onko kutemassa

annaliisa

naaras täplämonnillani on tosi puskaan kuntoon tullu maha eikä liiku kauheena enää.elkää heti sanoko että oisin ruokkinu liikaa koska en ole,vain normaalisti.huomasin minä jo yli viikko sitten että sillä on pulskistunumaha mutta nyt se on jo tosi pyöree.mitenkäs kun mulla on 2 kultakalaa?syövätkö ne kudut?pitääkö mun otta nuo monnit pois tuolta altaasta?ei varmaan kauaa mee ku kutee!auttakaa!en taho niiden joutuvan kultiksien suihin!!!

8

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu

      Ne kultsut sen kudun, mitäpä ne ei söis. Jos mahdollista ota kutupari toiseen altaaseen ja kudun jälkeen vanhemmatkin on hyvä ottaa pois, ettei nekään syö kutuaan.

      • patu

        Partis vanhemmat eivät syö jälkeläisiään.


      • joku*
        patu kirjoitti:

        Partis vanhemmat eivät syö jälkeläisiään.

        Se kuule puhuu täplämonneista eli täplämonnisista... ei mistään partiksista. Partiksia tuskin kukaan haluaa lisää.


      • patu
        joku* kirjoitti:

        Se kuule puhuu täplämonneista eli täplämonnisista... ei mistään partiksista. Partiksia tuskin kukaan haluaa lisää.

        Jos aloittaja vois vastata mistä llajista on kyse niin päästään spekuloimaan lisää...

        Jos kyse on monnisista olisi syytä harkita pärjäävätkö kalasi samassa lämpötilassa keskenään?


      • annaliisa
        patu kirjoitti:

        Jos aloittaja vois vastata mistä llajista on kyse niin päästään spekuloimaan lisää...

        Jos kyse on monnisista olisi syytä harkita pärjäävätkö kalasi samassa lämpötilassa keskenään?

        olin kirjoittanut kiireessä väärin.mulla on 2 partamonni ja 2 kultakalaa 500 litran akvaariossa.otin jo partikset erilleen.


    • patu

      ... kalojesi parhaaksi, varsinkin Kultakalojen!
      Akvan koko?
      Kaikki kalat lueteltuna määrällisesti!?
      Hoito rutiinit...

      Puhutaan luultavasti Maatiais Partamonnista .. http://www.varusteleka.fi/laura/kalat.php?nayta=7 ja Kultakalasi ovan kuta kuinkin tätä lajia .. http://kuvablogi.com/nayta/1/19723/ .. siis mitä muuta kalastoa sulta vielä löytyy minkä kokoisesta akvasta?

      Sanompa näin, toivottavasti Kultakaloille maistuu Partamonnin kutu vaikka ukkopartis sitä vartioitseekin valppaana. Täällä on keskusteltu paljon tuosta Partamonnien suvun jatkosta, ne ovat erittäin aktiivisia siinä touhussa ja kohta akvaariosi on kauttaaltaan täynnä pikku poikasia. Minne aiot pennut laittaa?

      Jos haluat taasen pentueen selviävän kannattaa ne laittaa omaan akvaarioon koiraan ja naraan kanssa sillä natu jättää kudun koiraan hoidettavaksi kunhan saa kudun hoidettua johonkin kiven koloon.
      Sitten vain soittelemaan akvaario liikkeisiin ottavatko poikuetta itselleen, epäilempä mutta aina kannattaa kysellä, rahan arvoista tavaraa ne eivät ole mutta ihmeitäkin saattaa näin joulun alla tapahtua. Poikaset ovat luovutus iässä n. 1.5-2.5 cm pituisina, siihen mennessä sulla on mennyt ikä ja mielen terveys sekä rahat kalojen ruokiin ennen kuin saat ne luovutettua pois. Oletko valmis tähän? Sinua on varoitettu!

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001106&posting=22000000009899493

      • annaliisa

        enkä kysynytkään sulta minne toimitan poikaset herra patu!kysyin vain tosta kutemisesta ja jne.on vain eka toivottu poikue niin siks tahon tietää kaiken mutta en sulta.


      • hoi vaan...

        Miksi niin kilteinen kanta, jos joku haluaa kasvattaa partiksen poikasia niin kai se on jokaisen oma asia. Minä ainakin aijon ja mulla niitä viliseekin jo muutama akvassa, ja tuttu eläinkauppa odottaa innolla koska poikaset ovat luovutus ikäisiä, ja jatkossakin ovat luvanneet ottaa myyntiin jok'iksen poikasen jonka sinne vien. niin et sellanen ihme!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe