onko kutemassa

annaliisa

naaras täplämonnillani on tosi puskaan kuntoon tullu maha eikä liiku kauheena enää.elkää heti sanoko että oisin ruokkinu liikaa koska en ole,vain normaalisti.huomasin minä jo yli viikko sitten että sillä on pulskistunumaha mutta nyt se on jo tosi pyöree.mitenkäs kun mulla on 2 kultakalaa?syövätkö ne kudut?pitääkö mun otta nuo monnit pois tuolta altaasta?ei varmaan kauaa mee ku kutee!auttakaa!en taho niiden joutuvan kultiksien suihin!!!

8

733

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu

Ne kultsut sen kudun, mitäpä ne ei söis. Jos mahdollista ota kutupari toiseen altaaseen ja kudun jälkeen vanhemmatkin on hyvä ottaa pois, ettei nekään syö kutuaan.

• patu

Partis vanhemmat eivät syö jälkeläisiään.

• joku*
        patu kirjoitti:

Partis vanhemmat eivät syö jälkeläisiään.

Se kuule puhuu täplämonneista eli täplämonnisista... ei mistään partiksista. Partiksia tuskin kukaan haluaa lisää.

• patu
        joku* kirjoitti:

Se kuule puhuu täplämonneista eli täplämonnisista... ei mistään partiksista. Partiksia tuskin kukaan haluaa lisää.

Jos aloittaja vois vastata mistä llajista on kyse niin päästään spekuloimaan lisää...

Jos kyse on monnisista olisi syytä harkita pärjäävätkö kalasi samassa lämpötilassa keskenään?

• annaliisa
        patu kirjoitti:

Jos aloittaja vois vastata mistä llajista on kyse niin päästään spekuloimaan lisää...

Jos kyse on monnisista olisi syytä harkita pärjäävätkö kalasi samassa lämpötilassa keskenään?

olin kirjoittanut kiireessä väärin.mulla on 2 partamonni ja 2 kultakalaa 500 litran akvaariossa.otin jo partikset erilleen.

• patu

... kalojesi parhaaksi, varsinkin Kultakalojen!
      Akvan koko?
      Kaikki kalat lueteltuna määrällisesti!?
      Hoito rutiinit...

Puhutaan luultavasti Maatiais Partamonnista .. http://www.varusteleka.fi/laura/kalat.php?nayta=7 ja Kultakalasi ovan kuta kuinkin tätä lajia .. http://kuvablogi.com/nayta/1/19723/ .. siis mitä muuta kalastoa sulta vielä löytyy minkä kokoisesta akvasta?

Sanompa näin, toivottavasti Kultakaloille maistuu Partamonnin kutu vaikka ukkopartis sitä vartioitseekin valppaana. Täällä on keskusteltu paljon tuosta Partamonnien suvun jatkosta, ne ovat erittäin aktiivisia siinä touhussa ja kohta akvaariosi on kauttaaltaan täynnä pikku poikasia. Minne aiot pennut laittaa?

Jos haluat taasen pentueen selviävän kannattaa ne laittaa omaan akvaarioon koiraan ja naraan kanssa sillä natu jättää kudun koiraan hoidettavaksi kunhan saa kudun hoidettua johonkin kiven koloon.
      Sitten vain soittelemaan akvaario liikkeisiin ottavatko poikuetta itselleen, epäilempä mutta aina kannattaa kysellä, rahan arvoista tavaraa ne eivät ole mutta ihmeitäkin saattaa näin joulun alla tapahtua. Poikaset ovat luovutus iässä n. 1.5-2.5 cm pituisina, siihen mennessä sulla on mennyt ikä ja mielen terveys sekä rahat kalojen ruokiin ennen kuin saat ne luovutettua pois. Oletko valmis tähän? Sinua on varoitettu!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001106&posting=22000000009899493

• annaliisa

enkä kysynytkään sulta minne toimitan poikaset herra patu!kysyin vain tosta kutemisesta ja jne.on vain eka toivottu poikue niin siks tahon tietää kaiken mutta en sulta.

• hoi vaan...

Miksi niin kilteinen kanta, jos joku haluaa kasvattaa partiksen poikasia niin kai se on jokaisen oma asia. Minä ainakin aijon ja mulla niitä viliseekin jo muutama akvassa, ja tuttu eläinkauppa odottaa innolla koska poikaset ovat luovutus ikäisiä, ja jatkossakin ovat luvanneet ottaa myyntiin jok'iksen poikasen jonka sinne vien. niin et sellanen ihme!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      114
      1596
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      837
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      56
      747
    4. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      145
      740
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      721
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      39
      611
    7. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      40
      601
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      220
      582
    9. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      67
      579
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      33
      567
    Aihe