksestä…

        Alusta: sellaisenaan riittävän hyvä, ellei sitten
        halua hieman madaltaa sitä?

        Pakoputkisto: avarampi putki parantaa aluetta
        4000-7500 k/min. Suosittelen
        teettämään putken ruostumattomasta teräksestä.

        Peltipakosarja: ST-motors tekee halutunlaisen
        sarjan, hinta noin 5000 mk.

        ECU: ST-motors, juvanmalmi softan ”täydentämällä”
        saat kaikista edellisistä viritysosista yhdessä
        virisuodattimen kanssa kaiken irti.

        HUOM: Muista, että kaikki teho mikä tulee ulos
        kulkee pakosarjan kautta eli juuri siksi
        suosittelen ensimmäiseksi peltisatsin hankkimista
        kuitenkin muistaen , että katin tulee toimia
        muutostenkin jälkeen oikein.

        Radikaalimmista virityksistä saat lisätietoa
        osoitteesta:

        WWW.SE-R.net

        PS. Jos haet autollesi parasta mahdollista
        kiihtyvyyttä, niin unohda suurikokoiset
        vanteet, ne vain tuovat turhaa lisäpainoa…

        PS. Halutessasi mitata autosi suorituskyvyn,
        suosittelen hankkimaan esimerkiksi APEX-I:n
        rev/speed –meter mittarin. Mittaa suoritusarvot
        suoraan ECU:sta.
        WWW.apexi-usa.com

        Onnea!


      • nissanin viritys..hah hah
        TT kirjoitti:

        Lisää Almera GTI:n virityksestä…

        Alusta: sellaisenaan riittävän hyvä, ellei sitten
        halua hieman madaltaa sitä?

        Pakoputkisto: avarampi putki parantaa aluetta
        4000-7500 k/min. Suosittelen
        teettämään putken ruostumattomasta teräksestä.

        Peltipakosarja: ST-motors tekee halutunlaisen
        sarjan, hinta noin 5000 mk.

        ECU: ST-motors, juvanmalmi softan ”täydentämällä”
        saat kaikista edellisistä viritysosista yhdessä
        virisuodattimen kanssa kaiken irti.

        HUOM: Muista, että kaikki teho mikä tulee ulos
        kulkee pakosarjan kautta eli juuri siksi
        suosittelen ensimmäiseksi peltisatsin hankkimista
        kuitenkin muistaen , että katin tulee toimia
        muutostenkin jälkeen oikein.

        Radikaalimmista virityksistä saat lisätietoa
        osoitteesta:

        WWW.SE-R.net

        PS. Jos haet autollesi parasta mahdollista
        kiihtyvyyttä, niin unohda suurikokoiset
        vanteet, ne vain tuovat turhaa lisäpainoa…

        PS. Halutessasi mitata autosi suorituskyvyn,
        suosittelen hankkimaan esimerkiksi APEX-I:n
        rev/speed –meter mittarin. Mittaa suoritusarvot
        suoraan ECU:sta.
        WWW.apexi-usa.com

        Onnea!

        Etkö helvetin audisti keksinyt enää mitään uutta
        sanottavaa niin oli sitten pakko alkaa kertomaan
        asioita mitkä joku toinen oli jo ehtinyt kertoa??


      • Grimhorn
        nissanin viritys..hah hah kirjoitti:

        Etkö helvetin audisti keksinyt enää mitään uutta
        sanottavaa niin oli sitten pakko alkaa kertomaan
        asioita mitkä joku toinen oli jo ehtinyt kertoa??

        Mitä ihmeen väliä sillä on vaikka täällä joku
        kirjoitteleekin samoja asioita, mitä joku on jo
        sanonut?

        Tarkoitushan on että ihmiset voivat vaihtaa
        kokemuksiaan & tietojaan, jotta loppuen lopuks
        ihmiset oppivat enemmän...ja kertaushan on
        opintojen äiti.


      • Vannemies
        TT kirjoitti:

        Lisää Almera GTI:n virityksestä…

        Alusta: sellaisenaan riittävän hyvä, ellei sitten
        halua hieman madaltaa sitä?

        Pakoputkisto: avarampi putki parantaa aluetta
        4000-7500 k/min. Suosittelen
        teettämään putken ruostumattomasta teräksestä.

        Peltipakosarja: ST-motors tekee halutunlaisen
        sarjan, hinta noin 5000 mk.

        ECU: ST-motors, juvanmalmi softan ”täydentämällä”
        saat kaikista edellisistä viritysosista yhdessä
        virisuodattimen kanssa kaiken irti.

        HUOM: Muista, että kaikki teho mikä tulee ulos
        kulkee pakosarjan kautta eli juuri siksi
        suosittelen ensimmäiseksi peltisatsin hankkimista
        kuitenkin muistaen , että katin tulee toimia
        muutostenkin jälkeen oikein.

        Radikaalimmista virityksistä saat lisätietoa
        osoitteesta:

        WWW.SE-R.net

        PS. Jos haet autollesi parasta mahdollista
        kiihtyvyyttä, niin unohda suurikokoiset
        vanteet, ne vain tuovat turhaa lisäpainoa…

        PS. Halutessasi mitata autosi suorituskyvyn,
        suosittelen hankkimaan esimerkiksi APEX-I:n
        rev/speed –meter mittarin. Mittaa suoritusarvot
        suoraan ECU:sta.
        WWW.apexi-usa.com

        Onnea!

        Ei isommat vanteet välttämättä ole painavammat.
        Tietysti jos ostaa markkinoiden halvimmat (esim.
        TSW:n "lyijyaluvanteet" tulee painoa reilusti
        lisää. Esim omassa autossa (Almera gti) 17"
        vanteet renkaineen ovat selvästi kevyemmät kun
        alkuperäiset.

        Renkaita valittaessa ei kannata hankkia
        mahdollisimman leveitä ja matalia. Itselläni on
        kokoa 215/45/17 ja mukavuus ja tarkkuus on jopa
        parempi kuin alkuperäiskoossa 195/55/15.
        Renkaiksi kannattaa valita mahdollisimman
        pyöreäolkaiset, jolloin uraherkkyys pienenee.

        Tietysti jos mukavavuus on toisarvoista ja haluaa
        maksimaalisen pidon, kannattaa hankkia esim.
        Eagle FI 205/40/17 renkaat. Tällöin kannattaa
        varautua siihen, että kun pito lopulta menetetään
        on auton hallinta mahdotonta, koska renkaat eivät
        juurikaan varoita ennenkun pito häviää.


    • KlonksuNismo

      Osta 70-80 luvun gti-golf ja siihen 1.8 kone
      kireämmällä nokalla ja muutenkin perinteisesti
      viritettynä. kaikkineen tulee halvemmaksi ja
      muistuttaa rakettia tahmean datsunin rinnalla !!

      Se on se tehopainosuhde nääs !!

      Myy datsun ja käytä rahat vaikka
      ulkomaanmatkoihin tai johonkin muuhun
      laadukkaaseen !

      • Anonyymi

        Ja kun tuo Nissanin omistaja olisi tosiaan vuonna 2001 vaihtanut sen laitoksensa vanhaan Golf GTi:hin, hänellä olisi nytkin haluttu ja arvostettu Golf, jolle kukaan vähintään normaaliälyinen ei virnuile, ja joka pitää vielä arvonsakin erittäin hyvin, jos ei jopa nosta arvoaan. Tuonkaan mallin Nissanistahan ei taida saada enää juuri mitään, jos nyt on edes olemassakaan näin lähes 20 vuoden kuluttua... Toisaalta voi olla, että se klassikoksi laskettava VW Golf oli jo silloin noista kahdesta se rahallisestikin arvokkaampi auto, hienompi ja arvostetumpi se nyt ainakin oli jo silloin, saati nykyään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe