Evinrude 300 XP

perä

Löytyykö noita suomesta?

300 heppaisia, ohjaustehostimella varustettuja monstereita, jos on havaintoja parin viimevuoden sisällä..

Tai muita kauhutarinoita noista jättiläisistä.

22

4016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepitos

      Joku oli pultannut 18 jalkaisen argo Catin perään Ruotsissa 300 hv Mercuryn. Huiput jossain päälle 100 solmua, kuulema vaarallinen peli ajaa siellä 65 solmun jälkeen. Kiihtyi kuin eläin eikä myynyt venettään millään

    • Vuotta,mutta

      Evinruden V8:lla joku amerikkalainen pukkasi menemään 273km tuntinopeudella.

      Se oli täysin virallinen ja vahvistettu nopeus.

      saattoi olla 80-luvun alussa.

    • okkkk

      Joskus vuosia sitten Kulosaaren SeaRay diilerin pihalla seisoi isohko katti jossa oli 3 V8-XP Evaria, missähän se on.

      Ihankuin olisin nähnyt vuoden sisään kuvan jossain nettiveneen tms. (osto) imoituksessa.

      • hpdi

      • ...
        hpdi kirjoitti:

        http://www.menokone.fi/

        No huh, tuota ois päästävä kokeileen, mahtaa kyllä haukata kakkuakin aikalailla...


      • jaetaan kahdella
        ... kirjoitti:

        No huh, tuota ois päästävä kokeileen, mahtaa kyllä haukata kakkuakin aikalailla...

        Täällä sivustoillakin usein esitetty nyrkkisääntöhän on jakaa teho 2:lla. Kulutus siis huippunopeudella noin 400 litraa tunnissa mutta taittuuhan taivalkin 100 meripeninkulmaa. Kulutus siis "kohtuullinen" 2 litraa/meripeninkulma.


      • onko
        hpdi kirjoitti:

        http://www.menokone.fi/

        Tutun näköinen värkki, muistelen että 225 vetää (noin) 84l/h täyskaasulla... 300 varmaan yli 100 l/h. Hyvin tuolla oli muotoiltu "pari litraa / maili"

        Kyllä toi 100 solmua on hyvä vauhti.. pahasti jää 200km/h rajasta.


      • MooseVinRudeRacing

        Mulla kaksi xp 300 sta. Toinen 3.6 veneessä kiinni kilpaperällä. Toinen 4.0 ohjaustehostimella


    • JaKylläLähtee

      Mulla on nykyisin kaksi marineria, toinen 3,3 hp kumiveneessä ja 2hp autotallissa..
      13v sitten oli 4hp terhi soutuveneessä, nyt lähtis halvalla!?

      • kotivalo_

        Juurikin näin. Ei ole ihme, että jutut lässähtää näihin välkkyihin kommentteihin.


    • VälkkyLäsh

      13v vanhoihin viesteihin vastaamiset lässähtää..

    • ja-diisseli

      mulla 370 hp volvopenta!

    • Pekkiss

      Piilisellä oli jossakin kohtaa v8 evikka myynnissä

      • Anonyymi

        Ostin sen.


    • TerhinPerään
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Maritimin pihassa oli joskus 30 vuotta sitten Boston Whaler 27, jossa 2x300 V8 evikat. Sillä oli kuulemma joskus voitettu joku avomerikisa, vaikka kalavene onkin.

      • Anonyymi

        Tuo tehoilmoitus taitaa olla hevosvoimissa. Nykyään tehon yksikkö on ja on ollut jo pitkään kilowatti, kW ja sen kerrannaiset. Esim. OL3 - voimalan sähköteho on noin 1600 MW, eli noin 1600000 kW ja vanhoissa yksiköissä ilmoitettuna noin 2140000 hp. Voimalan hyötysuhteen ollessa noin 40 % polttoainetehoksi tulee noin 5300000 hp.


    • Anonyymi

      Piiliseltä taivassalosta löytyy uusi .

      • Anonyymi

        Tuskin löytyy. Se on mulla tallissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin löytyy. Se on mulla tallissa.

        Ettei vain olisi talla mullissa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe