Ocu 1:sen kierot jarrulevyt???

Menopelinä on 2,5-vuotias Ocu, mittarissa n. 36 tkm. Heinäkuussa takuuna vaihdettiin etujarrulevyt niiden kierouden vuoksi. Ja nyt taas puolen vuoden ja n. 9000 km tuntuu olevan samaa vikaa. Eli ihan kuin pumppaisi jarruilla vaikka painaa tasaisesti. Huollossa sanottiin että on normaalia. Voiko tosiaan pitää paikkansa??? Muilla vastaavia onkelmia? Entä takajarrurummuista kuuluva mielestäni normaalia kovempi rahina? Tähän mennessä ollut melko tyytymätön Ocun jarruihin...

9

2022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole mitään

normaalia! Missä ocussa on jarrurummut takana? Ei missään!

• jos et tiedä

Edellisen mallin ocuissa nimenomaan on rumpujarrut takana. Mutta siitähän ei ollut puhe vaan vipottavista etujarrulevyistä. Olen jossain lukenut vastaavista tapauksista, olisko ollut folkkarin sivuilla, (Fast fruit). Oli pitkä viestiketju mutta en jaksanut lukea loppuun saakka oliko vika levyissä vai missä.

• joulupukkivihainen
        jos et tiedä kirjoitti:

Edellisen mallin ocuissa nimenomaan on rumpujarrut takana. Mutta siitähän ei ollut puhe vaan vipottavista etujarrulevyistä. Olen jossain lukenut vastaavista tapauksista, olisko ollut folkkarin sivuilla, (Fast fruit). Oli pitkä viestiketju mutta en jaksanut lukea loppuun saakka oliko vika levyissä vai missä.

No ei ainakaan mun -04 1.8 T okussa ole rumpuja

• jarrut
        joulupukkivihainen kirjoitti:

No ei ainakaan mun -04 1.8 T okussa ole rumpuja

Niinpä niin, osassa vanhan mallin ocuissa oli rumpujarrut takana, osassa ei.

Ainakin 1.6 malleissa oli rumpujarrut. Poikkeuksena 1.6 mallit, joihin otettiin ESP. Silloin tuli levyjarrut.

Tais sitten olla 2.0 ja tiisselit levyjarruilla, en muista. 1.8 T:ssä jäähdetetyt levyjarrut. Mutta toi 1.6 tieto on fakta.

• Samu-75
        jarrut kirjoitti:

Niinpä niin, osassa vanhan mallin ocuissa oli rumpujarrut takana, osassa ei.

Ainakin 1.6 malleissa oli rumpujarrut. Poikkeuksena 1.6 mallit, joihin otettiin ESP. Silloin tuli levyjarrut.

Tais sitten olla 2.0 ja tiisselit levyjarruilla, en muista. 1.8 T:ssä jäähdetetyt levyjarrut. Mutta toi 1.6 tieto on fakta.

Jäähdytetyt levyt vain edessä, ei takana. Ero 1.6 mallin jarruihin on kuitenkin selkeä.

• sdgadg

Itse tein seuraavaa.
      Hioin hiontatyynyllä etujarrulevyt ja puhalsin paineilmalla paskat pois jäähdytysrivoista. Vaihdoin renkaiden paikkaa, niin siihen loppui tärinä.
      Lisäksi puhdistin kaikki kiinnityspinnat, sekä renkaista, että jarrulevyistä.
      Lisäksi vielä muutama kova jarrutus.
      Eli ei siellä välttämättä mitään vipotusta ole, vaan
      jarrut vaativat huoltoa.
      Niin ja renkaiden tasapainoitus kunnolla tehtynä saattaa myös lopettaa tärinän.

• gtftdhfhdfhg

tuo täristys onkelma jarruttaessa kun vaihoin talvirenkaat?? Eli ilmeisesti renkaitten tasapainotuksessa oli vika, kun ei noilla talvikumeilla täristä.

• kljölkj

Eli mulla oli Aluvanteet kesärenkaissa ja niillä täristi.
        Kun vaihtoi talvirenkaat, jossa peltivanne, niin tärinät loppui.

• kljölkj kirjoitti:

Eli mulla oli Aluvanteet kesärenkaissa ja niillä täristi.
        Kun vaihtoi talvirenkaat, jossa peltivanne, niin tärinät loppui.

Itsellä kyl sama vaiva sekä talvi- että kesärenkailla... Kesävanteina laadukkaat 17" aluvanteet ja talvel peruspeltivanteet...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      168
      1428
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      41
      1019
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      725
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      650
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      637
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      622
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      573
    Aihe