Kertomus tosielämästä

J,k Renttunen

Tämä viesti sensuroitiin "juoppopalstalta..tiedä syytä,ehkä se luokkasi joikin?

...Olen maalaismies..siis omistan maatilan .Olen tässä katsellut sillä silmällä naisia,että jos vaikka vallan ystäviksi voitaisiin tulla. Kyllä "alkkiskin" käy,tai se on suorastaan toivottavaakin,sillä raittiin ihmisen kanssa en oikein jaksa ,se on kylmä totuus. Ei naisen tarvitse mikään missi olla,mutta persoonallinen tyylikkyys katsotaan eduksi ja painonhallintakin saisi olla sen verran tuttua hommaa,että 85-kiloinen äijä jaksaisi kantaa tämän sulottaren sänkyyn, jos vain itse satun pysymään pystyssä.

Eli siis saa olla vaikka nais-alkkis, ei tarvitse silti olla kumminkaan pöhöttynyt rappiolinnan prinsessa .Älkääm myöskään "hasaa" imevät neitoset älkää vaivautuko vastaamaan ,niistä on mulla ikäviä kokemuksia,kun ne tahtovat ystäviensä kanssa ymmärtää,että kaikki näkyvillä oleva tavara, luottokortit jne. ovat jotenkin yhteistä omaisuutta jota voi realisoida ihan oma-aloitteisesti. Yhdekin Myrnakaluston takia jouduin latelemaan kauhistuttavia tappouhkauksia, jossei ne ilmaannu takaisin omalle paikalleen, kyllä se sitten ilmaantuikin...tyttö itkien kertoi käyneensä lunastamassa sen takaisin antiikkiliikkeestä, tosin rahat siihen se lainasi ihan oma-aloitteisesti lompakostani.

Entisen vaimon äiti kävi kaffilla muka muuten vaa...tosiasiassa tarkistaakseen ,että joko vihdoinkin olisin juonut pääni siihen kuntoon,josko he saisivat pilkkahintaan
sen kesämökkitontin, jota ovat vuosia himoinneet.
Kohteliaasti totesin paikan olevan luontoarvoiltaan sen laatuinen,että kannattaa tarkkaan harkita siihen rakentamista,saattaapi olla ettei viherkommarivirkamiehet edes antaisi lupaa moiseen luonnon raiskaukseen .

Tätä muuten ihastuttavaa ihmistä vaivaa tavaton omistamisen himo, joka taitaa olla jonkinlainen peritty sukuvika. Onneksi epäluuloisena miehenä tyttärensä kanssa avioliittoa solmiessani kirjoitettiin avioehto jossa aviovaimo jää osattomaksi minun ennestään omistamaani omaisuuteen ja niin jäi sata-hehtaarit omaan sukuun,
eikä menneet osaset ahneen kaupunkilaisporhon tyttärelle.
Vanha rälssitilamme on ennestään jakotoimenpiteistä johtuen kärsinyt edellisten sukupolvien juopottelusta sekä muutenkin hurvikkaasta elämästä,.
Eli juoppous on eräänlainen sukuominaisuus kai.

Muistan kun lapsuuteni jouluna äitini soittaessa salin pianoa ,hän sammui kesken soiton ja isäni joka oli väkevä mies kantoi äitini nukkumaan,vaikkei lahjojakaan ollut edes vielä jaettu.

Suvussa on juoppoutta esiintynyt kautta aikojen, luulenkin ,että ihmiset kokoontuvat mieleistensä ihmisten seuraan joihin ei entinen vaimoni kuulunu
Ehkä luoja armahti minua,kun pääsin hänestä .

Lapsuudestani muistan kuinka kunnioitettu isäni tuli taksilla kyliltä juovuksissa kotiin ...totta kai hänellä oli tuliaisia...sähköhimmeli ! Äitini joka oli luova ja herkkä ihminen riemuitsi siitä kuin me lapsetkin, ja sitä ripustettiin joukolla lähimmän tepselin lähelle.

Mutta olenkin ajatellut viekotella itselleni "kunnon naisen" joka ei lasiin sylkäise ja valita juopuneen isännän temmellyksistä.

Mistä löytäisin tämän ihanattaren?

11

1305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämästi

      Eräänä kauniina talvipäivänä räjähti kauniissa nimessä oleva savusaunamme aivan kivijalkaan asti, syynä oli häkäkaasu joka sopivan happi seoksen seuraksena ei tarvise kuin pienen kipinän...ja lieskat löi joka hirrenvälistä..oli se näky!..siinä meni satavuotinen sauna kivijalkaan asti..eikä mitään sammutusvälineitä ollut siihen hätään. palomiesten saapuessa paikalle näiden minuun kohdistuvat epäluuloiset katseet kertoivat yhtä ja toista...siksi päätin olla hiljaa ,enkä selitellyt mitään.

      Muutenkin epämääräisessä maineessa olevana jouduin poliisikuulusteluun josta kopioioin seuraavan viestin.

      • poliisi kanta

        Kuultava kertoi saunan palamiseen johtavista seikoista seuraavaa.
        Kuultava oli lämmittänyt suvultaan perimää savuasunaa mielestään aivan normaaliin tapaan,kuten oli sitä aina ennenkin lämmittänyt.
        Kuultava ei ollut varma, oliko hän muistanut avata savukaasujen poistamiseen tarkoitettua vetoluukkua, ja näin ollen häkäkaasu oli päässyt tiivistymään siinä määrin ,että kun saunan ovi avattiin pääsi ilman happi sekoittumaan sisälläolevaan hiilimonoksiidikaasuun aiheuttaen valmiin räjähdysherkän seoksen ja pesän luukkua avatte-essa räjähdys sattui tuhoisin seurauksin.

        Tilan piharakennukset oli vakuutettu ja näinollen omistaja tulee vaatimaan vakuutusyhtiöltään korvauksia menetyksistään!

        Totuus oli ,että kukaan kylällä ei uskonut sen palaneen vahingossa...luulivat minun jotenkin hyötyneen vahingosta.


      • Hullumies
        poliisi kanta kirjoitti:

        Kuultava kertoi saunan palamiseen johtavista seikoista seuraavaa.
        Kuultava oli lämmittänyt suvultaan perimää savuasunaa mielestään aivan normaaliin tapaan,kuten oli sitä aina ennenkin lämmittänyt.
        Kuultava ei ollut varma, oliko hän muistanut avata savukaasujen poistamiseen tarkoitettua vetoluukkua, ja näin ollen häkäkaasu oli päässyt tiivistymään siinä määrin ,että kun saunan ovi avattiin pääsi ilman happi sekoittumaan sisälläolevaan hiilimonoksiidikaasuun aiheuttaen valmiin räjähdysherkän seoksen ja pesän luukkua avatte-essa räjähdys sattui tuhoisin seurauksin.

        Tilan piharakennukset oli vakuutettu ja näinollen omistaja tulee vaatimaan vakuutusyhtiöltään korvauksia menetyksistään!

        Totuus oli ,että kukaan kylällä ei uskonut sen palaneen vahingossa...luulivat minun jotenkin hyötyneen vahingosta.

        Epäilykset tuhopoltosta perustuivat erääseen muutaman vuoden takaiseen tapaukseen, jonka seurauksena menetin merkittävän osan maineestani.
        Nimittän olin naimisissa entisen vaimoni kanssa joka oli hysteriaaan taipuvainen ja yksinkertainen ihminen,vaikka olikin komea ihminen ulkonäöltään.
        Kun hitsasin viallisen reen aisoja,kipinä ilmeisesti lensi navetan katolla olevan olkikerroksen sekaan..sehän on kuin ruutia,enkä kerinnyt ajamaan edes traktoria ulos..kiitos sen huonon 20-vuotta vanhan akun. tuli tarttui haalareihini jotka jouduin kiireesti pukemaan päältäni pois..alastomana pakenin pelastamaan läheisessä talossa asuvaa perhettäni.

        Yksinkertainen vaimon ei ymmärtänyt kaaupullojen räjähdyksien varaa ,vaan telkesi päärakennuksen oven ,ettei s"SE" juoppohullu pääse ampumaan koko perhettä..pauke oli sen laatuista.

        Hätäkeskuksen mukaan oli hysteerinen nainen kertonut juoppohullun miehen polttavan koko tilan ja ampuvan kaikkea liikkuvaa..
        Kun seisoin pihalla alushousuissani, poliisit lähestyivät varovasti ja epäluuloisen näköisenä. Kun nämä vakuuttuivat aseettomuudestani pääsin yöksi putkaan, mihin naapurin rouva aamulla toi isäntävainaan vanhoja vaatteita.

        Olisitte nähnyt minkä näkönen olin kun menin kaljalle Esson baariin.. naama mustana, 50-luvin paltoo päällä! Ei ihme vaikka pankinjohtajakin vaati oikeustoimitodistusta uutta traktoria ostaessani.


      • sama
        Hullumies kirjoitti:

        Epäilykset tuhopoltosta perustuivat erääseen muutaman vuoden takaiseen tapaukseen, jonka seurauksena menetin merkittävän osan maineestani.
        Nimittän olin naimisissa entisen vaimoni kanssa joka oli hysteriaaan taipuvainen ja yksinkertainen ihminen,vaikka olikin komea ihminen ulkonäöltään.
        Kun hitsasin viallisen reen aisoja,kipinä ilmeisesti lensi navetan katolla olevan olkikerroksen sekaan..sehän on kuin ruutia,enkä kerinnyt ajamaan edes traktoria ulos..kiitos sen huonon 20-vuotta vanhan akun. tuli tarttui haalareihini jotka jouduin kiireesti pukemaan päältäni pois..alastomana pakenin pelastamaan läheisessä talossa asuvaa perhettäni.

        Yksinkertainen vaimon ei ymmärtänyt kaaupullojen räjähdyksien varaa ,vaan telkesi päärakennuksen oven ,ettei s"SE" juoppohullu pääse ampumaan koko perhettä..pauke oli sen laatuista.

        Hätäkeskuksen mukaan oli hysteerinen nainen kertonut juoppohullun miehen polttavan koko tilan ja ampuvan kaikkea liikkuvaa..
        Kun seisoin pihalla alushousuissani, poliisit lähestyivät varovasti ja epäluuloisen näköisenä. Kun nämä vakuuttuivat aseettomuudestani pääsin yöksi putkaan, mihin naapurin rouva aamulla toi isäntävainaan vanhoja vaatteita.

        Olisitte nähnyt minkä näkönen olin kun menin kaljalle Esson baariin.. naama mustana, 50-luvin paltoo päällä! Ei ihme vaikka pankinjohtajakin vaati oikeustoimitodistusta uutta traktoria ostaessani.

        Joulupäivänä eräs kohtelas ja myötätuntuntoinen rouva toi Juolulimpun minulle, samalla takistaakseen olenko niin hullu kuin tuppervaarakutsuilla puhutaan.

        Hämmästykseksini hän suostui tulemaan sisälle asumukseeni ja jopa uskaltautui juomaan kaffia sitä tarjotessani. Tosin näin hänen pelkääävän koskettamasta syöpäläisten pelossa mihinkään erityiseen. Tämä ihastuttava ruovaihminen heltyi kertomaan ulkomaanmatkoistaan joita hänen entisen miehensä kanssa harrasti. N Niimpä kerroin minäkin muutamasta matkastani joiden seurauksia olen vieläkin kärsinyt.. näin hänen selvästi kiihottuvan kun,kerroin metsikon matkastani jossa ihana latino-huora parkui katkerasti itkien peräääni ,kun jouduin lähtemään kotiin rahapulan kohdatessa.

        Oli se komea nainen,oikein vieläkin puistattaa, kun ajattellee, ettei ikänä enään hähdä.


      • sama
        sama kirjoitti:

        Joulupäivänä eräs kohtelas ja myötätuntuntoinen rouva toi Juolulimpun minulle, samalla takistaakseen olenko niin hullu kuin tuppervaarakutsuilla puhutaan.

        Hämmästykseksini hän suostui tulemaan sisälle asumukseeni ja jopa uskaltautui juomaan kaffia sitä tarjotessani. Tosin näin hänen pelkääävän koskettamasta syöpäläisten pelossa mihinkään erityiseen. Tämä ihastuttava ruovaihminen heltyi kertomaan ulkomaanmatkoistaan joita hänen entisen miehensä kanssa harrasti. N Niimpä kerroin minäkin muutamasta matkastani joiden seurauksia olen vieläkin kärsinyt.. näin hänen selvästi kiihottuvan kun,kerroin metsikon matkastani jossa ihana latino-huora parkui katkerasti itkien peräääni ,kun jouduin lähtemään kotiin rahapulan kohdatessa.

        Oli se komea nainen,oikein vieläkin puistattaa, kun ajattellee, ettei ikänä enään hähdä.

        Siten kerran sain suostuteltua erään vanhan nais-tyttöystävän käymään kanssani moottorikelkkaajelulla, siitähän kerrottavaa riittää, "tyttö" väitti olevansa liian nuori vehkaaman keski-ikäisen miehen kanssa ja pelkäsi maineensa menetystä, kun muutenkin olin kuulemma hieman "erikoisen" miehen maineessa.
        No ...aikani jutusteltuani tämän kanssa nainen heltyi jäämään oikein yöksi..laitoin vierashuoneen sitä varten. Koska tämä ajatteli maineensa jo menneen, hän tuli siihen tulokseen,että samaan konkursiinn voi vaikka rakastella kanssani...se mulle hyvin sopi


      • viides mies
        Hullumies kirjoitti:

        Epäilykset tuhopoltosta perustuivat erääseen muutaman vuoden takaiseen tapaukseen, jonka seurauksena menetin merkittävän osan maineestani.
        Nimittän olin naimisissa entisen vaimoni kanssa joka oli hysteriaaan taipuvainen ja yksinkertainen ihminen,vaikka olikin komea ihminen ulkonäöltään.
        Kun hitsasin viallisen reen aisoja,kipinä ilmeisesti lensi navetan katolla olevan olkikerroksen sekaan..sehän on kuin ruutia,enkä kerinnyt ajamaan edes traktoria ulos..kiitos sen huonon 20-vuotta vanhan akun. tuli tarttui haalareihini jotka jouduin kiireesti pukemaan päältäni pois..alastomana pakenin pelastamaan läheisessä talossa asuvaa perhettäni.

        Yksinkertainen vaimon ei ymmärtänyt kaaupullojen räjähdyksien varaa ,vaan telkesi päärakennuksen oven ,ettei s"SE" juoppohullu pääse ampumaan koko perhettä..pauke oli sen laatuista.

        Hätäkeskuksen mukaan oli hysteerinen nainen kertonut juoppohullun miehen polttavan koko tilan ja ampuvan kaikkea liikkuvaa..
        Kun seisoin pihalla alushousuissani, poliisit lähestyivät varovasti ja epäluuloisen näköisenä. Kun nämä vakuuttuivat aseettomuudestani pääsin yöksi putkaan, mihin naapurin rouva aamulla toi isäntävainaan vanhoja vaatteita.

        Olisitte nähnyt minkä näkönen olin kun menin kaljalle Esson baariin.. naama mustana, 50-luvin paltoo päällä! Ei ihme vaikka pankinjohtajakin vaati oikeustoimitodistusta uutta traktoria ostaessani.

        Oh,ho. kyllä jumala sinua 'rankoo'.


      • sama samaani
        sama kirjoitti:

        Siten kerran sain suostuteltua erään vanhan nais-tyttöystävän käymään kanssani moottorikelkkaajelulla, siitähän kerrottavaa riittää, "tyttö" väitti olevansa liian nuori vehkaaman keski-ikäisen miehen kanssa ja pelkäsi maineensa menetystä, kun muutenkin olin kuulemma hieman "erikoisen" miehen maineessa.
        No ...aikani jutusteltuani tämän kanssa nainen heltyi jäämään oikein yöksi..laitoin vierashuoneen sitä varten. Koska tämä ajatteli maineensa jo menneen, hän tuli siihen tulokseen,että samaan konkursiinn voi vaikka rakastella kanssani...se mulle hyvin sopi

        Pakko uskoutua lukijoille sen verran...Että kun hulluuden partaalle pantu naapurin rouva hoiperteli kotiinsa joka oli parin kilometrin päässä oleva iso tila..melkein saman kokoinen kuin minun kartanoni.
        Tiesin kyllä odottaa rangaistusta ja pelosta vapisevana katselin kun naapurin isäntä seuraavana päivänä kahlasi lumessa koivukujaa,joka oli sattuneesta syystä ollut kaksi viikkoa ajamatta.
        Taksikuskin moittiessa,ettei pihaan ole päässyt aikoihin,selitin sille,etten ole uskaltanut traktoriin koskea vähään aikaan..kun rattijuopumus sekin on...aikansa nyökyteltyään ajattelin ,että siltä menee niskat poikki.

        Mutta asiaan, metri yhdensänkyppisellä hahmolla oli jotain kädessään...vesuri jumalauta !..latasin haululikon välittömästi,vedin hanat taakse ja laitoin sen tiskipöydän viereen lähelleni ja jäin pöytään istumaan.
        laitoin itselleni ryypyn ja olin kuin ei mitään olisi tapahtunut.
        "Päivää" tämä sanoi synkkämielisesti,jossa oli kunnioituksen maku.. Kun tietty kohteliaisuus kartonon herraa kohtaan oli peritty ominaisuus jolle ei edes vihapäissään pitänyt esittää moukkamaisuuttaan.

        "Mitä se meirän Hannele tuli täältä vähän kumman oloisena eilen,mitähän täällä puuhattiin" ?
        Olin tähän kysymykseen henkisesti valmentautunut, ja sutjakkaasti päätin kertoa lennokkaan tarinan...ja vilkaisin tiskipöydän suuntaan kerkiänkö haulikkoon,ennekuin veitsen terävä vesuri heilahtaa. Vieraani huomasi katseeni ja laskeskeli samaa asiaa,ja ilmeisesti totesi ,etten kerkiä..semmosta se on elämä täällä "villissälännessä"

        Hätääntyneenä kerroinkin erään parhaista valeistani ,millä olisi saanut pohjanmaalaisetkin nauramaan.
        Päätin käyttää paikallista takaHämeen murretta olakseni katu-uskottava tässä asiassa.

        "Kuule Heikki..sun akkas kävi täälä ihan muissa asioissa ,kun sää kuvittelet.
        Se kävi sitä mun entisen akkani polkupyörää kyselemässä...ei ittelleen, vaan jollekkin Tuppervaara tuttavalle.
        En tiä ookk sää kuullut sen pyärän kohtalosta, sehän jäi multa kerran baarin pyörätelineeseen viikoksi...kyllä siitä viälä tunnisti sen värin. Muttei oikein keksinyt mitä siitä tekis.

        Niin tuota ,täytyy myöntää,että tarjosin paukut teirän rouvalle, kun se oli niin pahoillaan huhuista joiden mukaan olisit käynyt sitä opettajaa panemassa...on se sentää sua 20-vuotta nuorenpi..."Sanoko se sillai".."ei nyt ihan suaraa,mutta tossa se itki ja epäili miästänsä uskottomuudesta. se kun luulee ja tiätää,että minä kuulen kaikenlaista tässä pitäjässä...mikä muuten pitääkin paikkansa, ei kukaan isäntä taksilla kulkenut mun malliin.

        " Puhuuko ne siitä asiasta kylälläkin "
        vesuri jäi penkille kun isäntä lähesty pöytää.."jos mää otan sittenkin paukut!

        Tässä kohtaa oli pelastukseni ja sain helpottuneena uutta intoa valehtelemiselleni
        "ei siitä kannata isoo numeroa tehrä, ainahan noita liiotellaan"

        Kun sun akkas tuntu jotenkin niin epätoivoselta ja sitä kävi niin hitosti sääliksi, kun se kertoi,ettei ikänänsä ole muitten miesten kanssa ollut.. siksi päätinkin ehrottaa,että jos rukoillaan yhressä, jos vaikka se petollisuus olisikin valhetta tai anakin jokinlainen kerta- hairahrus.
        kyllä sää tiärät,että mulla on puhelahjat hallussa, no.. oonhan määhän olen lukenut Paavo Ruotsalaisen elänkerran ja kyllä saarnataitoa löytyy..Akka alkoi jo viirenminuutin päästä polkea jalkaa lattiaan ,eikä mennyt pitkää aikaa, kun se alko puhumaan kielillä..meno oli sen laatuista,että oli pakko tarjota lisäpaukut..en ole pelännyt ikinä niin paljon,kuin silloin . Katselin kauhuissani kun lipaston laatikot tempautuivat auki ja koko tiskipöytä tärisi...oli se helinä sitä luokkaa,että vieläkin karvat nousee pystyyn,kun sitä muistelee.
        Onko se teidän Emmi ollut piruun ennenkin yhteyressä.
        "Puhutkko totta"...totta joka sana!En kai mää tässä lapsuurenystäväle rupea päin naamaa valehtelemaan.
        Naapuri unohti selvästi järkyttyneenä vesurinsa keittiöön kun taapersi juovuksissa kotiinsa.

        Kun myöhemmin näin isännän kaupassa, tämä vitsaili kaikkien kuullen,ettei kylän kartanosta ole ikänänsä selvin päin läretty!
        Tuli pakostakin mieleen Hollalan poliisin lausahdus,eIKÖS LÄHLETTÄS! josta tunnetusti Dee puuttuu.


      • sama
        sama samaani kirjoitti:

        Pakko uskoutua lukijoille sen verran...Että kun hulluuden partaalle pantu naapurin rouva hoiperteli kotiinsa joka oli parin kilometrin päässä oleva iso tila..melkein saman kokoinen kuin minun kartanoni.
        Tiesin kyllä odottaa rangaistusta ja pelosta vapisevana katselin kun naapurin isäntä seuraavana päivänä kahlasi lumessa koivukujaa,joka oli sattuneesta syystä ollut kaksi viikkoa ajamatta.
        Taksikuskin moittiessa,ettei pihaan ole päässyt aikoihin,selitin sille,etten ole uskaltanut traktoriin koskea vähään aikaan..kun rattijuopumus sekin on...aikansa nyökyteltyään ajattelin ,että siltä menee niskat poikki.

        Mutta asiaan, metri yhdensänkyppisellä hahmolla oli jotain kädessään...vesuri jumalauta !..latasin haululikon välittömästi,vedin hanat taakse ja laitoin sen tiskipöydän viereen lähelleni ja jäin pöytään istumaan.
        laitoin itselleni ryypyn ja olin kuin ei mitään olisi tapahtunut.
        "Päivää" tämä sanoi synkkämielisesti,jossa oli kunnioituksen maku.. Kun tietty kohteliaisuus kartonon herraa kohtaan oli peritty ominaisuus jolle ei edes vihapäissään pitänyt esittää moukkamaisuuttaan.

        "Mitä se meirän Hannele tuli täältä vähän kumman oloisena eilen,mitähän täällä puuhattiin" ?
        Olin tähän kysymykseen henkisesti valmentautunut, ja sutjakkaasti päätin kertoa lennokkaan tarinan...ja vilkaisin tiskipöydän suuntaan kerkiänkö haulikkoon,ennekuin veitsen terävä vesuri heilahtaa. Vieraani huomasi katseeni ja laskeskeli samaa asiaa,ja ilmeisesti totesi ,etten kerkiä..semmosta se on elämä täällä "villissälännessä"

        Hätääntyneenä kerroinkin erään parhaista valeistani ,millä olisi saanut pohjanmaalaisetkin nauramaan.
        Päätin käyttää paikallista takaHämeen murretta olakseni katu-uskottava tässä asiassa.

        "Kuule Heikki..sun akkas kävi täälä ihan muissa asioissa ,kun sää kuvittelet.
        Se kävi sitä mun entisen akkani polkupyörää kyselemässä...ei ittelleen, vaan jollekkin Tuppervaara tuttavalle.
        En tiä ookk sää kuullut sen pyärän kohtalosta, sehän jäi multa kerran baarin pyörätelineeseen viikoksi...kyllä siitä viälä tunnisti sen värin. Muttei oikein keksinyt mitä siitä tekis.

        Niin tuota ,täytyy myöntää,että tarjosin paukut teirän rouvalle, kun se oli niin pahoillaan huhuista joiden mukaan olisit käynyt sitä opettajaa panemassa...on se sentää sua 20-vuotta nuorenpi..."Sanoko se sillai".."ei nyt ihan suaraa,mutta tossa se itki ja epäili miästänsä uskottomuudesta. se kun luulee ja tiätää,että minä kuulen kaikenlaista tässä pitäjässä...mikä muuten pitääkin paikkansa, ei kukaan isäntä taksilla kulkenut mun malliin.

        " Puhuuko ne siitä asiasta kylälläkin "
        vesuri jäi penkille kun isäntä lähesty pöytää.."jos mää otan sittenkin paukut!

        Tässä kohtaa oli pelastukseni ja sain helpottuneena uutta intoa valehtelemiselleni
        "ei siitä kannata isoo numeroa tehrä, ainahan noita liiotellaan"

        Kun sun akkas tuntu jotenkin niin epätoivoselta ja sitä kävi niin hitosti sääliksi, kun se kertoi,ettei ikänänsä ole muitten miesten kanssa ollut.. siksi päätinkin ehrottaa,että jos rukoillaan yhressä, jos vaikka se petollisuus olisikin valhetta tai anakin jokinlainen kerta- hairahrus.
        kyllä sää tiärät,että mulla on puhelahjat hallussa, no.. oonhan määhän olen lukenut Paavo Ruotsalaisen elänkerran ja kyllä saarnataitoa löytyy..Akka alkoi jo viirenminuutin päästä polkea jalkaa lattiaan ,eikä mennyt pitkää aikaa, kun se alko puhumaan kielillä..meno oli sen laatuista,että oli pakko tarjota lisäpaukut..en ole pelännyt ikinä niin paljon,kuin silloin . Katselin kauhuissani kun lipaston laatikot tempautuivat auki ja koko tiskipöytä tärisi...oli se helinä sitä luokkaa,että vieläkin karvat nousee pystyyn,kun sitä muistelee.
        Onko se teidän Emmi ollut piruun ennenkin yhteyressä.
        "Puhutkko totta"...totta joka sana!En kai mää tässä lapsuurenystäväle rupea päin naamaa valehtelemaan.
        Naapuri unohti selvästi järkyttyneenä vesurinsa keittiöön kun taapersi juovuksissa kotiinsa.

        Kun myöhemmin näin isännän kaupassa, tämä vitsaili kaikkien kuullen,ettei kylän kartanosta ole ikänänsä selvin päin läretty!
        Tuli pakostakin mieleen Hollalan poliisin lausahdus,eIKÖS LÄHLETTÄS! josta tunnetusti Dee puuttuu.

        Oli sellanen talvi-ilta ..siis sellanen sininen hetki ,jolloin ollaan pimeyden äärellä. Se on äärettömän kaunis hetki, silloin puut ja muut kuvajaiset ovat tavattoman herkän näköisiä,että tälläinen "tappajaluonnekkin" herkistyy luonnon kauneutta seuratessaan.
        Varsinainen tarina onkin vertaansa vailla. Nimittäin ilmeisesti lopullisesti hullun maineiseen juoduttuani olen saanut hävetä
        'lopun elämää olemustani.

        Katselin haltioituneena taivaan Otavia
        pakkasillassa, ja liiterinkulmalla jossa olin kusella, sattui onnettomuus joka muutti elämäni
        lopullisesti.

        Ölin päätänyt lähteä läheisen kaupungin baariin juopottelemaan... kohtuutta kun en tunnetusti tunne.
        Puin päälleni farkut ja pikkutakin,eli muistutin erästä runoilijaa..ainoastaan pipa puutui!


        kun tuijotin liiterin nurkalla taivaan Otavia, jotenkin horjahdin epähuomiossa liiterin kulmalla olevaa rautakankea kohti ja penikseni tietysti jäi siihen kiinni!

        Kauhistuneena pälyilin ympärilleni,ettei kukaan vaan nää ,mitä kauheuksia harrastin.
        Esinahan irroittamin rautakangesta vei aikansa ja hermostuneena kuulin kuinka läheisen hiihtoladun läpinä taukosi kartanon pihapiirin kohdalla.

        Myehemmin kuulin kylän virattomalta nais-pastorilta,kuinka tämä pyhäkoulua pitäessään oli kuullut, kuinka lapsia oli kielletty liikkumasta kartanon mailla.


      • kirjahullu
        sama kirjoitti:

        Siten kerran sain suostuteltua erään vanhan nais-tyttöystävän käymään kanssani moottorikelkkaajelulla, siitähän kerrottavaa riittää, "tyttö" väitti olevansa liian nuori vehkaaman keski-ikäisen miehen kanssa ja pelkäsi maineensa menetystä, kun muutenkin olin kuulemma hieman "erikoisen" miehen maineessa.
        No ...aikani jutusteltuani tämän kanssa nainen heltyi jäämään oikein yöksi..laitoin vierashuoneen sitä varten. Koska tämä ajatteli maineensa jo menneen, hän tuli siihen tulokseen,että samaan konkursiinn voi vaikka rakastella kanssani...se mulle hyvin sopi

        ...mitä ihmettä sun onnettomassa päässä liikkuu kun kuvittelet että joku jaksais ees puoleenväliin lukea tuollaista skeidaa


      • vaan
        kirjahullu kirjoitti:

        ...mitä ihmettä sun onnettomassa päässä liikkuu kun kuvittelet että joku jaksais ees puoleenväliin lukea tuollaista skeidaa

        Jaksoit Puoleenväliin...sehän oli jo hyvin!


    • hukkasit

      melli oli aivan otettu. suosta löydetty neliveto. sisällä muumio. varmaan virunut monta vuotta. ei sanoi arvi. tämä on peräkylän toivo. melli katsoi tarkemmin. voihan olla kyseessä arvo. odottakaapa varmistan. melli katseli muumiota tarkemmin. en ole varma. peräkylän poikia tämä ei ole ainiskaan. katsokaa vaikka. kelläs täällä voisi olla neliveto päällä kuollessaa. jauho peukalo puuttui asiaan. saanko tutkia yksityisesti. tunnen muustakin kuin hammas proteisista. kaikki kääntyivät selin.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe