Eemelin öljynkulutuksen syy

Kahimooni

-93 1.6 Gli kuluttaa öljyä nähdäkseni enemmän kuin pitäisi (300 tkm mittarissa). Vaihtovälin (10 tkm) lopulla alkaa jarruttaessa öljynpaineen merkkivalo vilkahtaa.

Onko muilla samoja ongelmia ollut ja missä on ollut syy? Ulospäin näkyviä vuotoja autossani ei ole ollut. Käytän Mobilin RF:ää.

Jos nyt joudun uusimaan venttiilinvarren kumit ja veivinlaakerit sekä öljyrenkaat (tai jotain edellisistä), tyydynkö näin iäkkäässä autossa tarvikeosiin vai olisiko parempi hankkia merkkiosat? Merkkihuoltoon en kuitenkaan enää lähde, kallista kun on.

Korjaamon herra (velipoika ;)) arvioi edellisten toimenpiteiden kestoksi kymmenisen työtuntia eli n. 500 euron remontti osat olisi tiedossa.

Sikäli kummastuttaa, koska arvelin Carinan pidemmälle kestävän. Huollot on tehty kirjan mukaan n. 260 000 asti merkkiliikkeessä.

Mitä toimenpiteitä tekisin/tarkastaisin ensin?

38

9823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haastaja

      vaihtaa tuo öljy vaikka 9 tkm välein, niin ei tarvitse edes vaihdonvälillä lisätä. On jo ihan hyvä saavutus, jos noin vanhalla rotiskolla, jolla on ajettu 300 tkm, ollakseen 1,6 litrainen kattila, öljynkulutus on vain 1 litra. Senhän verran sieltä vain puuttuu jos valo alkaa vilkahtella.
      Eli jos takanatulijat eivät tukehdu siniseen savuun, niin ajele vielä 100 tkm lisää, ja lyhennä hieman öljynvaihtoväliä :)

    • jäykempään

      voipi kulutuskin vähentyä. Tuskin tuo remontti on hintansa arvoinen, jos öljyä ei enempää kulu

    • Aatu

      Minä en ainakaan alkaisi tekemään minkäänlaista remonttia noin vähäisen öljynkulutuksen takia. Lyhennä vaan öljynvaihtoväliä hieman tai ala käyttämään kaarinassasi hieman jäykempiä öljyjä... Ja mitäpä tuo noin vähäinen öljynsyöti haittaa, eipä tuo moottoriöljy niin kallista ole, että maksaa vaivaa alkaa tekemään ohjarikumiremppaa tms...

      • Kahimooni

        auto on vielä muuten tekniikaltaan ja koriltaan niin loistavassa kunnossa, että haluaisin saada motillekin lisäkilometrejä. Ehkäpä tuollakin tulee vielä 400 kiloa täyteen...

        Toisekseen, taitaa olla kuitenkin samanikäisiä pirssejä, jotka eivät syö vielä tuota määrää öljyä?

        Mutta edelleen, riittääkö pelkkien ohjarinkumien vaihto?


      • Aatu
        Kahimooni kirjoitti:

        auto on vielä muuten tekniikaltaan ja koriltaan niin loistavassa kunnossa, että haluaisin saada motillekin lisäkilometrejä. Ehkäpä tuollakin tulee vielä 400 kiloa täyteen...

        Toisekseen, taitaa olla kuitenkin samanikäisiä pirssejä, jotka eivät syö vielä tuota määrää öljyä?

        Mutta edelleen, riittääkö pelkkien ohjarinkumien vaihto?

        Ei se ohjarikumien vaihto tuo carinaasi lisäkilsoja. Ainoa vaikutus ohjarikumien vaihdolla on, että öljynkulutus loppuu. Olen edelleen sitä mieltä, että ei maksa vaivaa ruveta vaihtaan niitä ohjarikumia noin pienen öljynkulutuksen takia. Pidät vaan huolen, että öljynpainevalo ei pääse vilkahtamaan ja matka jatkuu keveästi vielä sen 100 tkm...


      • Kahimooni kirjoitti:

        auto on vielä muuten tekniikaltaan ja koriltaan niin loistavassa kunnossa, että haluaisin saada motillekin lisäkilometrejä. Ehkäpä tuollakin tulee vielä 400 kiloa täyteen...

        Toisekseen, taitaa olla kuitenkin samanikäisiä pirssejä, jotka eivät syö vielä tuota määrää öljyä?

        Mutta edelleen, riittääkö pelkkien ohjarinkumien vaihto?

        ....Tojossa on niin hyvät venttiilinvarrenkumit (jousikiritys kumitiivisteessä, että vaikutus ei välttämättä ole toivotunlainen. Mulla ei ainakaan ollut desinkään vaikutusta, tosin auto oli vasta 8-vuotias.

        Niitä kummejakin kun täytyy vaihtaa sun autossa 16kpl niin jo osatkin maksaa. Ja aina kun konetta avataan, otetaan riski, että joku muu paikka kärsii.

        Osat ovat kuluneet 300tkm aikana tai sanoisinko hienosti sopeutuneet toisiinsa niin, että jos niitä ei laiteta täysin samaan paikkaan ja asentoon takaisin, kuluminen vanhoissa osissa vaan lisääntyy.

        Olen "Aatun" kanssa täysin samaa mieltä, elinikää et rempalla lisää, ainakaan vielä tässä vaiheessa.


        =============

        "Toisekseen, taitaa olla kuitenkin samanikäisiä pirssejä, jotka eivät syö vielä tuota määrää öljyä?"

        Jep! Löytyy varmasti kyllä, mutta moottorit ovat sen verran yksilöitä (samankin malliset), että löytyy myös samanikäisiä pirssejä, jotka kuluttavat monin verroin öljyä...


      • Pave
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ....Tojossa on niin hyvät venttiilinvarrenkumit (jousikiritys kumitiivisteessä, että vaikutus ei välttämättä ole toivotunlainen. Mulla ei ainakaan ollut desinkään vaikutusta, tosin auto oli vasta 8-vuotias.

        Niitä kummejakin kun täytyy vaihtaa sun autossa 16kpl niin jo osatkin maksaa. Ja aina kun konetta avataan, otetaan riski, että joku muu paikka kärsii.

        Osat ovat kuluneet 300tkm aikana tai sanoisinko hienosti sopeutuneet toisiinsa niin, että jos niitä ei laiteta täysin samaan paikkaan ja asentoon takaisin, kuluminen vanhoissa osissa vaan lisääntyy.

        Olen "Aatun" kanssa täysin samaa mieltä, elinikää et rempalla lisää, ainakaan vielä tässä vaiheessa.


        =============

        "Toisekseen, taitaa olla kuitenkin samanikäisiä pirssejä, jotka eivät syö vielä tuota määrää öljyä?"

        Jep! Löytyy varmasti kyllä, mutta moottorit ovat sen verran yksilöitä (samankin malliset), että löytyy myös samanikäisiä pirssejä, jotka kuluttavat monin verroin öljyä...

        Ohjurikumien vaihto on tosin asiantuntevalle kaverille helppo homma eikä konetta tarvi sen takia kokonaan avata. Voi myös vaihtaa ilman kannen poisottamista.........


      • Pave kirjoitti:

        Ohjurikumien vaihto on tosin asiantuntevalle kaverille helppo homma eikä konetta tarvi sen takia kokonaan avata. Voi myös vaihtaa ilman kannen poisottamista.........

        Olen nähnyt sellaisen tehtävän. (Jos alu-kansi irroitettaisiin, se pitäisi koneistaa ja kaikki)

        Turhaa riskiä siinäkin otetaan, nokka-akseli pois ja näissä uudemmissa niitä on vielä kaksin kappalein.

        Siinä olet oikeassa, että taitava asentaja kyllä ymmärtää laittaa osat samoille paikoille, kuin irroitettaessa (Monet osat kuten laakerit ja vivustot ovat sylinterien kesken vaihtokelpoisia tai symmetriä, jolloin ne voisi laittaa väärin päin)


    • mitään

      Muuta kun ehkä vaihtaisin öljylaatua ja ajaisin seuraavat 100tuhatta. Pidä kuitenkin huoli että öljynpaineen valo ei edes pääse vilahtaan, eli lisää ihmeessä öljyä AJOISSA.

    • .....terveen moottorin jopa pitää kuluttaa hieman öljyä.

      300tkm ajettuun 13v. vanhaan autoon ei ehkä kannata edes RF laittaa, Super 10W-40 riittää.

      Lisäät vain siinä 5tkm kohdalla sen 0,5l litraa jos et halua vaihtaa öljyä useammin esim 7,5tkm välein. Huomioi, että on jo vaarallista, jos öljyn vähyyden takia valo vilkahtelee. Ei se lisääminen niin vaikeaa ole.

      Oma Vanhukseni (CarinaII -87) toimi vielä hyvin 100tkm, vaikka öljyä piti lisätä kaksi kertaa vaihtovälin aikana.

      PS. Monen autonvalmistajan mukaan 1l/1000km on vielä normaalia, pesevät kai näin kätensä takuuasioissa.

    • Kahimooni

      Kiitti vastauksista! Taidan tosiaan siirtyä hieman sitkeämpään voiteluaineeseen ja koettaa sinnitellä koneella sen saturaisen. Eiköhän tuo mylly lähde minultakin vaihtoon viiden vuoden kuluessa. Jos vaikka sitten semmoisen uudenkarhean (10 vuotta) Aven hommaisi tilalle... ;)

      Ja onhan tässä kesä tulossa niin voi itsekin mottia ehjätä. Onhan noitakin hommia tullut jonkin verran tehtyä.

      Ilmeisesti sittenkin voi olla edelleen tyytyväinen Eemelin omistaja.

    • svav

      Minua kiinnostaa tuo alkuperäinen viesti jonka mukaan öljyvalo palaa vaihtovälin loppupuolella. Palaako valo öljyn vähyyden vuoksi vai mahdollisesti paineenpuutteen vuoksi. Valon palaminen on aina tosi vaarallista moottorille ja sitä tulisi välttää. Jos valo palaa kun moottori on kuuma ja jos tämä tapahtuu vielä vaihtoväkin loppupuolella (ohentuminen) on todennäköistä että painetta karkaa kempiakselin laakereista. Jos näin on niin laakeri remppa varmaa tulee alle 50 tkm sisällä.

      • Kahimooni

        Syynä oli ainakin juuri öljyn vähyys. Eli kun jarruttaa, niin silloin tällöin välkähtää.

        Jos valo palaa koko ajan, silloin voi todellakin olla jo aihetta isompaan huoleen.


      • valo palaa
        Kahimooni kirjoitti:

        Syynä oli ainakin juuri öljyn vähyys. Eli kun jarruttaa, niin silloin tällöin välkähtää.

        Jos valo palaa koko ajan, silloin voi todellakin olla jo aihetta isompaan huoleen.

        ei litran lisäys enää riitä, enempi on vajaa!


      • jättää
        Kahimooni kirjoitti:

        Syynä oli ainakin juuri öljyn vähyys. Eli kun jarruttaa, niin silloin tällöin välkähtää.

        Jos valo palaa koko ajan, silloin voi todellakin olla jo aihetta isompaan huoleen.

        tarkistamatta öljyt . Joka kerta öljynpaine valo välähtää niin jonkin asteinen laakeri kuluminen/vaurio on tullut.


      • Kahimooni
        jättää kirjoitti:

        tarkistamatta öljyt . Joka kerta öljynpaine valo välähtää niin jonkin asteinen laakeri kuluminen/vaurio on tullut.

        olenpa minäkin tehnyt nyt virheen. ;-) Tosipuheissa uusi auto minulla kun on, niin hieman yllätti tuo öljynkulutus. Toki nyt osaa toimia jo oikein.


      • kakkos carina
        Kahimooni kirjoitti:

        olenpa minäkin tehnyt nyt virheen. ;-) Tosipuheissa uusi auto minulla kun on, niin hieman yllätti tuo öljynkulutus. Toki nyt osaa toimia jo oikein.

        ajelin otsikon mukaisella pelillä 450tkm: ja loppu vaiheessa söi öljyä jo aika reipaasti ja se öljynpainevalo välkähteli varmasti satoja kertoja:tiesi aina että lisäyksen aika..., mutta kyllä se pelittää tuo 4AFE kone on siksi luja: ei varmastiheti ota itseensä,öljytilavuus vaan yllättävän pieni


    • noinkin vanhaan

      autoon kannata nykypäivänä enää tehdä. Siinä palaa aina rahaa enemmän kuin etukäteen luulee. Jos koneen avaa, kannattaa kannelle ja venttiileille ehdottomasti tehdä pieni ehostus. Lisäksi hihnat, vesipumppu, tiivisteet, pultit, pikkuosat ym. vievät yllättävän paljon rahaa. Sinuna jättäisin kyllä koneen avaamatta, mikäli öljynkulutus ei ole vielä tuon suurempi eikä siihen ole muuta syytä.

    • Christian31

      Öljyn ja suodattimen vahdon yhteydesä laittaa koneeseen Valvoline MaxLife öljyt. Saatat hämmästyä kun ei Eemeli enää kulutakkaan öljyä. Tuo on juuri paljon ajetuille koneille tarkoitettu öljy ja ainakin omassa E Carinassa toimii ku Sveitsiläinen kello. Ajoin jopa yli kakskyt tuhatta ilman lisäystä ja vaihtoa... Ja koneella ajettu nyt 310 000 mittari kilometriä. Joten se toimii...

      • xvbz

        Jos valo on hieman välkkynyt se ei haittaa. Tärkeintä on että valo ei pala jatkuvasti, koska silloin paine on vähissä. Jos päädyt konetta korjaamaan niin kannattaa harkita purkukonetta niitä saa todella edullisesti esim AVK:lta tai joltain japaniin tuojalta. VEli osti Nissaniin aivan priiman koneen 60 tkm ajetun japanin tuojalta.


    • Kovalchuck

      Kysymys.

      Välillä ajon aikana syttyy "moottorivalo" palamaan(oranssi/keltainen moton kuva)kojetauluun.
      Jonkin ajan päästä se sammuu, mitään elimellistä vikaa ei pitäisi olla(?).
      onko kellään kokemusta, onko pelkkä anturihäiriö?

      ECarinaNova1.6 -96. (ml.194K).

      • hyry 47

        Katsastusmiehenä auton koeajolenkillä olen huomannut öljynpainevalon vilkahtelevan vuosien aikana kymmeniä kertoja autolla jarrutettaessa tai mutkassa käännyttäessa.Öljyn tason korkeutta mittatikusta tarkastettaessa pinta on lähes aina ollut niin alhaalla, että tikku ei ole kastunut. Öljymäärä on näinollen ollut jo pitkään alle tikun alarajan.`Eipä ole tullut tarkastettua`on yleinen lausahdus asiaan.Jotkut mooottorit katsastuksessa taas savuttavat paljon ja tietysti kuluttavat myös öljyä paljon.(Oma carina: 10000 km ilman lisäystä, 290 tkm).


      • rippikouluikäinen
        hyry 47 kirjoitti:

        Katsastusmiehenä auton koeajolenkillä olen huomannut öljynpainevalon vilkahtelevan vuosien aikana kymmeniä kertoja autolla jarrutettaessa tai mutkassa käännyttäessa.Öljyn tason korkeutta mittatikusta tarkastettaessa pinta on lähes aina ollut niin alhaalla, että tikku ei ole kastunut. Öljymäärä on näinollen ollut jo pitkään alle tikun alarajan.`Eipä ole tullut tarkastettua`on yleinen lausahdus asiaan.Jotkut mooottorit katsastuksessa taas savuttavat paljon ja tietysti kuluttavat myös öljyä paljon.(Oma carina: 10000 km ilman lisäystä, 290 tkm).

        omalla rippikouluikäsellä ajettu 430tkm. puolikkaan kympillä saapi lisätä! öljyt onpi täyssynteettiset mobilit. ajattelin ajella ainakin satatuhatta jos kori kestää! HUOM:alkuperäinen kytkin myös!


    • tehtiin syksyllä

      Syksyllä rengastettiin ja laakeroitiin e Carinan kone,oli ajettu 280000tkm öljynkulutus loppui kertaheitolla.Sylinterit olivat vailla kulumaolkaa männänrenkaat todennäköisesti ongelman aiheuttaja.

    • jopotti

      aivan kuten tuolla on sanottu, ei todellakaan kannata tuosta huolestua. tollasessa autossa saa jo vähän öljy kuluakin, sillä itse menin vaihdattamaan ohjarikumit ja hups, seuraava moottoriremppa olikin sitte 1500e, koska monet muut osat olivat menneet väljäksi.. tosin, käytin merkkiliikkeessä. Mutta ajele meneen vaan. Niiknuin monet ovat jo todenneet.

    • pöljä.,.

      Ehjä 4a-fe kuluttaa 0,5-1,5 litraa kymppitonnille. Kaverin 470 tkm ajettu Carina on tehnyt niin uudesta asti. Runsas voitelu on sen koneen kestoiän syy.

      • Britti-eemeli

        Omassa 4a-fe -koneessa ei öljypinta laske mittatikun mukaan milliäkään kymppitonnin aikana. Öljyinä ollut aina Mobil1 5w-50 (Rally formula).


      • pöljä.,
        Britti-eemeli kirjoitti:

        Omassa 4a-fe -koneessa ei öljypinta laske mittatikun mukaan milliäkään kymppitonnin aikana. Öljyinä ollut aina Mobil1 5w-50 (Rally formula).

        Ehkä öljyn jäykkyys vaikuttaa? Mitä olen Carinoiden ja Corolloiden omistajilta kysynyt niin yleensä syövät sen mittatikun viivojen välin öljyä 10 tkm:llä. Kaupunkiajossa ei laskua huomaa kun palamatonta bensaa yms. kerääntyy hitaassa ajossa sekaan. Koviakin öljysyöppöjä on seassa mutta ne on varmaan valmistusvikaisia.


      • Britti-eemeli
        pöljä., kirjoitti:

        Ehkä öljyn jäykkyys vaikuttaa? Mitä olen Carinoiden ja Corolloiden omistajilta kysynyt niin yleensä syövät sen mittatikun viivojen välin öljyä 10 tkm:llä. Kaupunkiajossa ei laskua huomaa kun palamatonta bensaa yms. kerääntyy hitaassa ajossa sekaan. Koviakin öljysyöppöjä on seassa mutta ne on varmaan valmistusvikaisia.

        Saattaa hyvinkin olla, että öljylaadulla (lähinnä viskositeetilla) on vaikutusta. Ajo pääasiassa pitkähköä matkaa maantiellä, joten tuskin kertyy vettä tai bensaa öljyn sekaan.


    • rtwa

      Koneremonttiin ei kannata ryhtyä ennenkuin katsuri määrää pölläyttelyn johdosta autoosi remontin. Ja tällöinkin selviää ihan sillä yläpään tiivistesarjan vaihdolla. Siihen asti voit lisätä öljyä autoosi tarpeen mukaan ja ajaa sillä.

      Pidemmän päälle? Autosi on kohta 17-vuotias : ) Ihme ettei tuossa ajassa ole jo muuttunut mullaksi koko pirssi!

      • Carina II

        Omassa Carinassa meni edellinen 15000km öljynvaihtoväli ilman lisäystä. Vajausta tuli , mutta vielä reilusti alamerkin yläpuolella. Ajettu öljynvaihdosa 415000km. 4afe koneella ja vuosimalli 90.
        En tiedä montakaan automerkkiä jossa ko lukemissa 1.6 bensakone vielä näin tiivis. Rally Formulat koneessa.
        Ei nämä mitän max lifeja tarvii , jos huollettu yleensä ajallaan. Tuo ajelu vähillä öljyillä ei pitemmälle hyväksi, voi yläkerta kärsiä. Tapauksessasi tuskin haittaa ollut, joten vaihda vaikka 9000km kohdalla öljyt ja pääset lisäilemättä. Toisaalta jos ajat paljon kaupungissa ja vähän, eli kertyy kilometrit hitaasti... niin voi bensaa mennä öljyn sekaan ja siten se kuluu pois. Vähällä ajolla 2 vuodessa öljyt koneeseen, niin kaikki menee hyvin.
        Tiedän uudemmilla ajavia joilla tulee 10000km vuodessa ja öljyä saa lisätä, jos vaihtaa kerran vuoteen öljyt, jopa kahdesti saanut kaataa. Lisäyksen hinnalla vaihtaisi kahdesti öljyt:). Pikkupurkissa kun on litrat kalliita.


      • Carina II
        Carina II kirjoitti:

        Omassa Carinassa meni edellinen 15000km öljynvaihtoväli ilman lisäystä. Vajausta tuli , mutta vielä reilusti alamerkin yläpuolella. Ajettu öljynvaihdosa 415000km. 4afe koneella ja vuosimalli 90.
        En tiedä montakaan automerkkiä jossa ko lukemissa 1.6 bensakone vielä näin tiivis. Rally Formulat koneessa.
        Ei nämä mitän max lifeja tarvii , jos huollettu yleensä ajallaan. Tuo ajelu vähillä öljyillä ei pitemmälle hyväksi, voi yläkerta kärsiä. Tapauksessasi tuskin haittaa ollut, joten vaihda vaikka 9000km kohdalla öljyt ja pääset lisäilemättä. Toisaalta jos ajat paljon kaupungissa ja vähän, eli kertyy kilometrit hitaasti... niin voi bensaa mennä öljyn sekaan ja siten se kuluu pois. Vähällä ajolla 2 vuodessa öljyt koneeseen, niin kaikki menee hyvin.
        Tiedän uudemmilla ajavia joilla tulee 10000km vuodessa ja öljyä saa lisätä, jos vaihtaa kerran vuoteen öljyt, jopa kahdesti saanut kaataa. Lisäyksen hinnalla vaihtaisi kahdesti öljyt:). Pikkupurkissa kun on litrat kalliita.

        Eli tarkoitin että vähillä, 10000km/vuosi ajoilla 2 x vuodessa öljyt vaihtoon.
        Ja tuossa uuden auton tapauksessa on ajettu 60-80000km vasta autolla.
        Merkkiliike suosittelee öljyjenvaihtoa esimerkin autolle 20000km välein, jolloin lisäillä saisi 4litraa ja aikaa olisi mennyt jo 2 vuotta.
        Öljynvaihtojen säännöllisyys ja ettei ajeta pitkään öljyillä, pitää koneen puhtaana ja tehot tallella, moottori kiittää kestolla. Siksi kyseenalaistan nämä uudet ylipitkät vaihtovälit, taatusti koneet likaantuu ja tulee hydraalinostin, männänrengasjumittelua yms kulumista. Olen purkanut itse koneita ja nähnyt, että missä koneessa ajeltu ylipitkää vaihtoväliä ja se on musta sisältä.


      • 4a-fe

        ei auttanu yläpään tiivistäminen.Että pitikin kuunnella "asiantuntijoita".Puristuspaineet oli ok,mutta männän öljyrenkaat totaalisen jumissa.ajettu 300tkm,sylinterit kuluneet vain 0,05mm.Liian pitkät öljynvaihtovälit,huonoa öljyä tai liian kovaa ajoa


      • Carina II
        4a-fe kirjoitti:

        ei auttanu yläpään tiivistäminen.Että pitikin kuunnella "asiantuntijoita".Puristuspaineet oli ok,mutta männän öljyrenkaat totaalisen jumissa.ajettu 300tkm,sylinterit kuluneet vain 0,05mm.Liian pitkät öljynvaihtovälit,huonoa öljyä tai liian kovaa ajoa

        Mitäs teit ongelmalle? Puritko koneen? Vai miten selvitit?
        Onhan näitä öljytilan puhdistajia , mm fortea olemassa. Tuota öljyn sekaan ja pyörittää konetta paikallaan aineen ohjeen mukaan ja vaihtaa öljyt ja suodattimen. Voi liottaa männänrenkaat liikkeelle.
        Ilmeisesti naftakin öljyn seassa ajaisi saman asian.
        Syynä tuohon voi olla ehkä laiminlyödyt öljynvaihdot, lyhyet ajomatkat, en usko kovaa ajoa.
        Sillä nämä koneet tykkää reippaasta ajosta, eikä turuuttamisesta.
        Muutamia pappojen Twincam Toyotia on menneet karstasta jumiin, kun ajelleet vain lähikaupalle tai postinhakuun tienvarresta. Venttiilit ei enää sulkeutuneet karstan takia ja puristukset karkasi ja kone ei käynnistynyt. Eli töppöstä vaan lisää ja Toyota kiittää:) . Hyvää Joulua!!!


    • E/II:nen

      Vaihdat vain 10/40:n niin se on siinä. Oma II:nen alkoi kuluttaa kanssa tossa 300tkm öljyä ja vaihtamalla noihin "jäykempiin" se kulutus loppu. Nyt E alkaa viedä kanssa hieman ( 330tkm), joten sama edessä.

      • samnur89

        moro! mulla on kanssa 1.6 4A-FE ja hyvin pelittää on ajettu jo 414000 km ja ei ole syönyt öljyä vaikka vaihdosta aikaa about 15000-20000 km. pikkuhiljaa vois vaihtaa :)


      • Toyotero
        samnur89 kirjoitti:

        moro! mulla on kanssa 1.6 4A-FE ja hyvin pelittää on ajettu jo 414000 km ja ei ole syönyt öljyä vaikka vaihdosta aikaa about 15000-20000 km. pikkuhiljaa vois vaihtaa :)

        Ei minullakaan vie öljyä vikka on ajettu 600000 km ,öljy vaan lisääntyy,
        kohta lan myydä itä ja minustatulee RIKAS.


      • 2
        Toyotero kirjoitti:

        Ei minullakaan vie öljyä vikka on ajettu 600000 km ,öljy vaan lisääntyy,
        kohta lan myydä itä ja minustatulee RIKAS.

        Paksumpaa oljyä ainakin kesäaikana, ei se muuta tarvitse


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe