Teollisuusmallin Fergun

tasauspöyrästön lukko?

On kuin tossu paskassa, ei mene mihinkään ja kantapäällä painettavaa lukkoa ei löydy. Onko näissä sitä lukkoa vai ei? Jarrupolkimella voi hidastaa tyhjää pyörivää, mutta ei lukitu, lieneekö tässä ESP:tä

15

4044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3165?

      Vai 50R vai mikä? Kyllä niissä on lukko.

      Ketjuilla ja lisäpainoilla saa kummasti pitoa myös lisää.

      • Fergu

        ei mitään hajua mikä malli, mutta takana ei ulosottoo. Ja ei kytkintä, vaan kaasupoljin eteen ja taakse..mutta kantapäällä painettavaa lukkoo ei löydy. Täytyy tutkia.


      • iso
        Fergu kirjoitti:

        ei mitään hajua mikä malli, mutta takana ei ulosottoo. Ja ei kytkintä, vaan kaasupoljin eteen ja taakse..mutta kantapäällä painettavaa lukkoo ei löydy. Täytyy tutkia.

        takapaino..löytyy.


      • namiskuukkeleita
        Fergu kirjoitti:

        ei mitään hajua mikä malli, mutta takana ei ulosottoo. Ja ei kytkintä, vaan kaasupoljin eteen ja taakse..mutta kantapäällä painettavaa lukkoo ei löydy. Täytyy tutkia.

        ootko kattonu jos olis sellanen sähkönamikka jossain, mallia keinukytkin...


      • siinä tapauksessa
        Fergu kirjoitti:

        ei mitään hajua mikä malli, mutta takana ei ulosottoo. Ja ei kytkintä, vaan kaasupoljin eteen ja taakse..mutta kantapäällä painettavaa lukkoo ei löydy. Täytyy tutkia.

        Vm 1968 kuulostaa todennäköisemmältä vaihtoehdolta, koska vm 62 olisi 65:een perustuva malli, jossa oli mekaaninen kytkin turpiinin lisäksi, ja "tavallinen vaihteisto" elikkä ei suunnanvaihtajaa. (paitsi että oli myös momentinmuuntimellinen malli...)
        Perslukko siinä on ihan varmasti, mutta sen toimintatapa täytyy nyt selvittää...

        Onko takavanteet umpinaiset vai maatalousmalliset?
        Onko taka-akselissa napavälitys vai planeetat persuksissa?
        Väri, keltainen vai perinteinen?
        Ohjaus tehostettu vai orbitooli?
        Löytyykö tyyppikilpeä?
        Etukuormaajan tyyppi, tyyppikilpi löytyy aisasta.
        Moottorin tyyppi A4.203, 212, 248...?
        Pakosarja oikealla vai vasemmalla puolella konetta, turbo?
        Rengaskoko?
        Tässä esim. 50R:
        http://www.jubana.lt/index.php?cid=221&image_id=1165&pageID=

        Ja 3165 ilman hyttiä:
        http://www.tractorshed.com/contents/tpic2998.htm

        Ja tässä MF-asiantuntijoille ihmettelemistä:
        http://www.tractorshed.com/contents/tpic2757.htm


      • Fergu
        siinä tapauksessa kirjoitti:

        Vm 1968 kuulostaa todennäköisemmältä vaihtoehdolta, koska vm 62 olisi 65:een perustuva malli, jossa oli mekaaninen kytkin turpiinin lisäksi, ja "tavallinen vaihteisto" elikkä ei suunnanvaihtajaa. (paitsi että oli myös momentinmuuntimellinen malli...)
        Perslukko siinä on ihan varmasti, mutta sen toimintatapa täytyy nyt selvittää...

        Onko takavanteet umpinaiset vai maatalousmalliset?
        Onko taka-akselissa napavälitys vai planeetat persuksissa?
        Väri, keltainen vai perinteinen?
        Ohjaus tehostettu vai orbitooli?
        Löytyykö tyyppikilpeä?
        Etukuormaajan tyyppi, tyyppikilpi löytyy aisasta.
        Moottorin tyyppi A4.203, 212, 248...?
        Pakosarja oikealla vai vasemmalla puolella konetta, turbo?
        Rengaskoko?
        Tässä esim. 50R:
        http://www.jubana.lt/index.php?cid=221&image_id=1165&pageID=

        Ja 3165 ilman hyttiä:
        http://www.tractorshed.com/contents/tpic2998.htm

        Ja tässä MF-asiantuntijoille ihmettelemistä:
        http://www.tractorshed.com/contents/tpic2757.htm

        Näyttää 3165:lta. Hytti jälkeenpäin tehty; ei turboa, pakosarja vas. Siniharmaa runko (orig.)Maatalousmallin vanteet, kuorma-auton teh. etuakseli. Samanlainen kaasupoljin hässäkkä kuin 50r ja ilman mitään kytkint/poljinta. Epäilen että jarrupolkimessa jonkinlainen lukko tai vastaava kun jarrua painaa puoleen väliin niin molemmat lyö tyhjää, mutta epävarma diagnoosi. Sähkönamiskoja on mutta täytyy tutkia meneekö vaihteistoon.


      • rementikko
        Fergu kirjoitti:

        Näyttää 3165:lta. Hytti jälkeenpäin tehty; ei turboa, pakosarja vas. Siniharmaa runko (orig.)Maatalousmallin vanteet, kuorma-auton teh. etuakseli. Samanlainen kaasupoljin hässäkkä kuin 50r ja ilman mitään kytkint/poljinta. Epäilen että jarrupolkimessa jonkinlainen lukko tai vastaava kun jarrua painaa puoleen väliin niin molemmat lyö tyhjää, mutta epävarma diagnoosi. Sähkönamiskoja on mutta täytyy tutkia meneekö vaihteistoon.

        Kaasupoljin/suunnanvaihto kertoo jotta se on momentinmuuntimella varustettu eli R. keskellä on pelkkä kaasu, oikella mennään eteenpäin ja vasemmalla taaksepäin. Taka-aksila on samanmoinen kuin maatalousmalleissa, joten lukkoa ohjataan mekaanisesti hydrauliikalla tai käsipelillä.

        Onko jarrut hydrauliset vai meneekö tangot jonkun laatikon sisään tai taka-akselille? Vai onko siinä vaan yksi jarrupoljin?

        Perhana, kun on yli 20 vuotta kun tuon näköisellä vehkeellä on viimeksi touhunnut... alkaa muisti jo pätkiä...


      • rementikko
        rementikko kirjoitti:

        Kaasupoljin/suunnanvaihto kertoo jotta se on momentinmuuntimella varustettu eli R. keskellä on pelkkä kaasu, oikella mennään eteenpäin ja vasemmalla taaksepäin. Taka-aksila on samanmoinen kuin maatalousmalleissa, joten lukkoa ohjataan mekaanisesti hydrauliikalla tai käsipelillä.

        Onko jarrut hydrauliset vai meneekö tangot jonkun laatikon sisään tai taka-akselille? Vai onko siinä vaan yksi jarrupoljin?

        Perhana, kun on yli 20 vuotta kun tuon näköisellä vehkeellä on viimeksi touhunnut... alkaa muisti jo pätkiä...

        Noku eiku ttu, jo näihin malleihin sekoo. 3165R:ssa on "raskas" taka-aksila, jossa on märät jarrut ja eri perälaatikko kokonaan kuin maatalousmallissa. Voa:n tilalla on hydraulipumppu, ja se muistaakseni pyörii jatkuvasti.... vaihteisto on 4-nopeuksinen ja momentin muuntosuhde 1-2.1 (noin).
        Näim mää ny muistasin, mutta saattaa olla että muistelen 50R:ää yhtä hyvin..../?


      • Fergu
        rementikko kirjoitti:

        Noku eiku ttu, jo näihin malleihin sekoo. 3165R:ssa on "raskas" taka-aksila, jossa on märät jarrut ja eri perälaatikko kokonaan kuin maatalousmallissa. Voa:n tilalla on hydraulipumppu, ja se muistaakseni pyörii jatkuvasti.... vaihteisto on 4-nopeuksinen ja momentin muuntosuhde 1-2.1 (noin).
        Näim mää ny muistasin, mutta saattaa olla että muistelen 50R:ää yhtä hyvin..../?

