Kuinka IP osote piiloon?

Kari

Voiko oman IP osotteen piilottaa? Onko tästä haittaa? Entä laillisesti? Mitä laki sanoo?

9

1356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välityspalvelin

      "Voiko oman IP osotteen piilottaa?"

      No, IP on koneesi yksilöity tunnus internetissä, joten aina siitä jää jäljet jonnekin. Voit käyttää anonyymiä välityspalvelinta, jolloin oma ip:si ei suoraa vastaanottajalle näy.

      "Entä laillisesti? Mitä laki sanoo?"

      Ei tuo ole kiellettyä. Tosin kannattaa harkita, onko tuo todella tarpeellista. IP:si on aina saatavilla selville - joten mitään ihan typerää/laitonta tms. ei kannata yrittää.

      • Kari

        ... tulevaa tekijänoikeuslakia


      • mainaa
        Kari kirjoitti:

        ... tulevaa tekijänoikeuslakia

        WARETTAA??! Sehän on niinku hmm.. laitonta tai virtuaalilaitonta. Periaatteessa rikollista, mutta kaikkihan sitä tekee.


      • on tulevaisuutta
        Kari kirjoitti:

        ... tulevaa tekijänoikeuslakia

        Asenna koneellesi Freenet client ja käytä siellä Frostia. Freenetissä on nimittäin kaikki data kryptattu ja hajautettu kaikkien käyttäjien levyille, joten kukaan ei tiedä, kuka jakaa ja kuka imuttaa ja mitä. Sen ainoa ongelma on se, että käyttäjämäärä on vielä rajoitettu ja saatavilla on ainoastaan suosituimmat downloudit. Harvinaisemmat datat katoaa ajan myötä bittien taivaaseen. Kunhan iso veli alkaa valvomaan tarkemmin p2p-softia, uskoisin, että Freenetin suosio alkaa kasvamaan ja siitä tulee warettajien ja terroristien ja muiden epäilyttävien hyypiöiden taivas.


      • on tulevaisuutta
        on tulevaisuutta kirjoitti:

        Asenna koneellesi Freenet client ja käytä siellä Frostia. Freenetissä on nimittäin kaikki data kryptattu ja hajautettu kaikkien käyttäjien levyille, joten kukaan ei tiedä, kuka jakaa ja kuka imuttaa ja mitä. Sen ainoa ongelma on se, että käyttäjämäärä on vielä rajoitettu ja saatavilla on ainoastaan suosituimmat downloudit. Harvinaisemmat datat katoaa ajan myötä bittien taivaaseen. Kunhan iso veli alkaa valvomaan tarkemmin p2p-softia, uskoisin, että Freenetin suosio alkaa kasvamaan ja siitä tulee warettajien ja terroristien ja muiden epäilyttävien hyypiöiden taivas.

        "käyttäjämäärä on vielä rajoitettu" tarkoitaa siis samaa kuin "vähäinen". Ei sitä käyttäjämäärää ole mitenkään keskitetysti "rajoitettu" kuten tuosta lauseesta voisi ymmärtää... Niin ja lisään vielä sen, että mitä enemmän Freenetissä on käyttäjiä, sitä pidempään kaikki data säilyy siellä, koska on paljon enemmän kiintolevytilaa, jolla säilyttää sitä dataa.


    • pohdittavaa, eli rinnastamme koneesi IP:n postinumeroon ja katu osoitteeseen, eli jos et kerro kenellekkään missä asut, niin tuleeko posti perille?
      Sama pätee intenetissä.... Laitonta ei ole, mutta jos haluat jotain tietoakin, niin peittää et voi!

    • naapurin

      langatonta verkkoa pystyt piilottamaan oman IP-osoitteesi. Eikun äsh, siitäkin on jääty kiinni. Nevermind.

    • wbagnfarb

      Asentamalla JAP:n (Java anonymous proxy) voit surffata netissä anonyymisti ja laillisesti, mutta hitaasti. JAP on suht helppo asentaa ja käyttää, kertokaa joku viisampi jos tiedättä parempia ohjelmia tuohon tarkoitukseen.

      http://anonymouse.org/anonwww.html tarjoaa online ratkaisun, mutta mainoksilla.

      • ******

        Re-routtaa konnua tarpeeks hyvin
        Spooffaa IP...

        Tai miten olisi Googlea käyttää, tuollaisia asioita sivuavia sivustoja on miljoona.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe