voyager -98 2,5 td pakkasella ei lämpö riitä sisällä. Auto tuotu saksasta. Onko kokemuksia? Ajattelin vaihtaa termostaatin, ísokin homma?
Lämmitys?
5
967
Vastaukset
vaihto mitään auta, ellei siinä ole vikaa. Kannattaisi ensin etsiä vika. Saattaa se tietysti olla termostaatissakin, mutta sehän selviää tutkimalla.
Ota termostaatti autosta. Katso, että sen läppä on kiinni. Jos auki, osta enempää tutkimatta uusi.
Jos kiinni, pane vaikka ohut peltisuikale läpän väliin ja keitä termostattia vesikattilassa lämpömittarin kanssa pitäen pellistä kiinni. Lue lämpömittarin lukema, kun termostaatti putoaa pellistä. Vertaa lukemaa ohjearvoon.- Helppo
Minulla on viime keväällä Saksasta tuotu 2.5TD -00 GV. Mielestäni lämpöä tulee riittävästi. Tietysti iso matkustamo ei lämpene kovin nopeasti. Moottorin lämpömittarin viisari nousee mitta-asteikon puoleen väliin. Pakkasta on ollut tähän asti max. 20 astetta.
Moottorin käyntilämpötilan nousuun minulla auttaa 5kW:n Eberi. Mutta ei ole ollut tarvetta käyttää sitä jatkuvasti ajon aikana.
Enemmän ihmetyttää heikko puhallus sivuikkunoille. Suuttimet kyllä löytyy, mutta ilmaa niistä en saa tulemaan millään lämmityslaitteen asennolla. Onko vastaavia kokemuksia? - riittää
Tapanina ajelin vastaavalla 17 ast. pakkasessa. Lämpö riitti tosi hyvin myös takimmaiselle riville, edessä jopa liian kuuma. Ikkunat pysyivät hyvin auki, kyydissä 7 hlö. Lämpenee hitaasti vaikka moottori oli lämmityksessä n. 1h ennen lähtöä.
- aapo
-15 asteeseen lämpö piisa jotenkin, muttei oikein siitä ylöspäin. Puhallustehokin heikkenee. mullakin 5 kw webasto, mutta käytin nyt -20 pakkasella eka kertaa ajon aikana ja tuntui ettei siitäkään ollut mitään apua. Mietin vain, että onkohan sisätilan kenno kenties tukkeessa. Kylmää puhaltaa tehokkaasti kesät talvet, mutta pakkasella lämmintä puhaltaa heikosti.
- 2,5td
Mulla on kaksi talvea takana diesel grandilla ja lämpöä on piissannut ilman lisälämmittimiä. Eli jos puhaltelee kylmää tai heikosti lienee jossain vikaa. Huohottimen eteen olen laittanut talveksi pahvipalan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147230
- 594692
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434604- 733322
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975- 301758
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261737Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341499
- 1431277