        Kaks jarru poljinta toinen vasempaan pyörään ja toinen molempiin, menee tangot. Mutta löytyykö lukkoa em. 3165r:stä?


      • rementia
        Fergu kirjoitti:

        Kaks jarru poljinta toinen vasempaan pyörään ja toinen molempiin, menee tangot. Mutta löytyykö lukkoa em. 3165r:stä?

        Vielä kerran uusiksi ...
        Kyllä siinä 3165:ssa on sama akseli kuin maatalouskoneessakin, eli jarrut on kuivat. Vasta 50R/S:ssa on öljykylpyiset.
        Perslukko on samassa paikassa kuin vastaavssa 65/165:ssa, mutta sitä voidaan ohjata myös jollain muulla kuin polkimella. Poljin on semmonen taitettu pyöreä tanko, halkaisija luokkaa 15mm. Löytyy oikean taka-aksilaputken alta murikasta kuten 65:ssakin.
        Onhan ne akseliputket pyöreät?
        Jarrupolkimet lienee vasemmalla puolella?
        Löysin tuommosen linkin, josta näet miltä se tasauspyörästön lukon poljin näyttää, tosin kuva on pienemmästä sarjasta, mutta ulkonäkö on sama.
        http://www.netikka.net/massey/
        siellä >tekniset tiedot>MF teollisuustraktorit> 203 ja 205 traktorit. Siellä on kuva nähtävillä kohdassa differential lock.
        Suora linkki kuvaan:

        http://www.sunpoint.net/~massikka/mf203205.jpg

        Täytyyhän tähän nyt selvyys saada....


      • remnetikko
        rementia kirjoitti:

        Vielä kerran uusiksi ...
        Kyllä siinä 3165:ssa on sama akseli kuin maatalouskoneessakin, eli jarrut on kuivat. Vasta 50R/S:ssa on öljykylpyiset.
        Perslukko on samassa paikassa kuin vastaavssa 65/165:ssa, mutta sitä voidaan ohjata myös jollain muulla kuin polkimella. Poljin on semmonen taitettu pyöreä tanko, halkaisija luokkaa 15mm. Löytyy oikean taka-aksilaputken alta murikasta kuten 65:ssakin.
        Onhan ne akseliputket pyöreät?
        Jarrupolkimet lienee vasemmalla puolella?
        Löysin tuommosen linkin, josta näet miltä se tasauspyörästön lukon poljin näyttää, tosin kuva on pienemmästä sarjasta, mutta ulkonäkö on sama.
        http://www.netikka.net/massey/
        siellä >tekniset tiedot>MF teollisuustraktorit> 203 ja 205 traktorit. Siellä on kuva nähtävillä kohdassa differential lock.
        Suora linkki kuvaan:

        http://www.sunpoint.net/~massikka/mf203205.jpg

        Täytyyhän tähän nyt selvyys saada....

        Kävin tuossa kyselemässä asioista perillä olevasta lähteestä tätä lukkoasiaa, mutta tietolähde oli tutustunut ranskalaisen laatujuoman olemukseen siinä määrin antaumuksella, että muistikuvat lukon toiminnasta oli aika hatria... ja se pullo sisällöltään 4 litraa, joten parikin hetkeä menee ennenkuin tietoa löytyy tuolta taholta.
        (Ilmeisen hyvää pisnestä oli äijjä tehnyt saksalaiselle konevälittäjälle, kun välityspalkkioiden lisäksi tuommosen tynnörin sai...)


      • Fergu
        remnetikko kirjoitti:

        Kävin tuossa kyselemässä asioista perillä olevasta lähteestä tätä lukkoasiaa, mutta tietolähde oli tutustunut ranskalaisen laatujuoman olemukseen siinä määrin antaumuksella, että muistikuvat lukon toiminnasta oli aika hatria... ja se pullo sisällöltään 4 litraa, joten parikin hetkeä menee ennenkuin tietoa löytyy tuolta taholta.
        (Ilmeisen hyvää pisnestä oli äijjä tehnyt saksalaiselle konevälittäjälle, kun välityspalkkioiden lisäksi tuommosen tynnörin sai...)

        jäätiin tasasella kiinni.. Jännästi toi jarrulla sitominen kuitenkin auttaa. Tossa on puolipyöreä nokka kun noissa yllä olevista kuvissa semmonen "neliö". Selviäiskö malli?

        Mitään poljinta tai lähtöä ei ole löytynyt mikä lukolta vaikuttais, ei muita polkimia kuin kaasuhässäkkä ja kaks jarrupoljinta. Voisko olla viskolukko tms. peräöljyt punaista.


      • remnetikko
        Fergu kirjoitti:

        jäätiin tasasella kiinni.. Jännästi toi jarrulla sitominen kuitenkin auttaa. Tossa on puolipyöreä nokka kun noissa yllä olevista kuvissa semmonen "neliö". Selviäiskö malli?

        Mitään poljinta tai lähtöä ei ole löytynyt mikä lukolta vaikuttais, ei muita polkimia kuin kaasuhässäkkä ja kaks jarrupoljinta. Voisko olla viskolukko tms. peräöljyt punaista.

        Nyt kyllä kuulostaa siltä, että tuo on joku sekarotuinen... onko se nokka semmonen kuin 65:ssa? ELi ylhäältä ilma-aukko, sivuilla kaarevat reikäpellit ja keskellä kahdella rihlatulla ruuvilla aukeava luukku, jonka takana jäähdyttimet ja ohjausapusimpukka sekä ilmansuodatin (öljytäytteinen)

        Oliko siinä sitä tyyppikilpeä?

        ja taka-akseli, onko se akseliputki pyöreä?

        Laatikkoöljyn pitää olla punaista kun siinä on momentinmuunnin ja hyrdraulinen laatikko. Onko siinä 1 vai 2 vaihdekeppiä?


      • Fergu
        remnetikko kirjoitti:

        Nyt kyllä kuulostaa siltä, että tuo on joku sekarotuinen... onko se nokka semmonen kuin 65:ssa? ELi ylhäältä ilma-aukko, sivuilla kaarevat reikäpellit ja keskellä kahdella rihlatulla ruuvilla aukeava luukku, jonka takana jäähdyttimet ja ohjausapusimpukka sekä ilmansuodatin (öljytäytteinen)

        Oliko siinä sitä tyyppikilpeä?

        ja taka-akseli, onko se akseliputki pyöreä?

        Laatikkoöljyn pitää olla punaista kun siinä on momentinmuunnin ja hyrdraulinen laatikko. Onko siinä 1 vai 2 vaihdekeppiä?

        http://www.tractordata.co.uk/massey_ferguson/pages/massey_ferguson_65_1962/

        keula ton näköinen, taka-akseli pyöreä ja siniharmaa. Kaks vaihdekeppiä, toinen kertoja tms. Mistäs päin tyyppikilpeä vois öljyn alta etsiä?


      • rementikko
        Fergu kirjoitti:

        http://www.tractordata.co.uk/massey_ferguson/pages/massey_ferguson_65_1962/

        keula ton näköinen, taka-akseli pyöreä ja siniharmaa. Kaks vaihdekeppiä, toinen kertoja tms. Mistäs päin tyyppikilpeä vois öljyn alta etsiä?

        Nyt alkaa selvitä.
        Eli selvästikin ollaan 65-pohjaisessa tuotteessa.
        Tyyppikilpi on "kojelaudassa".
        Katso onko taka-akselin oikeanpuolimmaisessa putkessa etupuolella hiukan matkaa perälaatikosta ulospäin semmoen mötikkä... maatalousmallissa on siinä jalkakäyttöinen tp-lukon poljin. Tässä se lukko pitäis olla käsikäyttöinen, koska oikea jalka tarvitaan kaasun/suunnanvaihtajan polkemiseen.

        Ei sen pahasti pitäisi sutia, jos siellä on kunnollinen takapaino... kuinka vanhat renkaat siinä on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1721
    2. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1422
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

      Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

      Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

      Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      864
    6. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

      Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

      .. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

      Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe