Koira pissaa sänkyyn

Piippa

Miten saan koiran lopettamaan sänkyyn pissaamisen? Alkaa ihan tosissaan ottamaan päähän ku sänky on ihan kusessa kun töistä tulee kotiin. Koiran kusessa kun on tosi kiva nukkua. Käyn kotona päivisin syömässä ja päästän koiran ulos samalla. Aamupäivät menee ihan hyvin ilman pissimisiä mut iltapäivisin sitten pissaa sänkyyn ja keksii muutakin kivaa viihdykkeeks. Harmittaa että on sänkyyn edes opetettu.

Lapsihan tuo vasta on mutta mihin tahansa muualle kuin sänkyyn! Kissoilla olen kuullut että mandariinin kuoret auttaa pitämään poissa, mutta onko koirille jotain vastaavaa kikkaa tai jotain karkotetta?

Kyseessä on ranskis ikää melkein 6kk ja sisäsiisteys alkaa olla jo muuten ihan hyvällä mallilla.

67

43768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinni

      laita makkarin ovi kiinni. jos ovea ei ole... niin sitten en tiedä.

    • Tekisin samoin jos

      Käy lemmikkieläin kaupasta koiran karkotetta sitä suihkautat sinne minne et koiran halua menevän .

      • Piippa

        Yksiöstä kyse niin se eristäminenkään ei onnistu :)


      • peruna2
        Piippa kirjoitti:

        Yksiöstä kyse niin se eristäminenkään ei onnistu :)

        jotenkin arvasin:)


      • hajustin...
        Piippa kirjoitti:

        Yksiöstä kyse niin se eristäminenkään ei onnistu :)

        Ei auta karkoitteet.
        Meidän koiran ollessa edellisellä omistajalla
        se pissaili sänkyyn.
        Meillä se ei enään sitä tehnyt, mutta mielenkiinnosta soitin koirapsykologille ja kysyin asiasta,koira hakee turvaa pissaamalla sänkyyn.
        Kannattaa kysellä eläinlääkäriltä haihdutinta (n.40e)se tuo turvallista tuoksua huoneistoon ja koira rauhoittuu.
        Muista nyös helliä ja antaa koiralle paljon huomiota:)


      • nöksö
        Piippa kirjoitti:

        Yksiöstä kyse niin se eristäminenkään ei onnistu :)

        sulla on sentään wc erikseen? Laita koira sínne ja anna putkiluu ajankuluksi. Ei mene maha sekaisin, mutta on tekemistä.


      • Dodi
        nöksö kirjoitti:

        sulla on sentään wc erikseen? Laita koira sínne ja anna putkiluu ajankuluksi. Ei mene maha sekaisin, mutta on tekemistä.

        Ei koiraa voi jättää yksin pieneen vessaan koko päiväksi!


      • xdgrfyh
        Dodi kirjoitti:

        Ei koiraa voi jättää yksin pieneen vessaan koko päiväksi!

        ja Miksi ei voi jättää yksin vessaan???

        Äly hoi!!
        Kyllä saa pentuhäkkiin jättää, mutta ei vessaan.


      • alle 5 kiloselle
        xdgrfyh kirjoitti:

        ja Miksi ei voi jättää yksin vessaan???

        Äly hoi!!
        Kyllä saa pentuhäkkiin jättää, mutta ei vessaan.

        koiralle on sitten 2 neliömetriä!


      • MammaDe FUr
        Piippa kirjoitti:

        Yksiöstä kyse niin se eristäminenkään ei onnistu :)

        Minä laitan pyykinkuivaustelineen kallellaan sänkyäni vastaan, kun menen ulos.
        Koira ei pissaa sänkyyn, ei ole koskaan sitä tehnyt, mutta möyrii sen aina ylösalaisin kun jää yksin.
        Vähän vaivaa se vaatii, että laittaa sen telineen, mutta mun koira ei tykkää telineestä eikä mene sen lähellekään - siksi sen siihen laitan. Vähemmällä pääsen ettei tarvii joka kerta pedata sänkyä kun tulen kotiin.
        Se on sellainen levitettävä malli, menee kasaan, kun ei käytä.
        Minäkin asun yksiössä, siksi oven kii laittaminen ei onnaa - ko ei ole ovea..
        yritä tätä kikkaa, ei maksa mitään ja takaan, että toimii.
        Pyykinkuivausteline on mulla muuten kylppärissä kasassa, että ei ole vaivaksi mitenkään.


      • Yhdellä tutulla
        alle 5 kiloselle kirjoitti:

        koiralle on sitten 2 neliömetriä!

        on 5 keskikoista rakkia 1 neliön häkissä koko ajan, makaavat päällekkäin. Muut eläimet kävisi sääliksi, mutta ei rakit.


      • Anonyymi
        nöksö kirjoitti:

        sulla on sentään wc erikseen? Laita koira sínne ja anna putkiluu ajankuluksi. Ei mene maha sekaisin, mutta on tekemistä.

        Ei missään tapauksessa saa sulkea wc:n. Sehän vasta tuottais ongelmia lisää. Ja koira varmasti rupeais pelkämään.


      • Anonyymi
        xdgrfyh kirjoitti:

        ja Miksi ei voi jättää yksin vessaan???

        Äly hoi!!
        Kyllä saa pentuhäkkiin jättää, mutta ei vessaan.

        Pentuhäkki on aivan eri asia kun suljettu wc:n. Pentuhäkissä on mukana toiminnassa pentu. Mieti nyt tarkka.Ongelma koira saa helposti tekemällä


    • ei siis nukkumista varten vaan viritä se sängyn eteen estämään koiran pääsy sänkyyn. täällä on käytössä kyseinen viritys.

    • HoWinaRRi

      Kaverin sisse oli ottanu chihuahuan. Poika oli yöllä heränny ku oli koirulainen vääntäny tortut poitsun tyynylle. Onneks ei kääntäny päätään siihen, säästy pahimmalta. :)

      • Piippa

        En ymmärrä! Koira kusi taas sänkyyn ja olin ihan viressä. Luu suussa se siinä ihmetteli ja alkoi kuulua lorinaa. Ihan muina miehinä lirautti. Eilen oli aika lailla sama juttu olin juur saamas uutta lakanaa paikoilleen ni eikös tää röyhkimys kusassu siihen puhtaalle lakanalle!


      • HoWinaRRi
        Piippa kirjoitti:

        En ymmärrä! Koira kusi taas sänkyyn ja olin ihan viressä. Luu suussa se siinä ihmetteli ja alkoi kuulua lorinaa. Ihan muina miehinä lirautti. Eilen oli aika lailla sama juttu olin juur saamas uutta lakanaa paikoilleen ni eikös tää röyhkimys kusassu siihen puhtaalle lakanalle!

        Se oli siis uhmaiässä, ja tehä lirautti pissat lasten sänkyyn ja katsoi samalla omistajaa silmiin. Kokeili rajojaan, nuor poeka.


      • ninnuliini23
        Piippa kirjoitti:

        En ymmärrä! Koira kusi taas sänkyyn ja olin ihan viressä. Luu suussa se siinä ihmetteli ja alkoi kuulua lorinaa. Ihan muina miehinä lirautti. Eilen oli aika lailla sama juttu olin juur saamas uutta lakanaa paikoilleen ni eikös tää röyhkimys kusassu siihen puhtaalle lakanalle!

        meillä sama homma miten sn saa loppumaan meillä vasta 5kk pentu mutta kuitenkin nyt 2 päivänä kussu sänkyyn ja hermo menee ulkona käytetään monta kertaa päivässä ja sisälle kusee melkein heti kun tulee!!! hermo alkaa mennä saa olla kokoajan moppaamassa lattioita auta jos sulla on vinkkejä.


      • kaksi koiraa
        Piippa kirjoitti:

        En ymmärrä! Koira kusi taas sänkyyn ja olin ihan viressä. Luu suussa se siinä ihmetteli ja alkoi kuulua lorinaa. Ihan muina miehinä lirautti. Eilen oli aika lailla sama juttu olin juur saamas uutta lakanaa paikoilleen ni eikös tää röyhkimys kusassu siihen puhtaalle lakanalle!

        Ja nuku vaikka lattialla itse. Tai nosta se joka aamu kyljelleen. Meillä oli ongelmana että pentuna koira kasasi päiväpeitteeni, ja pissasi siihen. Kasvattaja neuvoi, että poista päiväpeite kokonaan. Olin epätoivoinen, ja muovitin sänkyni, sekä poistin päiväpeitteen. Ihan normaalisti sitten suoristin peiton päälle ja tyynyn. Koira ei pissinyt sänkyyn sen jälkeen kertaakaan. Parin kuukauden päästä otin taas päiväpeitteen käyttöön, ja se sai olla ihan rauhassa. Eli, koira unohti sen tavan sillä aikaa, kun se ei ollut mahdollista. Hiukan epämiellyttävää, mutta kannatti. '


      • JosjusJI
        Piippa kirjoitti:

        En ymmärrä! Koira kusi taas sänkyyn ja olin ihan viressä. Luu suussa se siinä ihmetteli ja alkoi kuulua lorinaa. Ihan muina miehinä lirautti. Eilen oli aika lailla sama juttu olin juur saamas uutta lakanaa paikoilleen ni eikös tää röyhkimys kusassu siihen puhtaalle lakanalle!

        Tarkista eläinlääkärillä ettei ole pissatulehdusta!!!!


    • PoliceGirl82

      Kokeile ihan ensinnäkin selkeitä johtajuusharjoituksia. Sulje myös makkarin ovi, jos mahdollista. Koirasi on luultavasti hieman levoton ollessasi poissa, ja tarpeiden teko (minne tahansa, mutta etenkin sänkyyn ja sohville) kielii paitsi johtajuusongelmasta, myös rauhattomuudesta poistuessasi. Ota selville mihin aikaan koirasi tarpeensa tekee, jos vain voit. Uskon, että pissaus alkaa heti poistuttuasi.

      Jätä koira huomiotta puoli tuntia ennen lähtöäsi ja puoli tuntia palattuasi. Rajota sen liikkumista kotona esim. lapsiporteilla. KOKEILE IHMEESSÄ tekeekö koirasi tarpeensa sängyllesi, jos eristät sen pois luotasi kotona ollessasi. Tällä tavalla ainakin voit poissulkea paljon vaihtoehtoja. Jos koirasi pissaa silloinkin, kun se on jätetty "yksin" ollessasi esim. toisessa huoneessa, niin kyseessä on tuo epävarma johtajakäytös.

      Onko koirallasi muita eroahdistusoireita? Haukkuuko se, onko levoton lähtiessäsi? Seuraako sinua kotona?

      • pölö

        tämä henkilö asuu yksiössä:)


      • Piippa

        Olen tässä kanssa miettiny että jotain jätesäkkiä pitää varmaa alkaa virittelemää että ei joka päivä lakanoita tarvii vaihtaa.

        En ole kuullut eikä kukaan ole valittanut että poika haukkuis kun ollaan poissa ja jää rauhasssa kun lähdetään pois. Jaloissahan tuo kylä pyörii kokoajan. Jos sitä tavaroiden silppuumista ja sänkyyn kuseskelua on niin se tapahtuu aina sen jälkeen kun oon ruokatauolta lähteny takas töihin. Ennen sitä poika ilmeisesti nukkuu ihan rauhassa. Oon pyrkiny siihen että en riehututa poikaa sinä aikana, mutta kun se on virtaa täynnä nukkutuaan ni keksiihän se sitte kaikénlaista kivaa itsekseen.

        31 neliötä, yksiö niin täällä ton liikkumisen rajoittaminen on niin ja näin.

        Tota johtajuutta tässä huushollissa pitäis kyllä tosiaan vahvistaa. Ja enemmän aktivoimista.

        Ensimmäinen oma koira ja on se aikamoinen murheenkryyni ollut. Joku allergiakin sitä kiusaa ja ei auta vaikka on kalliit allergia sapuskat jotka on oikeen eläinlääkärin suosittelemat, mutta aina vaan kutisee.


      • ymmärrä...
        Piippa kirjoitti:

        Olen tässä kanssa miettiny että jotain jätesäkkiä pitää varmaa alkaa virittelemää että ei joka päivä lakanoita tarvii vaihtaa.

        En ole kuullut eikä kukaan ole valittanut että poika haukkuis kun ollaan poissa ja jää rauhasssa kun lähdetään pois. Jaloissahan tuo kylä pyörii kokoajan. Jos sitä tavaroiden silppuumista ja sänkyyn kuseskelua on niin se tapahtuu aina sen jälkeen kun oon ruokatauolta lähteny takas töihin. Ennen sitä poika ilmeisesti nukkuu ihan rauhassa. Oon pyrkiny siihen että en riehututa poikaa sinä aikana, mutta kun se on virtaa täynnä nukkutuaan ni keksiihän se sitte kaikénlaista kivaa itsekseen.

        31 neliötä, yksiö niin täällä ton liikkumisen rajoittaminen on niin ja näin.

        Tota johtajuutta tässä huushollissa pitäis kyllä tosiaan vahvistaa. Ja enemmän aktivoimista.

        Ensimmäinen oma koira ja on se aikamoinen murheenkryyni ollut. Joku allergiakin sitä kiusaa ja ei auta vaikka on kalliit allergia sapuskat jotka on oikeen eläinlääkärin suosittelemat, mutta aina vaan kutisee.

        että koira kaipaa turvallisuutta!?
        Ei ole kyse mistään johtajuus jutuista tai muista.
        Hanki se haihdutin ja kysy koirapsykologilta ja eläinlääkäristä apua.


      • ????
        ymmärrä... kirjoitti:

        että koira kaipaa turvallisuutta!?
        Ei ole kyse mistään johtajuus jutuista tai muista.
        Hanki se haihdutin ja kysy koirapsykologilta ja eläinlääkäristä apua.

        Käsittääkseni se että koira tietää paikkansa laumassa ja kuka johtaa laumaa tuo sille turvallisuuden tunteen! Jos laumajärjestyksessä on epävarmuutta kokee koira sen hämmentävänä ja pyrkii siis jotajan paikalle.

        Mikä on sinun käsityksesti turvallisuuden luomisesta?


      • PoliceGirl82
        ymmärrä... kirjoitti:

        että koira kaipaa turvallisuutta!?
        Ei ole kyse mistään johtajuus jutuista tai muista.
        Hanki se haihdutin ja kysy koirapsykologilta ja eläinlääkäristä apua.

        En tiedä, mitä koirapsykologi sanoisi. Olen itse vastaavalla alalla toiminut reilut viisi vuotta "virallisesti", ja nähnyt näitä pissaajia lukemattomia. Johtajuuden vahvistamisella ja tilan rajottamisella tulokset olleet loistavia, eikä kukaan koirista ole hoidon jälkeen pissannut enää, sänkyyn eikä lattialle.

        Tuo tila-asia on totta ja surullinen juttu, mutta ehkä sitten sitä huomion rajottamista vain treeni-sessioihin. Ja myös opettaminen pois sängyiltä ja sohvilta kokonaan, ne ovat sinun reviiriäsi.


      • ns. kompostikehikko.
        Piippa kirjoitti:

        Olen tässä kanssa miettiny että jotain jätesäkkiä pitää varmaa alkaa virittelemää että ei joka päivä lakanoita tarvii vaihtaa.

        En ole kuullut eikä kukaan ole valittanut että poika haukkuis kun ollaan poissa ja jää rauhasssa kun lähdetään pois. Jaloissahan tuo kylä pyörii kokoajan. Jos sitä tavaroiden silppuumista ja sänkyyn kuseskelua on niin se tapahtuu aina sen jälkeen kun oon ruokatauolta lähteny takas töihin. Ennen sitä poika ilmeisesti nukkuu ihan rauhassa. Oon pyrkiny siihen että en riehututa poikaa sinä aikana, mutta kun se on virtaa täynnä nukkutuaan ni keksiihän se sitte kaikénlaista kivaa itsekseen.

        31 neliötä, yksiö niin täällä ton liikkumisen rajoittaminen on niin ja näin.

        Tota johtajuutta tässä huushollissa pitäis kyllä tosiaan vahvistaa. Ja enemmän aktivoimista.

        Ensimmäinen oma koira ja on se aikamoinen murheenkryyni ollut. Joku allergiakin sitä kiusaa ja ei auta vaikka on kalliit allergia sapuskat jotka on oikeen eläinlääkärin suosittelemat, mutta aina vaan kutisee.

        Siihen kuuluu 4 oven levyistä siistiä vihreäksi muovitettua "aidan" palaa. Niistä saat oman makusi mukaan nippusiteillä yhteen kiinnittämällä aidan sänkysi ympärille. Ja opeta se koira pois sängystä. Oppii kyllä.


    • vaihtoehto

      muuta isompaan asuntoon, jossa makuuhuone jonka oven saa kiinni. toimii aika hyvin, jos ei oven läpi rynni.

    • minä vaan

      Meillä oli ihan sama ongelma aikoinaan koirankaa.. se protestoi sitä kun joutui olemaan yksin kotona ja pissas sänkyyn. Me hankittiin sille seuraa kissasta ja ongelma loppu heti. Noh, ei tästä ollu apua varmaankaan, mut uskon et se protestoi myös! :)
      eihän kukaan tykkää olla yksin.

      • Nimimerkille "Mitä hel...

        ....ETKÖ OSAA LUKEA - kyseessä on ranskalainen bulldogi, eikä berhardilainen. Ranskis on pieni, kääpiöpinserin kokoinen - jos ehkä nyt tajuut!


    • alexandra84

      Koirasi kärsii luultavasti johtajuusongelmasta.
      Eikä ole kyse eroahdistuksesta. Ystävälläni oli sama ongelma vuoden ikäisen koiran kanssa ja meni koiraneuvojalle ja sillä on hätä kun sen laumanjäsen ei ole paikalla, sen ohjattavissa. Nyt pikaiset asiaan puuttumiset tai menee vielä pahemmaksi

      • Kaikenlaista on koitettu

        Millä asiaan voi puuttua, jos koira tekee asiansa sänkyyn omistajan poissaollessa? Meillä koiralla ei ole koskaan ollut lupa tulla sänkyyn, mutta poissaollessamme se pissaa sinne lähestulkoon aina. Poissaoloajan ei tarvitse olla 20 minuuttia pidempi. Kyseessä on puoli vuotias uros, joka tottelee erittäin hyvin, eikä niin sanotusti yritä pomottaa meitä. Voisiko kyseessä olla halu merkitä sänky omaksi reviiriksi eli pyrkimys sitä kautta johtajuuteen ja mitä ihmettä asialle voisi tehdä?


    • sandix

      meillä on kotona 7kk ranskis tyttö. päästettiin aluksi sänkyyn mutta kun nukkuminen miehen ja ranskiksen ja bokserin kanssa kävi liian ahtaaksi niin kielettiin koiria menemästä sänkyyn. siitä asti ranskis on käynyt pissalla meidän sängyssä. pidän tuota ihan protestina ja uhmakkaana käytöksenä. uskon että ajan ja tiukkojen kieltojen kanssa loppuu. on jo vähentynyt huomattavasti.

      • _

        Joo, sehän on aivan selvä, että koirasi tekee tätä protestina jostain asiasta. Tai hakee vaan huomiota. Jotkut koirat (varsinkin urokset) ovat vaan niin seksuaalisia koiria ja tekevät merkkejään minne sattuu, mutta tuskin se nyt on tässä kyseessä.


    • se koira

      pois sieltä sängystä! Onnistuu kyllä, kokemusta on. Ja laita makkarin ovi kiinni. Jos eo ole ovea, niin osta puutarhaliikkeestä metallista kompostikehikkoa. 4 muovipäällysteistä palaa maksaa noin 10 euroa. Ne voi kiinnittää yhteen miten haluaa ja niistä voi taiteilla aidan sängyn ympärille. Jos kehikon palat kiinnittää esim. nippusiteillä päistä, voi kehikon taittaa kasaan kun sitä ei tarvitse ja työntää vaikka sängyn alle. Helppoa kuin heinänteko!

      • Kiitos vinkistä, mutta...

        ...milläs opetetaan, kun ei se koira sinne sänkyyn mene, jos joku muu laumasta on paikalla. Ja voi kuule, meillä koira hyppää kevyesti kompostikehikon yli :D


    • tipsumummo

      siisteys kasvatus pitäi aloittaa jo syntymästä lähtien. meillä on 6 vk vanhat tipsupennut jotka käy jo pihalla:) mutta sinulle..
      ensinnäkin koira käy missä on "vanhaa hajua", eli nyt pitäis kaikki hajujäljet saada sängystä pois. Etikkapesu petivaatteille. Homeopaattinne natriun muriatikum D 6, auttaa koiran sisäsiistiksi tulemisessa. Anna vesitippaan sekoitettuna useita kertoja päivässä 5 raetta.Ja sinä otat ohjat käsiin. ehdoton ei sänkyyn. Jos hyppää, läpsäise vaikka kevyesti sanoamlehdellä persuksille. Ei kipeesti mutta kevyesti. Se EI sana on hyvä opettaa koiralle!
      pakotat katsomaan silmiin (poskista kiinni) ja sanot Ei kun on semmosissa puuhissa. Sinä olet pomo!
      ja palkinnoksi kun koirasi näillä neuvoilla oppii sisäsiistiksi käyt äänestämässä www. nerogold.fi minun tipsuani nro 5056, eli top ykköstä:)

    • Miusta tuntuu kanssa, että kyse on vaan mielenosoituksesta, tuskin eroahdistuksesta..
      Meillä vanhin narttu kärsi tullessaan eroahdistuksesta ja teki tarpeensa sänkyyn kun en ollut kotona.. Kokeiltiin sängyn peittämistä muovilla, jolloin kaikki pissa luonnollisesti roiskuu koiran jaloille, mutta ei ollut neiti mikseenkään..=) ainut apu oli nostaa patja pystyyn seinän ja sängyn väliin.. tietää vaan joka iltaista sängyn petaamista mut eipä tartte pestä..=D

      Aktivointia ja niitä johtajuusjuttuja suosittelisin miekin =)

      Jaksamisia=)

      • -pjfoidhj-

        Enpä tiedä mistä johtui, mutta kerran meidän yksivuotias koira makasi vierelläni sohvalla, oltiin pari tuntia aiemmin käyty ulkona ja yhtäkkiä tajusin että se pissaa. Oli tosi "mukava" tunne kun tuntee yhtäkkiä että kylki on ihan kuuma ja märkä pissasta. :D Sitten vaan sohvanpäällinen poies ja pesemään.

        Myöhemmin päivän aikana koira katseli ikkunasta toiselta sohvalta. Yhtäkkiä alkaa kuulua lorotus. Olin ihan, että ei ole totta! uudestaan... Ja sitten taas pesemään.

        Ilmeisesti sillä tuli joku taantumus sisäsiisteyskasvatuksessa. Unohti kokonaan miten hallita rakkoa. : ) Sen jälkeen se ei ole enää tehnyt mitään vastaavaa ja on jo 3 v. Mikäköhän raukkaa vaivasi.. Tietty saattaa olla että sillä on ollut joku pissatulehdus tai sitten yksinkertaisesti joku mielenhäiriö.


      • minttuliina84
        -pjfoidhj- kirjoitti:

        Enpä tiedä mistä johtui, mutta kerran meidän yksivuotias koira makasi vierelläni sohvalla, oltiin pari tuntia aiemmin käyty ulkona ja yhtäkkiä tajusin että se pissaa. Oli tosi "mukava" tunne kun tuntee yhtäkkiä että kylki on ihan kuuma ja märkä pissasta. :D Sitten vaan sohvanpäällinen poies ja pesemään.

        Myöhemmin päivän aikana koira katseli ikkunasta toiselta sohvalta. Yhtäkkiä alkaa kuulua lorotus. Olin ihan, että ei ole totta! uudestaan... Ja sitten taas pesemään.

        Ilmeisesti sillä tuli joku taantumus sisäsiisteyskasvatuksessa. Unohti kokonaan miten hallita rakkoa. : ) Sen jälkeen se ei ole enää tehnyt mitään vastaavaa ja on jo 3 v. Mikäköhän raukkaa vaivasi.. Tietty saattaa olla että sillä on ollut joku pissatulehdus tai sitten yksinkertaisesti joku mielenhäiriö.

        Meilläkin koira lorautti yhtenä päivänä sänkyyn. Että ärsytti kun olin juuri ostanut uudet täkit!! Aaargh. Se meni vielä siitä täkistäkin läpi ja nyt en tiedä kuvittelenko mutta kyllä se sänky vähän pissalle haisee vaikka yritin tuulettaa ja putsata sitä sängynpäällistä jne... Milläköhän kannataisi tuota putsata vai pitäisköhän laittaa sijauspatja vaihtoon. Ja millä ihmeellä saa estettyä sitä uudestaan tekemästä tuota mielenosoitusta.


      • minttuliina84 kirjoitti:

        Meilläkin koira lorautti yhtenä päivänä sänkyyn. Että ärsytti kun olin juuri ostanut uudet täkit!! Aaargh. Se meni vielä siitä täkistäkin läpi ja nyt en tiedä kuvittelenko mutta kyllä se sänky vähän pissalle haisee vaikka yritin tuulettaa ja putsata sitä sängynpäällistä jne... Milläköhän kannataisi tuota putsata vai pitäisköhän laittaa sijauspatja vaihtoon. Ja millä ihmeellä saa estettyä sitä uudestaan tekemästä tuota mielenosoitusta.

        Kannattaa vaikka suihkutella jotain voimakkaamman hajuista siivousainetta, että peittää sen pissan hajun, niin ei niin herkkään ainakaan uudestaan tee =D


    • voitsiisus

      se ei ole lapsi vaan koira idiootti.Lopeta se

      • -sdfghjk-

        meillä on leikattu uros 4v, joka on nyt ihan viikon aikana alkanut pissaamaan sänkyyn vaikka olisi itse siinä vieressä?
        olen koittanut muutamana yönä olla päästämättä koiraa makkariin, mutta se vinkuu muutan koko yön ja raapii ovea, eikä sitä jaksa kukaan kuunnella, ainakaan naapurit.
        Koira leikattiin virtsakivien takia syksyllä ja se pissaa nykyään narttujen tavoin, koska virtsaputkeen tehtiin reikä.
        Koira pääsee ihan normaalisti 3-4 kertaa päivässä lenkille, mutta juo tosi paljon.
        Pissaamisen suhteen ei ainakaan ole tullut ongelmaa, koira ei esim pissaa tavallista vähemmän eikä vingu pissatessa. Koira ei myöskään muuten ole vaikuttanut erityisen sairaalta, vaikka sillä onkin ollu vähän aikaa korvatulehdus.

        Olen aika neuvoton koiran kanssa sillä en jaksaisi koko aikaa noita lakanoita pestä. Koira on myös suht iso joten ei sitä minnekkään vessaan tai kylppäriin voisi laittaa... enkä varmaan muutenkaan sitä tekisi.
        Koira saa myös paljon huomiota, ja on aina saanut... eikä se pahemmin pelkää myöskään mitään.

        onko kellään ollut samankaltaisia kokemuksia? mikä neuvoksi...


      • pännii
        -sdfghjk- kirjoitti:

        meillä on leikattu uros 4v, joka on nyt ihan viikon aikana alkanut pissaamaan sänkyyn vaikka olisi itse siinä vieressä?
        olen koittanut muutamana yönä olla päästämättä koiraa makkariin, mutta se vinkuu muutan koko yön ja raapii ovea, eikä sitä jaksa kukaan kuunnella, ainakaan naapurit.
        Koira leikattiin virtsakivien takia syksyllä ja se pissaa nykyään narttujen tavoin, koska virtsaputkeen tehtiin reikä.
        Koira pääsee ihan normaalisti 3-4 kertaa päivässä lenkille, mutta juo tosi paljon.
        Pissaamisen suhteen ei ainakaan ole tullut ongelmaa, koira ei esim pissaa tavallista vähemmän eikä vingu pissatessa. Koira ei myöskään muuten ole vaikuttanut erityisen sairaalta, vaikka sillä onkin ollu vähän aikaa korvatulehdus.

        Olen aika neuvoton koiran kanssa sillä en jaksaisi koko aikaa noita lakanoita pestä. Koira on myös suht iso joten ei sitä minnekkään vessaan tai kylppäriin voisi laittaa... enkä varmaan muutenkaan sitä tekisi.
        Koira saa myös paljon huomiota, ja on aina saanut... eikä se pahemmin pelkää myöskään mitään.

        onko kellään ollut samankaltaisia kokemuksia? mikä neuvoksi...

        sama juttu. Kiltti nuori uros, mutta jos olen poissa vaikka tunnin, käy kusemassa sänkyyn, yritän kaikkea yllä lukemaani, saa nähdä, miten käy.Lohduttavaa kuitenkin lukea, että muilla vastaavia kokemuksia, Ei pitäis olla johtajuusongelma, eikä muuta eroahdistukseen viittaavaa ole ja hellyyttä saa ja kaikki hyvin. Tosi ärsyttävää käytöstä, johon en aiemmin ole koirissa törmännyt.


    • AANGRY

      itellä koira joka kusee sänkyyni vaikka olen ainut joka tässä taloudessa vie sitä pihalle, mitä tehdä? vituttttaaa jo pikkuhiljaa. huomiota se saa ja leikkii kersojen kans. rupee ratkasut loppumaan.

      • kikkelitonttu

        vie se ulos?


      • Ja jätä
        kikkelitonttu kirjoitti:

        vie se ulos?

        sinne.


    • Hippäinen

      Minustakin tuo kuulostaa johtajuusongelmalle. Ja kun itsekin sanoit, että aktivointia ja johtajuusjuttuja pitäisi tehdä enemmän, niin eikö se syy löydy sieltä?

      Koira aktiivisempaan toimintaan (liikuntaa ja aivoille hommaa), samalla johtajuusharjoituksien tekoa. Pitäisi auttaa, ja myös tuo sängyltä pois opettaminen voisi olla ratkaisu. Väliaikaisesti voisit käyttää myös sellaista ratkaisua, että laitat koiran ruokatauolla vessaan, lopputyöpäivän ajaksi, jos virtsaaminen tapahtuu yleensä vasta silloin. :)

    • olematon

      Minkälaisia johtajuusharjoituksia? Meillä koira murtautui makkariin ja teki nyt sitten monet kuset minun sänkyyni ja nyt hyvät neuvot ovat kalliit. Meni piloille tempur tyynyt ja varmaan untuvapeitonkin saa viskata roskiin, petauspatjasta puhumattakaan. Saako noista sitä kusta ja kusenhajua pois jollain? Jos sitä ei 100% saa niin osoite on noille kaatopaikka. Estän koiran pääsyn makkariin mutta varsinaista ongelmaa se ei poista... Koira ei ole yli vuoteen kussut sisään, minulle tullessaan 1,5 sitten se kusi pari pientä lirua sohvalle ja siinä on sen kuseskelut... Yksinollessaan sen tila on rajattu koska sillä on ongelmia yksinolon kanssa, tosin ei kylläkään sisälle kuseskelun.

    • räminät

      Meillä on ollut koira yli 20 vuotta, nykyinen on kolmas, mutta sänkyyn ei olla niitä koskaan päästetty.

      Jos koira on opetettu sänkyyn tai menee sinne yksin ollessaan ilman lupaa, minä olisin niin viitseliäs että tekisin viritelmän kolinapurkeista siten että koira hypätessään sänkyyn ei voi olla pudottamatta samalla hökötystä.

      Koiran luonteesta riippuu millainen rämähdys tarvitaan. Jos viitseliäisyyttä riittää, sinne sängyn keskelle viel toinen ansa killumaan, jos koira räminästä huolimatta etenee sänkyyn tihutöilleen. Työtä teettää ja suunnittelua mutta onnistuessaan aika tehokasta. Uusiminen riittävän usein ja lopulta riittää pelkkä purkki näkyvällä paikalla.
      Kyllä annetun oleskeluluvan voi opettaa pois jos homma alkaa ns. pissiä, vanhakin koira oppii uusia juttuja.

    • maikki

      Kannattaa tutkituttaa virtsa ettei ois esim. hormonaalista, tulehdusta tai kiteitä.Tuskin koira sitä tahallaan tekee, jos sitä on huomioitu ja rakastettu.

      • 09io09oi09oi

        Tuo se on yleinen harhakäsitys, että koirasta saisi rakastamalla hyvätapaisen. Voi kun koiran mielestä on ihan okei kusta sänkyyn, koska se on koira. Ei se sille ole ongelma, ei se ole häiriintynyt. Veikkaan, että vika on ihmisen ja koiran suhteessa. Protestointia, hyvätapainen koira ei sellaista harrasta. Ei kunnioita omistajaansa.


    • Oikein teille

      että joudutte kärsimään rakkinne päästöistä )) Minä en sietäisi hetkeäkään tuollaisia.

    • öööööö

      Kyllä meillä ainakin koira pissaili sänkyyn ja sohvalle minkä ehti, ollessaan alle yksivuotias.. Tämä ihan siitä syystä että matot olin ottanut pois, ja koira häpesi kai itsekin pissailuaan ja yritti koiran logiikalla pissata mahd. pehmeään paikkaan, jossa pissaa ei huomaa.. Raukka :D Kyllä koira siitä vaan oppi pois kun oli yksi :) En koskaan rankaissut tai torunut, siivosin vaan.. Sänky meni muutenkin vaihtoon ja sohvalla on vieläkin kosteussuoja :)

    • sabu1

      onko jollain ollut sellasta "turvallisuuden tunnetta tuovaa" härpäkettä? Mulla 5kk ikänen snaku ja kusee sänkyyn heti kun jää yksin kotiin, esim öisin käy paperilla. Selkeä protesti jostakin? johtajuuden kanssa ei ole mitään ongelmaa. Koira on innoissaan vastassa kun tulen kotiin ja menen ensimmäisenä tarkastamaan sängyn jolloin koira onkin jo korvat luimussa ja tietää tehneensä väärin. Sänky sellaisessa paikassa ettei koiraa voi sulkea niin ettei pääsisi sinne (ei ole lupaa sänkyyn, eikä edes yritä kun olen kotona).

      Aktiviteettien ja lenkkien pituuksia olen lisännyt, kaksi kertaa viikossa pääsee juoksemaan vapaana ja irrottelemaan kunnolla.
      Mikä avuksi kun ei jaksas noita peti juttuja aina vaan pestä. Pesussa käyttänyt mm. fairya, mr. musclea, etikkaa jne... huuhtelu aineet vaihdettu moneen kertaan mut tuloksetta, aina vaan kusee sänkyyn :(

      • no joo

        Älä päästä koiraa makuuhuoneeseen ollenkaan, ovi kiinni ja tarvittaessa vaikka kahvat "nurin" niin ei pääse sinne pissimään. Tai vaihtoehtoisesti koira keittiöön kun jää yksin, sitten pitää ottaa hellan sulakkeet lähtiessä pois ! Tarvittaessa hommaa vaikka jotain aitoja, lapsiportteja jne.

        Ja usko huvikses koira ei tajua tehneensä mitään väärin, on kai se korvat luimussa kun tulet kotiin, jos aina saa nuhteita, sekin voi aiheuttaa sen että sänkyyn tekee. Eli sinä olet aloittanut kierteen, joka kannattaa katkaista, ole siis (jos et millään saa estettyä sänkyyn menoa) kuin mitään ei olisi tapahtunut, älä edes katso sänkyyn päin, olet vain kuin ei kiinnostaisi koko sänky.


    • Opeta koiras heti kättelyssä, että sänkyyn ei ole mitään asiaa.

      Oppii kyllä mahdollisimman nopeasti.

      Sitten makuuhuonen ovi kiinni ja jos ovea ei ole, niin korkea portti oven pieleen.

      Itselläni on 4v ja 3v koirat, jotka totuutettiin pennusta asti olemaan sängyssä, mutta nykyään ne eivät sinne saa mennä ja kyllä oppivat sen nopeasti.

    • Kaveri...

      Etsin ratkaisua kaverilleni. Kaverini isä antaa koiralle luvan tulla omalle sängylleen, mutta kaverini ja hänen siskonsa eivät. Koira on cockerspanieli ja monta kertaa kussut kaverini sängylle, mutta ei kaverini siskojen sängylle. Haluan auttaa kaveriani parhaani mukaan. Heillä on myös kissa. Kissa ja koira tekevät yhteistyötä siten että kissa aukaisee oven hyppäämällä kahvalle ja koira käy tarpeillaan kaverin sängyllä... :(

    • koiranpenn

      makkarin oven kahvan kääntäminen väärin päin tai haka oven yläkulmaan toimii.

      Oma 6kk pentu kussut nyt kahdesti sänkyyn. :( Ei vain viitsisi kieltää sängyssä oleilua kun kaksi muutakin aikuista koiraamme sängyllä saavat olla ja ne eivät tuollaista tee ja muutenkaan mitään johtajuus ongelmaa ole niiden kanssa, kieltämättä pentu on aika kovapäinen tapaus, mutta tarkoitus olikin ruveta lukitsemaan makuuhuone päivän ajaksi.

      Onhan tuo koirien sängyssä olo tavallaan ärsyttävää kun joutuu usein vaihtamaan sänkyvaatteita, mutta on se myös mukava kun koira makoilee siinä jaloissa. :) Siirtyvät kyllä muualle kun käskee.

      Luulenpa, että aika yleistä, että pennut kuseskelee sänkyyn, jos homma jatkuu aikuisena niin eri juttu.

    • yks vain

      Oma koirani oli kuulopuheiden mukaan ennen minulle tuloa kussut joka päivä sänkyyn ja tehnyt muutenkin tarpeensa sisälle. Minulle tullessaan oli 2vuotias ns ongelma tapaus. Edellisessä kodissa toinen koirista oli päässyt sänkyyn ja tämä ei joten mielenosoitustahan se todennäköisesti oli.

      Koirallla oli alkuvaiheessa eroahdistus, tuhoamisvietti,pelkopissoja, remmirähisiä Tänäkin päivänä uudet tuttavuudet etenkin miehet ovat pelottavia jolloin niskavillat nousee pystyyn, mutta pääsääntöisesti osataan kulkea hiljaa vieressä hieman luimien ohi.

      Ensimmäisestä päivästä lähtien otin tuon otuksen sänkyyn (harvemmin koira kuseksii omalle pedilleen tai ainakaan minulla ei ole koskaan tullut vastaan tapausta jossa koira olisi kuseksinut paikkaan minä tuntee omakseen). Kertaakaan ei ole sänkyyn tehnyt, ja jos on paha olo tai ripuli ollut niin kipittänyt hirveetä kyytiä kylpmäriin, tästä en tiiä mistä johtuu, mutta parempi niin :D Pääsääntöisesti nukkuu poissa ollessa kylppärissä koska makuuhuoneen ovi on kissojen takia poissaoloni ajan kiinni. Koti pysyy kunnossa kuhan muistaa roskat viedä muuten ne on ripoteltu ympäri kämppää, muuten ei kyllä enään pahaa sanottavaa omasta otuksesta ole.

      Oletko kiinnittänyt huomiota missä tilanteissa koira tekee sänkyyn muutoin kun yksin ollessaan? Mikäli nuhtelet sitä aina kun se on tehnyt kuset sänkyyn (lue kun tule kotiin) voi olla että koira on yksin kertaisesti paniikissa pissannut alleen kun kuulee että avain käy ovessa.

    • Anonyymi

      Sinun pitää käyttää koiraasi tunnin välein ulkona tai jos se menee ovelle.Jos koirasi tekee pissin ulos niin palkitse se joillain herkuilla. Siinä on ainakin yksi keino.

      Terveisin:Iiris

    • Anonyymi

      Töistä tullessa voi vetää hiukan muoviasua päälle, jos haluaa ottaa pienet tirsat kusesta kosteassa sängyssä ottaa. Toki voi opettaa koira kusemaan nurkkaan.

    • Anonyymi

      Se on ihan luonnollista, merkkaavat omat paneskelupaikkansa kilpailevia uroksia vastaan.

    • Anonyymi

      Minun sänkyyni saavat kusta koirat ja kissat. Urospuoliset voivat laskea sängylleni muutakin.

      -Jatta-

    • Anonyymi

      Tänään taas pyöritty vuoteessa koipaskakusi pirtelössä

      • Anonyymi

        Siitä vain seosta lusikoimaan muottiin. Sitten jääkaappiin tai pakastimeen, tulee hyviä kylmiä palleroisia joita tarjoilla muille elukanomistajalle.


    • Anonyymi

      Hidas oppinen piski, kun lähes 20 vuotta kuseksinu.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe