Elikkä kyseiseen autoon saa kuulemma (essonbaari)
15 heppaa lisää säätämällä sytytysennakon 20:een
ja siirtymällä 98 oktaanisen käyttäjäksi. Voiko
tuon käytännössä tehdä itse, kun paikallinen
nismo ei suostu/osaa sitä tehdä. Onnistuuko
virranjakajaa kääntämällä ja strobolla katsomalla?
Almera Gti:n viritys
22
6044
Vastaukset
- faceless
ei todellakaan jos haluat lisää tehoja laita
peltipakosarja ja putkisto... ja jos ei riitä
niin laita turbo tai osta multa 300zx turbo - Pera
jos siitä vaan pystyy kääntämään jakajaa niin sä
saat siihen vähän voimaa lisää ennakkoa
muutamalla. Itse muutin 1.6 moottorista(nissan)
ennakkon noin 13 asteteeseen (ennen 8) ja nyt
moottori on huomattavasti pirteämpi. Tehtaalla
ennakot on nimittäin laitettu aika myöhäiselle
jotta polttoaineen kulutus pysyy pienenä.- Säälittävää
Miksi joku ostaa Almera GTI:n? Perusauto
rahvaalle ja peräpeilissä GTI-tarra. Aika kaukana
alkuperäisistä GTI-ideoista... - Raid
Säälittävää kirjoitti:
Miksi joku ostaa Almera GTI:n? Perusauto
rahvaalle ja peräpeilissä GTI-tarra. Aika kaukana
alkuperäisistä GTI-ideoista...Ei voi kuin hämmästellä. Statusarvoa ei ole eikä
mitään muutakaan kuin se tarra siellä
takaluukussa. Taitaa vielä maksaakin muutaman
tonnin perusmalleja enemmän. Jos joku Almeran
erehtyy ostamaan niin perusmallilla saa samat
asiat. Autotarvikeliikkeestä voi sitten ostaa sen
GTI ja Turbo ja muut sellaiset viritystarrat - Sössökoski
Raid kirjoitti:
Ei voi kuin hämmästellä. Statusarvoa ei ole eikä
mitään muutakaan kuin se tarra siellä
takaluukussa. Taitaa vielä maksaakin muutaman
tonnin perusmalleja enemmän. Jos joku Almeran
erehtyy ostamaan niin perusmallilla saa samat
asiat. Autotarvikeliikkeestä voi sitten ostaa sen
GTI ja Turbo ja muut sellaiset viritystarratEt tiedä näköjään mistään mitään,
joten parempi kun pysyt poissa
- Sakari
Elikkä Gti Almeran konehan on muuten sama kun Gt
Primerassa, mutta sytytysennakkolla on saatu
Primera tehokkaammaksi. Eli Primerassa on 150 hv
ja Almerassa 143 hv. Muuttamalla ennakkoa hieman
aikaisemmalle kun primerassa saadaan 155 hv.
Käytännön säädön voi tehdä Nissanilla.
Mistä muuten näitä teinejä sikiää, jotka aukovat
vaan päätään, vaikka ei asioista ole mitään
käsitystä. Luulisi olevan muutakin tekemistä kun
vastailla joutavia...- GT
Eli jos säätää GT Primeran ennakkoa, niin
siitäkin saa enempi potkua? Paljonko kulutus
kasvaa ja pysyykö päästöt rajoissa? - Asentaja
GT kirjoitti:
Eli jos säätää GT Primeran ennakkoa, niin
siitäkin saa enempi potkua? Paljonko kulutus
kasvaa ja pysyykö päästöt rajoissa?Nissan on rajoittanut GTI:n tehon 143 hevoseen.
Käytännössä mahdotonta saada kotikonstein lisää
tehoa. - GT
GT kirjoitti:
Eli jos säätää GT Primeran ennakkoa, niin
siitäkin saa enempi potkua? Paljonko kulutus
kasvaa ja pysyykö päästöt rajoissa?Kävin tänään Konalan Autokeskuksessa ja hups
parissa minuutissa siitä kun astelin huollon
ovesta sisään oli ennakko säädetty. Ja kyllä sen
huomaa. Ei nyt mitään mullistavia tehonlisäyksiä,
mutta kuitenkin. Siellä on pari tyyppiä jotka
tietää hommat hyvin. Joku Japski ja sitten sen
vieressä työskentelevä n. 50 mies. Sanoi
broidillaan olevan turbo primera ja siinä jos
jossain ennakonsäätö toimii!
- TT
Säädätin oman Gti:ni aro-yhtymässä vakiosta 15:sta
20:nen ennakkoon. Kaasuun reagointi parani, mutta
teho ei kyllä kuin semmoiset 4 heppaa. Samoin ku-
lutus putosi noin litran verran...(K&N:n suodatin
kiinni)
Primeraan ei saa erilaisen ECU:n softan takia ihan
yhtä jyrkkää ennakkoa, koska alkaa 5000:ssa nakut-
tamaan. Arvo 18 ihan ok vielä.
Itsekin ennakkon muutos onnistuu...kierrokset 3000
ja käännät jakajaa kuskiin päin about 7 milliä.
Sitten vielä joutokäynti hieman alemmaksi ja eikun
hanaa.
Mitatut arvot 20 000 ajetulle olivat 7.79 0-100...
Elikkä selvä parannus!!!
T: TT- Almeristi
Elikkä onnistuuko noinkin uudesta autosta (98 gti
Almera) perusennakon
säätäminen? Helppo tehonlisäys kiinnostaisi,
mutta uskaltaako virranjakajaa
alkaa itse säätämään strobon kanssa. Miksi
kierrokset pitää olla 3000?
Jos on muita virityskonsteja kyseiseen autoon,
niin saa kertoa. Peltisarjaa
ei ainakaan suomesta saa kun teettämällä, ja
lastua ei ilmeisesti kannata
vaihtaa jos ei koneelle muuten tee mitään. Tehoa
kun pitäisi saada lisää
muuten niin mahtavaan autoon.
Vapaastihengittävään en odotakkaan saavani
mitään huimaa tehonlisäystä, mutta
parikymmentäkin heppaa tuntuu kevyessä
autossa. - TT
Almeristi kirjoitti:
Elikkä onnistuuko noinkin uudesta autosta (98 gti
Almera) perusennakon
säätäminen? Helppo tehonlisäys kiinnostaisi,
mutta uskaltaako virranjakajaa
alkaa itse säätämään strobon kanssa. Miksi
kierrokset pitää olla 3000?
Jos on muita virityskonsteja kyseiseen autoon,
niin saa kertoa. Peltisarjaa
ei ainakaan suomesta saa kun teettämällä, ja
lastua ei ilmeisesti kannata
vaihtaa jos ei koneelle muuten tee mitään. Tehoa
kun pitäisi saada lisää
muuten niin mahtavaan autoon.
Vapaastihengittävään en odotakkaan saavani
mitään huimaa tehonlisäystä, mutta
parikymmentäkin heppaa tuntuu kevyessä
autossa.Itselläni oli juuri vuoden -98 malli. Tietty jos
haluaa olla varma, että kaikki on varmasti ok,
niin suosittelen menemään esim. Konalan
autokeskukseen ja pyytämään ,että siellä
säätäisivät ennakon uudelleen... Sen voi
kätevästi hoitaa vaikkapa huollon yhteydessä tai
sitten vain yksittäisellä käynnillä. Hintakaan ei
ole este...semmoiset satkun verran, tai sitten ne
tekevät sen ilmaiseksi! (kaverilla tekivät)
Konalassa yksi hyvä heppu säätämään on nimeltään
(japanilainen)IKEDA. Kannattaa jo soittovaiheessa
pyytää kyseistä heppua tekemään homma.
Lastuja ei kannata laittaa...mutta jos sinulla on
se vapaammin hengittävä suodatin, niin koitappa
seuraavaa:
Avaa kuskin puoleinen sisälokari (rengas tietty
ensin pois) ja kurkkaa ylös, näet ylhäällä mustan
boksin, joka on kiinni imuilman torvessa (on ni-
meltään resonaattorikotelo). Kyseisellä boksilla
ei ole muuta virkaa kuin hiljentää imuilman ääntä
elikkä käytännössä täysin turha kapistus!!!
irroita se (kiinni kahdella pultilla ja muovita-
pilla), poistettuasi boksin, huomaat pellissä rei-
än...tästä reijästä saat hyvin vedettyä putken
läpi suoraan imukoteloon. Alapää kannattaa tietty
asentaa vaikkapa jarrun tuuletusreikään, leikkaat
vain pikkupalan siihen.
Ylös jäänyt imuputki otetaan siis kokonaan pois...
ja korvataan joko muovisella tai metallisella.
Näin olet juuri saanut kärryysi ns. cold-air
intaken, josta huomasin olevan kyllä jonkin ver-
ran hyötyä sekä tehopuolella, että myöskin kulu-
tuksessa...
Toinen hiljennysboksi sijaitsee koneesta n. 20 se
ntin päässä imusarjaan vievässä kumiputkessa (suo
jaa tämä putki foliolla, niin ei pääse koneen
lämpö sitä turhaan kuumentamaan).
Myöhemmin lisää juttua...
PS. 3000:ssa kierroksessa elektroniikka lukitsee
uuden ennakon muistiin... - Hazardi
TT kirjoitti:
Itselläni oli juuri vuoden -98 malli. Tietty jos
haluaa olla varma, että kaikki on varmasti ok,
niin suosittelen menemään esim. Konalan
autokeskukseen ja pyytämään ,että siellä
säätäisivät ennakon uudelleen... Sen voi
kätevästi hoitaa vaikkapa huollon yhteydessä tai
sitten vain yksittäisellä käynnillä. Hintakaan ei
ole este...semmoiset satkun verran, tai sitten ne
tekevät sen ilmaiseksi! (kaverilla tekivät)
Konalassa yksi hyvä heppu säätämään on nimeltään
(japanilainen)IKEDA. Kannattaa jo soittovaiheessa
pyytää kyseistä heppua tekemään homma.
Lastuja ei kannata laittaa...mutta jos sinulla on
se vapaammin hengittävä suodatin, niin koitappa
seuraavaa:
Avaa kuskin puoleinen sisälokari (rengas tietty
ensin pois) ja kurkkaa ylös, näet ylhäällä mustan
boksin, joka on kiinni imuilman torvessa (on ni-
meltään resonaattorikotelo). Kyseisellä boksilla
ei ole muuta virkaa kuin hiljentää imuilman ääntä
elikkä käytännössä täysin turha kapistus!!!
irroita se (kiinni kahdella pultilla ja muovita-
pilla), poistettuasi boksin, huomaat pellissä rei-
än...tästä reijästä saat hyvin vedettyä putken
läpi suoraan imukoteloon. Alapää kannattaa tietty
asentaa vaikkapa jarrun tuuletusreikään, leikkaat
vain pikkupalan siihen.
Ylös jäänyt imuputki otetaan siis kokonaan pois...
ja korvataan joko muovisella tai metallisella.
Näin olet juuri saanut kärryysi ns. cold-air
intaken, josta huomasin olevan kyllä jonkin ver-
ran hyötyä sekä tehopuolella, että myöskin kulu-
tuksessa...
Toinen hiljennysboksi sijaitsee koneesta n. 20 se
ntin päässä imusarjaan vievässä kumiputkessa (suo
jaa tämä putki foliolla, niin ei pääse koneen
lämpö sitä turhaan kuumentamaan).
Myöhemmin lisää juttua...
PS. 3000:ssa kierroksessa elektroniikka lukitsee
uuden ennakon muistiin...Tuohan pitää tehdä. Ostin juuri -97 Almera GTI:n,
varmaan sama juttu. Autossani on kuulemma säätyvä
boxi, joku ulkomaalainen Nissanäijä oli sen
tehnyt, vissiin ranskalainen. Boxin pitäisi
säätyä kaasujalan mukaan, eli tasaisessa ajossa
kuluttaisi vähemmän ja kun taas oikea nilkka
vispaa niin tuupataan enemmän bensaa ja ilmaa
koneeseen. En ole päässyt muihin vertaamaan joten
tiedä häntä... Muutos tehty Tampereella
paikallisessa Nissan liikkeessä, mikä nyt sitten
olikaan.
Sanokaas nyt minkälaisia vanteita kannattaisi
alle sovittaa? Aattelin 16", 17" auto on
muutoskatsastettu mutta ajattelin tyytyä
pienempään. Entä saako helmalevikkeitä mistään,
auto suorastaan huutaa niitä... - Grimhorn
Almeristi kirjoitti:
Elikkä onnistuuko noinkin uudesta autosta (98 gti
Almera) perusennakon
säätäminen? Helppo tehonlisäys kiinnostaisi,
mutta uskaltaako virranjakajaa
alkaa itse säätämään strobon kanssa. Miksi
kierrokset pitää olla 3000?
Jos on muita virityskonsteja kyseiseen autoon,
niin saa kertoa. Peltisarjaa
ei ainakaan suomesta saa kun teettämällä, ja
lastua ei ilmeisesti kannata
vaihtaa jos ei koneelle muuten tee mitään. Tehoa
kun pitäisi saada lisää
muuten niin mahtavaan autoon.
Vapaastihengittävään en odotakkaan saavani
mitään huimaa tehonlisäystä, mutta
parikymmentäkin heppaa tuntuu kevyessä
autossa.Ensinnäkin kuten jo totesitkin niin lastua ei
kannata vaihtaa....vapaastihengittävässä
moottorissa lastun vaihtaminen parempaan on ihan
turhaa touhua.
Perusennakon säätäminen ei myöskään pahemmin
lisää tehoa, pari-kolme hassua hevosta voi tulla
lisää, mutta eipä se juuri missään tunnu.
Ja älä mene sorkkimaan virranjakajaa strobon
kanssa...todennäköisesti saat aikaan enemmän
haittaa kun hyötyä.
Suosittelisin että ensin otat yhteyden
Marteliukseen ja hankit sieltä kunnon
tehoputkiston vakioputken tilalle. Sitten
parannat koneen hengitystä
vapaavirtaussuodattimella, tehokkaammalla imulla
ja muulla.
Kun olet saanut koneen hengityksen kuntoon niin
sitten vasta on järkeä alkaa väsäämään konepuolta
kuntoon. Ei ole mitään järkeä rakentaa konetta
uuteen uskoon, jos se sitten tukehtuu siihen kun
ei hengityspuoli toimi.
Ota yhteys sellaiseen firmaan kun ST-Motors,
toimii espoon juvanmalmilla. Ne hallitsee
moottorin virittämisen ja saa sun Almerasta tehoa
irti. Hinnat eivät myöskään ole mitenkään
kauheat, ja onhan ammattilaisen tekemä jälki aina
parempi kun aloittelijan.
Ja mitä tulee siihen että et odota saavas paljoa
tehoa irti vapaastihengittävästä niin älä
masennu, pajan työkaverilla on Almeran gti vehje,
tehoja pitäis olla kuulemma jotain 160hv.
Enpä tuosta tarkkaan tiedä, mutta menee elokuussa
dynoon niin sitten saa varman tiedon sen tehoista. - Grimhorn
Hazardi kirjoitti:
Tuohan pitää tehdä. Ostin juuri -97 Almera GTI:n,
varmaan sama juttu. Autossani on kuulemma säätyvä
boxi, joku ulkomaalainen Nissanäijä oli sen
tehnyt, vissiin ranskalainen. Boxin pitäisi
säätyä kaasujalan mukaan, eli tasaisessa ajossa
kuluttaisi vähemmän ja kun taas oikea nilkka
vispaa niin tuupataan enemmän bensaa ja ilmaa
koneeseen. En ole päässyt muihin vertaamaan joten
tiedä häntä... Muutos tehty Tampereella
paikallisessa Nissan liikkeessä, mikä nyt sitten
olikaan.
Sanokaas nyt minkälaisia vanteita kannattaisi
alle sovittaa? Aattelin 16", 17" auto on
muutoskatsastettu mutta ajattelin tyytyä
pienempään. Entä saako helmalevikkeitä mistään,
auto suorastaan huutaa niitä...Tuohon sun autoon saa levikettä vaikka millä
mitalla. Valmista sarjaa lyötyy pitkin maailmaa,
ja Almeran kokoiseen autoon saa helposti
muokattua levikkeet muihin autoihin
tarkoitetuista levikkeistä.
Jm-Tech, toimii karjalohjalla, tuo Almeraan
valmistettua sarjaa maahan. Valmistaja on
muistaakseni Carcept, belgialainen firma.
Laadukkaat tuotteet, omassa autossani on
takaspoileri Carceptin käsialaa.
Suosittelen että mene niiden kotisivuille
www.jmtech.fi ja kattele sieltä mikä silmää
miellyttää. Sitten ei muuta kun kauppaa hieromaan. - Valtsu
Hazardi kirjoitti:
Tuohan pitää tehdä. Ostin juuri -97 Almera GTI:n,
varmaan sama juttu. Autossani on kuulemma säätyvä
boxi, joku ulkomaalainen Nissanäijä oli sen
tehnyt, vissiin ranskalainen. Boxin pitäisi
säätyä kaasujalan mukaan, eli tasaisessa ajossa
kuluttaisi vähemmän ja kun taas oikea nilkka
vispaa niin tuupataan enemmän bensaa ja ilmaa
koneeseen. En ole päässyt muihin vertaamaan joten
tiedä häntä... Muutos tehty Tampereella
paikallisessa Nissan liikkeessä, mikä nyt sitten
olikaan.
Sanokaas nyt minkälaisia vanteita kannattaisi
alle sovittaa? Aattelin 16", 17" auto on
muutoskatsastettu mutta ajattelin tyytyä
pienempään. Entä saako helmalevikkeitä mistään,
auto suorastaan huutaa niitä...Kannattaa laittaa 17 tuumaiset, sopivat ainakin
mielestäni mainiosti, varsinkin jos on
alustasarja. Tuolta löytyy kuvia omasta 97
Gti:stä 17" pyörillä ja H&R -30mm jousilla.
http://www.kolumbus.fi/valtteri.rintamaki/veikko/n
issan.htm - TT
Almeristi kirjoitti:
Elikkä onnistuuko noinkin uudesta autosta (98 gti
Almera) perusennakon
säätäminen? Helppo tehonlisäys kiinnostaisi,
mutta uskaltaako virranjakajaa
alkaa itse säätämään strobon kanssa. Miksi
kierrokset pitää olla 3000?
Jos on muita virityskonsteja kyseiseen autoon,
niin saa kertoa. Peltisarjaa
ei ainakaan suomesta saa kun teettämällä, ja
lastua ei ilmeisesti kannata
vaihtaa jos ei koneelle muuten tee mitään. Tehoa
kun pitäisi saada lisää
muuten niin mahtavaan autoon.
Vapaastihengittävään en odotakkaan saavani
mitään huimaa tehonlisäystä, mutta
parikymmentäkin heppaa tuntuu kevyessä
autossa.Lisää Almera GTI:n virityksestä…
Alusta: sellaisenaan riittävän hyvä, ellei sitten
halua hieman madaltaa sitä?
Pakoputkisto: avarampi putki parantaa aluetta
4000-7500 k/min. Suosittelen
teettämään putken ruostumattomasta teräksestä.
Peltipakosarja: ST-motors tekee halutunlaisen
sarjan, hinta noin 5000 mk.
ECU: ST-motors, juvanmalmi softan ”täydentämällä”
saat kaikista edellisistä viritysosista yhdessä
virisuodattimen kanssa kaiken irti.
HUOM: Muista, että kaikki teho mikä tulee ulos
kulkee pakosarjan kautta eli juuri siksi
suosittelen ensimmäiseksi peltisatsin hankkimista
kuitenkin muistaen , että katin tulee toimia
muutostenkin jälkeen oikein.
Radikaalimmista virityksistä saat lisätietoa
osoitteesta:
WWW.SE-R.net
PS. Jos haet autollesi parasta mahdollista
kiihtyvyyttä, niin unohda suurikokoiset
vanteet, ne vain tuovat turhaa lisäpainoa…
PS. Halutessasi mitata autosi suorituskyvyn,
suosittelen hankkimaan esimerkiksi APEX-I:n
rev/speed –meter mittarin. Mittaa suoritusarvot
suoraan ECU:sta.
WWW.apexi-usa.com
Onnea! - nissanin viritys..hah hah
TT kirjoitti:
Lisää Almera GTI:n virityksestä…
Alusta: sellaisenaan riittävän hyvä, ellei sitten
halua hieman madaltaa sitä?
Pakoputkisto: avarampi putki parantaa aluetta
4000-7500 k/min. Suosittelen
teettämään putken ruostumattomasta teräksestä.
Peltipakosarja: ST-motors tekee halutunlaisen
sarjan, hinta noin 5000 mk.
ECU: ST-motors, juvanmalmi softan ”täydentämällä”
saat kaikista edellisistä viritysosista yhdessä
virisuodattimen kanssa kaiken irti.
HUOM: Muista, että kaikki teho mikä tulee ulos
kulkee pakosarjan kautta eli juuri siksi
suosittelen ensimmäiseksi peltisatsin hankkimista
kuitenkin muistaen , että katin tulee toimia
muutostenkin jälkeen oikein.
Radikaalimmista virityksistä saat lisätietoa
osoitteesta:
WWW.SE-R.net
PS. Jos haet autollesi parasta mahdollista
kiihtyvyyttä, niin unohda suurikokoiset
vanteet, ne vain tuovat turhaa lisäpainoa…
PS. Halutessasi mitata autosi suorituskyvyn,
suosittelen hankkimaan esimerkiksi APEX-I:n
rev/speed –meter mittarin. Mittaa suoritusarvot
suoraan ECU:sta.
WWW.apexi-usa.com
Onnea!Etkö helvetin audisti keksinyt enää mitään uutta
sanottavaa niin oli sitten pakko alkaa kertomaan
asioita mitkä joku toinen oli jo ehtinyt kertoa?? - Grimhorn
nissanin viritys..hah hah kirjoitti:
Etkö helvetin audisti keksinyt enää mitään uutta
sanottavaa niin oli sitten pakko alkaa kertomaan
asioita mitkä joku toinen oli jo ehtinyt kertoa??Mitä ihmeen väliä sillä on vaikka täällä joku
kirjoitteleekin samoja asioita, mitä joku on jo
sanonut?
Tarkoitushan on että ihmiset voivat vaihtaa
kokemuksiaan & tietojaan, jotta loppuen lopuks
ihmiset oppivat enemmän...ja kertaushan on
opintojen äiti. - Vannemies
TT kirjoitti:
Lisää Almera GTI:n virityksestä…
Alusta: sellaisenaan riittävän hyvä, ellei sitten
halua hieman madaltaa sitä?
Pakoputkisto: avarampi putki parantaa aluetta
4000-7500 k/min. Suosittelen
teettämään putken ruostumattomasta teräksestä.
Peltipakosarja: ST-motors tekee halutunlaisen
sarjan, hinta noin 5000 mk.
ECU: ST-motors, juvanmalmi softan ”täydentämällä”
saat kaikista edellisistä viritysosista yhdessä
virisuodattimen kanssa kaiken irti.
HUOM: Muista, että kaikki teho mikä tulee ulos
kulkee pakosarjan kautta eli juuri siksi
suosittelen ensimmäiseksi peltisatsin hankkimista
kuitenkin muistaen , että katin tulee toimia
muutostenkin jälkeen oikein.
Radikaalimmista virityksistä saat lisätietoa
osoitteesta:
WWW.SE-R.net
PS. Jos haet autollesi parasta mahdollista
kiihtyvyyttä, niin unohda suurikokoiset
vanteet, ne vain tuovat turhaa lisäpainoa…
PS. Halutessasi mitata autosi suorituskyvyn,
suosittelen hankkimaan esimerkiksi APEX-I:n
rev/speed –meter mittarin. Mittaa suoritusarvot
suoraan ECU:sta.
WWW.apexi-usa.com
Onnea!Ei isommat vanteet välttämättä ole painavammat.
Tietysti jos ostaa markkinoiden halvimmat (esim.
TSW:n "lyijyaluvanteet" tulee painoa reilusti
lisää. Esim omassa autossa (Almera gti) 17"
vanteet renkaineen ovat selvästi kevyemmät kun
alkuperäiset.
Renkaita valittaessa ei kannata hankkia
mahdollisimman leveitä ja matalia. Itselläni on
kokoa 215/45/17 ja mukavuus ja tarkkuus on jopa
parempi kuin alkuperäiskoossa 195/55/15.
Renkaiksi kannattaa valita mahdollisimman
pyöreäolkaiset, jolloin uraherkkyys pienenee.
Tietysti jos mukavavuus on toisarvoista ja haluaa
maksimaalisen pidon, kannattaa hankkia esim.
Eagle FI 205/40/17 renkaat. Tällöin kannattaa
varautua siihen, että kun pito lopulta menetetään
on auton hallinta mahdotonta, koska renkaat eivät
juurikaan varoita ennenkun pito häviää.
- KlonksuNismo
Osta 70-80 luvun gti-golf ja siihen 1.8 kone
kireämmällä nokalla ja muutenkin perinteisesti
viritettynä. kaikkineen tulee halvemmaksi ja
muistuttaa rakettia tahmean datsunin rinnalla !!
Se on se tehopainosuhde nääs !!
Myy datsun ja käytä rahat vaikka
ulkomaanmatkoihin tai johonkin muuhun
laadukkaaseen !- Anonyymi
Ja kun tuo Nissanin omistaja olisi tosiaan vuonna 2001 vaihtanut sen laitoksensa vanhaan Golf GTi:hin, hänellä olisi nytkin haluttu ja arvostettu Golf, jolle kukaan vähintään normaaliälyinen ei virnuile, ja joka pitää vielä arvonsakin erittäin hyvin, jos ei jopa nosta arvoaan. Tuonkaan mallin Nissanistahan ei taida saada enää juuri mitään, jos nyt on edes olemassakaan näin lähes 20 vuoden kuluttua... Toisaalta voi olla, että se klassikoksi laskettava VW Golf oli jo silloin noista kahdesta se rahallisestikin arvokkaampi auto, hienompi ja arvostetumpi se nyt ainakin oli jo silloin, saati nykyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252628Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1162506Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262184Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581963Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua301753Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3221306- 601063
- 2591039
- 54992
- 146933