Mitä maksaa ruosteensuojaus uuteen autoon. Siis ajamattomaan. Mitkä firmat parhaita tekemään sellaisen homman?
Kyseessä 2006 mallin honda, japanissa valmistettu. Saan sen ekalla viikolla.
mitä maksaa ruosteensuojaus?
20
27439
Vastaukset
- maksoi
täyssuojaus 500e.mitä isompi auto sitä korkeampi hinta,esim farmari volvo samassa paikassa 700e.
- ruostesujaus
samassa hintahaarukassa ..viimme syksynä teetettynä dinotroll-suojaus 550 eskoa. tuttavani teetti samassa paikassa samanlaiseen automerkkiin saman suojauksen hintaan 600 eskoa eli hinnat tuntuu olevan nousussa..
- uuden auton ruostesuojaus
ruostesujaus kirjoitti:
samassa hintahaarukassa ..viimme syksynä teetettynä dinotroll-suojaus 550 eskoa. tuttavani teetti samassa paikassa samanlaiseen automerkkiin saman suojauksen hintaan 600 eskoa eli hinnat tuntuu olevan nousussa..
Kalliilta vaikuttaa kun ajattelee sitä, että että ei vielä tiedä uutta autoa ostaessa, pitääkö sen 2 vuotta vai 5 vuotta tai 7 v.
Voisi ajatella, että suojaa itse ne kotelot kotelosuojaus spreillä ja pohjan pesee riittävän usein. Vahausta harrastaa riittämiin myös.
Onko merkitystä sillä, onko auto katoksessa vai taivasalla? Talli sitten eri juttu. - ville
uuden auton ruostesuojaus kirjoitti:
Kalliilta vaikuttaa kun ajattelee sitä, että että ei vielä tiedä uutta autoa ostaessa, pitääkö sen 2 vuotta vai 5 vuotta tai 7 v.
Voisi ajatella, että suojaa itse ne kotelot kotelosuojaus spreillä ja pohjan pesee riittävän usein. Vahausta harrastaa riittämiin myös.
Onko merkitystä sillä, onko auto katoksessa vai taivasalla? Talli sitten eri juttu.Jos uusi auto maksaa 20-30k, ja et tiedä kauanko sitä aiot pitää, niin voi vaan ihmetellä jos 500 egee on sulle liikaa?
- kallis
uuden auton ruostesuojaus kirjoitti:
Kalliilta vaikuttaa kun ajattelee sitä, että että ei vielä tiedä uutta autoa ostaessa, pitääkö sen 2 vuotta vai 5 vuotta tai 7 v.
Voisi ajatella, että suojaa itse ne kotelot kotelosuojaus spreillä ja pohjan pesee riittävän usein. Vahausta harrastaa riittämiin myös.
Onko merkitystä sillä, onko auto katoksessa vai taivasalla? Talli sitten eri juttu.Kyllä on hinnat ihan taivaassa ruostesuojauksissa. Uudessa autossa ei tartte edes pestä paikkoja, ainakaan ihmeemmin ja vanhemmassa se tehdään miten sattuu. Teetin pari vuotta sitten ns täyssuojauksen autoon -96 ja nyt kukkii jo täyttä häkää. Piti kuulemma ruostumisen olla mennyt ongelma, mutta taitaa vauhti vaan kiihtyä niitten massojen alla.
Huonosti tehty suojaus on pahenpi kun ei suojausta ollenkaan. Nimenomaan pohjatyö on tärkein, mutta myös työläin. Siitä on helppo lipsua kun siististi vaan ruiskutetaan massa päälle ja piilossa pysyy vuoden pari.. - Troll-Hattan
kallis kirjoitti:
Kyllä on hinnat ihan taivaassa ruostesuojauksissa. Uudessa autossa ei tartte edes pestä paikkoja, ainakaan ihmeemmin ja vanhemmassa se tehdään miten sattuu. Teetin pari vuotta sitten ns täyssuojauksen autoon -96 ja nyt kukkii jo täyttä häkää. Piti kuulemma ruostumisen olla mennyt ongelma, mutta taitaa vauhti vaan kiihtyä niitten massojen alla.
Huonosti tehty suojaus on pahenpi kun ei suojausta ollenkaan. Nimenomaan pohjatyö on tärkein, mutta myös työläin. Siitä on helppo lipsua kun siististi vaan ruiskutetaan massa päälle ja piilossa pysyy vuoden pari..Sinua on ilmeisesti tarkoituksella huijattu, kun olet nyttemmin oivaltanut asian. Noin vanhan auton ruoste-esto käsittely voi olla iso riski, ainakin jos sitä ei ole ennen käsitelty tai työ tehdään huonosti tai väärin. Autot pitäisi suojata uutena. Vastuunsa tuntevat suojaamoyrittäjät ainakin oman kokemukseni mukaan kertovat kyllä asiat niinkuin ne ovat. Töitä heillä riittää joka tapauksessa, vaikkeivat kaikkia katiskoja suojaisikaan. Toisaalta maalipinta voi kukkia esim. kiveniskemästä alkaneesta ruostumisesta johtuen, vaikka kotelot olisivat sispuolelta kunnossa.
Onko autosi käytettynä maahantuotu, vai miksi veit sen noin vanhana (ensi?)käsittelyyn, - 7 vuoden
Troll-Hattan kirjoitti:
Sinua on ilmeisesti tarkoituksella huijattu, kun olet nyttemmin oivaltanut asian. Noin vanhan auton ruoste-esto käsittely voi olla iso riski, ainakin jos sitä ei ole ennen käsitelty tai työ tehdään huonosti tai väärin. Autot pitäisi suojata uutena. Vastuunsa tuntevat suojaamoyrittäjät ainakin oman kokemukseni mukaan kertovat kyllä asiat niinkuin ne ovat. Töitä heillä riittää joka tapauksessa, vaikkeivat kaikkia katiskoja suojaisikaan. Toisaalta maalipinta voi kukkia esim. kiveniskemästä alkaneesta ruostumisesta johtuen, vaikka kotelot olisivat sispuolelta kunnossa.
Onko autosi käytettynä maahantuotu, vai miksi veit sen noin vanhana (ensi?)käsittelyyn,ikäinen silloin kun se suojattiin. Piti kuulemma onnistua niillä aineilla. Ko firmasta on ollut kyllä juttua täälläkin ja ei ole kehuttu. Sijaitsee Vantaalla..
- Lätsä
Kun otat omat massat ja pensselin kouraan niin menee n.25w
- pensseli
kätevä kun vedät kotelot sisäpuolelta??
- on suhteellista
Suhteutettuna auton arvoon ei tosiaankaan enää niin kallista. Pelkkä lisäturvakäsittely monesti ihan riittävä, siinäkin suojataan tärkeimmät kotelot pohja. Pohjan suojaus on nykyään monessä uudessa autossa tosi huono, eikä oikein sovi meidän sorateille eikä talvihiekoitukseen.
Luukkujen liimasaumojen ruostumiseen ei täyskäsittelyn kotelojuojaus välttämättä auta mitään.
Mielestäni hyvintehty suojaus kannattaa ehdottomasti. - ennemmin tai myöhemmin
Ei kannata maksaa tyhjästä. Ajat sillä Hondallas kaksi vuotta ja myyt sen eteenpäin asioista ymmärtämättömälle urpolle. Itelle taas uus auto alle. On toimivin tapa suojautua ruostetta vastaan.
- Tarkkamarkka
"Itelle taas uus auto alle. On toimivin tapa suojautua ruostetta vastaan."
Ja ehdottomasti myös kallein.
- TT-Citikka
Me ostettiin tuossa 2003 kesällä uusi Citroën Berlingo 2.0 HDi ajatuksella, että siinä on meille autoa pitkäksi aikaa - ainakin vuosikymmeneksi (toivomme). Tämän vuoksi veimme sen heti kuukauden ikäisenä suojattavaksi, olipa joku vienyt saman kesänä suoraan autoliikkeestäkin. Toivottavasti näin saavutamme pitkän iän korille, se kun Suomessa tahtoo olla yksi auton heikosta kohdista. Elektroniikka taitaa olla toinen.
Ja se täyskäsittelyn (tarvittavine reikineen) hinta olin 2½ sitten hiukkasen alle 700 euroa vankan ammattilaisen tekemänä. Hintaan tosin kuului myös mm. roiskeläpät asennuksineen. Ei kovin suuri hinta, kun ottaa huomioon, että auto maksoi hiukan yli 25 000 euroa.
Ja tiedän. Kun annoin ammattilaisen tehdä reiät, niin poltin samalla valmistajan "koritakuun". Lainausmerkessä sen takia, että tuolla valmistajan koritakuulla ei ole mittään arvoa - se kun korvaa vain sellaisen ruostumisen, joka tapahtuu ulkoisista tekijöistä riippumatta.- Nuuskamuikkunen09
Meillä oli samanlainen, ja taisi olla vm 03 tai 02. Berligon kori tehty vanhalla tekniikalla, eli saumoja paljon, jotka herkästi ruostuu.
Vaan uudemmat mallit taitaa olla järestään sinkittyjä ja kotelot kuumavahasuojattuja. Siis, ei kannata ainakaan koteloihin mitään suojausta laittaa, uskoisin niin ja alustakin kuulemmas varsin pitkälle viedyllä suojauksella hoidettu, eli sinkitys..yms. Ainakin Japanissa valmistetut Hondat niin valmistettuja, kuten fr-v. - kjhvbn
Nuuskamuikkunen09 kirjoitti:
Meillä oli samanlainen, ja taisi olla vm 03 tai 02. Berligon kori tehty vanhalla tekniikalla, eli saumoja paljon, jotka herkästi ruostuu.
Vaan uudemmat mallit taitaa olla järestään sinkittyjä ja kotelot kuumavahasuojattuja. Siis, ei kannata ainakaan koteloihin mitään suojausta laittaa, uskoisin niin ja alustakin kuulemmas varsin pitkälle viedyllä suojauksella hoidettu, eli sinkitys..yms. Ainakin Japanissa valmistetut Hondat niin valmistettuja, kuten fr-v.Tuntuu tuo sinkitys olevan joku taikasana useimmille autoilijoille,sinkittyjäkoreja on ollut jo pitkään ja hyvin näkyvät ruostuvan!
Eikä se muutenkaan mikään uskonasia ole,totuus paljastuu jossain vaiheessa,että mikä on tehdas-suojauksen taso. Itse teetän kyllä autoihini lisäsuojaukset,mutta sehän siinä on tietysti hyvä että se ei ole pakollista. Täysin vapaaehtoista toimintaa!!! - TT-Citikka
Nuuskamuikkunen09 kirjoitti:
Meillä oli samanlainen, ja taisi olla vm 03 tai 02. Berligon kori tehty vanhalla tekniikalla, eli saumoja paljon, jotka herkästi ruostuu.
Vaan uudemmat mallit taitaa olla järestään sinkittyjä ja kotelot kuumavahasuojattuja. Siis, ei kannata ainakaan koteloihin mitään suojausta laittaa, uskoisin niin ja alustakin kuulemmas varsin pitkälle viedyllä suojauksella hoidettu, eli sinkitys..yms. Ainakin Japanissa valmistetut Hondat niin valmistettuja, kuten fr-v.Olisin vienyt ostamani uuden auton ruosteenestokäsittelyyn sen merkistä riippumatta. Totta on, että Berlingon alusta on vanhempaa perua kuin monen muun nykyauton, mutta sinkitty kori siinäkin on. On tuo sinkkikerros lähes poikkeuksetta kuitenkin niin ohut, ettei se Suomen olosuhteissa kauaa kestä.
Ja muistelen kuulleeni, että nykypäivän autot on käsitelty jopa heikommin kuin aikaisemmat. EU kun ei salli kuin tietyn määrän kemikaaleja käytettäväksi autoa valmistettaessa. Ja silloin kärsii mm. suojaus.
Mutta jokainenhan tekee niinkuin haluaa ja hyväksi katsoo. Minä päätin suojella omaa sijoitukstani. Käyttämäni ammattilainen nimittäin jatkoi -88 Jetankin korin ikää useammilla vuosilla, vaikka auto suojattiinkin ensimmäisen kerran vasta yhdeksänvuotiaana. Luultavasti pystyi tekemään vielä paremmin hommansa uuden auton kohdalla. - Mjs
TT-Citikka kirjoitti:
Olisin vienyt ostamani uuden auton ruosteenestokäsittelyyn sen merkistä riippumatta. Totta on, että Berlingon alusta on vanhempaa perua kuin monen muun nykyauton, mutta sinkitty kori siinäkin on. On tuo sinkkikerros lähes poikkeuksetta kuitenkin niin ohut, ettei se Suomen olosuhteissa kauaa kestä.
Ja muistelen kuulleeni, että nykypäivän autot on käsitelty jopa heikommin kuin aikaisemmat. EU kun ei salli kuin tietyn määrän kemikaaleja käytettäväksi autoa valmistettaessa. Ja silloin kärsii mm. suojaus.
Mutta jokainenhan tekee niinkuin haluaa ja hyväksi katsoo. Minä päätin suojella omaa sijoitukstani. Käyttämäni ammattilainen nimittäin jatkoi -88 Jetankin korin ikää useammilla vuosilla, vaikka auto suojattiinkin ensimmäisen kerran vasta yhdeksänvuotiaana. Luultavasti pystyi tekemään vielä paremmin hommansa uuden auton kohdalla.Mulla Passat mallia -95, ostin pari vuotta sitten ja ruostetta ei löytynyt etsimälläkään, sitten teetin suojauksen pari sadalla pätevällä mutta ei "merkkiliikkeessä", uskon että kori kestää vielä vuosikausia, tehtaan oma suojauskin oli vankkaa tekoa, mutta kuten sanotaan, autot ovat yksilöitä, joku saa hiekkatieajossa massat ja sinkitykset puhki hyvinkin nopeasti, kaiken kaikkiaan uusissa autoissa suojaus on surkea ja massaus on erittäinkin järkevää, ainakin jos haluaa autoa pitää pitkään.
- sitä
ruostetta erikseen suojata?? Kyllä se tuhoa tekee ilman erillistä suojaustakin.
- tietäväinen10
ensinnäkään uusia reikiä ei enää massatessa porata
ja toiseksi se ohut sinkkikerros suolan reagoidessaan kanssa alkaa
muuttua valkoiseksi jauhoksi jo nopeasti
- emppu
Ruostesuojaus 1999 Toyota Hiace (uusi auto) maksoi 4500 mk ..SENOTEC nokialla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823706Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1061102
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165855- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g60776Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745