Taistot vai hunajat?

Gini

Kumpia suosittelette 98-litraiseen akvaarioon? Taistelukaloja (1 2-3) vai hunajarihmakaloja (1 2-3)?
Mahtuuko pohjalle vielä partamonni?

pH 7 (tai alle), lämpötila 26-27 (riippuu kumpia), gh?, kh?.

Kasveiksi tulisi:
kääpiökeihäslehteä
punamelalehteä
konnonputkea
karttulehteä
vesiruttoa
Käykö?
Mitä lisää?

Pohjalle tulee hiekkaa (paljonko?).

lämmitin on jägen 100 W.

Nyt on valona 1*20 W, mutta ostan toisen valoisimen ton lisäks kun alan kypsytellä akvaa.

Akvaarion mukana tuli joka pieni suodatin, crystal duo, joku...Riittää kuulemma tohon akvaan, mut virtaa vaan aika paljon. Aattelin ostaa mattosuodattimen. Riittääkö yksin? Jos laittaisin kummatkin suodattimet, kääntäisin vaan sen sisäsuodattimen päätylaseihin päin.

Mattosuodattimesta vielä. Kuinka iso pala mattoa tarvitaan? Mistä sitä mattoa saa? Minkä tehoinen pumppu? Mistä saa?
Mattosuodattimesta (ja muustakin) voi kertoa kaikkea tarpeellista.

4

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gini

unohdin noista vesiarvoista NO2 ja NO3. NO2 ois sit 0, mut mikä ois sopiva NO3? 10-20?

• Hoitsu

Itse ottaisin taistoja, meilläkin nuori herra odottelee tuolla naaraita (kunhan niitä saa maahantuojalta), meillä oli joskus rihmakaloja mutta tuntui muita kohtaan agressiivisilta. Taisto tytöt kyllä kähisee keskenään ja uros saattaa olla osoittaa melko rajua rakkautta, mutta muut saa olla rauhassa. Partis menee nuorena ja kyllä monilla on samakokoisessa partis vielä isona, naaraan jos saat niin jää noin. 15 senttiseksi eikä mikään hirveä uimari, muilla on omat mielipiteensä siitäkin, pidetään niitä pienemmissäkin.
      Hiekkaa/ soraa saa olla ainakin 25 kiloa, jotkut tykkää hiekasta toiset sorasta, itse olen soran kannattaja, partis ei välttämättä hiekkaa tartte osaa kyllä soraakin rapsutella. Mattosuodatin olisi helppo hoitoinen mutta sie kyllä tilaa turhan paljon, ton kokosessa riittää sisäsuodatinkin. Muistaakseni akvaarioseurojen/liiton sivuilla on tietoa niistä paljonkin. Mattoja saa akvaarioliikkeistä, nettiputiikeista ja harrastajilta, pumput samoista paikoista.

• ......

Ajattelin ottaa taistoja.
      Taistot olisivat ainoita kaloja akvassa, ellei sinne mahdu partamonnia(?).

Pitääkö naaraat erottaa uroksesta kudun jälkeen?

Noiden kasvejen lisäksi tulisi vielä salavavesidikkiä.

Vastauksia vielä kaipailen...

• hoitsu

Kudusta siihen asti että poikaset lähtee uimaan, sitten ne on ruokaa. Eli ihanne olisi joku pieni kudetus allas josta voisi naaraan ottaa pois kutemisen jälkeen ja isukki pois kun vaavit lähtee uimaan. Voi ne siinä omassa altaassakin antaa kutea ja kerää kudun sitten pieneen altaaseen niin ei tarvitse isukkia ja äityliä ees ja taas siirrellä. Tietenkin jos on tiheä kasvillisuus voi poikaset selvitä seurs-akvaariossakin, sieltä niitä sitten ilmaantuu pikkuhiljaa kun kasvavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3339
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2592
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1665
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1326
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1292
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1047
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe