hiustensiirto

sydän

Kävin syksyllä hiustensiirto-operaatiossa, koska iän myötä hiukseni vaan oheni ja väheni päälaelta. Aikaa kulunut sen verran vähän, että mitään positiivista ei voi vielä sanoa. Toivon, että jossakin vaiheessa kaikki olisi tosiaankin paremmin, kuin nyt. Tällä hetkellä elämä on huivi päässä elämistä ja varmaan pitkään, sillä minulla lähti melkein kaikki (siis olemassa olevat) hiukset päälaelta! Joten uutta kasvua todella odotan! Joten jos joku on menossa operaatioon, kannattaa miettiä ajankohta tarkkaan. Operaation jälkeen myös väri ja turvotus on naamalla 1-2 vkoa sellainen, että kotoa ei voi poistua ihmisten ilmoille. Onko muilla hiustensiirto-operaatiossa käyneillä samanlaiset kokemukset?

120

72821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnnaA

      Siinähän se kysymys jo olikin.

      • sydän

        Kävin Tampereella Mehiläisessä


      • DHT
        sydän kirjoitti:

        Kävin Tampereella Mehiläisessä

        Moi,

        Saanko kysyä miksi kävit juuri Mehiläisessä? Tekevätkö he Follicular Unit siirteitä?

        Itsellänikin oli aika kova shockloss tapaus kun v. 98 mulle istutettin etu hiusrajaan ja ekaan 1/3 mini ja micro siirteitä. Suurin osa varmaan kasvoi takasin, mutta osa ei kasvanut enään ikinä. Syinä tähän on joko jo valmiiksi pienetyneet hiukset eli olisin luultavasti menettänyt ne joka tapauksessa ja osa meni ehkä veitsen tekemistä reiistä, jotka vahingoittivat eläviä hius nystyjä.

        Itse en pidä ajatuksesta istuttaa harvenneelle alueille juuri ton shockloss pelon vuoksi. Itselläni Propecia toi suurimman osan takasin ja vähän extraa. Jos et käytä Propeciaa niin rupea nopeasti käyttämään, sillä se pitää sun olemassa olevat päässä ja tuoa istutukset lisänä niin sit sun tilanne vois olla melko hyvä. Maailmalla on paljon positiivisia tuloksia hiusistuksista, joissa potilas on syönyt propeciaa. Tällöin saadaan paras mahdollinen tulos ja estetään mahdollisesti pienentynieden hiusten ikuinen shockloss.

        Lääkitys kannattaa myös jos meinaat saada pysyvän peiton koko päälaelle.

        Mua ihmetyttää kun täällä Suomessa lääkärit eivät puhu shockloss:sta mitään kysymättä. Istutetaan mielellään alueille jossa hiuksia (ainostaan harventuneita), tällöin kasvaa riski että kirurgi vahingoitaa pysyvästi vielä elinvoimaisia hiuksia. Näissä tapauksissa shockloss on ikuista.

        DHT

        DHT


      • Sydän
        DHT kirjoitti:

        Moi,

        Saanko kysyä miksi kävit juuri Mehiläisessä? Tekevätkö he Follicular Unit siirteitä?

        Itsellänikin oli aika kova shockloss tapaus kun v. 98 mulle istutettin etu hiusrajaan ja ekaan 1/3 mini ja micro siirteitä. Suurin osa varmaan kasvoi takasin, mutta osa ei kasvanut enään ikinä. Syinä tähän on joko jo valmiiksi pienetyneet hiukset eli olisin luultavasti menettänyt ne joka tapauksessa ja osa meni ehkä veitsen tekemistä reiistä, jotka vahingoittivat eläviä hius nystyjä.

        Itse en pidä ajatuksesta istuttaa harvenneelle alueille juuri ton shockloss pelon vuoksi. Itselläni Propecia toi suurimman osan takasin ja vähän extraa. Jos et käytä Propeciaa niin rupea nopeasti käyttämään, sillä se pitää sun olemassa olevat päässä ja tuoa istutukset lisänä niin sit sun tilanne vois olla melko hyvä. Maailmalla on paljon positiivisia tuloksia hiusistuksista, joissa potilas on syönyt propeciaa. Tällöin saadaan paras mahdollinen tulos ja estetään mahdollisesti pienentynieden hiusten ikuinen shockloss.

        Lääkitys kannattaa myös jos meinaat saada pysyvän peiton koko päälaelle.

        Mua ihmetyttää kun täällä Suomessa lääkärit eivät puhu shockloss:sta mitään kysymättä. Istutetaan mielellään alueille jossa hiuksia (ainostaan harventuneita), tällöin kasvaa riski että kirurgi vahingoitaa pysyvästi vielä elinvoimaisia hiuksia. Näissä tapauksissa shockloss on ikuista.

        DHT

        DHT

        Kävin Tampereella, kun olin kuullut onnistuneista hiussiirto-operaatioista siellä ja kuvittelin, että Mehiläinen on ainut paikka Tampereella, jossa moista tehdään. ja paikkakuntana se oli helpompi käyntipaikka, kun asun itä-suomessa. Minulle sanottiin, että se on järkevin tapa millä minulle tehtiin eli niskasta suikale ja 750 siirrettä, joissa n. 3 hiusta. Kieltämättä en ollut perehtynyt aikaisemmin kauheasti koko asiaan, luotin, että toimenpiteitä tekevät lääkärit tietävät siitä parhaiten, mikä on paras systeemi!

        Mitä tämä Propesia on, mitä suosittelet minulle!
        Kiitos tiedosta!


      • jussi
        Sydän kirjoitti:

        Kävin Tampereella, kun olin kuullut onnistuneista hiussiirto-operaatioista siellä ja kuvittelin, että Mehiläinen on ainut paikka Tampereella, jossa moista tehdään. ja paikkakuntana se oli helpompi käyntipaikka, kun asun itä-suomessa. Minulle sanottiin, että se on järkevin tapa millä minulle tehtiin eli niskasta suikale ja 750 siirrettä, joissa n. 3 hiusta. Kieltämättä en ollut perehtynyt aikaisemmin kauheasti koko asiaan, luotin, että toimenpiteitä tekevät lääkärit tietävät siitä parhaiten, mikä on paras systeemi!

        Mitä tämä Propesia on, mitä suosittelet minulle!
        Kiitos tiedosta!

        Propecia on hormonilääkitys ja sopii ainoastaan miehille. Ajattelin vaan noista huivipuheistasi että saatat olla nainen.


      • DHT
        Sydän kirjoitti:

        Kävin Tampereella, kun olin kuullut onnistuneista hiussiirto-operaatioista siellä ja kuvittelin, että Mehiläinen on ainut paikka Tampereella, jossa moista tehdään. ja paikkakuntana se oli helpompi käyntipaikka, kun asun itä-suomessa. Minulle sanottiin, että se on järkevin tapa millä minulle tehtiin eli niskasta suikale ja 750 siirrettä, joissa n. 3 hiusta. Kieltämättä en ollut perehtynyt aikaisemmin kauheasti koko asiaan, luotin, että toimenpiteitä tekevät lääkärit tietävät siitä parhaiten, mikä on paras systeemi!

        Mitä tämä Propesia on, mitä suosittelet minulle!
        Kiitos tiedosta!

        Moi,

        Ensiksi hommaa Propecia lääkeen resepti sun lääkäriltä mahdollisimman pian. On todella tärkeää sun tapauksessa, että pidät vanhat olemassa olevat hiukset päässä, sillä sun päähän on mitä luultavimmin laitettu mini siirteitä, jotka ovat eilispäivän tekniikkaa. Jos menetät kaikki omat hiukset ajattele kuinka ei luonnolliselta noi 750 siirrettä näyttävät sun koko päälaella. Tässä on hyvä saitti alkaa kouluttaa itseäsi asiasta:
        http://www.hairlosshelp.com/forums/categories.cfm?catid=5

        Jos ikinä harkitset siirtoja vielä niin pidä huoli että sulle istutetaan ainostaa Follicular Unit:eja, joita tekee Suomessa Rolf A nordström ja maailmaalla löytyy monta kovaa kaveria (tutustu edelliseen linkkiin).

        Mulla on etuhiusrajassa micro siirteitä, jotka ovat yhden tai kakden hiuksen siirtetiä ja taenpana noita samoja minisiirteitä, jotka laitettiin v.98. Syön propeciaa, joka on pysäyttänyt hiusten lähtöni kokonaan ja toi tuuheutta melko paljonn lisää. Propecia vahvisti kruununi, jossa alkoi olla myös harvenemisen merkkejä. Jos menettäisin omat ei istutetut hiukset niin munkin istutukset näyttäisivät todella ankeilta suorastaan epäluonnollisilta. Mun pitäisi mennä korjamaan koko esimmäinen 1/3 päälaesta jotta voisin astua taas ihmisten ilmoille. Korostan lääkityuksen merkitystä aina mitä tulee hiusistuksiin nuorella iällä ja yleensä. Sillä lääkitys varmistaa hiusistutuksen parhaan mahdollisen lopputuloksen.

        Parhain terveisin,
        DHT


      • Sydän
        DHT kirjoitti:

        Moi,

        Ensiksi hommaa Propecia lääkeen resepti sun lääkäriltä mahdollisimman pian. On todella tärkeää sun tapauksessa, että pidät vanhat olemassa olevat hiukset päässä, sillä sun päähän on mitä luultavimmin laitettu mini siirteitä, jotka ovat eilispäivän tekniikkaa. Jos menetät kaikki omat hiukset ajattele kuinka ei luonnolliselta noi 750 siirrettä näyttävät sun koko päälaella. Tässä on hyvä saitti alkaa kouluttaa itseäsi asiasta:
        http://www.hairlosshelp.com/forums/categories.cfm?catid=5

        Jos ikinä harkitset siirtoja vielä niin pidä huoli että sulle istutetaan ainostaa Follicular Unit:eja, joita tekee Suomessa Rolf A nordström ja maailmaalla löytyy monta kovaa kaveria (tutustu edelliseen linkkiin).

        Mulla on etuhiusrajassa micro siirteitä, jotka ovat yhden tai kakden hiuksen siirtetiä ja taenpana noita samoja minisiirteitä, jotka laitettiin v.98. Syön propeciaa, joka on pysäyttänyt hiusten lähtöni kokonaan ja toi tuuheutta melko paljonn lisää. Propecia vahvisti kruununi, jossa alkoi olla myös harvenemisen merkkejä. Jos menettäisin omat ei istutetut hiukset niin munkin istutukset näyttäisivät todella ankeilta suorastaan epäluonnollisilta. Mun pitäisi mennä korjamaan koko esimmäinen 1/3 päälaesta jotta voisin astua taas ihmisten ilmoille. Korostan lääkityuksen merkitystä aina mitä tulee hiusistuksiin nuorella iällä ja yleensä. Sillä lääkitys varmistaa hiusistutuksen parhaan mahdollisen lopputuloksen.

        Parhain terveisin,
        DHT

        Mutta eikö kyseinen aine ole ainoastaan miehille?

        Siis naisena, menetinkö olemassa olevat hiukset ja maksoin siitä mielettömästi?! Eihän näin voi käydä nykyaikana)!


      • jussi
        Sydän kirjoitti:

        Mutta eikö kyseinen aine ole ainoastaan miehille?

        Siis naisena, menetinkö olemassa olevat hiukset ja maksoin siitä mielettömästi?! Eihän näin voi käydä nykyaikana)!

        Kertomasi perusteella kärsit parhaillaan shock lossista. Se tarkoittaa lyhyesti sitä, että alkuperäiset hiukset kokevat istutuksen traumaattiseksi ja putoavat pois. Hiusten tulisi kasvaa takaisin muutaman kuukauden kuluessa, mikäli kirurgi ei ole vaurioittanut alkuperäisiä hiustuppeja tehdessään neulalla reikiä siirteitä varten ja mikäli hiukset ovat olleet riittävän terveessä kunnossa ennen operaatiota. Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että hiukset, jotka olisit menettänyt lähiaikoina joka tapauksessa, eivät välttämättä enää kasva takaisin. Nyt ei auta muutakuin rauhoittua ja toivoa parasta.


      • Patarouva...
        Sydän kirjoitti:

        Mutta eikö kyseinen aine ole ainoastaan miehille?

        Siis naisena, menetinkö olemassa olevat hiukset ja maksoin siitä mielettömästi?! Eihän näin voi käydä nykyaikana)!

        Minulle on myös tehty hiustensiirto Tampereella. Tuntemukset alussa olivat samoja, kuin sinulla nyt. Ensimmäiset kaksi viikkoa kasvot turvoksissa ja mustelmat päälle. Sitten tuntui, ettei päälaelleni jää hiuksia paljonkaan. Ajattelin samoin, että hurja hinta pienestä ilosta.
        Nyt kun operaatiosta on reilu vuosi, kaikki on toisin. Hiukset päälaelle kasvoivat takaisin ja lisäksi ne uudet, istutetut, joita tuntui olevan todella paljon. Siirremääräni oli suunnilleen sama kuin sinulla, ja se on täysin riittävä tapauksessani.

        Minä kuljin myös huivi päässä pari kuukautta, mutta sitten lisäsin aina pesun jälkeen hiuspölyä päälaelle. Tulos oli täysin luonnollinen, eikä huivia enää tarvittu. Oletko kokeillut hiuspölyä? Uskoisin, että sinäkin saat siitä avun ja kestät ajan, jonka hiusten kasvaminen vielä kestää.

        Minut operoinut kirurgi varoi olemassaolevia follikkeleita silloin (asiasta keskusteltiin pitkään) enkä usko että sinunkaan tapauksessasi on mitään hätää.


      • Rafaela45
        Sydän kirjoitti:

        Mutta eikö kyseinen aine ole ainoastaan miehille?

        Siis naisena, menetinkö olemassa olevat hiukset ja maksoin siitä mielettömästi?! Eihän näin voi käydä nykyaikana)!

        Kävin myös Tampereella operaatiossa. Alku oli samanlainen kuin sinulla. Selvisin kuitenkin aika pian peittävillä värivoiteilla ym. naisten jipoilla. Minulla kävi niin hyvä tuuri, että ei olemassa olevat hiukset lähteneet huomattavassa määrin. Huivi päässä kuljin myös pari kuukautta ja sitten hiuspölyn avulla sain tilanteen hallintaan.

        Operaationi tehtiin huhtikuussa. Nyt on uusi kasvu kovassa vauhdissa ja tilanne hyvä. Käsitykseni mukaan lopullinen tilanne on nähtävissä vasta vuoden kuluttua operaatiosta. Älä siis lannistu.


      • sydän
        Patarouva... kirjoitti:

        Minulle on myös tehty hiustensiirto Tampereella. Tuntemukset alussa olivat samoja, kuin sinulla nyt. Ensimmäiset kaksi viikkoa kasvot turvoksissa ja mustelmat päälle. Sitten tuntui, ettei päälaelleni jää hiuksia paljonkaan. Ajattelin samoin, että hurja hinta pienestä ilosta.
        Nyt kun operaatiosta on reilu vuosi, kaikki on toisin. Hiukset päälaelle kasvoivat takaisin ja lisäksi ne uudet, istutetut, joita tuntui olevan todella paljon. Siirremääräni oli suunnilleen sama kuin sinulla, ja se on täysin riittävä tapauksessani.

        Minä kuljin myös huivi päässä pari kuukautta, mutta sitten lisäsin aina pesun jälkeen hiuspölyä päälaelle. Tulos oli täysin luonnollinen, eikä huivia enää tarvittu. Oletko kokeillut hiuspölyä? Uskoisin, että sinäkin saat siitä avun ja kestät ajan, jonka hiusten kasvaminen vielä kestää.

        Minut operoinut kirurgi varoi olemassaolevia follikkeleita silloin (asiasta keskusteltiin pitkään) enkä usko että sinunkaan tapauksessasi on mitään hätää.

        Kiitos lohdutuksesta. Minustakin lääkäri tuntui asiasta tietävältä ja että, ei ollut ensimmäistä kertaa tekemässä hiustensiirtooperatiota ja sanoi myös siitä, että on varottava, ettei vahingoita olemassa olevia hiuksia. Joten toivon, että näin kävi.Minulla on hiuspölyä, jota kokeilin joskus ennen operaatiota, mutta en osannut oikein käyttää. Nyt taas tuntuu, että hiuksia on niin vähän, että mitenkä se voi toimia, koska hiukset on tosi harvat päälaelta.


      • sydän
        Rafaela45 kirjoitti:

        Kävin myös Tampereella operaatiossa. Alku oli samanlainen kuin sinulla. Selvisin kuitenkin aika pian peittävillä värivoiteilla ym. naisten jipoilla. Minulla kävi niin hyvä tuuri, että ei olemassa olevat hiukset lähteneet huomattavassa määrin. Huivi päässä kuljin myös pari kuukautta ja sitten hiuspölyn avulla sain tilanteen hallintaan.

        Operaationi tehtiin huhtikuussa. Nyt on uusi kasvu kovassa vauhdissa ja tilanne hyvä. Käsitykseni mukaan lopullinen tilanne on nähtävissä vasta vuoden kuluttua operaatiosta. Älä siis lannistu.

        Toivon, että tilanteeni on joskus yhtä onnellinen kuin sinulla ja toivon, että hiuksia kasvaisi sen verran, että voisin käyttää hiuspölyä!


      • Tietoa tarvitseva
        sydän kirjoitti:

        Kiitos lohdutuksesta. Minustakin lääkäri tuntui asiasta tietävältä ja että, ei ollut ensimmäistä kertaa tekemässä hiustensiirtooperatiota ja sanoi myös siitä, että on varottava, ettei vahingoita olemassa olevia hiuksia. Joten toivon, että näin kävi.Minulla on hiuspölyä, jota kokeilin joskus ennen operaatiota, mutta en osannut oikein käyttää. Nyt taas tuntuu, että hiuksia on niin vähän, että mitenkä se voi toimia, koska hiukset on tosi harvat päälaelta.

        Hei!

        Mitä on hiuspöly?

        Tietoa tarvitseva nainen


      • Help!
        DHT kirjoitti:

        Moi,

        Saanko kysyä miksi kävit juuri Mehiläisessä? Tekevätkö he Follicular Unit siirteitä?

        Itsellänikin oli aika kova shockloss tapaus kun v. 98 mulle istutettin etu hiusrajaan ja ekaan 1/3 mini ja micro siirteitä. Suurin osa varmaan kasvoi takasin, mutta osa ei kasvanut enään ikinä. Syinä tähän on joko jo valmiiksi pienetyneet hiukset eli olisin luultavasti menettänyt ne joka tapauksessa ja osa meni ehkä veitsen tekemistä reiistä, jotka vahingoittivat eläviä hius nystyjä.

        Itse en pidä ajatuksesta istuttaa harvenneelle alueille juuri ton shockloss pelon vuoksi. Itselläni Propecia toi suurimman osan takasin ja vähän extraa. Jos et käytä Propeciaa niin rupea nopeasti käyttämään, sillä se pitää sun olemassa olevat päässä ja tuoa istutukset lisänä niin sit sun tilanne vois olla melko hyvä. Maailmalla on paljon positiivisia tuloksia hiusistuksista, joissa potilas on syönyt propeciaa. Tällöin saadaan paras mahdollinen tulos ja estetään mahdollisesti pienentynieden hiusten ikuinen shockloss.

        Lääkitys kannattaa myös jos meinaat saada pysyvän peiton koko päälaelle.

        Mua ihmetyttää kun täällä Suomessa lääkärit eivät puhu shockloss:sta mitään kysymättä. Istutetaan mielellään alueille jossa hiuksia (ainostaan harventuneita), tällöin kasvaa riski että kirurgi vahingoitaa pysyvästi vielä elinvoimaisia hiuksia. Näissä tapauksissa shockloss on ikuista.

        DHT

        DHT

        Hei!
        Puhut asiantuntevasti FUE siirteistä. Tehdäänkö nii-
        tä ollenkaan Suomessa ja mihin hintaan? Onko kenel-
        läkään kokemusta/tietoa De Reys'in tai Christian Bi-
        sangan (Belgia) tekemistä FUE-hiussirroista ja nii-
        den tuloksista,onnistuneita vai ei? Heidän veloituk-
        sensa on esim. n. 3000 siirrettä/n. 7000e-11000e.
        Haluaisin kuulla kokemuksista/paremmasta tiedosta.
        Menisin heistä jommalle kummalle ellei sitten Suo-
        messakin pystyttäisi samaan.

        Epätietoine.


      • 54-45
        Patarouva... kirjoitti:

        Minulle on myös tehty hiustensiirto Tampereella. Tuntemukset alussa olivat samoja, kuin sinulla nyt. Ensimmäiset kaksi viikkoa kasvot turvoksissa ja mustelmat päälle. Sitten tuntui, ettei päälaelleni jää hiuksia paljonkaan. Ajattelin samoin, että hurja hinta pienestä ilosta.
        Nyt kun operaatiosta on reilu vuosi, kaikki on toisin. Hiukset päälaelle kasvoivat takaisin ja lisäksi ne uudet, istutetut, joita tuntui olevan todella paljon. Siirremääräni oli suunnilleen sama kuin sinulla, ja se on täysin riittävä tapauksessani.

        Minä kuljin myös huivi päässä pari kuukautta, mutta sitten lisäsin aina pesun jälkeen hiuspölyä päälaelle. Tulos oli täysin luonnollinen, eikä huivia enää tarvittu. Oletko kokeillut hiuspölyä? Uskoisin, että sinäkin saat siitä avun ja kestät ajan, jonka hiusten kasvaminen vielä kestää.

        Minut operoinut kirurgi varoi olemassaolevia follikkeleita silloin (asiasta keskusteltiin pitkään) enkä usko että sinunkaan tapauksessasi on mitään hätää.

        haluaisin tietoa hiuspölystä mistä saa? ja minkälaisesta aineesta on kyse?


      • rk
        Help! kirjoitti:

        Hei!
        Puhut asiantuntevasti FUE siirteistä. Tehdäänkö nii-
        tä ollenkaan Suomessa ja mihin hintaan? Onko kenel-
        läkään kokemusta/tietoa De Reys'in tai Christian Bi-
        sangan (Belgia) tekemistä FUE-hiussirroista ja nii-
        den tuloksista,onnistuneita vai ei? Heidän veloituk-
        sensa on esim. n. 3000 siirrettä/n. 7000e-11000e.
        Haluaisin kuulla kokemuksista/paremmasta tiedosta.
        Menisin heistä jommalle kummalle ellei sitten Suo-
        messakin pystyttäisi samaan.

        Epätietoine.

        Prof.Nordström on(Suomalainen mies)on kehittänyt FUE tekniikan ja pitää vastaanottoa helsingissä.Olen itse käynyt hänellä ja voin kehua että parturinikaan ei huomaa mitään


      • Anonyymi

    • 100

      osaako kukaan arvioida miten paljon on 100 siirrettä? ilmeisesti nordströmmillä tämä tulisi maksamaan jotain 1500e:n paikkeilla ja mietin että tekeekö 100 siirteellä mitään vai odotanko vielä hetken ja mällään pään täyteen

      • Suomessa

        Hinnat löytyy varmaan sairaaloiden sivuilta.
        Mutta itse sanoisin, että ei kannata missään nimessä mennä Suomessa tuollaiseen operaatioon. Suomessa kun ei yksikään lääkäri osaa tehdä uusimmalla tekniikalla siirteitä, vaan kaikki (jopa itseään guruksi mainostava Nordström) käyttävät arpeuttavaa strip-tekniikkaa.

        Itse luovuin edes ajattelemasta siirteitä sen jälkeen, kun selvisi miten takapajuinen paikka Suomi tässä asiassa on.

        Jos olisi rahaa, niin menisin Australiaan Dr. Woodsin vastaanotolle tai USAan Dr. Colen vastaanotolle, tai johonkin.

        Tuo uusin tekniikka ei siis käytä veistä missään vaiheessa, vaan siirteet nypitään neulan kaltaisella instrumentilla takaraivolta ja kiinnitetään eteen/sivuille/päälaelle.

        Parantuminen on nopeampaa, niin sanottua "shock lossia" ei pitäisi esiintyä niin paljon kuin stripissä, missään vaiheessa ei laiteta tikkejä ja arpia ei jää (depigmentoitumista voi esiintyä).
        Strip-tekniikallahan jää niin paha arpi, ettei hiuksia voi koskaan leikata donor arealta aivan lyhyiksi, ja puuttuvan palan kiinni ompeleminen myös nostaa niskan hiusrajan luonnottomaan kohtaan. Näin ei siis käy tuossa FUE/FIT-tekniikassa, joten suosittelen että jokainen (minä mukaanluettuna) säästää vielä rahaa sen verran, että saa maksettua matkat toiselle mantereelle saamaan asiallista hoitoa.

        Ketä kiinnostaa, niin tässä linkkejä aiheeseen:
        Dr. Woods:
        http://www.thewoodstechnique.com/
        Dr. Cole:
        http://www.forhair.com/

        HairSiten tietosivu FUE-tekniikasta:
        http://www.hairsite8.com/ht/main.htm


      • pulleli

        100 siirrettä on noin saman verran kuin keskivertosuomalaisella
        kasvaa hiuksia 1cm x 1cm alueella.
        Jos tämä määrä "venytetään" koko päälaelle
        on lopputulos ainakin reilusti yli 1 hiusta neliösentille.


      • DHT
        Suomessa kirjoitti:

        Hinnat löytyy varmaan sairaaloiden sivuilta.
        Mutta itse sanoisin, että ei kannata missään nimessä mennä Suomessa tuollaiseen operaatioon. Suomessa kun ei yksikään lääkäri osaa tehdä uusimmalla tekniikalla siirteitä, vaan kaikki (jopa itseään guruksi mainostava Nordström) käyttävät arpeuttavaa strip-tekniikkaa.

        Itse luovuin edes ajattelemasta siirteitä sen jälkeen, kun selvisi miten takapajuinen paikka Suomi tässä asiassa on.

        Jos olisi rahaa, niin menisin Australiaan Dr. Woodsin vastaanotolle tai USAan Dr. Colen vastaanotolle, tai johonkin.

        Tuo uusin tekniikka ei siis käytä veistä missään vaiheessa, vaan siirteet nypitään neulan kaltaisella instrumentilla takaraivolta ja kiinnitetään eteen/sivuille/päälaelle.

        Parantuminen on nopeampaa, niin sanottua "shock lossia" ei pitäisi esiintyä niin paljon kuin stripissä, missään vaiheessa ei laiteta tikkejä ja arpia ei jää (depigmentoitumista voi esiintyä).
        Strip-tekniikallahan jää niin paha arpi, ettei hiuksia voi koskaan leikata donor arealta aivan lyhyiksi, ja puuttuvan palan kiinni ompeleminen myös nostaa niskan hiusrajan luonnottomaan kohtaan. Näin ei siis käy tuossa FUE/FIT-tekniikassa, joten suosittelen että jokainen (minä mukaanluettuna) säästää vielä rahaa sen verran, että saa maksettua matkat toiselle mantereelle saamaan asiallista hoitoa.

        Ketä kiinnostaa, niin tässä linkkejä aiheeseen:
        Dr. Woods:
        http://www.thewoodstechnique.com/
        Dr. Cole:
        http://www.forhair.com/

        HairSiten tietosivu FUE-tekniikasta:
        http://www.hairsite8.com/ht/main.htm

        Moi,

        Strip eli hiuspalan leikkaaminen donor alueelta ei jätä välttämättä mitään pahaa arpea. Itsellä se on miltei täysion huomaamaton vaikka lyhyt tukka. Itse istustus/siirre on kummassakin sama Follicular Unit tekniikka. eli miltä hiukset näyttävät recipient alueella eli kaljuilla kohdilla mihin hiukset istutetaan on täysin sama.

        Siitä en käy kiistelemään onko Cole ja Wood parempia asettamaan hiuksia etuhiusrajaan tai luomaan less is more vaikutuksen (saattavat olla). Hasson & Wong taas käyttää strip menetelmää ja jotain uutta suturea jolla saadaan hyvin huomaamaton arpi takaraivolle. Ja mielestäni H&W tulokset puhuvat puolestaan ja samaten Alvi Armanin (hänkin käyttää pääasiallisesti Strip menetelmää).

        Nordströmillä pitäisi olla heidän oma versio Lateral slit-tekniikasta jos oikein ymmärsin roffan puheita, eli hiukset saadaan tulemaan halutussa kulmassa/ vertikaali asenoosa ulos päänahasta jolloin istus peittää näin paremmin kaljua aluetta.

        Strip on edullisempi ja transsection rate saattaaa olla hitusen parempi strip menetelmässä eli se paljonko tuhotaan terveitä hiuksia kun hiuksia irrotetaan donor alueelta. Strip mahdollistaa yhdessä sessiossa enemmän siirteitä joka on merkittävä asia.

        Jos pieni toimenpide ja kaveri haluaa ajaa hiuksensa miltei kaljuksi silloin FUE on varmasti parempi. Ja vielä yksi asia: FUE teknikka jättää kanssa arven tosin puistemäisen srip vaakarven sijaan.

        Itse näen yhdistyetyn strip- ja FUE-menetelmän todella tehokkaaksi.

        T,
        DHT


      • DHT

        moi,

        100 istuksella saat noin 2 cm2 peittoon siedettävällä tuuheudella eli n. 50 FU/CM2 eli karkeesti njoin 100 hiusta /CM2.

        Jos kaljuuntumisesi on edennyt pitkälle siinä tapauksessa megasessio tulee kysymykseen eli ainakin 3000 siirrettä ja mielellään enemmän yhdellä kertaa. Keskiverto potilaalta löytyy omaa varastoa noin 6000 FU siirteseen ehkä 7000 ja jopa yli joissakin onnellisissa tapauksissa.

        DHT


      • jussi
        Suomessa kirjoitti:

        Hinnat löytyy varmaan sairaaloiden sivuilta.
        Mutta itse sanoisin, että ei kannata missään nimessä mennä Suomessa tuollaiseen operaatioon. Suomessa kun ei yksikään lääkäri osaa tehdä uusimmalla tekniikalla siirteitä, vaan kaikki (jopa itseään guruksi mainostava Nordström) käyttävät arpeuttavaa strip-tekniikkaa.

        Itse luovuin edes ajattelemasta siirteitä sen jälkeen, kun selvisi miten takapajuinen paikka Suomi tässä asiassa on.

        Jos olisi rahaa, niin menisin Australiaan Dr. Woodsin vastaanotolle tai USAan Dr. Colen vastaanotolle, tai johonkin.

        Tuo uusin tekniikka ei siis käytä veistä missään vaiheessa, vaan siirteet nypitään neulan kaltaisella instrumentilla takaraivolta ja kiinnitetään eteen/sivuille/päälaelle.

        Parantuminen on nopeampaa, niin sanottua "shock lossia" ei pitäisi esiintyä niin paljon kuin stripissä, missään vaiheessa ei laiteta tikkejä ja arpia ei jää (depigmentoitumista voi esiintyä).
        Strip-tekniikallahan jää niin paha arpi, ettei hiuksia voi koskaan leikata donor arealta aivan lyhyiksi, ja puuttuvan palan kiinni ompeleminen myös nostaa niskan hiusrajan luonnottomaan kohtaan. Näin ei siis käy tuossa FUE/FIT-tekniikassa, joten suosittelen että jokainen (minä mukaanluettuna) säästää vielä rahaa sen verran, että saa maksettua matkat toiselle mantereelle saamaan asiallista hoitoa.

        Ketä kiinnostaa, niin tässä linkkejä aiheeseen:
        Dr. Woods:
        http://www.thewoodstechnique.com/
        Dr. Cole:
        http://www.forhair.com/

        HairSiten tietosivu FUE-tekniikasta:
        http://www.hairsite8.com/ht/main.htm

        Itse en todellakaan menisi Suomessa hiustensiirtoleikkaukseen, sen verran takapajuista touhu täällä on. Esimerkiksi guru Nordström mainostaa sivuillaan edelleen kielekkeitä ja kaljunsupistuksia kun tämän päivän käsitteet hiustensiirrossa ovat FUE ja BHT.

        Kyllähän tuo Strip-leikkaus on ihan OK jos ikää on yli 40 ja lähtötilanne NW4-NW5. Näissäkin esim H&W tekee jatkuvasti 4000-5000 siirteen leikkauksia kun taas Nordströmin sivuilla "megasessio" on 2000 siirrettä. Nordström mainostaa, että leikkaus voidaan toistaa, mutta sillä on tapana levittää arpi jopa sentin vahvuiseksi. Eli kannattaa ottaa kerralla niin iso strip kuin mahdollista.

        Jos menisin leikkaukseen niin menetelmä olisi FUE ja tohtori joko Cole, Feller tai Wolf. Itseäni ei kaljuus juuri vaivaa, mutta olen kyllä ohentunut aika selvästi NW5-mallin mukaisesti. Shock lossin pelon vuoksi en tällä hetkellä uskalla tehdä mitään. Uskon kuitenkin menetelmien kehittymiseen tulevina vuosina, jolloin olemassa olevien hiusten sekaan istuttaminen olisi turvallisempaa.

        Alkuperäiselle kirjoittajalle: eivätkö ne Mehiläisessä puhuneet mitään shock lossista?


    • pilleristi

      Minne jannu on kadonnut? Hra Harveneva kuin tiesi kaiken siirteistä. Alkoi muistaakseni oikein alan konsultiksi.

      • harveneva

        Olen viimeiset kuukaudet lueskellut aika vähän tätä palstaa. Osittain työkiireiden vuoksi, osittain siksi että alan olemaan melko tyytyväinen tämänhetkiseen hiustilanteeseeni. Päälaelle pitäisi vielä siirtää hiuksia n. 1500 ollakseni tyytyväinen. Tämä edellyttää sitä että päälaelta ei lähde suurta määrää alkuperäisi hiuksia.


    • MikaMies

      Onko kenelläkään tietoa siitä, että mitä mahtaa suunnilleen maksaa hiustensiirto n. 10cm2 täysin hiuksettomalle alueelle niin, että lopputulos tässä operaatiossa on kaikin puolin ihan ok?

      Toisena kysymyksenä se, että minkä ikäisenä tämän sisäkumin esiintulon pinta-alan kasvu pyshtyy niin, että se voidaan täyttää hiuksilla ilman, että rupeaa reunoilta irvistelemään vähän ajan kuluttua?

      • johdu

        "Toisena kysymyksenä se, että minkä ikäisenä tämän sisäkumin esiintulon pinta-alan kasvu pyshtyy niin, että se voidaan täyttää hiuksilla ilman, että rupeaa reunoilta irvistelemään vähän ajan kuluttua?"

        Ei se iästä johdu, vaan geeneistä.
        Eli siinä on kaksi tekijää
        1) miten nuorena hiustenlähtö alkaa
        2) miten pitkälle se etenee.

        Kumpaakaan ei oikeastaan tiedä ennen kuin vasta sitten kun se on tapahtunut.
        Monilla on vanhanakin pää täynnä paksuja hiuksia, mutta sitten taas toisaalta vaikka joku Janne Holmen oli totaalisen kalju jo n. 25 vuotiaana.

        Ja tosiaan hiustenlähtö voi edetä vain pieneksi paljaaksi alueeksi tai niin että melkein kaikki lähtee. Hiustensiirrossa tohtori sitten siirtää siltä pieneltä alueelta mistä hiukset ei lähde (yleensä) niille alueille mistä on lähtenyt.
        Valitettavasti ei ole mitään tapaa ennustaa että mikä on se hiustenlähdön tarkka raja. Huonossa tapauksessa hiustenlähtö etenee myös donor-alueelle, jolloin myös arvet tulevat paljaaksi. Tämä kai on aika harvinaista (ainakin jos lääkäri osaa ollenkaan arvioida keskivertorajaa donor-alueelle).


      • harveneva

        Kymmenen neliösentin alueelle voidaan istuttaa yhdellä kertaa n. 500 siirrettä. Ilterillä tämä maksaa FUE tekniikalla n. 3000 euroa, strip tekniikalla puolet vähemmän. Nordströmmillä kyseinen leikkaus strip tekniikalla maksanee yli 3000 euroa. Kun siirteitä on 50 neliösentillä, niin tulos alkaa olemaan jo hyvinkin peittävä.

        Kaljuuntumisen etenemisen pysähtymistä ei voi ennakoida.


    • sydän

      Aikaa on kulunut hiustensiirrostani 4,5 kk ja tilanne jo pikkasen parempi, eli uutta hiusta on vihdoinkin alkanut kasvaa jonkin verran. Tosin niin paljon, kun olemassaolevia lähti, ei voi sanoa tuleeko lopullinen tilanne sitten olemaan millainen.
      Naiset joille operaatio on tehty, kertokaa millainen teidän tilanne on nyt?

      • Evva

        Olisi todella hienoa jos vielä enemmän kertoisitte kokemuksistanne. itse olen parturi-kampaaja ja haluaisin todella tietää enemmän, että voisin kertoa asiakkailleni hyviä/huonoja uutisia. Jos vielä joku voisi kertoa hinnoista esim. päälaen alueelle (otsa/päälaki) istutetuista hiuksista. Lisää jutustelua, minä pyydän. Kiitos!


    • asdfasdfasdf
    • jukka

      joo samat sanat oli mulla. kävin rolf nordströmillä ja mulle piti kasvaa n.3000 hiusta, mut olen sitä mieltä että he eivät pitäneet lupaustaan; tulos on tosiaan alle 3000.

      • epzonmies

        Itselleni Nordström teki 2 hiustensiirtoa, vuodet olivat -93 ja -98. Todella tyytyväinen olen ollut, kaikki on pysynyt päässä. Varmaan ovat toimenpiteet kehittyneet sen jälkeen.

        Itse en missään nimessä kävisi tämäntyyppisissä leikkauksissa muualla kuin Suomessa.

        Kerran voisin vielä käydä, niin ei tarvitsisi hiuspölyä käyttää koskaan. Ikää nyt 50v.


      • mies ,24 vuotias
        epzonmies kirjoitti:

        Itselleni Nordström teki 2 hiustensiirtoa, vuodet olivat -93 ja -98. Todella tyytyväinen olen ollut, kaikki on pysynyt päässä. Varmaan ovat toimenpiteet kehittyneet sen jälkeen.

        Itse en missään nimessä kävisi tämäntyyppisissä leikkauksissa muualla kuin Suomessa.

        Kerran voisin vielä käydä, niin ei tarvitsisi hiuspölyä käyttää koskaan. Ikää nyt 50v.

        heipä hei, kiinnostaisi jatkaa tätä keskustelua..eli elämäni muuttui abaut puoltoista vuotta sitten kun yhtäkkiä hiukset lähtivät harvenemaan ja lopulta päälaki paljastui kokonaan..itse en voi tätä käsittää..värjäilin kyllä päänahkaa ahkerasti ja lakkaa käytin useastikin päivässä..lopulta parisuhteeseen tuli ongelmia ja rahahuolia joten huomasin että hiuksetkin lähtivät päästä ohenemaan..itse en usko perinnölliseen hiustenlähtöön koska isällänikin on hyvä pehko päässä..mutta kai tämä sitä on..mitä muutakaan se voisi olla?

        paljon on herännyt kysymyksiä...paljonko tälläinen hiusleikkaus tulisi maksamaan? ja kuinka luotettavaa tuo tuolla tanssii tähtien kanssa staran linikalla on???..pelottaa ajatus..että hiukset joskus leikkauksen jälkeen tippuvat pois ja arvet paljastuu!!! eli elänkö vaan elämäni näin päälaki paljaana vai voinko vielä joskus saada samanlaiset hiukset kuin Brad Pittillä on tai minulla joskus oli?

        itsetunto maassa,auttakaa!


      • uimari73

        kuinka paljon maksoi ne 3000 hiusta?


      • pahin
        mies ,24 vuotias kirjoitti:

        heipä hei, kiinnostaisi jatkaa tätä keskustelua..eli elämäni muuttui abaut puoltoista vuotta sitten kun yhtäkkiä hiukset lähtivät harvenemaan ja lopulta päälaki paljastui kokonaan..itse en voi tätä käsittää..värjäilin kyllä päänahkaa ahkerasti ja lakkaa käytin useastikin päivässä..lopulta parisuhteeseen tuli ongelmia ja rahahuolia joten huomasin että hiuksetkin lähtivät päästä ohenemaan..itse en usko perinnölliseen hiustenlähtöön koska isällänikin on hyvä pehko päässä..mutta kai tämä sitä on..mitä muutakaan se voisi olla?

        paljon on herännyt kysymyksiä...paljonko tälläinen hiusleikkaus tulisi maksamaan? ja kuinka luotettavaa tuo tuolla tanssii tähtien kanssa staran linikalla on???..pelottaa ajatus..että hiukset joskus leikkauksen jälkeen tippuvat pois ja arvet paljastuu!!! eli elänkö vaan elämäni näin päälaki paljaana vai voinko vielä joskus saada samanlaiset hiukset kuin Brad Pittillä on tai minulla joskus oli?

        itsetunto maassa,auttakaa!

        syyllinen, mutta huolet ja kaikki muu vaikuttaa. Ei hiukset kaikilta lähde vaikka olisi perinnöllistäkin.
        Tänään viimeksi käveli edellä nuori nainen värjätyssä tukassa ja päälaki oli aivan harva. Sääliksi käy, kun eivät ymmärrä.
        Kestävämmän ratkaisun saat käyttämällä Rogainea tms, kirurgit ovat itse kertoneet, että aikaa myöten hiukset alkavat yleensä harventua siirretylläkin alueella ja maksaa aivan liikaa.


    • rk

      Olen 49v mies ja olen käynyt hiustensiirroissa.Ensimmäisen kerran tanskassa v95.Siellä laitettiin vain noin sata siirrettä ja maksoi matkoineen n.13000mk.olen käynyt prof nordströmillä sen jälkeen kolme kertaa.ensin 500 siirrettä v97,1000 siirrettä v01,1000 siirrettä v04.yhteensä on siis kulunut rahaa n.80000mk(13000e).Olisin luultavasti ihan kalju päälaelta jos en olisi käynyt siirroissa.Laskin joskus että jos käyttäisin lääkkeitä kuten Rogaine jonka teho on ihan olematon niin samalla hinnalla käyn siirroissa.!3000 on käytetyn auton hinta eli Auton tasosta tinkimällä säästin nämä rahat leikkauksiin.Prof.Nordström on huippumies.Ei edes parturinikaan huomaa mitään

      • Hintaheppu

        Nordström 1200 hiusta (peittää noin 20 cm2 alueen) noin 4000-4500 euroa.
        Newhairclinic Ruotsi 1500 hiusta (peittää noin 25 cm2 alueen) 2600 euroa.


    • Heikki Kuula(ko)

      Miks istutetut hiukset menestyvät kaljuuntuneessa 'vihamielisessä maaperässä' sen paremmin kuin alkuperäisetkään? eli onko ne jotenki immuuneja miestyypin kaljuuntumiselle vai hä? Vai maksaako ihmiset parin vuoden tuuheudesta sen 10 000€

      • miettelias

        kokemuksia heksingissa olevasta cityklinikasta, jonka varsinainen klinikka sijaitsee tallinnassa? mainostavat sivuillaan kayttavansa kaikista uusinta tekniikkaa, ja operation tulisi olla niin huomaamato, etta potilas lahtee leikkaussalista samannakoisena kuin sinne tullessaan.


      • fue siirteet ottanut
        miettelias kirjoitti:

        kokemuksia heksingissa olevasta cityklinikasta, jonka varsinainen klinikka sijaitsee tallinnassa? mainostavat sivuillaan kayttavansa kaikista uusinta tekniikkaa, ja operation tulisi olla niin huomaamato, etta potilas lahtee leikkaussalista samannakoisena kuin sinne tullessaan.

        ihan samanlaista iskulausetta käyttävät ne virolaiset torivarkaatkin ,mut kokeile pois.


      • loolp
        fue siirteet ottanut kirjoitti:

        ihan samanlaista iskulausetta käyttävät ne virolaiset torivarkaatkin ,mut kokeile pois.

        olisin kysyny otitko rollella fue siirteet. ite ollu kahen vaiheilla kummat ottais. ei tarvis älyttömästi ohimoille sormen/parin kokoset läiskät. Jäikö fuet hyvin päähän? ei viittis ottaa arpea viel ainakaa ku tota hiusta jonku verran on...minkä hintasta verrattuna strippiin?


      • fue siirteet ott....
        loolp kirjoitti:

        olisin kysyny otitko rollella fue siirteet. ite ollu kahen vaiheilla kummat ottais. ei tarvis älyttömästi ohimoille sormen/parin kokoset läiskät. Jäikö fuet hyvin päähän? ei viittis ottaa arpea viel ainakaa ku tota hiusta jonku verran on...minkä hintasta verrattuna strippiin?

        En onneks ottanu. se olis maksanu kolme kertaa enemmän ,kuin missä kävin. eli klinikka oli prohairclinic belgiassa. erikoistunu fue tekniikkaan ainoastaan. täytyy sanoa että olen helv.. tyytyväinen, että lähdin sinne. operaatio reissuineen makso yht 5600e, 2000 siirrettä. takaa on edelleen niin tuuhee ja käyttämättömiä alueita sen verran et toisenkin mokoman pystyisi vielä tekeen niin ettei huomaa että ois mitään otettukaan ,muutos on kyllä jo merkittävä. varmasti yks parhaimpia mestoja euroopassa hintaansa nähden ,en voi muuta kuin suositella. hiusraja on sentin alempi mitä edes teininä. noin kolmen sentin vyöhykkeellä on kokonaan siirrettyä hiusta ohimoilla. sinänsä aika naurettavaa ,että tälläinen on mahdollista =) ja kukaan ei tajua. eikä osaa edes epäillä että olis tehty mitää - mistään suunnasta, vaikka pitäis siilinä ja tälläkin hetkellä on lyhyt. =)


      • jani27wee
        fue siirteet ott.... kirjoitti:

        En onneks ottanu. se olis maksanu kolme kertaa enemmän ,kuin missä kävin. eli klinikka oli prohairclinic belgiassa. erikoistunu fue tekniikkaan ainoastaan. täytyy sanoa että olen helv.. tyytyväinen, että lähdin sinne. operaatio reissuineen makso yht 5600e, 2000 siirrettä. takaa on edelleen niin tuuhee ja käyttämättömiä alueita sen verran et toisenkin mokoman pystyisi vielä tekeen niin ettei huomaa että ois mitään otettukaan ,muutos on kyllä jo merkittävä. varmasti yks parhaimpia mestoja euroopassa hintaansa nähden ,en voi muuta kuin suositella. hiusraja on sentin alempi mitä edes teininä. noin kolmen sentin vyöhykkeellä on kokonaan siirrettyä hiusta ohimoilla. sinänsä aika naurettavaa ,että tälläinen on mahdollista =) ja kukaan ei tajua. eikä osaa edes epäillä että olis tehty mitää - mistään suunnasta, vaikka pitäis siilinä ja tälläkin hetkellä on lyhyt. =)

        osaatko jeesata vähän, että miten ottaa yhteyts sinne belgiaan ja miten käytännön hommat sujuvat? itellä ois kans varattuna nyt se noin 6000€ siihen kyllä..puhuvatko hyvin englantia ja onko sinne klinikalle helppo osata mennä? soititko/laitoitko heille eka mailia?


      • fue siirteet ottanu
        jani27wee kirjoitti:

        osaatko jeesata vähän, että miten ottaa yhteyts sinne belgiaan ja miten käytännön hommat sujuvat? itellä ois kans varattuna nyt se noin 6000€ siihen kyllä..puhuvatko hyvin englantia ja onko sinne klinikalle helppo osata mennä? soititko/laitoitko heille eka mailia?

        Elikkä ,homma hoituu tosi kätevästi englannilla. ja periaatteessa puhelinta ei tarvita ,ellet sitten ota puoskari taksia ja eksy sinne kylään ,kuten minulle kävi. ( myöhästyin puoli tuntia ja maksoin 100e taksista) muutoin homma menikin sitten aivan hyvin , vaikka hivenen stressitasot kerkisivät siinä nousemaan.... Suosittelen ,että varaat hotellin valmiiksi juuri kyseisestä paikkakunnasta (mechelen) ,itse erehdyin ottamaan majapaikan brysselin väärältä laidalta ja sieltä oli tosi hankala päästä kohteeseen aamuvarhaisella. Yhteydenotto tapahtuu siis sähköpostilla kotisivun kautta ,kunhan vain googletat prohairclinic, sitten s-postilla arvioidaan tilanteesi , lähetät kuvia ..saat arvion siirremääristä ja voit heittää omia toivomuksia. sitten saat s-postilla tilitiedot ,jonne maksat ennakkomaksun (20%) ja pääset jonoon ,heti kun olet maksanut sen. sitten saat tieson operaatio päivästä /ohjeista. operaatioon voi kestää muutaman kk , itellä oli n. 3kk. varaat lennot ja hotellit ja olet paikalla kyseisessä osoitteessa sopimuksen mukaan. itse maksoin käteisellä loput summasta klinikalla ennen rojektin alkua. loput meneekin sitte kuin itsestään.


      • Vin Diesel
        miettelias kirjoitti:

        kokemuksia heksingissa olevasta cityklinikasta, jonka varsinainen klinikka sijaitsee tallinnassa? mainostavat sivuillaan kayttavansa kaikista uusinta tekniikkaa, ja operation tulisi olla niin huomaamato, etta potilas lahtee leikkaussalista samannakoisena kuin sinne tullessaan.

        Kävin kesällä 2010 Tallinnassa ja sairaala ja henkilökunta juuri sellaista mitä entisen Neuvostoliiton valtioissa kuvittelisikin olevan. Itse kuusi tuntia kestänyt operaatio oli kuin kiinalaista kidutusta, sängyllä paikallaan maaten pää veressä hankalassa asennossa ja se kipu, mikä tuli puudutuspiikeistä, hiuksia yksitellen otettaessa ja myöhemmin paikalleen laitettaessa oli sanoinkuvaamaton. Heti operaation jälkeen vaatteet päälle ja pää verisissä siteissä bussipysäkille ja eikun väärä linja-autoon. Pää oli melkein viikonverran niin turvonnut, ettei kaupassa kehdannut käydä ja tyynyliinat aamulla veressä pari päivää.

        Nyt neljäkuukautta myöhemmin hiukset ovat jo alkaneet hieman kasvaa ja on jo ihan siistin näköinen siilitukka, eikä edes parturi huomaa, että olen käynyt hiustensiirrossa. Eikä ole rumaa fyysisiä ponnistuksia estävää arpea takaraivossa minkä peittämiseen tarvitaan pitkää takatukkaa.


      • harkinnut olen
        fue siirteet ottanu kirjoitti:

        Elikkä ,homma hoituu tosi kätevästi englannilla. ja periaatteessa puhelinta ei tarvita ,ellet sitten ota puoskari taksia ja eksy sinne kylään ,kuten minulle kävi. ( myöhästyin puoli tuntia ja maksoin 100e taksista) muutoin homma menikin sitten aivan hyvin , vaikka hivenen stressitasot kerkisivät siinä nousemaan.... Suosittelen ,että varaat hotellin valmiiksi juuri kyseisestä paikkakunnasta (mechelen) ,itse erehdyin ottamaan majapaikan brysselin väärältä laidalta ja sieltä oli tosi hankala päästä kohteeseen aamuvarhaisella. Yhteydenotto tapahtuu siis sähköpostilla kotisivun kautta ,kunhan vain googletat prohairclinic, sitten s-postilla arvioidaan tilanteesi , lähetät kuvia ..saat arvion siirremääristä ja voit heittää omia toivomuksia. sitten saat s-postilla tilitiedot ,jonne maksat ennakkomaksun (20%) ja pääset jonoon ,heti kun olet maksanut sen. sitten saat tieson operaatio päivästä /ohjeista. operaatioon voi kestää muutaman kk , itellä oli n. 3kk. varaat lennot ja hotellit ja olet paikalla kyseisessä osoitteessa sopimuksen mukaan. itse maksoin käteisellä loput summasta klinikalla ennen rojektin alkua. loput meneekin sitte kuin itsestään.

        Kertoisitko vielä, millainen oli tilanne leikkauksen jälkeen ja miten siitä eteen päin tilanne eteni.


      • Mikäihmisiävaivaa?
        Vin Diesel kirjoitti:

        Kävin kesällä 2010 Tallinnassa ja sairaala ja henkilökunta juuri sellaista mitä entisen Neuvostoliiton valtioissa kuvittelisikin olevan. Itse kuusi tuntia kestänyt operaatio oli kuin kiinalaista kidutusta, sängyllä paikallaan maaten pää veressä hankalassa asennossa ja se kipu, mikä tuli puudutuspiikeistä, hiuksia yksitellen otettaessa ja myöhemmin paikalleen laitettaessa oli sanoinkuvaamaton. Heti operaation jälkeen vaatteet päälle ja pää verisissä siteissä bussipysäkille ja eikun väärä linja-autoon. Pää oli melkein viikonverran niin turvonnut, ettei kaupassa kehdannut käydä ja tyynyliinat aamulla veressä pari päivää.

        Nyt neljäkuukautta myöhemmin hiukset ovat jo alkaneet hieman kasvaa ja on jo ihan siistin näköinen siilitukka, eikä edes parturi huomaa, että olen käynyt hiustensiirrossa. Eikä ole rumaa fyysisiä ponnistuksia estävää arpea takaraivossa minkä peittämiseen tarvitaan pitkää takatukkaa.

        Mitä tuo lehtien otsikko tarkoittaa, että joku tunnustaa hiustensiirron.

        Minulle on tehty selkäleikkaus. Otsikoiko se toimittaja, että minä tunnustan selkäleikkauksen.

        Mistä siinä on kysymys, miksi se pitää tunnustaa toimittajan mielestä. Minulle riittää, että minä kerron, että minulle on tehty selkäleikkaus.

        Ja Berlusconin hiustensirrolle etsitään jopa todisteita.

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=832981

        Tässähän on suorastaan jotain vakavasti sairasta.

        Onko 2000-luvun toimittaja tai onko 2000-luvun ihmiset niin yksinkertaisia, että syntyy tuollaisia otsikoita. Noinko yksinkertaisia ne kadulla tohveltajat ovat?

        Mitä mieltä te olette 2000-luvun toimittajista ja ihmisistä?


      • HiusMasa

    • Ne joille kaljuuntuminen vaikuttaa elämään, niin menkään professori Nordströmin hiustensiirtoon!!!
      Kävin siellä viime kesänä ja nyt tukka kasvaa ja kalju on poissa.
      Leikkaus on pitkä, raskas ja kallis. Siitä toipuminen kipuineen ja turvotuksineen sekä pää täynnä punaisia pisteitä on hurja, mutta sen jälkeen sinulla on uudet oikeat ja OMAT hiukset. Takaraivoon ei jää jälkiä. Minulla on ainoastaan siellä pieni arpi, joka korjataan.
      En tiedä miten muilla, mutta minä todella suosittelen hiustensiirtoa kaikille niille joille kaljuuntuminen haittaa elämää.
      Unohtakaa kaikki hiusrohdot, ne ehkä vaikuttaa, mutta ei lähellekään niin hyvin kuin hiustensiirto ja pitkällä tähtäimellä rohtoihin menee myös rahaa. Minulla maksoi leikkaus 13 000. Pankista vaan lainaa, ja nyt lyhennän velkaa suurella ilolla tukka heiluen. :)

      • Tukka hulmuten

        Hemmolle heitettiin hinnasta päätellen näköjään 6000 hiusta päälaelle. Minulle heitettiin 5000 hiusta viime keväänä ja nyt kuljen myös tukka hulmuten ja naiset ovat aivan sekaisin.

        Sirilimpsis sileä tie....


      • mulle
        Tukka hulmuten kirjoitti:

        Hemmolle heitettiin hinnasta päätellen näköjään 6000 hiusta päälaelle. Minulle heitettiin 5000 hiusta viime keväänä ja nyt kuljen myös tukka hulmuten ja naiset ovat aivan sekaisin.

        Sirilimpsis sileä tie....

        mikä on hiusistutuksen minimimäärä ja paljon se maksaa tampereella.


    • uteliaana22

      paljon maksaa noin 1500 hiusta nordstörmillä?

    • Kaljukin parempi

      Haluaisin kaksi kertaa hiustensiirrossa käyneenä varoittaa toimeenpidettä harkitsevia. Jos otatte siirteet pitkän arven jättävällä tekniikalla, kuten minä, ette käytännössä koskaan voi hiusten yhä harvetessa vetää siilitukkaa tai kaljua. Jos te olette kaljuuntuneet tähänkin asti niin se todennäköisesti jatkuu vielä jatkossakin. Ainakin näin minulla finastridin käytöstä huolimatta. Minulle siis jää etuosaan siirrettyjä hiuksia ja muuten minusta tullee sivuja ja niskaa lukuunottamatta kalju, mutta en voi niska-arven vuoksi vetää siiliä tai kokokaljua. Minun kahdella kerralla tehdyt siirteeni ovat siis antaneet minulle harvan etutukan, joka ei ole lähelläkään sitä tuuheutta mitä nordsrömin mainoksissa näkyy.

      Kävin molemmilla kerroilla Nordströmillä ja operaatiot maksoivat 5000 euroa per kerta. Siirteiden määrää en muista. Nyt niskassa on arpi joka vaatii niskatukan pitämistä vähintään 2cm pituisena, jotta se ei näkyisi. Edestä, siirteiden kohdalta, tukka on kuitenkin selvästi harvempi kuin sivuilta, päältä ja takaa, joten pidän tukkaa päältä aika lyhyenä.

      Jos siis aiot ottaa esim. vetäytyviin ohimoihin tuuhennusta, voi olla että 10 vuoden päästä sinulla on hiuksia vain ohimoilla, sivuilla ja takana,mutta myös arpi takaraivossa.

      • Biokemisti

        Itselleni tehty 2 Strip siirtoa Norrella. Tulokset ovat ihan kelvolliset, koska hiuslaatuni on niiin ohut, että tuuheata tukkaa ei saa kuin tolkuttomalla määrällä siirteitä. Arpi takaraivossa on tehty Tri-closurella ja on aika huomaamaton, mutta lyhyellä tukalla sen pystyy kuitenkin havaitsemaan.

        Lopetin Finan sivuoireiden takia, ja nyt alkaa jo kaduttamaan koko hiustensiirto. Todennäköisesti mulle jää eteen "panta" ja jos vedän kaikki pois niin arpi näkyy takaraivossa. Eli kannattaa kyllä harkita tota Strip sirtoa, jos korjaa esim. ohimoita eikä kaljuuntuminen ole edennyt pitkälle. Strip kannattaa vain silloin kuin halutaan hyvällä saannolla peittää jo pitkällekaljuuntunut päälaki, eikä kaljuuntuminen siis tule enään niin olennaisesti etenemään (esim. NW 4:stä ylöspäin).

        Itse aion vetää kaikki pois, mikäli Finan jälkeen kaljuuntuminen jatkuu pitkälle ja samalla ottaa arpeen noin 200-400 FUE siirrettä. Toinen ja itseasiassa halvempi vaihtoehto on kestopigmentointi.


      • Mikä arpi?
        Biokemisti kirjoitti:

        Itselleni tehty 2 Strip siirtoa Norrella. Tulokset ovat ihan kelvolliset, koska hiuslaatuni on niiin ohut, että tuuheata tukkaa ei saa kuin tolkuttomalla määrällä siirteitä. Arpi takaraivossa on tehty Tri-closurella ja on aika huomaamaton, mutta lyhyellä tukalla sen pystyy kuitenkin havaitsemaan.

        Lopetin Finan sivuoireiden takia, ja nyt alkaa jo kaduttamaan koko hiustensiirto. Todennäköisesti mulle jää eteen "panta" ja jos vedän kaikki pois niin arpi näkyy takaraivossa. Eli kannattaa kyllä harkita tota Strip sirtoa, jos korjaa esim. ohimoita eikä kaljuuntuminen ole edennyt pitkälle. Strip kannattaa vain silloin kuin halutaan hyvällä saannolla peittää jo pitkällekaljuuntunut päälaki, eikä kaljuuntuminen siis tule enään niin olennaisesti etenemään (esim. NW 4:stä ylöspäin).

        Itse aion vetää kaikki pois, mikäli Finan jälkeen kaljuuntuminen jatkuu pitkälle ja samalla ottaa arpeen noin 200-400 FUE siirrettä. Toinen ja itseasiassa halvempi vaihtoehto on kestopigmentointi.

        Minä olen käynyt Nordströmillä kahdessa hiustensiirrossa vuoden sisällä. Olin NW6-tapaus, eli päälaki oli aivan kalju. Hiustensiirrot maksoivat keskimäärin 10.000€/kerta.

        Minun arpeni toisen siirron jälkeen on vielä huomaamattomampi kuin ensimmäisen jälkeen, kun sitä ei silloinkan oikein löytänyt. Ensimmäisen siirron jälkeen ajatin aina hiukseni koneella 9 mm:n pituiseksi. Sittemmin olen pitänyt pitempiä hiuksia, koska hiukset ovat tasapainoisemman näköiset aika tuuhean päälaen kanssa. Minulla ei ole mitään ongelmia tuon arven näkymisen kanssa.

        Tuota trichophyyttistä haavan sulkemistekniikka (Trichophytic closure) ei ole käytetty Nordströmilläkään kovin pitkään kun se kehitettiin vuonna 2005, kuten alla olevasta linkistä aukeavalta sivulta voi todeta.

        http://hairtransplantion.blogspot.com/2007/01/hair-can-grow-among-donor-scar.html

        Minun arpeni ei näy noinkaan paljon kuin noissa kuvissa, vaikka siirteitä käytettiin tyhjän latoni kattamiseen n. 4150 kpl.

        Minun mielestäni Strip-tekniikka ja Trichophytic closure yhdessä antavat hyvän ja paljon edullisemman tavan hiuksiston korjaamiseen (pienemmissäkin siirroissa kuin omissa siirroissa) kuin FUE-tekniikka, jonka mainosmiehiä näillä keskustelualueilla on liikkeellä.


    • Harvapää

      Hei,
      harkitsen hiustensiirtoa, todennäköisesti Nordströmillä. Osaako joku kertoa, millaista toipuminen oikeasti on. Voiko näyttäytyä ihmisten ilmoilla puoleen vuoteen operaatiosta? Voiko pitää pitkää tukkaa vai onko syytä ajaa siiliksi, jotta uudet päästä puskevat hiukset eivät näytä täysin hölmöiltä? Toimin palveluammatissa, jolloin ulkonäkö työssä on kohtalaisen tärkeä eikä huivi päässä oikein voi mennä töihin (olen mies). Kiitoksia kommenteista!

    • Nyt hyvät hiukset

      Olen ollut kahdessa hiustensiirrossa Norströmillä. Toipuminmen. No, ensimmäisenä iltana vähän kipua, mutta kun heittää mukana saadun tabun naamariin, niin ei kipua. Pari viikkoa siirrealueella rupia. Tikit poistetaan 10 päivän päästä ottoalueelta. Operaatio kivuton. Parin viikon päästä operaaatiosta voit mennä minne tahdot. Minä lliikuin aiemminkin. Mitä pitemmät hiukset kun menet, niin arven paikkeilta ei jää lovia hiuksistoon. Minulle ei ole arpea tai arpi on täysin huomaamaton kun haava suljettiin trichophyyttisellä sulkemistekniikalla. Hiukset kasvavat arven läpi ja tasaisesti. Hiukset alkavat yleensä kasvaa 3-6 kk:n kuluttua toimenpiteestä ja kohenevat vielä 9kk siita eteenpäin.

      • Hairy-Head

        Kävin just äslen N:N sairaalassa siirrättämässä 4500 hiusta folliculat unit tekniikalla. Unitit sisältävät 1-5 hiusta. Eteen hiusrajan tienoilla istutetaan 1 hiuksen junitteja, keskemmällä 4-5 unitis ja päälaen laidoille 2.3 hiuksen unitteja.
        Operaatio ei ollut kummoinenkaan. Kesti noin 6 tuntia ja kolme hoitajaa teki hommia.Tavallaan aika hauskaakin oli.Siitä eslääkitys piti huolen. Katselin TV:a ja juttelin hoitajien kanssa musiikista ja hiuten siirroista yleensä.
        Kysyin shock loss reaktiosta ja syyksi mainittiin hiusten istuittaminen alueille, joissa omia hiuksia oli loppujen lopuksi ihan riittävästi. Tällöin uuden hiuksen aiheuttama turvotus isaattaa irroittaa myös oman hiuksen.
        Itse en ollu kalju, vaan hiukseni olivat ohentuneet edestä ja päälaelta ja ajattelin asian korjata. saattaa olla, että menen ensi vuonna just kesäloman alussa siirrättämään vielä about 3 tuhatta hiusta. Riippuu titetenkin nyt tehdyn operaation tuloksista.


    • Mimmi 66

      Moi,

      Minulle siirrettiin medousan kautta Helsinki clinicissä 2500 hiusta.
      Kokemus oli hyvä nyt sitten odottelen innolla kesää ja lisää vahvuutta hiuksiin
      Hinta suhteessa muihin edullisempi, suosittelen lämpimästi

      Mimmi 66

    • käyppätutustumassa

      Suomesta pääsee nyt helpommin ulkomaille hiusten siirtoon.
      Hiustensiirtoa suorittava klinikka on kansainvälisen lääkäriliiton jäsen ja konsernilla on 15 sairaalaa, joissa tehdään hiustensiirrosta raajaproteeseihin, joten turvallisesta klinikasta kyse! käy tutustumassa! Säästä rahaa, turvallisesti!
      www.hiusvalitys.com

    • Mitähän Rolf sanoo??
      • Hiusvälitys

        Ihan kansainvälisen lääkäriliiton jäsen on hiusvälityksen yhteistyöklinikka, ei kotiklinikka, niitäkin löytyy kyllä maailmalta yllättävän paljonkin.


      • Huumoria

        Varmaan samaa mitä Dr. Woods sanoisi FUE tekniikan kehittäjästä.


    • kari eka

      Missähän ajassa täällä nyt eletään.
      Harvenevaan tukkaan otetaan nykyään siirteet omista sääristä tai genitaaleista. Kasvu kuulemma muuttuu uuden paikan mukaan, eli hius suoristuu. Toisaalta ei väliä vaikka olisivatkin kiharaisia.
      Suomi on liian kallis hiustensiirroille, kun matka minne vaan ja takaisin maksaa alle 700 €.

    • Entinen karvaton

      En kyllä itse lähtisi minnekään vinkuintiaan toimenpiteeseen. Itse haluan että en tuhlaa rahojani minnekään poppakonsteihin vaan siihen että saan varmasti vastinetta rahoilleni. Kävin pari vuotta sitten hiustensiirrossa Nordströmillä ja en voi kuin kehua! Eikä hinta todellakaan ollut sellainen että sen takia olisi tarvinnut lähteä merta edemmäs kalaan. Katsokaa mitä Nordströmin sivuillakin sanotaan: http://kauneusleikkaus.fi/toimenpiteet/hiustensiirto/index.shtml

    • Suomesta löytyy

      Kahden Nordströmillä käynnin jäljiltä on minullakin upeat hiukset päässä ja täysin huomaamaton arpi niskassa.

      Jos raha ahdistaa niin Medousan "tytöiltä" saa tarjouksen ja lopputulos on hyvä sielläkin ja huomaamattoman arven saa pyydettäessä sieltäkin.

      Ei todellakaan tarvitse mennä merta edemmäksi kalaan. FUE on kallis ja hiuksia tuhlaava menetelmä. Suomen Strip eli FUT on erittäin hyvä.

      • Arpinen kalju

        Itse kävin kolmessa toimenpiteessä Nordströmillä. Kehu oli kova ja sanottiin että tarvitaan aina vähän lisää vahvistusta. Nyt tukka on kuin petolinnun perse, eli kaljua ja harvaa sieltä täältä. Eniten ottaa päähän, että enää ei voi edes kaljua vetää kun arvesta tuli niin raju että se on todella ruma (aivan kuin päästä olisi puolet sahattu joskus auki). Kaiken huipuksi arpi on epäsymmetrinen vaikka sitäkin on koitettu moneen kertaan korjata. Melkein 20.000 euroa meni ja täysin hukkaan. Kehotan miettimään moneen kertaan mennäkkö operaatioon. Ainakaan omalla kohdallani Nordströmin klinikalla homma ei onnistunut alkuunkaan niin kuin luvattiin.


      • Onneksi...
        Arpinen kalju kirjoitti:

        Itse kävin kolmessa toimenpiteessä Nordströmillä. Kehu oli kova ja sanottiin että tarvitaan aina vähän lisää vahvistusta. Nyt tukka on kuin petolinnun perse, eli kaljua ja harvaa sieltä täältä. Eniten ottaa päähän, että enää ei voi edes kaljua vetää kun arvesta tuli niin raju että se on todella ruma (aivan kuin päästä olisi puolet sahattu joskus auki). Kaiken huipuksi arpi on epäsymmetrinen vaikka sitäkin on koitettu moneen kertaan korjata. Melkein 20.000 euroa meni ja täysin hukkaan. Kehotan miettimään moneen kertaan mennäkkö operaatioon. Ainakaan omalla kohdallani Nordströmin klinikalla homma ei onnistunut alkuunkaan niin kuin luvattiin.

        ei ole auton hintaa tuhlattavaksi rolfille. Mihinkähän sekin kaiken sen rahan käyttää, ei ole ahneudella mitään rajaa.


      • Kuula kiiltää
        Onneksi... kirjoitti:

        ei ole auton hintaa tuhlattavaksi rolfille. Mihinkähän sekin kaiken sen rahan käyttää, ei ole ahneudella mitään rajaa.

        Musta tuntuu et Rolffi työntää rahaa Pesiin!


    • Trichophytic closure

      Minun kokemukseni ovat täysin päinvastaiset. Hiukset ovat dodella hyvännäköiset mutta kukaan siellä ei kehunut yhtään mitään. Itse sanoin olevani todella tyytyväinen. Oikeastaan minua harmitti, että he suhtautuivat täysin viileästi erinomaiseen työnsä jälkeen. Maailman klinikoiden preferenssejä netistä tutkiessani en oikein löydä vastaavaa tulosta. Itse kävin siellä kaksi kertaa ja käynnit maksoivat yhteensä 20.000 euroa. Ennen ensimmäistä siirtoa päälakeni oli täysin kalju eli asteikolla NW6.

      http://www.regrowhair.com/general-hair-loss-topics/the-hamiltonnorwood-scale/

      Minulla arpi on täysin huomaamaton enkä löydä sitä peilien välissä etsiessäni itsekään. Haava suljettiin pyynnöstäni trichophyyttisellä sululla. Arpeni ei myöskään kulje epäsymmetrisesti.

    • Lähes ok tulos

      Minulle siirrettiin kotimaassa 2500 huista harvenevaan päähän. Siirto kyllä onnistui sikäli, että peittoa tuli rutkasti lisää, enkä huomaa arpea niskassa. Mutta. Pääosa uudesta peitosta on hiusten eturajalla, mikä aiheuttaa sen, että otsallani on ikään kuin tiheä 'tupsu' tukkaa taaempiin osiin verrattuna. Ylipäänsä lopputulosta ei juuri etukäteen arvioitu, eikä keskusteltu siitä, mihin ja miten paljon hiuksia pitää laittaa tietynlaisen lopputuloksen saamiseksi. Kirurgi piirtää rajan otsaan ja sitten on täysin hiuksia istuttavien hoitajien käsissä, mihin niitä tulee. Hoitajat tapasin ensi kertaa leikkaukseen saapuessani. Siinä mielessä ei siis voida puhua esteettisestä kirurgiasta, että nimenomaan esteettistä tulosta arvioitaisiin asiakkaan kanssa yhdessä etukäteen toimenpiteen suorittavien hoitajien kanssa, ainakaan tässä tapauksessa ei näin tehty.

      • rog ain

        Siinä on saatettu ajatella että saavat sinusta varman asiakkaan kun haluat lisää volyymia sinne takaosastoonkin


    • both

      Olen ollut sekä kieleke, että fue tekniikalla tehdyissä operaatioissa ja fue on mielestäni paljon parempi.Niska oli jo pari viikkoa operaatiosta kuin mitään ei olisi tehtykkään ,ei merkkiäkään että olisi harventunut,eikä ollut minkäänlaisia kipuja missään vaiheessa.

      • moi!

        Kuinka paljon sulta otettiin fue siirteitä?

        Itse haaveilen piakkoin meneväni 4000 fue siirteen operaatioon.
        eikä mua haittaa, vaikka vähän niskasta harvenisi.


    • both

      1000 siirrettä.En tiedä paljonko se oli hiuksissa,sillä Fin-Estissä lasketaan siirteet,joissa siis voi olla 1-3 hiusta.

      • Okei!


        Saako udella mitä operaatio noin suurinpiirtein maksoi? ja millainen tulos tuli?

        Kävitkö ensin konsultaatiossa vai riittikö esim. kun laittoi tulemaan valokuvia pään alueelta, ennen operatioon tuloa?


    • both
      • Moi!

        Saanko vielä udella mihin kohtaan päälakea istutukset laitettiin ja kuinka ison alueen 1000 siirteellä saa peittoon / tuuhennettua?

        Kommunikoitteko klinikalla ihan Suomeksi vai esim Englanniksi?
        puhuttiinko mitään esim takuusta ja siitä, kuinka monta % lähtee kasvamaan siirteistä?


    • both

      Minulla oli noin kahvikupin kokoinen kalju kohta päälaella."Kalotti" .Kävin Helsingin vastaanotolla konsultaatiossa,jossa otettiin valokuvat ja mitat.Kommunikointi siellä tietysti suomeksi.He olivat kirurgiin yhteydessä.Molemmat arvioivat että 1000 siirteellä saadaan peitto.Fin-Estin politiikkana on,että jos jokin operaatio epäonnistuu, se korjataan.Tosin lopputuloksen näkee vasta n. 10kk kuluttua, joten mahdotonta sanoa.Nyt kuitenkin jo puskee hiusta melko mukavasti, joten uskon olevani tyytyväinen.Tallinnassa pärjäsin suomella,kun hieman haettiin sanoja.Tosin ei siinä paljon tarvitse kommunikoida kun tavoitteena on saada paljon hiuksia päähän.Jos kyseessä olisi hiusraja, niin sitten omat toiveet varmaan saisi sanottua siinä vaiheessa kun hiusrajaa piirretään ennen operaatiota tai jo konsultaatiossa.Fertilitaksessa on vuosien kuluessa totuttu suomalaispotilaisiin ja kohtelu on ystävällistä ja jotkut hoitajat puhuivat hyvääkin suomea.Hämmästyin jälkikäteen siitä miten nopeasti niska parani.Muutamien päivien kuluttua en nähnyt lyhyen sängen läpi kuin heikkoa punerrusta ja iho oli kasvanut umpeen.
      Mille alueille sinulle tulisi? Kuvastasi päätellen tukkaa näyttäisi olevan aika kivasti.

    • J.A.Roku

      Kävin Nordströmillä viime syksynä FUE tekniikalla tehdyssä leikkauksessa ja mulle laitettiin 3500 siirrettä ja voin kertoo et fledaa tulee koko ajan lisää. Eli odottelen lopullista tulosta! Henkilökunta oli erittäin mukavaa ja homma oli täysin kivuton! Suosittelen!

    • Intikka92

      Kävin Nordströmmillä reilu 3 viikkoa sitten. Kaikki meni hyvin. Ohjeena on, että nyt pitäisi hieroa siirroskohtia. Pitääkö paikkansa ? Lisäksi osa päätä on vielä tunnoton jostain kohtaa. Onko tuttua / tavallista ?

    • Trichophytic closure

      Tunnottomuus on erittäin tuttua ja tavallista. Tunnottomuus voi kestää jopa monta kuukautta. Itse olen käynyt kaksi kertaa Nordströmillä hiustensiirrossa, joten tiedän.
      Eli tunnottomuudessa ei ole mitään erikoista. Se häviää itsekseen ajan kanssa.

      Sen sijaan ihmettelen, että hieroa..........
      Ei minun ohjeissani mitään sellaista lukenut. Eikä kukaan käskenyt. Reilu vuosi sitten viimeksi kävin. En kyllä aivan vielä hieroisi, Minä en hieronut ollenkaan ja lopputulos on parempi kuin erinomainen. Lukeeko tuo jossain vai kerrottiinko sinulle, että pitäisi hieroa.

      Ohjeessani lukee, että saa hieroa päänahan venyttämiseksi uutta siirtoa varten vasta kolmen kuukauden (ei siis viikon) kuluttua siirrosta. Voihan tietysti soittaa siihen Nordströmin klinikan numeroon johon ne erittäin ystävälliset vastaanoton naiset vastaavat ja kertovat kyllä sinulle,

    • Intikka92

      Kiitos vastauksista. Minun paperiohjeessa lukee, että päänahkaa voi (ja pitääkin) hieroa 2 viikon jälkeen. Mutta ehkäpä annan olla. Miten muuten saunominen, liikunta yms ? Nyt olen pyöräillyt ilman kypärää. Tuntuu, että kypärä hiostaa ja hankaa.

    • Sama paikka,eri ohje

      Kävittekö te Trichophytic closure ja Intikka92 samassa paikassa hiustensiirrossa ja saitte erilaiset ohjeet hoitoon? Kuulostaa todella hyvälle. Saunaan vaan hikoilemaan. Samalla voi hieroa päänahkaakin. Oikeasti saunaa ja niskan/selän rasittamista ei pitäisi suositella tehtäväksi alle 6.viikon. Ohjeet vähän lääkärikohtaiset näemmä.

    • Trichophytic closure

      Kyllä se sieltä ohjeesta löytyi se hierominen. Itse en kyllä hieronut lainkaan ja tulos on todella hyvä. Kiinnitin enemmän huomioa ohjeen kohtaan jossa käsketään kolmen kuukauden kuluttua siirrosta alkaa venytyshieronta uutta siirtoa varten.

      http://www.youtube.com/watch?v=UDknggTOB-g

      Hikoilla ei kyllä saa. Se lisää tulehdusriskiä. Kovat ruumiilliset ponnistukset kuten urheilu, ponnistukset, lenkkeily ja saunominen ovat kiellettyjä kahden viikon ajan. Näin lukee ohjeessa.

    • käääääk3121

      Sattuuko puudutuspiikin laittaminen ja puutuko koko naama, silmät nenä?? Onko toimenpiteenajan tippa kädessä? Onkoolo sekava? Itse olen menossa kohta hiustensiirtooon ja pelottaa...

      • itsekin käyny

        Operaatiossa käyneenä voin sanoa ettei se ole mitään kivuliasta ja itsekin jännitin sinne menoa oikeastaan vähän turhankin takia, kun huomasin sitten ettei siinä ollutkaan mitään pelottavaa.

        Eli puudutuspiikkiä tosiaan laitetaan, niin sen takia ei satu yhtään, eikä piikit juurikaan satu. Operaation jälkeen on kyllä kasvot hieman turvoksissa, mutta kyllä se siitä ohi menee, eli ei tartte pelätä. Ei muuta kun hiustensiirtoon vaan ja muutaman kuukauden päästä sullakin on hyvä tukka päässä:)


    • Kolme kertaa käynyt

      Ei ole mitään noista mitä kuvaat. Todella mukavaa maata mukavien naisten keskellä ja nauttia olosta.

    • käääääk3121

      Okei no tämä hieman rauhotti minua, kiitos vastauksista :))

    • Micromotor vai ei?

      Oletteko käyneet Micromotor hiustensiirrossa? Sain tänään tarjouksen Hiusvälitykseltä, joka sisälsi kaksi hintaa. Toinen FUE (käsin) ja toinen Micromotor -tekniikalla. Soitin heille ja siellä vastattiin heidän yhteistyöklinikalla olleen jo pitkään Micromotor käytössä ja nähtyään tuloksia he ovat alkaneet käyttämään tätäkin toisena vaihtoehtona. Hinnan edullisuus perustuu kuulema operaation nopeuteen ja pienempään lääkäreiden määrään. Itselläni kiinnostaisi tuo Mocromotor. Onko kenelläkään tietoa tarkemmin?

    • Mikä Micromotor
    • Micromotor vai ei

      Minullekin oli uusi juttu tämä micromotor. Jossakin olen aikaisemmin tähän törmännyt, mutta en sen kummemmin ole tähän vielä perehtynyt.
      Sain hyvät tiedot kyllä miten operaatio toimii ja tulos on kuulema sama kuin vanhassa fuessa. Kertoivat heillä olevan vielä tarkan kuvauksen operaation kulusta olevan työnalla. Toivottavasti saan pian tarkempaa tietoa, kiinnostaisi kyllä käydä.

    • Micromotor vai ei

      Kyllä tuo micromotor aika vakuuttavalta vaikuttaa. enpä kyllä näe mitään huonoakaan. lopputulos vastaa kyllä perinteistä fue siirtoa ainakin kuvien perusteella. vielä tässä sähköpostitiedustelua täytyy tehdä lisää.

    • Rappiolla79

      Olis tosi hienoa jos laittaisitte kuvia enne ja jälkeen niin näkis vähän tuloksia.

    • Veera23331

      Onko kenelläkään ollut huonovointisuutta toimenpiteenjälkeen? Entäpä arpi takaraivossa, onko arka miten kauan ja kuinka nopeasti paranee?

    • Luonnollista

      Monelle voi tulla huonovointisuutta niistä puudutusaineista. Ei hämminkiä.

      Riippuu siitä mitä arkuudella tarkoitetaan. No, kyllä se jollakin tavalla arka on sinne tikkien pois ottamiseen saakka.

    • Veera23331

      Mulla edelleenkin hieman arka vaikak tiekkin poistosta nyt 2 viikkoa, tai sillä tavalla että tuntuu kyllä takaraivossa että jotain siellä on tehty ja mielleään en selälteen nuku..

    • Parit kerrat käynyt

      Asiassa ei oo mitään outoa. Sellaiselta se tuntuu.

      Muistan kun autossa aina niskatukeen koskettaminen tuntui aralta vielä 2 kk siirron jäkeen.

    • Micromotor vai ei

      Tulin eilen Turkista kotiin ja pakko myöntää matkan olleen positiivinen yllätys. Klinikan henkilökunta oli todella ystävällistä ja kertoivat kokoajan mitä on tekevät ja mitä seuraavaksi. Micro motor oli hyvä ja nopea toimenpide. 3500 hiusta siirrettiin ja hintaa tuli noin 6k. kaikkinensa. Lupasin hiusvälitykselle kuviani, joten heidän nettisivuille tulee kuvia näkyviin, kunhan saan toimitettua ne heille.

    • Dutaketo

      Hyvä!

      On se vaan hyvä, että joku kertoo käyneensä hiustensiirrossa edes jossakin. Täällä varmaan on kävijöitä monillakin klinikoilla, mutta jostain syystä siitä vain nyt ei kirjoiteta.

      Olisihan tuo mukava, jos jokainen aina kirjoittaisia kuulumisiaan tulipa sitten miltä klinikalta tahansa. Kertoile kuulumisiasi myöhemminkin.

      Kilpailu on hyväksi hiustensiirroissakin, tapahtuipa se siirto sitten vaikka Intiassa.

      Hinta suhteessa laatuun pitäisi ratlaista.

    • Girasole

      Hei! Olen harkinnut jo pitkään hiusten siirtoa oikealle puolelle hieman ohimon yläpuolelle. Menetin n. 1,5*2cm alueelta hiukset kokonaan ja ilmeisesti pysyvästi jo n. 4v sitten erittäin painostavan elämäntilanteen takia. Olen odottanut hiuksia takaisin siis jo kauan ja toivo alkaa loppua, kun jokainen aamu herätessäni sormet hakeutuu kaljuun kohtaan. Kertokaa siis mikä kannattaa! Rolfia olen ajatellut, mutta en halua antaa hiuksiani hoitajan käsiin. Olen 23v...ja nainen... NEUVOKAA, kiitos!

    • Mitä tarkoitat

      Mitä tarkoittaa, että et halua antaa hiuksiasi hoitajan käsiin.

      En ymmärrä.

      • Girasole

        Sitä tarkoitan, että en halua, että ns. operoiva kirurgi katoaa paikalta ja lopullisen työn tekeminen jää hoitajille. Jos kerran hyvän työn maine on kyseisellä kirurgilla. Kaipaisin kovasti neuvoja asian saralta.. Myös mietin, onko tuossa Rolfin tekniikassa oikeasti millainen arpi. Haluan kuitenkin vapaiden tehdä erilaisia kampauksia, koska nyt se on vain hiusten siirtämistä kaljun kohdan eteen ja jos se miehistä tuntuu luonnottomalta, niin miltä se on tuntunut minusta, kun 19v tuli hiuksille lähtö. Rasittavinta on, kun tästä operaatio haaveesta olen puhunut ihmisille, joilla ohjelmaa ei ole, ja saan kuula, että mitä sä kuvankaunis nainen tollasta höpiset ja kaivettuani plätin esiin kuulen, että eihän se nyt oo niin paha, kun voi peittää. Niinpä.. Eläkää itse kaljun läntin kanssa, kun tuulee tai sataa..


    • Girasole

      Niin, ja mittasin alueen vielä ja on 2,5*3 kaikkiaan. Reunalla ihan harva "vauvahius" kasvu..

      • qwdqw

        Miten "elämäntilanne" aiheuttaa tuollaista?


    • qwdq

      Vain toinen puoli? Oletko käynyt tutkimuksissa?

      Lähes jokaisella klinikalla työn suorittaa koulutetut hoitajat, sitä ei kannata murehtia. Kirurgi leikkaa suikalaan ja suoritaa ompeleiden laitoin, koska vain hänellä sihen on oikeudet. Naisena et varmaan siiliksi vedä, joten sinulla ei olisi pelkoa arvesta. EN silti lähtisi suorittamaan leikkausta STRIP-tekniikalla, vaan ottaisin sen FUE-tekniikalla, koska kyseessä on niin pieni alue. Ihmettelen vain, että miten "elämäntilanne" on tuon aiheuttanut... Suomessakin saa tehtyä FUE:lla, mutta eivät klinikat ole siihen profiloituneet..

    • vastausta pukkaa

      Minä kävin kaksi kertaa Rolfilla. Kai mulla tuolla niskassa on arpi, mutta en minä sitä itse löydä, eikä parturini tiedä minun käyneen hiustensiirrossa. Minulla on nyt hyvät hiukset ja olen tyytyväinen. pitää pyytää sulkemaan haava näkymättömästi. Ilman pyyntöä sitä ei sulkjeta näkymättömästi.

      Tuolla Fin est -klinikalla taitaa se Sertsenkov olla koko ajan mukana, mutta yleensä näppärät naishoitajat suorittaa siirteiden istutuksen.

      http://www.plastiikkakirurgiafinest.fi/fi/toimenpiteet/hiustensiirrot

    • Girasole

      Erityisen raskas elämänvaihe vei hiukset.. Osa tuli kyllä takaisin vuoden sisällä, mutta näkyvin paikka jäi paljaaksi. :/ olen harkinnut vahvasti tuota fue-tekniikkaa ja sainkin jo yhdeltä klinikalta siihen vastauksen, että sitä suosittelevat. Nyt vain vielä odotan tarkempia kommentteja, kunhan katsovat kuvani..

    • ihmettelya

      Mikäli stressi aiheuttaa hiustenlähtöä, pitäisi hiusten palautua takaisin stressin poistuttua.. Vielä, kun kyseessä ei ole diffuusi hiustenlähtö, joten mikä sairaus aiheuttaa tuollaista vetäytymistä, jos kyseessä on vain toinen puoli? Ei käsittääkseni raskas elämäntilanne tuollaista aiheuta.

    • Girasole

      Hiusrajani ei ole vetäytynyt, vaan läntti on pälvikaljutyyppinen ja sijoittuu ohimolle aivan hiusrajan tuntumaan, joten on nähtävissä varsin hyvin, vaikkakin jakauksen muutolla olen asian hyvin saanut piiloon. Kaiken maailman keinot olen yrittänyt, mutta tuo alue jäi paljaaksi. En siis kaipaa enempää spekulointia syistä, vaan haluan keskustella hiustensiirrosta.

      Onko kukaan käynyt medousalla ottamassa hiustensiirron? Erityisesti FUE kokemukset kiinostaisi.

    • Girasole

      Hiusrajani ei ole vetäytynyt, vaan läntti on pälvikaljutyyppinen ja sijoittuu ohimolle aivan hiusrajan tuntumaan, joten on nähtävissä varsin hyvin, vaikkakin jakauksen muutolla olen asian hyvin saanut piiloon. Kaiken maailman keinot olen yrittänyt, mutta tuo alue jäi paljaaksi. En siis kaipaa enempää spekulointia syistä, vaan haluan keskustella hiustensiirrosta.

      Onko kukaan käynyt medousalla ottamassa hiustensiirron? Erityisesti FUE kokemukset kiinostaisi.

      • Kaljuapukkaa

        Oon 18v poika ja itellä melko korkea hiusraja, mutta kun se on vielä kaiken lisäks tommone M-kirjaimen muotone nii se siitä pahannäkösen tekee. Mielestäni mulla on aina ollu melko korkee hiusraja mut kai se kummiski on vähän karannukki tässä parin viime vuoden aikana. Haluisin kyllä todellakin normaalin hiusrajan kun toi kummiski potkii aika paljo itsetuntoo. Mut paljonko siis tommone siirto maksais suunnillee ja et kannattaako sitä ees näin nuorena mennä ottaa?


    • Hintoja
    • hairloss

      Liian nuorena ei hiustensiirtoon kannata mennä. Kun aika on kypsä suosittelen kääntymään Suomalaisten suosimaan Civas Clinikan puoleen ->
      www.hiustensiirtoulkomailla.fi

    • Mulipää

      Moi! Onko kenelläkään kokemuksia virolaisesta Pilus klinikasta. Sain heiltä tarjouksen mutta operaatio Virossa pelottaa...

    • Anonyymi

      Fuella arpi piiloon

      Minulle tehtiin hiustensiirto rolf nordsrtömillä vuonna 2008 ja arpi häiritsi elämääni Kun tykkään Pitää Hiukset lyhyenä takana niin kävin Sitten sairaala Kl ssä niin siihen arpeen istutettiin fue siirtona hiuksia nyt arpi ei häiritse mutta haluan sen mahdollisimman näkymättömäksi niin toinen siirto vielä tulossa

    • Anonyymi

      Kaikkeen tottuu ja mukautuu.

      Helpoin ratkaisu on vain hyväksyä hiustenlähtö monien miesten biologisen prosessin osana ja hoitaa homma vetämällä koko kuula millin parin sängelle tai nollaan, joskin nollaksi ajaminen on työläämampää ylläpitää sellaisena kuin millin parin sänki.

      Sitten siirrottomuudesta säästyneet varat tuottamaan sijoituksiin, jotta raha tekee töitä ... toki nyt on hyvä olla varovainen kun pörssikurssit ovat nousseet jo kymmenen vuotta putkeen ja globaalia epävarmuuttaa markinoilla.

      Ps. Riippuen toki hieman tapapusesta, niin edes nykytekniikalla toteutettujen hiustensiirtojen lopputulos ei aina ole kovin edustava, koska useinkin kunnon peittävyyttä on mahdotonta saada aikaan.

      Osalla täysin epäluonnollinen hiusssaareke epäluonnollisine hiusrajoineen otsalla / päälaen etuosalla ja sitten päälaella ja takaraivon yläosassa melko harvaa. Entäs kun / ja jos hiustenlähtö edelleen jatkuu, niin lopputulos vielä rumempi.

    • Anonyymi

      Itselläni myös hiusraja paennut ohimolla. Olen vähän yrittäny kartoittaa missä tätä hiusoperaatiota voisi tehdä. Kallista on : / Osaako joku sanoa, tehdäänkö tätä operaatiota esim Tampereella. Jyväskylässä ei ainakaan tehdä.

    • Anonyymi

      Juu, Ekrem Civasin klinikka Ankarassa. Kokemusta on. Todella vahva suositus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3990
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3822
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3784
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2478
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      73
      2368
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2007
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1990
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1829
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1519
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe