Olen nyt tuota kirjaa lukenut puoleenväliin ja koko ajan on mielessä että tarina olisi jollain lailla tuttu jostain toisesta kirjasta tai elokuvasta. En oikein pysty uskomaan että Holt olisi kopioinut osia jostain muusta kirjasta.
Onko kukaan muu huomannut vastaavaa?
Anne Holt -Julkkismurhat
4
919
Vastaukset
- Päivi
mutta minulle ei syntynyt tuollaista mielikuvaa.
- parasta Holtia
Hei. Ahmaisin itsekin tuon Julkkismurhat, ja pidän sitä ehkäpä Holtin parhaana.
Kun itsekin luen paljon dekkareita, alkaa tuntua, että jokaisessa on samoja juonenkäänteitä. Sarjamurhaaja pitää olla jokaisessa kirjassa, ruumiit oikein "ylitapetaan". Ja sitten ne pakolliset pedofiilit yms.
Silti Holt on minusta tehnyt oikein, kun valitsi uudet symppiksemmät päähenkilöt. Puhekin on ihan normaalia ja ihmisillä omat heikkoutensa. Eivät mitään jenkkimallisia teflonsankareita. Ehkä juuri siksi pohjoismaiset dekkarit niin miellyttävät.
En paljasta juonesta mitään, mutta nautin loppuun asti! - Tana
No nyt kirja on sitten luettu. Olihan se, pitihän se ahmia heti loppuun.
Edelleen olen sitä mieltä että kirjan alkuosa muistutti yhtä elokuvaa (ruotsalainen tai norjalainen), joka on tehty kirjaa mukaeltaen mutta en nyt saa elokuvan nimeä tai kirjailijaa mieleeni. Kyllä se sieltä vielä pulpahtaa. Pitääpä vähän käydä hyllyjä lävitse. - Tupa1
Itse luiin kyseisen kirjan vasta tänä kesänä ja myös minulla oli muutamissa kohdin sama havainto, että olen lukenut juuri vastaavaa aiemminkin. Kopiointia en usko minäkään.
Luettuani kirjan loppuun tuli heti mieleeni kysymys, että onkohan ko. teokseen jatkoa, koska tarina jäi ikään kuin kesken, eli syyllinen tiedettiin, mutta ei pystytty näyttämään toteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun503374Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5572098Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si841996Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171960- 201588
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431538- 281386
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281317KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar501244