viritetyt raketit

ou jees

minä aina tykkään viritellä raketteja ja muitakin uudenvuoden räjähteitä :D ne räjähtää ja lujaa

11

3637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi 30v

Itsekin väsäsin jos jonkinmoisia pommeja ja raketteja nuorempana. Nyt vanhempana olen miettinyt miten hullua touhua se oli. Pelkästään hyvällä tuurilla selvisin hengissä virittelyistäni. Lieviä palovammoja sain melkein joka vuosi ja ihoon tarttuneita metallinkappaleita piti joskus repiä urakalla irti. Näön menetyskin oli milleistä kiinni, kun suutariksi luulemani viritelmä leimahti käsiin ja tulisuihku osui silmään. Vieläkin on jälki silmämunassa sillä kohtaa. En suosittele ilotulitteiden virittelyä tai kotitekoisten pommien rakentelua kenellekään.

• Edellisen kanssa

Itsekin tuli juniorina (ja vähän vanhempanakin) tehtyä noita oma tekoisia pommeja ja nyt vähän vanhempana (23) hieman hirvittää kun ajattelee että mitenkä monta läheltä piti tilannetta niissä touhuissa tulikaan. Pari kertaa kanssa leimahti omatekoinen pommi "käsiin" kun luuli ettei se enään edes kyde, mutta toisin oli...

Mutta toisaalta ymmärrän myös näitä "pommin tekijöitä" siitä syystä että nykyään ei kunnon ilotulitteita ole enään myynnissä, eli siis tarjolla ei ole enään näitä vanhoja kunnon tykäreitä, kiinalaisia sekä Thunderkingejä, ainoastaan näitä täysin onnettomia viheltää ja rätisee virityksiä.

Mutta joka tapauksessa, hauskaa ja ennenkaikkea turvallista uuttavuotta sekä itse virittelijöille sekä kaupasta hakijoille!

• että...
        Edellisen kanssa kirjoitti:

Itsekin tuli juniorina (ja vähän vanhempanakin) tehtyä noita oma tekoisia pommeja ja nyt vähän vanhempana (23) hieman hirvittää kun ajattelee että mitenkä monta läheltä piti tilannetta niissä touhuissa tulikaan. Pari kertaa kanssa leimahti omatekoinen pommi "käsiin" kun luuli ettei se enään edes kyde, mutta toisin oli...

Mutta toisaalta ymmärrän myös näitä "pommin tekijöitä" siitä syystä että nykyään ei kunnon ilotulitteita ole enään myynnissä, eli siis tarjolla ei ole enään näitä vanhoja kunnon tykäreitä, kiinalaisia sekä Thunderkingejä, ainoastaan näitä täysin onnettomia viheltää ja rätisee virityksiä.

Mutta joka tapauksessa, hauskaa ja ennenkaikkea turvallista uuttavuotta sekä itse virittelijöille sekä kaupasta hakijoille!

paha saa aina palkkansa!

• Jussi
        että... kirjoitti:

paha saa aina palkkansa!

Ei tuossa virittelyssä sentään mistään pahuudesta ole kysymys. Kokeilunhalusta ja luovuudesta lähinnä.

• ilotulittaja
        Edellisen kanssa kirjoitti:

Ota ilotulitefirmoihin yhteyttä-järjestävät ampujakoulutusta ja pääset oikeiden ammattilaisille tarkoitettujen pommien kanssa tekemisiin.

• A.t.,

Niin, melkeenpä toivoo, että jotain sattuisi!
      Ei tarvitse sitten ainakaan muiden syyttää itseään, jos itse on noin tyhmä! Jatka samaa rataa pelle!

• jokuvaanniin

• Ex-virittelijä

Rakettien onnistunut virittely vaatii kohtalaista tietämystä ja osaamista. Ei se ihan tyhmältä onnistu. Tai kyllähän kuka tahansa jotain saa aikaiseksi, mutta tuloksena on lähinnä raketin pilaaminen tai irronnut käsi tms.

• Bomber
        Ex-virittelijä kirjoitti:

Rakettien onnistunut virittely vaatii kohtalaista tietämystä ja osaamista. Ei se ihan tyhmältä onnistu. Tai kyllähän kuka tahansa jotain saa aikaiseksi, mutta tuloksena on lähinnä raketin pilaaminen tai irronnut käsi tms.

Kaverin kans tuunailimme tos yks uusvuos thunderkingeistä aika kovia pommeja, yhdistimme yhteen thunderiin kahden tai kolmen panokset ja hyvinhän ne pamahti. Tietenki nois hommissa vastuu on ainoastaan itsellä et siin jos jotain sattuu ni o turha alkaa muit syytteleen..

• Hannu

Itse virittelen joskus raketteja.Ongelmana on saada lisääntynyt pyromassa laajemmalle alueelle.Mitenkähän onnistuisi avauspanoksen teko?

• Pommimies

Purkaa esim 5 tuhunder kingeistä kaikki ruuti ja sitte leikkaat noin 30 cm pitkän putken, Toinen pää umpeen ja sitten alat ripottelemaan ruutia toisesta päästä putkeen. paina ruuti tiukasti putkeen. sitten pitkä sytytyslanka joka menee koko ruuti kerroksen läpi . Leikkaa putkesta ylimääräinen piiska pois ja laita putken pää tiiviisti kiinni. JA SITTEN EIKUN KABOOOOM!!! Hyvä tulee :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      295
      6797
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2069
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1797
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1277
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1180
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1156
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1057
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1031
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe