Olen koko joulun ollut aivan tukossa,nenä ja silmät vuotaa ja henkeä ahdistaa. Epäilen oireiden aiheuttajaksi hyasinttia. Aina kun olen sellaisessa paikassa missä on hyasintteja, alan oireilla. Onko sellaisia allergiatestejä, joissa näkyy onko hyasintille allerginen? Jos oireet aiheuttaakin jokin muu asia. Olisi hyvä saada varmuus asiasta.
hyasintit
2
1430
Vastaukset
- pessi
Kyllä hyasintti on niin voimakas, että se vaivaa usein myös sellaisia, joilla ei muuten varsinaisia allergiaoireita olekaan. Itselläni on astma, enkä kyllä kotiini ota minkäänlaista kukkaa, joka tuoksuu.
En usko, että ”hyasintti-testejä” missään on ja miksi pitäisi olla, jos ne kerran ärsyttävät, niin eikun pois vaan.
Eihän niitä juurikaan ole tarjolla kuin jouluna.- äkkiä pois tuoksuvasta tilasta
Vastaisuuden varalta: koeta välttää tiloja joissa on hyasintteja. Itse olen astmaatikko ja olen pari kertaa elämässäni saanut todella pelottavan pahan astmakohtauksen vieraillessani joulukukkia rakastavalla mummollani. Viimeksi muutama päivä sitten. Onneksi on lääkkeitä olemassa näihin kohtauksiin.
Joulun lähellä on myös aina näitä flunssa ja muita virustauteja, jotka laskevat keuhkojen suorituskykyä. Normaalisti mullakaan ei ole mitään hajusteallergiaa. Myös muut joulukukat esim. joulutähti on mulle hankalia, vaikkei pitäisi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi813898Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693707Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442215Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522179- 582074
- 511746
- 271429
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151173Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1051153- 601099