Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Punasia näppyjä kyljessä?

Täplä.

Mulla on jonkun aikaa jo ollu pieniä näppylöitä kyljessä, vasemman rinnan alla. Semmonen halkasijaltaan 10 sentin alue, jossa monta pientä näppylää. Ne myös kutisee välillä, jollon tulee helposti raavittua. Ihottumaa vai mitä tää vois olla? Alue ei oo punanen, niinku ihottumissa yleensä, vaan pelkästään ne näpyt..

4

6272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsena ollut samanlaista

      Koitapa nyt ihan aluksi rasvailla perusvoiteilla aina pesun jälkeen ja jos pystyt olemaan niin älä käytä saippuaa.

      Mulla oli lapsena tuollaista samanlaista ja nimenomaan kyljissä ja lonkissa.

      Mulle on joskus kun olen jostain syystä herkistynyt jollekin asialle esimerkiksi hunajalle tai mustapippurille tullut myöhemminkin noita, mutta paikka on vaihdellut. Myös jotkut lääkeaineet saattavat aiheuttaa iho-oireita, mutta niistä on maininta tuoteselosteessa.

      Ne lähti aikanaan sitten itsestään pois, mutta jos hiukankin epäilyttää kannattaa käydä lekurissa näyttämässä eikä hermoilla turhaan.

    • kokemusta on

      Vyöruusu puhkeaa usein kylkeen jommalle kummalle puolelle, sellainen melko selvärajainen näppyinen ja rupinen alue. Kutiaa, mutta ei saa raapia! Lääkäriin, saat lääkekuurin, menee sillä ohi. Johtuu elimistössä piilevästä tavallisesta herpesviruksesta, voi puhjeta toistuvasti ja aina samaan kohtaan. Eikä ole vain joku mummojen tauti, vaan usko pois, voi tulla nuorellekin!!

      • samassa kohtaa

        ihan samalla lailla alkoi, toisen rinnan alta.

        Lääkäriin, kipin kapin.


    • Roudarna

      Jos on vyöruusu, on versirokkoviruksen aiheuttama, yleensä vasta yli 50-vuotiailla, tyypillisesti hieman sitäkin vanhemmilla vasta.
      Siis aiemmin jo vesirokon sairastanut ihminen, niin vesirokkoa ei tule toista kertaa, vaan vesirokkovirus aiheuttaakin toisella kerralla vyöruusun. Vyöruusukin voi uusia, mutta vesirokkovirus ei siis sen sairastaneelle aiheuta toista kertaa vesirokkoa. Vyöruusu lienee jotenkin hermoihinkin vaikuttava sairaus, jolloin vyöruusu voi olla kivulias, ja siksi kivut esiintyvät paitsi ihossa, niitä voi esiintyä myös ikäänkuin syvemmältä tuntuvina, ja jos hermoihin aiheutuu vyöruusun takia vaurioita, kivut voivat joskus jatkua pitempäänkin varsinaisten iho-oireiden jo parannuttua. Vyöruusu ilmenee ruumiissa toispuoleisesti, usein juuri kyljessä, mutta voi esiintyä muuallakin.
      Yleensä vyöruusu ei jätä mitään oleellisia vaurioita ja paranee itsestään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe