hirveitä nimiä ihmiset antavat jälkikasvulleen

voi lapsiraukkoja!

tässä muutamia esimerkkejä tyttöjen nimihirviöistä:
Lumikirsikka
Taika
Taikatuuli (Taika-Tuuli, Taika-Tuulia, Taikatuulia)
Merivuokko (Meri-Vuokko)
Lumikki
Mansikka (ei sentään Mansikki)
Kuu (pojan nimenä kuulemma Jupiter, näemmekö pian myös Saturnuksen, Merkuriuksen, Marsin((Tuplan, Raiderin??)), Uranuksen, Neptunuksen, Pluton?)
Merituuli (Merituulia, Meri-Tuuli, Meri-Tuulia)
Mesi
Meike
Manta (koiran nimi!)
Nuppu
Tiuku
Keiju
Sade
Säde
Sinikukka
Merita (seuraavaksi Leonia?)
Serena

30

3546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna

      Mutta esim. mielstäni Merituuli oli kuitenkin ihan kaunis nimi.

      • Timbih

        hyvän ystäväni nimi on Meri-Tuulia ja hänestä puhutaan "Merinä" koska lyhempi nimi :D

        Alottaja: Ei nimi ihmistä pahenna ellei ihminen nimeään!!!


      • Anonyymi
        Timbih kirjoitti:

        hyvän ystäväni nimi on Meri-Tuulia ja hänestä puhutaan "Merinä" koska lyhempi nimi :D

        Alottaja: Ei nimi ihmistä pahenna ellei ihminen nimeään!!!

        Niin just. Vanha hyvä sanonta. (Tosin muistelen aiemmin ihmis-sanan paikalla olleen miehen mutta tasa-arvoinen versio parempi.)


    • Utu-Tuuli(Ututuuli)

      Semmonenki nimi on olemassa.

    • niinpä...

      uskon että lähes jokainen lapsi joutuu jossain vaiheessa elämäänsä kärsimään nimensä vuoksi...jos se on noiden nimien tyylien.... eli jos se tarkoitttaa jotain muutakin kuin nimee...

    • s

      Tyttäreni nimi on Taika...ja emme ole kuulleet kuin pelkkiä positiivisiä kommentteja siitä... itse en ikinä laittais tavallisia nimiä kuten Anna,Maria,jne.

      • Cecily

        Olen samaa mieltä kanssasi. Itse en antaisi lapselleni tavallisen tylsää nimeä kuten Anna, Maria, Sanna, Suvi, Jenna, Laura jne. Niitä on jo Suomessa satoja.


      • Anonyymi
        Cecily kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Itse en antaisi lapselleni tavallisen tylsää nimeä kuten Anna, Maria, Sanna, Suvi, Jenna, Laura jne. Niitä on jo Suomessa satoja.

        Tavallinen ei ole automaattisesti tylsä. Voi olla hyvinkin tyylikäs. Jokaisella makunsa, mitä sitä muita mollaamaan.


    • Enna

      Toki tuossa nimilistassa on monta turhankin eksoottista ja keinotekoista nimeä. Mutta itse kyllä aion antaa lapselleni sopivassa määrin tavallisesta poikkeavan nimen. Varteenotettavia ehdokkaita löytyi listastasikin: esim. Sade ja Säde. Taika oli uusi tuttavuus, kiva nimi sekin. Mutta hei, makuasioistahan on turha kiistellä.

      • sana on vapaa

        ja makuasioista on turha kiistella, mutta rakentavia ja mielenkiintoisia keskusteluja niistä voidaan käydä....

        kertokaahan jokainen ihan reilusti oma mielipiteenne, sillä sitä varten kait nää palstat tääl pääasias on...

        kunnioitetaan kuitenkin muidenkin mielipiteitä....eikä KIISTELLÄ!!! =)

        hauskat elokuun jatkot!!!


    • mörkö

      oon kuullu sellasen nimen ku tuike...

      • Enna

        Onpa kiva nimi, Tuike. :)
        Mun mieleen on nimet, joista tulee positiivisia mielleyhtymiä, esim. luontoon liittyviä.


    • kolme lasta

      jos jotain lisäisin edellämainittuihin ne olisivat seuraavat:aleksi, akseli, niko,jere,eetu, jenna,janika,janita, jne nimihirviöt joita on tänä päivänä joka toisella lapsella kun vastaan tulee. lisäisin listaan vielä nimen Melena joka tarkoittaa veriripulia että siitä vain keksimään nimiä pikku vauvelille.

    • Sonja

      Mielestäni Säde, Taika, Meri-Tuuli, Tuike ja Lumikki eivät tosiaankaan ole hirveitä nimiä. Onhan Peppi- ja Ronja-nimisiäkin tyttöjä, miksei sitten Lumikki kävisi?

      Paljon ikävämpää kuin nimen valitseminen luonnosta tai satukirjasta on se, jos vanhemmat antavat lapselleen nimen Brooke, Ridge tai Pamela kaiken maailman typerien tv-sarjojen henkilöiden mukaan! Hölmö nimi on myös Madeleine - ellei toinen lapsen vanhemmista satu olemaan ruotsalainen tai ranskalainen - sillä monet supisuomalaiset vanhemmat eivät osaa edes ääntää tätä nimeä.

      Tunnen yhden Meri-Tuulin ja yhden Madeleinen (hänen isänsä on ruotsalainen), eikä nimessä Meri-Tuuli ole mielestäni mitään vikaa. Ajatelkaa, kuinka kaunis nimi olisi Ilta-Tuuli!

      Minäkään en ikinä antaisi lapselleni liian tavallista nimeä, kuten Liisa, Leena, Matti tai Pekka. Sen sijaan olen lujasti päättänyt, että ensimmäisen tyttäreni nimi on Anna (sekä kaunis että kansainvälinen).

      • Anonyymi

        Onkohan toiveesi toteutunut?


    • !!!!!

      EI OO SUN ASIA MITÄ IHMISET ANTAA LAPSILLEEN NIMIKSI!! NE EI OO SUN KAKAROITA EIKÄ VÄLTTÄMÄTTÄ KAIKKIEN MIELESTÄ KAMALIA NIMIÄ SE ON IHAN MIELIPIDEKYSYMYS EI TARTTE VALITTAA!!
      JA SUORAAN SANOTTUNA:
      EI NIMI MIESTÄ PAHENNA!NI EI VARMAAN NAISTAKAAN!!

    • Minja

      Merita ja Serena ovat mieletäni ihan kauniita nimiä, varsinkin Serena. Harmi vain, että pankki ja vesipuisto ovat päättäneet ottaa ne itselleen... :( Ja Tiuku on myös ihana nimi! Erään sukulaiseni nimi on Meri-Marja, mutta lempinimeltään hän on aina ollut Tiuku. Mutta minusta oikeakin nimi on ihan kaunis. :) Ja eräs ystäväni on Sinituulia, ja hänellä on sisko nimeltään Suvipilvi. :D Ne ovat persoonalliset nimet... :) Erään tuttavallani on kolme lasta: Atte, Okko ja Aada. Aivan super-ihanat nimet!!! xD Itse antaisin lapselleni ehdottomasti nimeksi jonkun vähän erikoisemman. Että antakaa sinä ja muut tylsimykset vain lapsillenne näitä iän ikuisia ja loppuun kulutettuja nimiä... Mari, Marja, Noora, Laura, Jenni, Kaisa, Hanna, Anna, Antti, Olli, Pekka, Heikki, Lauri, jne... Ei ole minun asiani...

      -Minja-

      ps. Nuppukin on ihana nimi! Ja Vivian on myös todella kaunis! :)

      • mie vuan...

        ...nimittäin poikani yksi kolmesta nimestä on antti ja se siitä syystä että mieheni suvussa tämä nimi on kulkenut todella kauan enkä minäkään halunnut sitä perinnettä rikkoa. tarpeeksi paljon pahoja katseita sain jo siitäkin etten suostunut laittamaan antti nimeä etunimeksi! että näin meillä päin...


      • HYi joku LIISA
        mie vuan... kirjoitti:

        ...nimittäin poikani yksi kolmesta nimestä on antti ja se siitä syystä että mieheni suvussa tämä nimi on kulkenut todella kauan enkä minäkään halunnut sitä perinnettä rikkoa. tarpeeksi paljon pahoja katseita sain jo siitäkin etten suostunut laittamaan antti nimeä etunimeksi! että näin meillä päin...

        Niimpä mielummin noita nimiä kuin tylsiä tavallisia niinkuin anna Emma Laura Aino LIISA!!! Hyi se on mielestäni hirveä ...ja joku julia tai emmi tai Essi kaikki ihan tylsiä tavallisia !!!! Koska mieti annatko lapsellesi nimeksi mielummin Liisa vai taika?Minä antaisin todellakin taika ..en edes harkitsisi nimeä Liisa SE ON VAAAN IHAN HIRVEÄ! Ihan huoramainen ja ilkeän kuuloinen kuka antaa sen lapsensa nimeksi ?!?!!!?!!!!?! Ihan sama kuin antaisi huoran tai lutkan tai pillukarvan nimeksi !!!!!!!!!!


      • Hyiiiiii oksennus
        HYi joku LIISA kirjoitti:

        Niimpä mielummin noita nimiä kuin tylsiä tavallisia niinkuin anna Emma Laura Aino LIISA!!! Hyi se on mielestäni hirveä ...ja joku julia tai emmi tai Essi kaikki ihan tylsiä tavallisia !!!! Koska mieti annatko lapsellesi nimeksi mielummin Liisa vai taika?Minä antaisin todellakin taika ..en edes harkitsisi nimeä Liisa SE ON VAAAN IHAN HIRVEÄ! Ihan huoramainen ja ilkeän kuuloinen kuka antaa sen lapsensa nimeksi ?!?!!!?!!!!?! Ihan sama kuin antaisi huoran tai lutkan tai pillukarvan nimeksi !!!!!!!!!!

        Olen samaa mieltä kanssasi "hyi joku Liisa"!!!! Ihan heppahullun tai karvaisen ja ryppyisen pyllynreijän kuuloinen !!!!!!!!!


      • Anonyymi
        HYi joku LIISA kirjoitti:

        Niimpä mielummin noita nimiä kuin tylsiä tavallisia niinkuin anna Emma Laura Aino LIISA!!! Hyi se on mielestäni hirveä ...ja joku julia tai emmi tai Essi kaikki ihan tylsiä tavallisia !!!! Koska mieti annatko lapsellesi nimeksi mielummin Liisa vai taika?Minä antaisin todellakin taika ..en edes harkitsisi nimeä Liisa SE ON VAAAN IHAN HIRVEÄ! Ihan huoramainen ja ilkeän kuuloinen kuka antaa sen lapsensa nimeksi ?!?!!!?!!!!?! Ihan sama kuin antaisi huoran tai lutkan tai pillukarvan nimeksi !!!!!!!!!!

        Hyi sinua!! Outo ajatusmaailma. Oletko katkera jollekkin Liisalle?


      • Anonyymi
        Hyiiiiii oksennus kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi "hyi joku Liisa"!!!! Ihan heppahullun tai karvaisen ja ryppyisen pyllynreijän kuuloinen !!!!!!!!!

        Itses komppaaja! Outo oot.


    • Tuntematon.kana

      Mun yhen luokkalaisen nimi on meri-tuuli... Hyi en itekkään tykkää siitä nimestä

    • tirskkk

      Tiedän yhden Mesi-Maarian ja yhden Marja-Tertun. Noh, eivät ehkä ole nimikammotusten aatelia, mutta tirskahdan aina hiljaa mielessäni, kun näen kyseiset henkilöt.

    • Kiittiwaa

      Öö... Sade ei oo hirvee nimi eikä ainakaan mulle tuu mitään kiusaamista tai muuta päinvastoin mun nimeä kadehditaan plus mun nimi on Sade

    • 14v

      Kiitos..olin 2päivää vanha kun laitoit tämän viestin t:Meri-Tuuli

    • Anonyymi

      Virituuli on kaunis nimi

    • Anonyymi

      Minun Nimeni on Meri-Tuuli, toki olen kuullut ihmisten tekevän siitä pilkkaa sekä keksivän pilkkaavia lempinimiä mutta olen kiitollinen että vanhempani antoivat minulle vähän erikoisemman nimen ja todella kauniin nimen!

      Itse en haluasi vaihtaa nimeäni, sekä tulen antamaan lapselleni tulevaisuudessa erikoisemman nimen kuin muut nimet.

      Meri-Tuuli on todella kaunis nimi eikä todellakaan mikään nimihirviö, nimellä on todella kaunis tarkoitus ja sitä ei kuule ihan jokapäivä!

    • Anonyymi

      Antakoon mitä mielensä tekee, hittooko sitä joka asiaa arvostelemaan. Kyllä se maistraatti konahtaa jos menee överiksi nimien kanssa. Ja jos ei nimen saajaa itseään myöhemmin nimi miellytä, helppohan se on nykyisin vaihtaa.

    • Anonyymi

      Meriheinä unohtui listoistanne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe