Olen nyt tuota kirjaa lukenut puoleenväliin ja koko ajan on mielessä että tarina olisi jollain lailla tuttu jostain toisesta kirjasta tai elokuvasta. En oikein pysty uskomaan että Holt olisi kopioinut osia jostain muusta kirjasta.
Onko kukaan muu huomannut vastaavaa?
Anne Holt -Julkkismurhat
4
975
Vastaukset
- Päivi
mutta minulle ei syntynyt tuollaista mielikuvaa.
- parasta Holtia
Hei. Ahmaisin itsekin tuon Julkkismurhat, ja pidän sitä ehkäpä Holtin parhaana.
Kun itsekin luen paljon dekkareita, alkaa tuntua, että jokaisessa on samoja juonenkäänteitä. Sarjamurhaaja pitää olla jokaisessa kirjassa, ruumiit oikein "ylitapetaan". Ja sitten ne pakolliset pedofiilit yms.
Silti Holt on minusta tehnyt oikein, kun valitsi uudet symppiksemmät päähenkilöt. Puhekin on ihan normaalia ja ihmisillä omat heikkoutensa. Eivät mitään jenkkimallisia teflonsankareita. Ehkä juuri siksi pohjoismaiset dekkarit niin miellyttävät.
En paljasta juonesta mitään, mutta nautin loppuun asti! - Tana
No nyt kirja on sitten luettu. Olihan se, pitihän se ahmia heti loppuun.
Edelleen olen sitä mieltä että kirjan alkuosa muistutti yhtä elokuvaa (ruotsalainen tai norjalainen), joka on tehty kirjaa mukaeltaen mutta en nyt saa elokuvan nimeä tai kirjailijaa mieleeni. Kyllä se sieltä vielä pulpahtaa. Pitääpä vähän käydä hyllyjä lävitse. - Tupa1
Itse luiin kyseisen kirjan vasta tänä kesänä ja myös minulla oli muutamissa kohdin sama havainto, että olen lukenut juuri vastaavaa aiemminkin. Kopiointia en usko minäkään.
Luettuani kirjan loppuun tuli heti mieleeni kysymys, että onkohan ko. teokseen jatkoa, koska tarina jäi ikään kuin kesken, eli syyllinen tiedettiin, mutta ei pystytty näyttämään toteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell332104Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461715Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1121486Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041236Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja1041034Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.76978- 59865
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,34852Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52789Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd101743