Kaikille nuhanenille!

tehokas apu

Olen sairastanut ympärivuotista nuhaa 15 vuoden ajan ja käyttänyt kortisonisuihkeita ja allergialääkkeitä jatkuvasti. Myös antibioottikuureja olen syönyt valtavasti toistuviin korva- ja poskiontelotulehduksiin.

Jokin aika sitten luin tutkimuksesta, jossa korvatulehduksista kärsiville pikkulapsille oli suihkutettu maitohappobakteereja nenänieluun. Korvatulehdukset vähenivät huomattavasti. Aloin itsekin suihkuttaa maitohappovettä sieraimiin ja nieluun ja tulokset ovat olleet dramaattiset. Mätä on hävinnyt ja räkää ei tule kuin nimeksi. Huuhtelen ensin "sarvikuonolla" poskiontelot ja sen jälkeen suihkutan maitohappobakteeriliuoksen sieraimiin.

Kannattaa kokeilla!

78

48697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä

maitohappobakteeriliuosta saatavana suihkeenakin, en ole aikaisemmin kuullut.

• toinen nuhanenä

Mistä sitä SUIHKUTETTAVAA maitohappobakteeria saa?
      Millä nimellä se on?

Miten suihkuttelet, siis sieraimiin ja suun kautta nieluunn...??
      Ja mikä ihmeen SARVIKUONO???
      Kerro nyt niin että minäkin ymmärrän:)

• nuhanenä

Juu antaisitko tarkemmat neuot kyseiseen juttuun,olisipa mukava jos tuosta saisi itsekki apua jatkuvaan nuhaan ja jatkuvaan lääkekuuri rumbaan. eli saako kyseistä maitohappo juttua apteekista ja millä keinoin sen laitat sieraimiin?

• Täälläkin nuha nenä
        nuhanenä kirjoitti:

Juu antaisitko tarkemmat neuot kyseiseen juttuun,olisipa mukava jos tuosta saisi itsekki apua jatkuvaan nuhaan ja jatkuvaan lääkekuuri rumbaan. eli saako kyseistä maitohappo juttua apteekista ja millä keinoin sen laitat sieraimiin?

Tiedän että niitä sarvikuonoja myydään apteekissa,niillä huuhdellaan nenäonteloa mutta miten on sen maitohappo jutun kanssa ihanko ite pitää sekoitella ,sillä onhan niitä maitohappo kapseleita,esim Gefilus ym.miten on?

• tehokas apu

Lukemastani tutkimuksesta ei selvinnyt, mitä maitohappobakteeria pikkulasten neniin oli suihkutettu, mutta itse olen toiminut seuraavasti:

Tarvitaan seuraavat välineet ja aineet:
      1. Sarvikuono (= nenähuuhtelulaite, jonka voi ostaa apteekista tai luontaistuotekaupasta, käyttöohje pakkauksessa).

2. Kapselissa olevaa maitohappobakteeria (esim. Probiootti, jossa on neljää bakteerikantaa). Sitä saa ainakin luontaistuotekaupasta, ehkä apteekistakin.

3. Suihkepullo. Suihkepullon hankkiminen saattaa olla hankalaa, koska nykyisin nenäsuihkeet on pakattu vaikeasti avattaviin pulloihin. Jos sinulla sattuu olemaan vanhoja kierrekorkkisia suihkepulloja, niiden käytäminen on helppoa.

Käyttöohje:

Valmista ensin maitohappobakteeriliuos. Kaada 0.25-0.5 dl kiehuvaa vettä puhtaaseen lasiin ja anna jäähtyä. Tee kapselin päähän pieni reikä ja ripottele sitten maitohappobakteereja kapselista veteen, esim. 1/3 kapselin sisällöstä. Teippaa sitten jäljelle jäänyt bakteeriseos minigip-pussiin ja pane jääkaappiin odottamaan seuraavaa käyttökertaa. Sekoita liuos ja kaada suihkepulloon, jonka olet ensin huuhtonut keitetyllä kuumalla vedellä. Juo loppu bakteerivedestä, jos jää.

Huuhtele ennen bakteeriveden suihkuttamista poskiontelot sarvikuonolla niin että kaikki räkä tulee ulos. Hyvä olisi vaikeissa tapauksissa huuhdella 3 kertaa päivässä tai ainakin aamulla ja illalla. Sitten vain suihkuttelemaan maitohappobakteerivettä nenään ja suu kautta nieluun useita kertoja päivässä. Poskionteloita voi myös huuhdella maitohappobakteerivedellä tavallisen suolahuuhtelun jälkeen. Saattaa helpottaa poskiontelovaivoissa.

Tuloksia alkoi näkyä viikon käytön jälkeen. Suun bakteerikanta on myös parantunut, koska kielen päältä on kate hävinnyt.

Koska minulla on hyvin vaikea allerginen nuha, käytän kuitenkin edelleen lääkkeitä normaaliin tapaan.

• Täälläkin nuha nenä

Vau,mikä juttu,minä hain jo illalla sarvikuonon apteekista,mutta tänään lähden sitä probioottia etsimään kiitos paljon,hyvistä vinkeistä.

• tehokas apu

En muistanut mainita, että maitohappobakteerivesi on syytä säilyttää yöllä jääkaapissa. Myös avattu kapselipurkki jääkaappiin.

Jos saatte apua vaivoihinne (esim. korvatulehdukset loppuvat), kirjoitelkaa tällä palstalla, niin kerron minua hoitaneelle ylilääkärille tuloksista. Hän epäili hoidon tehoa, mutta niinhän ne lääkärit naureskelivat nenähuuhtelullekin vielä vähän aikaa sitten ja nyt kaikki korvalääkärit kehottavat sitä tekemään. Intialaisesta huu-haasta tulikin suositus!

• Pikkunen
        tehokas apu kirjoitti:

En muistanut mainita, että maitohappobakteerivesi on syytä säilyttää yöllä jääkaapissa. Myös avattu kapselipurkki jääkaappiin.

Jos saatte apua vaivoihinne (esim. korvatulehdukset loppuvat), kirjoitelkaa tällä palstalla, niin kerron minua hoitaneelle ylilääkärille tuloksista. Hän epäili hoidon tehoa, mutta niinhän ne lääkärit naureskelivat nenähuuhtelullekin vielä vähän aikaa sitten ja nyt kaikki korvalääkärit kehottavat sitä tekemään. Intialaisesta huu-haasta tulikin suositus!

ilman sarvikuonoa käyttää? En oikein uskalla sillä...Esim. humidosella aka ja sitten se maitohappob.?

• Täälläkin nuha nenä
        tehokas apu kirjoitti:

Olen sarvikuonolla ja merisuola vedellä huuhdellut niitä nenä onteloitani,29.12 alkaen, on jo paljon parempi olo.Nyt kolmena päivänä sitä Probiootti-maitohappobakteeria olen loppuliokseen lisännyt vasta.

Voin kertoa että pari viime kuukautta olen joutunut käyttämään Flixonasea nenän tukkoisuuteen jatkuvasti,nyt ei ole huuhtelun alusta asti tarvinnut sitä laittaa joten olen tyytyväinen tuloksiin jo näin lyhyessä ajassa.

Kiitos vinkistä alkuperäiselle viestin lähettäjälle.

• tehokas apu
        tehokas apu kirjoitti:

Pitää vielä mainita, että jos käytätte suihkepulloa, se on syytä pestä pienellä pulloharjalla tai pumpulipuikolla säännöllisesti, koska maitohappobakteeriseos näyttää tekevän samean pinnan pullon sisäpuolelle.

Tästä suihkepullohommasta on vähän vaivaa, mutta korvat ovat nyt kuivat ja tulehdukset loppuneet. Säästyy paljon rahaa, kun ei tarvitse jatkuvasti juosta lääkärillä.

Maitohappobakteerit saattavat kenties tappaa myös nenänieluun joutuneita flunssaviruksia ja näin torjua flunssaa.

• konsti näyttää
        tehokas apu kirjoitti:

Pitää vielä mainita, että jos käytätte suihkepulloa, se on syytä pestä pienellä pulloharjalla tai pumpulipuikolla säännöllisesti, koska maitohappobakteeriseos näyttää tekevän samean pinnan pullon sisäpuolelle.

Tästä suihkepullohommasta on vähän vaivaa, mutta korvat ovat nyt kuivat ja tulehdukset loppuneet. Säästyy paljon rahaa, kun ei tarvitse jatkuvasti juosta lääkärillä.

Maitohappobakteerit saattavat kenties tappaa myös nenänieluun joutuneita flunssaviruksia ja näin torjua flunssaa.

toimivan, vaikka minulla ei ikimaailmassa olisi käynyt mielessä ruveta m-h.bakteereita nenääni työntämään. Olen ollut tukkoisen nenän omistaja monta vuotta, ja aamuisin saa niistää sikana. Nyt olen muutaman päivän vain suihkuttanut, enkä ole huuhdellut millään. Aamunuha on helpottanut paljon, ja tukkoisuus myös. Aika ovela juttu, mutta mitenkähän pitkään on viisasta käyttää, ja onko tulevia haittavaikutuksia tai oireita odotettavissa?? Kertoilkaapa muutkin testaajat kun aikaa kuluu.

• Pikkunen
        Pikkunen kirjoitti:

ilman sarvikuonoa käyttää? En oikein uskalla sillä...Esim. humidosella aka ja sitten se maitohappob.?

Ja sitten vielä,että voiko käyttää pipettiä?Ei löydy suihkepulloa..

• mielestä
        Pikkunen kirjoitti:

anna mennä vaan, älä vedä henkeen...

• En huomannut tätä
        Pikkunen kirjoitti:

Niin jos ymmärsin oikein mistä on kysymys niin pienille lapsille laitetaan pipetillä nenään keittosuola liuosta muuan tippa.Miksi ei siihen voisi varovasti sekoittaa sitä lapsille olevaa omaa Brobiootti maitohappoa,luontaituotekaupasta sitä saa.

• Pikkunen
        mielestä kirjoitti:

anna mennä vaan, älä vedä henkeen...

suolaliuksella minkä keittää ja sitten nuuskasta lusikasta? Ihan siis tavallista suolaa...

• Täälläkin nuha nenä
        Pikkunen kirjoitti:

suolaliuksella minkä keittää ja sitten nuuskasta lusikasta? Ihan siis tavallista suolaa...

Minä teen itselleni veden keittimellä vettä,kaadan kuppiin merisuolan päälle kun suola sulaa,niin lisään lopun ranasta kylmää vettä että tulee sopivan lämmintä.

Eihän se nenä ole mikään steriili ainakaan mulla heh.heh.

Niin miksi ei lusikasta jos onnistuu kokeile vain.

Tuohon nenän huuhtelu kannuun on helppo tehdä se sopivan suolaiseksi kun on mitta mukana 0.9 %pitäs sen veden olla.(Oisko se kannu noin 2,5 dl johon 2,3ml suolaa.)

Kyllä ihan tavallista suolaa voi käyttää,parasta on hienokiteinen merisuola ,mutta ei erikois suoloja kuten Pansuola eikä mineraali suola(Seltin) eivät sovi nenä huuhteluun.

• suola...
        En huomannut tätä kirjoitti:

Niin jos ymmärsin oikein mistä on kysymys niin pienille lapsille laitetaan pipetillä nenään keittosuola liuosta muuan tippa.Miksi ei siihen voisi varovasti sekoittaa sitä lapsille olevaa omaa Brobiootti maitohappoa,luontaituotekaupasta sitä saa.

tappaa myös nuo "hyvät" bakteerit, joten minä sekoittaisin keitettyyn veteen nuo mh-bakteerit. Voisi olla tehokkain tapa vuorotella suolatippojen ja mh-bakteeritippojen laittamista. Meillä on jo pitkään tehty "suolahoitoja", esim. vesilasilliseen sekoitetaan pari ruokalusikallista merisuolaa, ja vähän sekoitetaan. Sitten tällä ärmätillä kurlaillaan muutaman kerran päivässä niin johan saa kurkkukivut ja yskät huutia. Pahaa on mutta toimii. Ei suositella lapsille, eikä kannata isompienkaan niellä...

• hilkkaliisa
        Pikkunen kirjoitti:

Olen astmaatikko ja minulla on myös työperäinen allerginen nuha ja silmäoireet.

En kestä Humidose-suhketta enkä silmätippoja, joissa on säilöntäainetta. Käytän yksittäin pakattuja silmänkostutustippoja (Oculac ja Viscotears) ja nenän kostutukseen suolaliuosta, joka on tehty pienille vauvoille (ei säilöntäainetta) sekä uutena markkinoille tullutta Nisita-nenäsumutetta (suolaliuos).

Keuhkolääkärini määräsi minulle "sarvikuono"-nenänhuuhtelukannun. Siinä käytän hienoa merisuolaa. Hoidan nenän limakalvoja A-vita ja Nozoil-seesaminsiemen öljyillä.

Talvella on nyt ollut helpompaa. Lumettomana aikana oireilen myös luonnon homeista. Minulla ei ole siitepöyallergioita.Ammattitautidiagnoosi työpaikkani homeista on. Ulkohomeista olen oireillut voimakkaasti vuodesta 1999, jolloin lievä astmani muuttui vaikeahoitoseksi "homeastmaksi", joka ei todellakaan parane koskaan homeen (kosteusvauriomikrobien) aiheuttamien immunologisten muutosten vuoksi ja homeisia tiloja minun on vältettävä koko loppuelämäni.

Myös epäspesifit altisteet (eläinepiteeli, tupakansavu, hajusteet ja jotkut hajuvedet) aiheuttavat minulle astmakohtauksen ja nenän tukkoisuutta ja vesinuhaa, vaikka ALLERGIAA niille ei ole edes löydetty verikokeilla ja ihotesteillä.

• Nuhainen minäkin

En tuota sarvikuonoa uskalla käyttää, kun joku kertoi käyttäneensä sitä ja saaneensa korviinsa vettä ja tulehduksen. Voinko käyttää vanhaa Nasolin-nenäsuihkepulloa, joka on pesty ja desinfioitu keittämällä ?

Olen kokeillut toiseen sieraimeen,mikä on enemmän tukkoinen tuota suolavettä ja täytyy sanoa, että näin vuorokauden kokemuksen perusteella tuntuisi paremmalta olo. Flixonasea en ole tänään käyttänyt enkä Duactiakaan. Nyt pitäisi alkaa kokeilla tuota maitohappoliuosta. Voinkohan kokeilla, kun on parasta aikaa sitkeä välikorvantulehdus menossa ? Sumutanko vain nieluun ? Otan neuvoja vastaan !!!! Kiitos !!!!
      Palautetta annan varmasti !

• Täälläkin nuha nenä

Olen nyt noin viikon käyttänyt tätä huuhtelua,en ole huomannut mitään haittaa hyötyä vaan.ASENNON tärkeys on huomioitava KÄYTTÖ-OHJEEN kun lukee ja sitä noudattaa niin kyllä pärjätä pitäisi,vesi tulee toisesta sieraimesta pois eikä jää minnekään seikkailemaan.

Minulla on tukkoisuus helpottanut tosi paljon äänikin kulkee voi jopa laulellakin.(Puhelin langat laulaa...ja)

Olisiko ollut vuosi sitten kun luin lehdestä suomalaisen laulajan ylistävän tätä nenä huuhtelua en silloin vielä ostanut,meinasin kyllä olisin päässyt helpommalla.

Ei kai se millä sen ruiskuttaa vaikuta,kun vain se menee nenä nieluun vaikuttamaan.Minä itse olen siihen loppuveteen liottanut sen maitohapon.Jos pelkkään veteen laittaa niin se tuntuu pahalta koska nenän kuin silmienkin oma "vesi"on hiukan suolaista.

Apteekista saa valmista keittosuolaliosta johon minä laittaisin sen maiohappojauheen,jos on lapsesta kyse.

Tänään töissä olin tekemisissä vehnäjauhojen kanssa olen niille allerginen,ääni menee.Kotiin tultua huuhdoin ja helpotti,nenä on auki henki kulkee molemmista sieraimista.

Tämä on niin uutta itsellekin että on huono toisia neuvomaan,mutta omista kokemuksistaan uskaltaa kertoa.

En muista edes milloin nenä on ollut näinkin hyvässä kunnossa,sillä ne kortisonia sisältävät nenä suihkeet kuivattavat nenän limakalvoja ja ohentavat olemattomaksi.Silti on ollut pakko käyttää,ja kärsiä.

Kuten aiemmin kerroin en ole enää tarvinnut Flixonaseakaan johon oli pakko siirtyä tänä syksynä monen vuoden Beclonasal forte n jälkeen.

• Äskeinen vastaaja

Vaikka sinulla on se välikorvan tulehdus, minä kyllä kokeilisin, antaisin elimistölleni aseita taistella sitä tulehdusta vastaan, ja lisäisin omaa vastustus kykyäni. Ne maitohappo bakteerit estävät niiden haitallisten mikroobien kiinnittumisen limakalvoille ja lisäävät myös vasta aineiden muodostumista niitä mikroobeja vastaan, ja ne myös lisäävät luonnollista vastustuskykyä ei siitä haittaakaan pitäisi olla päin vastoin.

Pikaista paranemista sinullekin!

• tehokas apu

Painottaisin vielä, että olkaa hygienian kanssa erittäin huolellisia. Ehkä järkevintä on ripotella maitohappobakteereja viimeiseen sarvikuonolla tehtyyn huuhteluun. Jos pesee sarvikuonon huolellisesti käytön jälkeen, haitallisia bakteereja ei pääse pesiytymään nenänieluun. Sarvikuonoa on pidettävä oikeassa asennossa huuhtelun aikana, niin että vettä ei mene korvaan.

Lapsille en antaisi, vaikka alkuperäinen tutkimus olikin tehty lapsilla.

• Duhanenä

Olen kokeillut tuota suolaveden sumuttamista nenään noin viikon ajan. Kokemukset ovat olleet hyviä. Minulla on aina aamuisin joko toinen sierain tai sitten molemmat tukossa ja tämän suolaveden ja niistämisen avulla olen saanut tuon tukkoisen nenän auki.

Siihen on sitten mukavampi suihkauttaa Flixonasea, kun on röörit jo valmiiksi auki. Flixonasesta en ole vielä uskaltanut kokonaan luopua. Olen huomannut myös, että nenän limakalvojen kunto on parantunut ja karstaisuutta on vähemmän kuin ennen.

Tätä maitohappoa olen myös kokeillut pari kertaa ja se tuntui nenässä ilkeälle. Sekoitin sen keitettyyn veteen, jossa ei ollut suolaa mukana. Se sattui nenässä ja suihkuttelin sitten sitä vain nieluun.

Olen syönyt myös noita maitohappobakteerivalmisteita jonkin aikaa ja aion vielä jatkaa niiden syöntiä ainakin toistaiseksi.

Tälläisiä kokemuksia minulla. Suihkuttelut jatkuvat.

• suihkuteltu

Kphta olen kaksi viikkoa suihkutellu n.3krt/pvä. Aineena on ollut vain maitohappob.suihke. Keitettyyn veteen olen sekoittanut korkeintaan kahden päivän annoksen kerrallaan, ja säilytys jääkaapissa. Suolajutut olen antanut toistaiseksi olla. Olen saanut apua tukkoiseen nenään, ja aamuniistäminen on vähentynyt todella paljon : )

• Täälläkin entinen nuha nenä

Myös minä olen kerran päivässä sillä suola vedellä huuhdellut "nenääni" sisältäpäin. Kaksi viikkoa on täynnä,enkä aio lopettaa tätä hommaa niin hyvin on henki kulkenut.

Kun kokeilin sitä maitoh.bakt.keitettyyn veteen niin siitä tuli pahan tuntuinen nenän sisus ,koski sinne eikä lopettanut ennenkuin huuhtelin suola vedellä,joten siksi olen sen maitoh.b:n loppu suola veteen laittanut.

Kyllä on hyvä konsti eikä tarvitse niitä kortisoneja sumutella.

• Pikkunen
        Täälläkin entinen nuha nenä kirjoitti:

Myös minä olen kerran päivässä sillä suola vedellä huuhdellut "nenääni" sisältäpäin. Kaksi viikkoa on täynnä,enkä aio lopettaa tätä hommaa niin hyvin on henki kulkenut.

Kun kokeilin sitä maitoh.bakt.keitettyyn veteen niin siitä tuli pahan tuntuinen nenän sisus ,koski sinne eikä lopettanut ennenkuin huuhtelin suola vedellä,joten siksi olen sen maitoh.b:n loppu suola veteen laittanut.

Kyllä on hyvä konsti eikä tarvitse niitä kortisoneja sumutella.

uskallan laittaa maitoh., kun en aio sarvikuonoa käyttää..Voinko panna samaan liuokseen suolaa??

• että...
        Pikkunen kirjoitti:

uskallan laittaa maitoh., kun en aio sarvikuonoa käyttää..Voinko panna samaan liuokseen suolaa??

kun se suola tappaa ne hyvätkin bakteerit. Mulla koski aluksi kans nenään kun vesimhb sumutin, mut se loppui muutaman päivän kuluttua. Se varmaan on sen merkki et on kulunu limakalvot puhki noiden nasonexien takia, mut kyl ne siitä vahvistuu. En suolaa ollenkaan, suihkutan vaan mhb. liuosta. Kapseleita nimeltään DDS .

• Pikkunen
        että... kirjoitti:

kun se suola tappaa ne hyvätkin bakteerit. Mulla koski aluksi kans nenään kun vesimhb sumutin, mut se loppui muutaman päivän kuluttua. Se varmaan on sen merkki et on kulunu limakalvot puhki noiden nasonexien takia, mut kyl ne siitä vahvistuu. En suolaa ollenkaan, suihkutan vaan mhb. liuosta. Kapseleita nimeltään DDS .

Käykö mikä vaan maitohappob.??

• Nuhanenä täälläkin
        Pikkunen kirjoitti:

Käykö mikä vaan maitohappob.??

Minä kävin luontaistuote kaupasta bioteekin Brobiootti plus nimisiä kapseleita.Sanoivat että siinä on neljää erilaista maitohappoa "jos nyt en pahasti väärin muista."

• Täytyy kans ostaa...
        Nuhanenä täälläkin kirjoitti:

Minä kävin luontaistuote kaupasta bioteekin Brobiootti plus nimisiä kapseleita.Sanoivat että siinä on neljää erilaista maitohappoa "jos nyt en pahasti väärin muista."

Kerrotko mitä hintaluokkaa ne olivat ja kpl määrä !!!

• Pikkunen
        Täytyy kans ostaa... kirjoitti:

Kerrotko mitä hintaluokkaa ne olivat ja kpl määrä !!!

Probioottia ja makso (maltaita9 14euroo...

• Pikkunen
        Pikkunen kirjoitti:

Probioottia ja makso (maltaita9 14euroo...

Sulkumerkki eikä 9 :))

• 4 vkoo

Elikkäs aika kuluu, ja kyselinkin teiltä tuolla aikaisemmin hyvät "suihkuseurapiiriläiset", että mitkä on tuntemukset nyt? Itse olen siis vain tehnyt tuon liuoksen niin että tilkka keitettyä, jäähdytettyä vettä sinne suihkepulloon (ex nasocort), ja kolmasosa DDS kapselin sisällöstä perään. Korkki kiinni, ja hillitöntä ravistelua, ja sitten kaadan pullon täyteen keitettyä, jäähtynyttä vettä. Aamuin illoin kumpaankin sieraimeen, ensin 5 nopeaa suihkausta molempiin,(silloin en vedä henkeen), ja pää takakenossa, ettei valu kuin nieluun. Heti perään sama juttu, ja en niistä, vaan niiskutan aineen nieluun. Ja mikä parasta, näyttää toimivan. Tukkoisuus ja aamuniistäminen on vähentynyt dramaattisesti. En olisi uskonut, kun tuon ketjun aloittajan idean luin. Ruusuja hänelle! KIITOS!

• tehokas apu
        4 vkoo kirjoitti:

Elikkäs aika kuluu, ja kyselinkin teiltä tuolla aikaisemmin hyvät "suihkuseurapiiriläiset", että mitkä on tuntemukset nyt? Itse olen siis vain tehnyt tuon liuoksen niin että tilkka keitettyä, jäähdytettyä vettä sinne suihkepulloon (ex nasocort), ja kolmasosa DDS kapselin sisällöstä perään. Korkki kiinni, ja hillitöntä ravistelua, ja sitten kaadan pullon täyteen keitettyä, jäähtynyttä vettä. Aamuin illoin kumpaankin sieraimeen, ensin 5 nopeaa suihkausta molempiin,(silloin en vedä henkeen), ja pää takakenossa, ettei valu kuin nieluun. Heti perään sama juttu, ja en niistä, vaan niiskutan aineen nieluun. Ja mikä parasta, näyttää toimivan. Tukkoisuus ja aamuniistäminen on vähentynyt dramaattisesti. En olisi uskonut, kun tuon ketjun aloittajan idean luin. Ruusuja hänelle! KIITOS!

Hauska kuulla, että homma toimii muillakin. Itse valmistan tätä nykyä suihkepulloon pienen määrän liuosta yhtä päivää varten kuten sinäkin näyt tekevän. Näin bakteeriliuos pysyy raikkaana eikä tule ongelmia hygienian kanssa. Jäädään kuulolle.

• Pikkunen
        4 vkoo kirjoitti:

Viikon verran tiputellu nenään tuota, mutta oon siltikin tukkoinen jokseenkin, että en tiiä auttaako mulle mikään;((...Yölläkin joudun humidosea tms. välillä laittamaan;(...En tiiä pitääkö lisätä annostusta...Mä kurja...

• 5 viikkoa...
        Pikkunen kirjoitti:

Viikon verran tiputellu nenään tuota, mutta oon siltikin tukkoinen jokseenkin, että en tiiä auttaako mulle mikään;((...Yölläkin joudun humidosea tms. välillä laittamaan;(...En tiiä pitääkö lisätä annostusta...Mä kurja...

suihkuteltu maitohappobakteeri liuosta, aamulla, ja illalla. Myös päivällä, jos on mahdollisuus. Ja hyvin menee. Mulla ekaviikolla tuli aamuisin ku niisti, hirveitä verisiä klönttejä, mut ei enää. Suola hommia en ole harrastanut nyt ollenkaan, koska tämä riittää mulle. Jatka vaan tiputtelua, kyllä se alkaa helpottaan. Paree olis kun olisi sulla semmonen suihkepullo, leviäis paremmin. Jäähäämpä kuulolle. Ei ole kovin kommentteja tullut, miten muilla menee? Olisi kiva kuulla, onko jaksettu värkätä??

• Pikkunen
        5 viikkoa... kirjoitti:

suihkuteltu maitohappobakteeri liuosta, aamulla, ja illalla. Myös päivällä, jos on mahdollisuus. Ja hyvin menee. Mulla ekaviikolla tuli aamuisin ku niisti, hirveitä verisiä klönttejä, mut ei enää. Suola hommia en ole harrastanut nyt ollenkaan, koska tämä riittää mulle. Jatka vaan tiputtelua, kyllä se alkaa helpottaan. Paree olis kun olisi sulla semmonen suihkepullo, leviäis paremmin. Jäähäämpä kuulolle. Ei ole kovin kommentteja tullut, miten muilla menee? Olisi kiva kuulla, onko jaksettu värkätä??

suihkepullon sais? Eipä noista saa värkättyy auki korkkia;(..Miks ihmees tuntuu painetta nenänvarressa olevan, kun pistän tota liuosta?? Sit menee kuivax ja tukkosekx...Näin vaan mulla, että outoo on, on..

• sairastellut
        Pikkunen kirjoitti:

suihkepullon sais? Eipä noista saa värkättyy auki korkkia;(..Miks ihmees tuntuu painetta nenänvarressa olevan, kun pistän tota liuosta?? Sit menee kuivax ja tukkosekx...Näin vaan mulla, että outoo on, on..

Muutamana päivänä ryystin kämmenestä suolaliuoksen ja propioottipillerin sisältöä. Vajaan viikon sisällä oli pakko mennä lääkärille hakemaan antibiootteja ärhäkkään poskiontelontulehdukseen. En tiedä uskaltaako kokeilla uudestaan noita maitohappobakteereita. Sarvikuonokannua olen käyttänyt kohta 2 vuotta ja siihen olen tyytyväinen.

• 5 viikkoa... kirjoitti:

Olen suihkuttanut liuosta, aamuin ja illoin reilun parin viikon verran. Usein aamulla nenän limakalvot niin tukkeessa, että vaikeuksia saada suihke perille. Olen tehnyt uuden suihkutuksen reilun kymmenen minsan päästä ja paremmalla menestyksellä. Osa valuu jopa nieluun asti joten siltä osin uskoisin ainetta olevan riittävästi.

Olo on hieman helpottanut, mutta edelleen paineen tuntua oikealla puolella korvakäytävässä. Yksi huomio on se, että jos pidän suun kiinni ja puristan sieraimet yhteen, niin korvassa pitäisi saada tällä tavoin paineenvaihtelu aikaan ja tärykalvolle liikettä. Vasemmassa korvassa tunnen liikettä, mutta oikea korva ei juurikaan reakoi.

Olen tämän asian kanssa käynyt puolen vuoden aikana useaan kertaa lääkärissä. On otettu röntgenkuvat ja aina vastauksena on ollut normaalilöydös. Silti yskän kohtauksen iskettyä tulee kellertävää eritettä jota saa räkiä pois. Sama on niistämisen kanssa. Vasemmasta sieraimesta ei tule mitään, mutta oikealta kuuluu krohina ja saan välillä tulemaan pieniä määriä klönttejä. Mutta krohina sen kun jatkuu. Osa eritteestä hyvin "siirappimaista", sitkeää.

Missäköhän on vika? Ainoa lääke jota sain oli duact. Se vaan kuivatti hemmetisti nenää ja nielua, mutta varsinaista limaa se ei parin viikon aikana pysytynyt poistamaan korva/nielualueelta.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Entä mistä löynyt apu? Lääkäri ei ole antibioottia antanut kun "tulehdusarvo" on kuulemma normaali ja kuvissa ei näy mitään.

Erityiskiitos ketjun aloittajalle (tehokas apu)! Omaan mieleen ei olisi tullut kokeilla ko. liuoshuuhtelua.

• suihkuteltu!!!
        5 viikkoa... kirjoitti:

Ja edelleen DDS :sta tehtyä liuosta tuhautellaan 2-3 krt päivässä, ja aika hyvin on pysynyt röörit auki. Oli muutamana päivänä tukkoisempaa, ja ajattelin, että nytkö tämä teho loppuu, mutta ilmeisesti flunssa yritti tontille kun pari perheenjäsentä sairastui. Pureskelin pakastimesta tyrnimarjoja ja jatkoin suihkuttamista, ja tukkoisuus meni äkkiä ohi. Nytkin ilma kulkee molemmista sieraimista, vaikka ennen oli aina vähintään toinen kuin umpeenkasvanut. Epäilenpä, että tämä harrastus suojaa flunssaltakin jonkin verran. Ja toisessa sieraimessani oli aina semmoinen kuiva "köntti", jota ei saanu pois ku sitä tuli kaivettua(hyi), mutta sekin on melkein hävinnyt, eikä enää tule vertakaan, vaikka tulee harrastettua tuota (hyitä) :) Mitenkäs muilla menee?? Onko jaksettu harrastaa??

• olla lopuillaan
        suihkuteltu!!! kirjoitti:

Ja edelleen DDS :sta tehtyä liuosta tuhautellaan 2-3 krt päivässä, ja aika hyvin on pysynyt röörit auki. Oli muutamana päivänä tukkoisempaa, ja ajattelin, että nytkö tämä teho loppuu, mutta ilmeisesti flunssa yritti tontille kun pari perheenjäsentä sairastui. Pureskelin pakastimesta tyrnimarjoja ja jatkoin suihkuttamista, ja tukkoisuus meni äkkiä ohi. Nytkin ilma kulkee molemmista sieraimista, vaikka ennen oli aina vähintään toinen kuin umpeenkasvanut. Epäilenpä, että tämä harrastus suojaa flunssaltakin jonkin verran. Ja toisessa sieraimessani oli aina semmoinen kuiva "köntti", jota ei saanu pois ku sitä tuli kaivettua(hyi), mutta sekin on melkein hävinnyt, eikä enää tule vertakaan, vaikka tulee harrastettua tuota (hyitä) :) Mitenkäs muilla menee?? Onko jaksettu harrastaa??

suihkuttelu merkeissä on mennyt, ja ei voi valittaa. Muutamana aamuna on yrittänyt tukkoisuus vaivata kun on ollut sieraimet kuivat, mutta ovat sitte auennu kun mhb-liuosta olen suihkuttanut. Enpä ole muuta lääkettä tarvinnu.Ja on pysynyt flunssatkin loitolla, niin minulta kuin lapsiltakin, joille ainetta tipautellaan joskus pipetillä. koulussa ja tarhassa on monenlaista kulkutautia ollut, mutta ei ole onneksi meille tullut. Vahva epäilys on että tällä "projektilla" olisi ennaltaehkäisevä vaikutus. Muistin tuossa, että kerrattain tuli hankittua tuo suolapiippu, mutta se jäi sitten käyttämättä kun tuntui ettei siitä ollu hyötyä. Taidan kokeilla, josko tämä suihkuttelu ja piipun käyttö pian täydentäisivät toisiaan. Onko muita "uskollisia", jotka on aloittanu mhb-liuos kokeilun??? Miten on sujunu?

• Täälläkin nuha nenä
        olla lopuillaan kirjoitti:

suihkuttelu merkeissä on mennyt, ja ei voi valittaa. Muutamana aamuna on yrittänyt tukkoisuus vaivata kun on ollut sieraimet kuivat, mutta ovat sitte auennu kun mhb-liuosta olen suihkuttanut. Enpä ole muuta lääkettä tarvinnu.Ja on pysynyt flunssatkin loitolla, niin minulta kuin lapsiltakin, joille ainetta tipautellaan joskus pipetillä. koulussa ja tarhassa on monenlaista kulkutautia ollut, mutta ei ole onneksi meille tullut. Vahva epäilys on että tällä "projektilla" olisi ennaltaehkäisevä vaikutus. Muistin tuossa, että kerrattain tuli hankittua tuo suolapiippu, mutta se jäi sitten käyttämättä kun tuntui ettei siitä ollu hyötyä. Taidan kokeilla, josko tämä suihkuttelu ja piipun käyttö pian täydentäisivät toisiaan. Onko muita "uskollisia", jotka on aloittanu mhb-liuos kokeilun??? Miten on sujunu?

Kyllä minäkin olen nenää huuhdellut,sillä suola liuoksella.Hyvä on sekin, mutta en oikein ole päässyt siihen "maitohappo rytmiin".Nyt olisi tarkoitus aloittaa mutta pelottaa se inhottava kipu siellä nenässä sen maitohapon ruiskutuksen jälkeen.

• 14+ vkoa
        Täälläkin nuha nenä kirjoitti:

Kyllä minäkin olen nenää huuhdellut,sillä suola liuoksella.Hyvä on sekin, mutta en oikein ole päässyt siihen "maitohappo rytmiin".Nyt olisi tarkoitus aloittaa mutta pelottaa se inhottava kipu siellä nenässä sen maitohapon ruiskutuksen jälkeen.

Ja mulle se suolaliuos homma ei taas passannu ollenkaan. Pää oli niinku suhiseva kuumailmapallo ku oli muutaman päivän huuhdellu.
        Mutta tuo mhb-liuos suihkutus on ollu mulle helpotuksen tuoja. En ole muista valmisteista saanu läheskään niin paljon apua ku tuosta. Mielestäni olisi turhaa tehdä kumpaakin, koska jos yrittäisin korjata limakalvojeni pöpökantaa, ja sitte perään tappasin pahoja ja niitä hyviä pöpöjä sillä suolalla, tuloksena voi olla semmoset limakalvot ettei vois tietää miten ne reagoi. Ei mulla ole tuntunu minkäänlaista kipua suihkutuksesta. Kyllä tämä juttu on tullut jäädäkseen. Tenavien nenuihinkin on pipetillä tippoja tiputeltu kun on ollu koviakin flunssia koulussa ja tarhassa, ja eipä ole noihin tarttunut flunssat. Tuuriako vai tehoa? En tiedä, mutta aiemmin kyllä on lapsetkin sairastanut varmasti samat flunssat ku muutkin. Saas nähdä nyt sitten.
        Ei muuta kuin kokeile vaihtaa mhb-liuokseen jos suolajuttu ei tuo tarpeeksi apua. Jäädäämpä kuulolle :) Hyvää jatkoa

• ikitukko
        olla lopuillaan kirjoitti:

aloitin,mutta heti tuli oikea nuha enkä tiedä vielä auttaako,toivottavasti.

• tehokas apu
        ikitukko kirjoitti:

kaikki mhb-käyttäjät. Olen ollut poissa Suomesta, joten on jäänyt tämä palsta seuraamatta. Olin Intiassa ja siellä sain järkyttävän saasteisesta ja pölyisestä ilmasta poskiontelotulehduksen. Intiassa en voinut käyttää mhb-liuosta ja yritin pärjätä suolahuuhteluilla. Palattuani Suomeen aloitin jälleen mhb-sumutteen käytön ja ontelot ja korvat ovat nyt ok. Minulla nenäontelot pysyvät auki, jos mhb-liuos on riittävän "paksua" ts. maitohappobaktereja on tarpeeksi liuoksessa. Joskus olen ripotellut liian vähän bakteereja ja silloin tulos on heikompi. Paljonko te laitette pulloon päivän annosta varten? Itse laitan noin yhden kolmasosan Probiootti-kapselista. Korvani ovat nyt myös aivan kuivat ja mätää ei tosiaankaan tule mistään ontelosta.

Ostin Nasaleze-jauhetta ja aion kokeilla auttaako se estämään allergeenien pääsyn limakalvoille.

• 15 viikkoa!!
        tehokas apu kirjoitti:

kaikki mhb-käyttäjät. Olen ollut poissa Suomesta, joten on jäänyt tämä palsta seuraamatta. Olin Intiassa ja siellä sain järkyttävän saasteisesta ja pölyisestä ilmasta poskiontelotulehduksen. Intiassa en voinut käyttää mhb-liuosta ja yritin pärjätä suolahuuhteluilla. Palattuani Suomeen aloitin jälleen mhb-sumutteen käytön ja ontelot ja korvat ovat nyt ok. Minulla nenäontelot pysyvät auki, jos mhb-liuos on riittävän "paksua" ts. maitohappobaktereja on tarpeeksi liuoksessa. Joskus olen ripotellut liian vähän bakteereja ja silloin tulos on heikompi. Paljonko te laitette pulloon päivän annosta varten? Itse laitan noin yhden kolmasosan Probiootti-kapselista. Korvani ovat nyt myös aivan kuivat ja mätää ei tosiaankaan tule mistään ontelosta.

Ostin Nasaleze-jauhetta ja aion kokeilla auttaako se estämään allergeenien pääsyn limakalvoille.

Mukavaa, et olet päässyt kotimaahan puhtaampiin maisemiin. Minulla tosiaan on 15 viikkoa täynnä suihkuttelua.
        Yksi kolmen päivän flunssa on iskenyt, mutta en ihmettele sitä koska kylmetyin melko pahasti tuolloin.
        Se näkyy olevan että liuos on käyttökelpoista vain vuorokauden.
        Mulla on vielä noita DDS kapseleita mistä tuota teen. Yksi kapseli riittää kolmeen suihkepullolliseen, 16,5 ml tuo pullo.
        Kapseleina syön IDOFORM- nimisiä, pitäis kokeilla tehdä niistä tuo liuos, ku muistais.
        Vaan ei ole tenavat sairastanu yhtäkään lentsua sen jälkeen kun aloitettiin "ennaltaehkäisy" kuuri tiputtelemalla pipetillä muutama tippa joka ilta sieraimiin.
        Koululaisten luokkakaverit on kaikki olleet pois koulusta, jotkut pariviikkoakin, ja jotkut kaksikin kertaa. Vitosluokkanen tyttäreni ihmetteli itsekkin, kun on saanut olla terveenä.
        Homma jatkuu, ja hyvissä merkeissä. Ei ole apteekin suihkeita tarvittu. Homma jatkukoon :)

• vkoa.,.,
        15 viikkoa!! kirjoitti:

Mukavaa, et olet päässyt kotimaahan puhtaampiin maisemiin. Minulla tosiaan on 15 viikkoa täynnä suihkuttelua.
        Yksi kolmen päivän flunssa on iskenyt, mutta en ihmettele sitä koska kylmetyin melko pahasti tuolloin.
        Se näkyy olevan että liuos on käyttökelpoista vain vuorokauden.
        Mulla on vielä noita DDS kapseleita mistä tuota teen. Yksi kapseli riittää kolmeen suihkepullolliseen, 16,5 ml tuo pullo.
        Kapseleina syön IDOFORM- nimisiä, pitäis kokeilla tehdä niistä tuo liuos, ku muistais.
        Vaan ei ole tenavat sairastanu yhtäkään lentsua sen jälkeen kun aloitettiin "ennaltaehkäisy" kuuri tiputtelemalla pipetillä muutama tippa joka ilta sieraimiin.
        Koululaisten luokkakaverit on kaikki olleet pois koulusta, jotkut pariviikkoakin, ja jotkut kaksikin kertaa. Vitosluokkanen tyttäreni ihmetteli itsekkin, kun on saanut olla terveenä.
        Homma jatkuu, ja hyvissä merkeissä. Ei ole apteekin suihkeita tarvittu. Homma jatkukoon :)

Nyt ei enää osaa laskea montako viikkoa on suihkuteltu, ku ei osaa niin moneen laskea:)
        Mutta mutta, olen nyt valmistanut tuon liuoksen IDOFORM- kapselin jauheesta, ja minulla ainakin toimii vielä paremmin kuin tuo DDS , jotka loppuivat ja ajattelin kokeilla halvempaa valmistetta.
        Positiivinen yllätys.
        Että semmoisia tänne kuuluu.
        Hiljaista on. Onko muita suihkuttelijoita vielä olemassa??

• tehokas apu
        vkoa.,., kirjoitti:

Nyt ei enää osaa laskea montako viikkoa on suihkuteltu, ku ei osaa niin moneen laskea:)
        Mutta mutta, olen nyt valmistanut tuon liuoksen IDOFORM- kapselin jauheesta, ja minulla ainakin toimii vielä paremmin kuin tuo DDS , jotka loppuivat ja ajattelin kokeilla halvempaa valmistetta.
        Positiivinen yllätys.
        Että semmoisia tänne kuuluu.
        Hiljaista on. Onko muita suihkuttelijoita vielä olemassa??

ainakin täällä päivittäin. Jatkuvasti ihmettelen sitä, miten korvat ovat aivan kuivat ja nenäontelot auki. En ole sairastanut yhtään flunssaakaan koko talvena. Enpä ole tullut yhteiskunnalle enää kalliiksi sairauksieni kanssa. En vielä kertonut minua hoitavalle lääkärille tuloksista, mutta seuraavalla käynnillä aion kertoa, jos olen pysynyt näinkin terveenä.
        Katselin apteekissa mainitsemaasi Idoformia, mutta siinä oli vain kahta maitohappobakteerikantaa, joten onkohan se niin hyvä kuin useampaa kantaa sisältävät valmisteet. Millä tavalla Idoform on sinun mielestäsi tehokkaampi kuin se DDS . Minulla on vielä Probiootti kapseleita jonkin verran, mutta jatkossa voisin kokeilla jotain muuta vaihteeksi.

Voitko kertoa mitä bakteerikantoja on DDS :ssa.

• hyvinkin.,
        tehokas apu kirjoitti:

ainakin täällä päivittäin. Jatkuvasti ihmettelen sitä, miten korvat ovat aivan kuivat ja nenäontelot auki. En ole sairastanut yhtään flunssaakaan koko talvena. Enpä ole tullut yhteiskunnalle enää kalliiksi sairauksieni kanssa. En vielä kertonut minua hoitavalle lääkärille tuloksista, mutta seuraavalla käynnillä aion kertoa, jos olen pysynyt näinkin terveenä.
        Katselin apteekissa mainitsemaasi Idoformia, mutta siinä oli vain kahta maitohappobakteerikantaa, joten onkohan se niin hyvä kuin useampaa kantaa sisältävät valmisteet. Millä tavalla Idoform on sinun mielestäsi tehokkaampi kuin se DDS . Minulla on vielä Probiootti kapseleita jonkin verran, mutta jatkossa voisin kokeilla jotain muuta vaihteeksi.

Voitko kertoa mitä bakteerikantoja on DDS :ssa.

Ei ole flunssat meilläkään jyllännyt, lukuunottamatta omaa kylmettymisestä johtunutta kolmen päivän tautia, joka oli viikossa kokonaan poissa.
        Juu, noista bakteerikannoista, näkyy molemmissa olevan vain kahta kantaa.
        DDS sisältää lactobacillus acidophilusta ja bifidobactericum longumia
        Idoformissa on tuon longumin lisäksi tuota enterococcus faesiumia.
        Olen kyllä ollut tuohon Idoformiin tyytyväisempi kuin DDS jauheeseen. Minulla pysyy paremmin röörit auki, ja koen sen jotenkin "pehmeämmäksi" käyttää.
        Voisin minäkin kokeilla muuta kun nuo loppuu, voihan ne syödä sit muuten, jos ei liuoksena miellytä.
        Ihmetyttää vain kun kaveripiireissäkin jotkut valittaa vaivoja, eikä millään uskota ja oteta todesta että tällainen vois auttaa. Eräässäkin perheessä lapset on jatkuvasti sairaana ja korvatulehdus kierteessä, ja kauhea valitus kun on rankkaa ja laukataan lääkäreissä ja sairaaloissa jos minkälaisissa toimenpiteissä, eikä suostuta edes kokeilemaan liuoshoitoa, ja uskoisinpa melko vakaasti että saisivat tästä avun. On varmaan liian helppoa ja halpaa, ei kelpaa.
        Ajattelinkin tässä etten enää mainitse sanallakaan tästä heille, pitäkööt vaivansa kun kaiken "tehokkaan" pitää maksaa.
        Kerran jossain kerroinkin siitä kun poltin saunanluukussa kättäni parikin kertaa, ja huvikseni suihkautin myös palokohtiin liuosta. Seuraavana päivänä muistin vamman kun huomasin kuin mustelman, joka ei ollut yhtään kipeä eikä vesirakkulasta ollut tietoakaan.
        Ja nyt eilen pihaa haravoidessa tuli peukalon hankaan kipeä rakkula, nahka lähti ja kirveli kovasti. Mutta kokeilin taas tuhauttaa liuosta siihen, ja vaikutus oli melkein välitön.
        Ihme homma.
        Homma jatkuu.
        Saapi nähdä millaiset oireet tulee nyt kun siitepölyt irtoaa, ennen odotin kauhulla, nyt melkein mielenkiinnolla :)
        Hyvää kevättä, ja kuulumisiin.

• tehokas apu
        hyvinkin., kirjoitti:

Ei ole flunssat meilläkään jyllännyt, lukuunottamatta omaa kylmettymisestä johtunutta kolmen päivän tautia, joka oli viikossa kokonaan poissa.
        Juu, noista bakteerikannoista, näkyy molemmissa olevan vain kahta kantaa.
        DDS sisältää lactobacillus acidophilusta ja bifidobactericum longumia
        Idoformissa on tuon longumin lisäksi tuota enterococcus faesiumia.
        Olen kyllä ollut tuohon Idoformiin tyytyväisempi kuin DDS jauheeseen. Minulla pysyy paremmin röörit auki, ja koen sen jotenkin "pehmeämmäksi" käyttää.
        Voisin minäkin kokeilla muuta kun nuo loppuu, voihan ne syödä sit muuten, jos ei liuoksena miellytä.
        Ihmetyttää vain kun kaveripiireissäkin jotkut valittaa vaivoja, eikä millään uskota ja oteta todesta että tällainen vois auttaa. Eräässäkin perheessä lapset on jatkuvasti sairaana ja korvatulehdus kierteessä, ja kauhea valitus kun on rankkaa ja laukataan lääkäreissä ja sairaaloissa jos minkälaisissa toimenpiteissä, eikä suostuta edes kokeilemaan liuoshoitoa, ja uskoisinpa melko vakaasti että saisivat tästä avun. On varmaan liian helppoa ja halpaa, ei kelpaa.
        Ajattelinkin tässä etten enää mainitse sanallakaan tästä heille, pitäkööt vaivansa kun kaiken "tehokkaan" pitää maksaa.
        Kerran jossain kerroinkin siitä kun poltin saunanluukussa kättäni parikin kertaa, ja huvikseni suihkautin myös palokohtiin liuosta. Seuraavana päivänä muistin vamman kun huomasin kuin mustelman, joka ei ollut yhtään kipeä eikä vesirakkulasta ollut tietoakaan.
        Ja nyt eilen pihaa haravoidessa tuli peukalon hankaan kipeä rakkula, nahka lähti ja kirveli kovasti. Mutta kokeilin taas tuhauttaa liuosta siihen, ja vaikutus oli melkein välitön.
        Ihme homma.
        Homma jatkuu.
        Saapi nähdä millaiset oireet tulee nyt kun siitepölyt irtoaa, ennen odotin kauhulla, nyt melkein mielenkiinnolla :)
        Hyvää kevättä, ja kuulumisiin.

Luin tässä taannoin uudesta tutkimuksesta, joka oli tehty odottaville äideille. Äidit oli jaettu kahteen ryhmään, joista toiset saivat maitohappobakteereja odotusaikana ja toiset eivät. Tulos oli se, että bakteereja saaneiden äitien lapset olivat vähemmän allergisia kuin muiden äitien lapset.

Sinun uudet kokeilusi ovat mielenkiintoisia, joten taidanpa kokeilla itsekin. Hyvää kevään jatkoa kaikille lukijoille!

• iktukko
        ikitukko kirjoitti:

oli ja meni vihdoin ohi.Ei ole kyllä pitkään aikaan käynyt niin että flunssan jälkeen ontelot aukesi ja haju-ja makuaisti palasivat melko hyvin. Vaikka siitepölykausi on jo alkanut niin ei mitään ongelmia vielä ole tullut,paitsi nyt tietenkin muutama aivastus.En tiedä olisiko syy siihen tuo mhb-liuos.Tarkkailen tilannetta.Tietenkin huomenna olen jo ihan tukossa!

• se olla
        iktukko kirjoitti:

oli ja meni vihdoin ohi.Ei ole kyllä pitkään aikaan käynyt niin että flunssan jälkeen ontelot aukesi ja haju-ja makuaisti palasivat melko hyvin. Vaikka siitepölykausi on jo alkanut niin ei mitään ongelmia vielä ole tullut,paitsi nyt tietenkin muutama aivastus.En tiedä olisiko syy siihen tuo mhb-liuos.Tarkkailen tilannetta.Tietenkin huomenna olen jo ihan tukossa!

että sillä mhb- liuoksella on positiivisia vaikutuksia. Mitä valmistetta käytät? Minulla on ollut käytössä idoform, on ollut aika hyvä.
        Aikaisemmin tein liuoksen dds jauheesta, mutta jotenkin mulle sopii paremmin tuo idoform. Olisi kait niitä muitakin, pitäisi vaan kokeilla.
        Mulla saattaa päivässä mennä parikin suihkepullollista päivässä, kun välillä tekee mieli liottaa oikein kunnolla. Ei liene vaaraa yliannostuksesta.
        Tänä aamuna oli toinen sierain tukossa, mutta aukesi kyllä aamun mittaan, ja olen suihkutellut kyllä ahkerasti. Siitepölyäkin tuntuu olevan ilmassa. Onhan tätä jo harrastettu yli viisi kuukautta. Kylläpä aika kuluu nopeasti.
        Ei muutakuin ahkeraa suihkuttelua! Ja hyvää kevään jatkoa. Ilmoitellaan väliaikatietoja:)

• ikitukko
        se olla kirjoitti:

että sillä mhb- liuoksella on positiivisia vaikutuksia. Mitä valmistetta käytät? Minulla on ollut käytössä idoform, on ollut aika hyvä.
        Aikaisemmin tein liuoksen dds jauheesta, mutta jotenkin mulle sopii paremmin tuo idoform. Olisi kait niitä muitakin, pitäisi vaan kokeilla.
        Mulla saattaa päivässä mennä parikin suihkepullollista päivässä, kun välillä tekee mieli liottaa oikein kunnolla. Ei liene vaaraa yliannostuksesta.
        Tänä aamuna oli toinen sierain tukossa, mutta aukesi kyllä aamun mittaan, ja olen suihkutellut kyllä ahkerasti. Siitepölyäkin tuntuu olevan ilmassa. Onhan tätä jo harrastettu yli viisi kuukautta. Kylläpä aika kuluu nopeasti.
        Ei muutakuin ahkeraa suihkuttelua! Ja hyvää kevään jatkoa. Ilmoitellaan väliaikatietoja:)

käytän suihkutteluun probiootti plussaa.Kyllä mullakin on aamuisin nenä vähän tukossa mutta sitten se pikkuhiljaa aukeaa ja hajuaisti palautuu.Mulla häviää maku- ja hajuaisti aina jos juon jotain alkoholia,kumpa oppisin olemaan maistamatta mitään!Nyt on tuo siitepölykausi tosissaan alkanut.Toivottavasti olo jatkuu näinkin hyvänä.

• Riku-73
        että... kirjoitti:

Jos sinulla on 0.9% suolalios miten luulet sen tappavan bakteerit? Jos se tappaisi bakteerit niin eihän antibiootteja enää tarvittaisi kun verellä on likimain sama suolapitoisuus. Tuo 0.9% on joidenkin mielestä sama suolapitoisuus kuin alkumerellä josta kaikki elämä syntyi...

Suola lisätään veteen jotta osmoosi ei hajottaisi limakalvoja eli huuhtelunesteen ja veren väkevyys pitää olla sama, muutoin tulee kirvely koska vesi pyrkii tunkeutumaan limakalvojen läpi vereen eli väkevämpään suolaliokseen jos limakalvot ovat heikossa kunnossa samalla bakteerit kulkeutuvat vereen joten enpä suosittelisi huuhtelemaan ilman sopivaa suolapitoisuutta.

Itse suola huuhtelun vaikutus perustuu siihen että se liottaa pois bakteerien kasvualustat kuten siitepölyn yms. Oikean väkevyyden omaava lios ei kirvele joten sitä on helppo laskea vaikka pari juomalasillista nenän läpi, siis oikeassa asennossa jolloin vesi poistuu suoraan toisesta sieraimesta.

Ja jos jostain tuntuu hyvältä idealta pistää muutama ruokalusikallinen suolaa juomalasiin ja huuhdella sillä nenä niin kokeilkaapas ensin vaikka etanalla suola nääs tappaa muutakin kuin bakteereja. Se mitta ei ole turhaan sen sarvikuonon-kannun mukana ei tartte montaa promillea lioksen väkevyys poiketa suosituksesta niin jo alkaa kirvely.

• tosi allerginen

Mistä niitä saa???

• saa jamistä??

eli mitä tarkoitat? Maitohappobakteeri tuotteita saa luontaistuotekaupasta ja apteekista, ja suihkepullon voi tehdä vanhasta nenäsumutteesta. Jos suolaliuoksella haluaa kokeilla, karkeaa merisuolaa joka kaupasta, ja vettä hanasta. voi että on helppoa, eikö vaan. Itsellä tuntui aluksi, että voiko tämä olla näin halpaa ja yksinkertaista, mutta sitä se on.. ja toimii. Niitä sarvikuonoja saapi myös apteekista. Kokeile ihmeessä ainakin tuota suihkutteluhommaa, se auttaa ihan oikeasti. En ole ketjun aloittaja.

• Täälläkin nuha nenä
        saa jamistä?? kirjoitti:

eli mitä tarkoitat? Maitohappobakteeri tuotteita saa luontaistuotekaupasta ja apteekista, ja suihkepullon voi tehdä vanhasta nenäsumutteesta. Jos suolaliuoksella haluaa kokeilla, karkeaa merisuolaa joka kaupasta, ja vettä hanasta. voi että on helppoa, eikö vaan. Itsellä tuntui aluksi, että voiko tämä olla näin halpaa ja yksinkertaista, mutta sitä se on.. ja toimii. Niitä sarvikuonoja saapi myös apteekista. Kokeile ihmeessä ainakin tuota suihkutteluhommaa, se auttaa ihan oikeasti. En ole ketjun aloittaja.

Merisuolaa on kyllä hienoakin,ihan tav.marketeissa,se sulaa nopeammin,kuin se karkea.

Mulla aikaisemmin korvat lähes aina oli "lummeessa",nyt ei sillä keinoin rutise,alkaa sinnekin vaikuttaa.

Olen tyytyväinen koska allerginen nuha on vaivannut kauan.On helppo ja hyvä homma tämä juttu!

• ???????+++++

Merisuolaa on kyllä hienoakin,ihan tav.marketeissa,se sulaa nopeammin,kuin se karkea.

Mulla aikaisemmin korvat lähes aina oli "lummeessa",nyt ei sillä keinoin rutise,alkaa sinnekin vaikuttaa.

Olen tyytyväinen koska allerginen nuha on vaivannut kauan.On helppo ja hyvä homma tämä juttu!

Voiko käyttää ihan tavallista suolaa / Pirkka jodipitoinen suola ? Mulla ei nyt ole merisuolaa kotona...

• Täälläkin nuha nenä
        ???????+++++ kirjoitti:

Voiko käyttää ihan tavallista suolaa / Pirkka jodipitoinen suola ? Mulla ei nyt ole merisuolaa kotona...

Kyllä tavallinen suola käy siihen.Mutta ei erikoissuolat esim,Pansuola eikä mineraalisuola seltinsuola eivät sovi nenän huuhteluun.

• kuitenkin

Kyllä tavallinen suola käy siihen.Mutta ei erikoissuolat esim,Pansuola eikä mineraalisuola seltinsuola eivät sovi nenän huuhteluun.

merisuolaa :)

• tehokas apu

tämän ketjun lukijoille. Enpä olisi uskonut, että 10000 käyntiä menee rikki. Joillekin tämä keino auttaa joillekin ei. Aina kannattaa kuitenkin kokeilla!

• Nenässävikaa

• asia, kuin

• että-.,..
        asia, kuin kirjoitti:

tuo mhb- liuos jota teen itse, MUTTA,, onhan markkinaihmiset keksiny suolasentörkeen hinnan. HUH HUH.
        Kyllä suomi on luvattu eurokusetusmaa.

nuo tipat on öljypohjaiset, ja tiputellaan suuhun.
        En tiedä miltä tuommoinen öljypitoinen verrattuna vesiliuokseen tuntuisi sieraimessa.

• nasse-setä

Mistähän tuollainen uusiokäyttöön sopiva suihkutin löytyisi? Löytyykö apoteekista jokin joka tähän sopii?

• seksy beast
    • 15+2

onko kellään ollu pahanhajuista hengitystä?

• pärskijä

…olisi kiva kuulla, miten nämä mhb-nenäsumutteet ovat toimineet? Paraniko nuhat lopullisesti? Pitikö sumutteita käyttää pitkään, vai riittikö jonkinlainen kuuri? Itselläni pitkään vaivannut krooninen nuha, joka jäi erään flunssan jälkeen päälle, ja ajattelin kokeilla tätä konstia kun seuraava vaihtoehto lienee kirurgin veitsi hoitona ongelmaan jonka syytä ei tiedetä.

• Niin onnistuu!

Mhb syöden:

=>KVHT-altistuneen hoito = kvht-altistuksen lopettaminen ja Mhb

• Ihmettelijä65

Onnistuisiko ihan piimällä, ehkä lämpimään (suola)veteen laimentaen? Voisi olla Gefilus- tai muuta probioottipiimää, rasvatonta ehkä? Siellähän ne maitohappobakteerit on kohtuuhintaan saatavilla.

• asdsadsad

Jos et haluu piimälasillista juoda nenän kautta niin veikkaan että aika pieniä pitoisuuksia siitä saa muuten. Ei noissa taida piimöissä oikeen lukea ees minkä verran niissä maitohappobakteereita on.

• Anonyymi

Mhb suihke nenään, ei vuoda enää nenä eikä ole tukossa ja ns. Haju allergia hävinnyt kahdessa päivässä.. Muilla kokemuksia.

• Anonyymi

Itse aloitin mhb-suihkuttelun tänään. Nyt ensin pipetillä, kunnes tilaamani nenäsuihkepullot tulevat. Saa nähdä auttaako krooniseen poskionteloitten limakalvojen tulehdukseen. Suuret on toiveet, sillä kaikki lääkkeet ja vinkit on jo kokeiltu.

• Anonyymi

Millä suihkutat? Ja paljonko vettä ja paljonko maitohappobakteeria?

• Anonyymi

Suuri kiitos ja kumarrus keskusteluketjun aloittajalle ja muille ketjulaisille, jotka olette jakaneet kokemuksianne.

Minulla on Asthma, asa-allergia ja nenäpolyypit eli Samterin triadi, josta johtuen ei ole haju eikä makuaistia ... Nenä siis on tukossa ja vuotaa kokoajan ja tämä on vaivannut minua jo 10 vuotta. Kaikkea on kokeiltu suihkeista kirurgiaan. Yksi ikävä vaiva jatkuvan nuhan lisäksi on se, että limaa alkaa mennä niistäessä korvakäytävään ja tekee sinne paineen, joka aiheuttaa suunnatonta kipua.

Vain yksi asia auttaa asthmaan, polyyppeihin, korvakipuihin, nuhaan ja se on Prednisolon kortisoni tabletit. Viimeisen viiden vuoden aikana kortisoni purkkeja onkin kulunut lähemmäs 20 kpl.

No asiaan, koska olen taudin kanssa epätoivoinen ja löysin tämän ketjun niin päätin kokeilla maitohappobakteerisuihkeita. Yllätys oli suuri kun noin puolituntia ensimmäisen nenä suihkuttelun jälkeen nuha loppui ja nenä ns. kuivui. Seuraavana päivänä alkoi tulla jonkin asteisia lieviå maku ja haju tuntemuksia. Jatkoin viikon js tuntemukset olivat positiivisia vaikka haju ja makuaistit eivät palautuneet mutta alkoivat toimimaan lievästi.

Työkiireet alkoivat ja suihkuttelut jäivät. No siitähän seurasi, että ongelmatkin palasivat.
      Nyt suihkuttelen taas aktiivisesti ja koen asiasta apua. Otrivinia kun ei haluaisi enää 3kk jälkeen käyttää.

Nuhan saa muuten hetkellisesti loppumaan kun syö pienen palan raakaa inkivääriä. Vaikutus kestää noin tunnin.

Mikå myöskin auttaa jonkin verran on laittaa kahvin sekaan Kurkumaa ja mustapippuria.

Kiistaton voittaja jonka vaikutus kestää viikkoja jopa 2 kuukautta, on kuitenkin kortisoni Prednisolon 20mg.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe