Ocu 1:sen kierot jarrulevyt???

Menopelinä on 2,5-vuotias Ocu, mittarissa n. 36 tkm. Heinäkuussa takuuna vaihdettiin etujarrulevyt niiden kierouden vuoksi. Ja nyt taas puolen vuoden ja n. 9000 km tuntuu olevan samaa vikaa. Eli ihan kuin pumppaisi jarruilla vaikka painaa tasaisesti. Huollossa sanottiin että on normaalia. Voiko tosiaan pitää paikkansa??? Muilla vastaavia onkelmia? Entä takajarrurummuista kuuluva mielestäni normaalia kovempi rahina? Tähän mennessä ollut melko tyytymätön Ocun jarruihin...

9

1996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole mitään

normaalia! Missä ocussa on jarrurummut takana? Ei missään!

• jos et tiedä

Edellisen mallin ocuissa nimenomaan on rumpujarrut takana. Mutta siitähän ei ollut puhe vaan vipottavista etujarrulevyistä. Olen jossain lukenut vastaavista tapauksista, olisko ollut folkkarin sivuilla, (Fast fruit). Oli pitkä viestiketju mutta en jaksanut lukea loppuun saakka oliko vika levyissä vai missä.

• joulupukkivihainen
        jos et tiedä kirjoitti:

Edellisen mallin ocuissa nimenomaan on rumpujarrut takana. Mutta siitähän ei ollut puhe vaan vipottavista etujarrulevyistä. Olen jossain lukenut vastaavista tapauksista, olisko ollut folkkarin sivuilla, (Fast fruit). Oli pitkä viestiketju mutta en jaksanut lukea loppuun saakka oliko vika levyissä vai missä.

No ei ainakaan mun -04 1.8 T okussa ole rumpuja

• jarrut
        joulupukkivihainen kirjoitti:

No ei ainakaan mun -04 1.8 T okussa ole rumpuja

Niinpä niin, osassa vanhan mallin ocuissa oli rumpujarrut takana, osassa ei.

Ainakin 1.6 malleissa oli rumpujarrut. Poikkeuksena 1.6 mallit, joihin otettiin ESP. Silloin tuli levyjarrut.

Tais sitten olla 2.0 ja tiisselit levyjarruilla, en muista. 1.8 T:ssä jäähdetetyt levyjarrut. Mutta toi 1.6 tieto on fakta.

• Samu-75
        jarrut kirjoitti:

Niinpä niin, osassa vanhan mallin ocuissa oli rumpujarrut takana, osassa ei.

Ainakin 1.6 malleissa oli rumpujarrut. Poikkeuksena 1.6 mallit, joihin otettiin ESP. Silloin tuli levyjarrut.

Tais sitten olla 2.0 ja tiisselit levyjarruilla, en muista. 1.8 T:ssä jäähdetetyt levyjarrut. Mutta toi 1.6 tieto on fakta.

Jäähdytetyt levyt vain edessä, ei takana. Ero 1.6 mallin jarruihin on kuitenkin selkeä.

• sdgadg

Itse tein seuraavaa.
      Hioin hiontatyynyllä etujarrulevyt ja puhalsin paineilmalla paskat pois jäähdytysrivoista. Vaihdoin renkaiden paikkaa, niin siihen loppui tärinä.
      Lisäksi puhdistin kaikki kiinnityspinnat, sekä renkaista, että jarrulevyistä.
      Lisäksi vielä muutama kova jarrutus.
      Eli ei siellä välttämättä mitään vipotusta ole, vaan
      jarrut vaativat huoltoa.
      Niin ja renkaiden tasapainoitus kunnolla tehtynä saattaa myös lopettaa tärinän.

• gtftdhfhdfhg

tuo täristys onkelma jarruttaessa kun vaihoin talvirenkaat?? Eli ilmeisesti renkaitten tasapainotuksessa oli vika, kun ei noilla talvikumeilla täristä.

• kljölkj

Eli mulla oli Aluvanteet kesärenkaissa ja niillä täristi.
        Kun vaihtoi talvirenkaat, jossa peltivanne, niin tärinät loppui.

• kljölkj kirjoitti:

Eli mulla oli Aluvanteet kesärenkaissa ja niillä täristi.
        Kun vaihtoi talvirenkaat, jossa peltivanne, niin tärinät loppui.

Itsellä kyl sama vaiva sekä talvi- että kesärenkailla... Kesävanteina laadukkaat 17" aluvanteet ja talvel peruspeltivanteet...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      109
      2955
    2. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      185
      2647
    3. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      61
      2109
    4. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      1
      1411
    5. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1309
    6. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      22
      1293
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      1001
    8. Ei osattu ratkaista etääntymistä

Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.
      Ikävä
      115
      870
    9. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      103
      843
    10. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      782
    Aihe