Onko teillä kokemuksia ilmankostuttimista? Kärsin kroonisesta nuhasta ja tukkoisuudesta. Hoitomuotona antihistamiinit. Olisikohon ilmankostuttajasta apua? Mikä olisi paras merkki? En tarvitse suurta vekotinta, koska asun yksiössä.
Ilmankostutin
3
28933
Vastaukset
- ???
Onko sulla kotona sitten kuiva ilma? Osta ensin kosteus mittari niin pääset halvemmalla, jos ei sitten ole ihan selvästi kuiva huoneilma. Meillä ainakin oli aika turha vehje se kostutin. Onneksi oli vain lainassa, koska ainakin se malli oli kallis.
Meillä on enemmän ollut hyötyä ilmanpuhdistimesta. Niistä kannattaa valita allergiakotiin tarkoitettu malli. Ja kannattaa katsoa miten paljon vaihto suodattimet maksaa tai valita sellainen malli, jossa ei ole vaihdettavia suodattimia ollenkaan vaan kaikki on pestäviä. Meillä on kaksi putsaria ja niissä yhteensä viisi(toisessa 2 ja toisessa 3kpl) vaihdettavaa suodatinta, jotka maksaa 15e/kpl. Älytön hinta! - leonardo
Pakkasesta sisään tulevassa ilmassa on vettä vain nimeksi. Silloin asutun huoneen suhteellinen kosteus putoaa helposti välille 20-30%, jos ei kostuta. Jos tavoittelet suhteellista kosteutta 50-55%, joka minulle on sopiva, huoneessa on oltava vettä noin 3 dl. Pakkasella kosteutta ei tule sisään ja ilmanvaihto vie sitä pois. Tarvittava kostutusteho riippuu huoneilmasi vaihtuvuudesta, sopiva arvo saattaa olla 3-6 litraa/vrk.
Kirpputorilta löydät helposti muutamalla eurolla Ufox-tyyppisen kostuttajan. Pesemällä ja liottamalla siihen tarkoitetulla hapolla kalkkikertymät pois, se voi olla aivan hyvä, koska siinä ei ole liikkuvia osia. Sellaisen teho riittää huoneeseen ja voi olla kyllä liikaakin, jos ilma vaihtuu kovin hitaasti. Laite on äänetön ja veden lämpö muistaakseni luokkaa 60 astetta.
Jos tarvitset höyrytystä, kiehuttavatyyppinen kostutin voi olla valintasi. Niissä voi olla portaaton tehonsäätö.
Kylmät kostuttimet levittävät veden haihdutusjäännökset, kalkin tms. ilmaan, ellei käytä erikoisvesiä. Ne pitää myös usein pestä.
Kosteusmittarin tarvitset.- Ostettu
Ostin eilen Medisan nimisen kostuttimen. Ilmankosteus on makuuhuoneessa n. 20% ja se aiheuttaa nenän tukkoisuutta, liman eritystä ja äänenkäheyttä. Annoin kostuttimen hurista koko viime yön ja laitoin vielä suuttimen kohti sänkyä. Aamulla kun heräsin olin kuin eri ihminen. Ääni oli tallella, nenä ei ollut juuri yhtään tukossa eikä keuhkotkaan tuntuneet yhtään tukkoisilta. Tuo ufo varmasti kosteuttaisi enemmän ja olisi parempi. Tämä Medisanin kosteutin puhaltaa juuri tuota kylmää "vettä" ja tuntuu että se ei riitä kosteuttamaan koko huonetilaa. Mutta se oli kohtalaisen edullinen (?) 39e alennuksessa. Ja jos siitä on tosiaan apua niin olen ikionnellinen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723