Dianen lopettaminen?

miten käy sitten

Oisko kellään kokemuksia Diane Novan lopettamisesta? Oon käyttänyt sitä jo tosi kauan, (monta vuotta, en edes muista että kuinka monta) hyvin tuloksin sinänsä mutta nyt voi olla että joutuu lopettamaan.

Onkos se taas sama pizzanaamaisuus edessä vai onko jollain hyviä kokemuksia?

Ihme homma ettei teini-ikä lopu naamassa vaikka muuten jo vanhuus vaivaa ;-)

17

9752

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nova

Mä käytin Dianee kolmisen vuotta. Mulle ne oli aika pettymys...ei musta tullu mitään baby facee...näpyt kyllä väheni, mutta odotin jotain parempaa.
      Nyt Dianen lopettamisesta on 8 kk:tta ja naamani on samassa kunnossa kun lopetin Dianen. Finnejä on, mutta ei mitään paiseita. Hyvin selviää puuterilla ja kriittisiin kohtiin sipasen vähän meikkivoidetta.

• ........

mulla oli TOSI hyvä hyvä iho kun käytin tuota diane novaa,paransi acnen täydellisesti, nyt kuin lopetin ne noin 3-4 kk sitten niin naama on taas järkyn näkönen! :( en haluaisi noita hormoneja jatkuvasti popsia, mut masentaa et minulla kävi näin.

• alkup.
        ........ kirjoitti:

mulla oli TOSI hyvä hyvä iho kun käytin tuota diane novaa,paransi acnen täydellisesti, nyt kuin lopetin ne noin 3-4 kk sitten niin naama on taas järkyn näkönen! :( en haluaisi noita hormoneja jatkuvasti popsia, mut masentaa et minulla kävi näin.

Harmi että teho ei jatkunutkaan!
        Pelkään että minulle käy samoin, nyt siis hyvä tilanne kun Dianet on käytössä.

En vaan jaksais TAAS alkaa siihen finnien kanssa kamppailuun...

• lopetin ja..
        alkup. kirjoitti:

Harmi että teho ei jatkunutkaan!
        Pelkään että minulle käy samoin, nyt siis hyvä tilanne kun Dianet on käytössä.

En vaan jaksais TAAS alkaa siihen finnien kanssa kamppailuun...

kokeilin jossain vaiheessa lopettaa dianet. no iho räjähti kuukaudessa joten äkkiä hain dianet takaisin, tyhmä kun olin. no sitten ajattelin, että jossain vaiheessa kuitenkin se ihon räjähtäminen pitää kokea, koska en halunnut olla "riippuvainen" pillereistä. mielummin hoidan aknen nyt, kuin jätän sen myöhemmän ajan murheeksi. menin heti ihotautilääkärille, menin jo ennen aknen tuloa, koska tiesin sen tulevan. söin ensin tetralysalia, joka esti aknen tulon kokonaan. mutta kun lopetin, iho alkoi pahenemaan, joten sain roan. sen kanssa ehtona on e-pillerit. sain reseptin, ja lääkäri luulee minun syövän niitä. koska ne ovat minulle turhia, niin en niitä syö. ja aina on se mahdollisuus, että jos roan jälkeen vielä syö e-pillereitä, niin lopettaessa akne puhkeaa.

• hmm
        lopetin ja.. kirjoitti:

kokeilin jossain vaiheessa lopettaa dianet. no iho räjähti kuukaudessa joten äkkiä hain dianet takaisin, tyhmä kun olin. no sitten ajattelin, että jossain vaiheessa kuitenkin se ihon räjähtäminen pitää kokea, koska en halunnut olla "riippuvainen" pillereistä. mielummin hoidan aknen nyt, kuin jätän sen myöhemmän ajan murheeksi. menin heti ihotautilääkärille, menin jo ennen aknen tuloa, koska tiesin sen tulevan. söin ensin tetralysalia, joka esti aknen tulon kokonaan. mutta kun lopetin, iho alkoi pahenemaan, joten sain roan. sen kanssa ehtona on e-pillerit. sain reseptin, ja lääkäri luulee minun syövän niitä. koska ne ovat minulle turhia, niin en niitä syö. ja aina on se mahdollisuus, että jos roan jälkeen vielä syö e-pillereitä, niin lopettaessa akne puhkeaa.

syö jotain muita matalahormonisia e-pillereitä roa kuurin aikana ja sen jälkeen niin oisko silti mahdollista et puhkeaa kunnon akne lopettamisen jälkeen? Eiks se oo vain se Diane Nova joka voi aiheuttaa aknen.. Kun nää e-pillerit on kuitenkin niin kätevä ehkäisykeino niin en haluais luopua niistä aknen takia.. mut syön nyt kans dianeja niin katon mitä sit tapahtuu..

• 5 pillerimerkkiä takana
        hmm kirjoitti:

syö jotain muita matalahormonisia e-pillereitä roa kuurin aikana ja sen jälkeen niin oisko silti mahdollista et puhkeaa kunnon akne lopettamisen jälkeen? Eiks se oo vain se Diane Nova joka voi aiheuttaa aknen.. Kun nää e-pillerit on kuitenkin niin kätevä ehkäisykeino niin en haluais luopua niistä aknen takia.. mut syön nyt kans dianeja niin katon mitä sit tapahtuu..

Juu, kyllä se on vaan niin, et jokasen pillerimerkin lopettaminen on aiheuttanu mulle rajun pahenemisvaiheen, ei pelkästään Diane Nova.

• Anonyymi

Diane Nova - https://hespac.com/dianenovafi.htm itse olen syönyt dianea n1½vuotta ja iho on aivan uskomattoman hyvässä kunnossa. (kärsin siis aivan kamalasta aknesta) myös auttoi menkka kipuihin ja niiden runsauteen (mulla oli menkkojen aikana aina täys helvetti päällä) myös paras ystäväni, joka 2vuotta dianea ja lopetti (koska ei jaksanut käydä hakemassa uusia) niin iso pysyi hyvässä kunnossa. (molemmat olemme 18v.)

• Tipi

Olen itse myös käyttänyt Diane Novaa monta vuotta, välillä ollut ilman. Kuvittelin kanssa joskus hourupäissäni, että olen jo tarpeeksi "vanha", ettei enää akne tule, mutta pöh, mitä vielä, joka ikinen kerta naama on alkanu kukkii taas n.1-2kk kuluttua pillereiden lopettamisesta, ja yhtä hirveeksi menee tilanne naamassa kuin teinivuosina!!! :(
      Näin meitsillä. :(

• Ninziii

Eipä kovin ruusuiselta kuulosta kun noita teidän viestejä lukee... Oon itsekin tässä jo pitemmän aikaa suunnitellut e-pillereiden (diane nova) lopettamista lähinnä mielialojen vaihtelun ja luomien/maksaläiskien lisääntymisen vuoksi. Oon syönyt niitä nyt kolme vuotta ja hieman hirvittää ajatus lopettamisesta. Onko muuten kukaan muu huomannut diane novaa syödessään luomien lisääntymistä etenkin kasvoissa ? Luomet ovat se suurin syy miksi edes harkitsen pillereiden lopettamista, mutta toisaalta enpä haluaisi saada takaisin myöskään finnejä, joita mulla oli ennen pillereitä paljon. Aluksi ajattelin, että koska teini-ikä on jo kaukana takana päin niin tuskin finnitkään enää palaisivat, mutta asia ei taidakaan olla ihan niin kun teidän juttuja lukee... :/ voi itku! :(

• pillerin popsija
        Ninziii kirjoitti:

Eipä kovin ruusuiselta kuulosta kun noita teidän viestejä lukee... Oon itsekin tässä jo pitemmän aikaa suunnitellut e-pillereiden (diane nova) lopettamista lähinnä mielialojen vaihtelun ja luomien/maksaläiskien lisääntymisen vuoksi. Oon syönyt niitä nyt kolme vuotta ja hieman hirvittää ajatus lopettamisesta. Onko muuten kukaan muu huomannut diane novaa syödessään luomien lisääntymistä etenkin kasvoissa ? Luomet ovat se suurin syy miksi edes harkitsen pillereiden lopettamista, mutta toisaalta enpä haluaisi saada takaisin myöskään finnejä, joita mulla oli ennen pillereitä paljon. Aluksi ajattelin, että koska teini-ikä on jo kaukana takana päin niin tuskin finnitkään enää palaisivat, mutta asia ei taidakaan olla ihan niin kun teidän juttuja lukee... :/ voi itku! :(

Moi,

Itse lopetin DN:n popsimisen muutama kuukausi sitten, sitä ennen olin niitä syönyt n. 7 v. yhtäjaksoisesti. Naamassa ei ole tapahtunut muutoksia, iho on pysynyt hyvänä, mutta suurempi ongelma on, että menkkoja ei ole tullut lopettamisen jälkeen (raskaana olemisen mahdollisuutta ei ole).

Saa nähdä räjähtääkö naama sitten kun menkat alkaa taas (jos alkaa, täytyy kohta mennä lääkäriin, kun niitä ei kuulu)

• Ninziii
        Ninziii kirjoitti:

Muistuipa tässä tänään mieleen nää keskustelut, joita huolestuneena luin viime keväänä, kun halusin lopettaa e- pillereiden syömisen tai ainakin vaihtaa niitä..useat olivat kirjoitelleet tänne ja muillekin palstoille paljon huonoja kokemuksia pillereiden vaihtamisesta/lopettamisesta. Niinpä ajattelin kertoa yhden iloisen tarinan x)
        Varasin siis keväällä ajan lääkärille, jonka kanssa tultiin siihen tulokseen, ettei pillereiden lopettaminen minun kohdallani ole järkevää, sillä seurustelen. Lääkäri huomautti lisäksi, että finnit saattavat tulla takaisin todennäköisemmin, jos lopetan pillerit kokonaan kuin jos vain vaihdan niitä. Lisäksi hän totesi myös, että koska minulla on migreeni, on fiksua vaihtaa pillerit melko korkeahormonisesta Diane Novasta vähemmän hormoneita sisältäviin.
        Tulos: vaihdoin Yasminelleen ja hienosti on mennyt. Muutamana ekana päivänä vaihdon jälkeen särki päätä ja olo oli kuin ilmapallolla, mutta nyt kaikki on hyvin. Iho on pysynyt tosi hyvänä ja migreenikin on vähentynyt. Turhaan pelkäsin :)

• pilalla..
        Ninziii kirjoitti:

Muistuipa tässä tänään mieleen nää keskustelut, joita huolestuneena luin viime keväänä, kun halusin lopettaa e- pillereiden syömisen tai ainakin vaihtaa niitä..useat olivat kirjoitelleet tänne ja muillekin palstoille paljon huonoja kokemuksia pillereiden vaihtamisesta/lopettamisesta. Niinpä ajattelin kertoa yhden iloisen tarinan x)
        Varasin siis keväällä ajan lääkärille, jonka kanssa tultiin siihen tulokseen, ettei pillereiden lopettaminen minun kohdallani ole järkevää, sillä seurustelen. Lääkäri huomautti lisäksi, että finnit saattavat tulla takaisin todennäköisemmin, jos lopetan pillerit kokonaan kuin jos vain vaihdan niitä. Lisäksi hän totesi myös, että koska minulla on migreeni, on fiksua vaihtaa pillerit melko korkeahormonisesta Diane Novasta vähemmän hormoneita sisältäviin.
        Tulos: vaihdoin Yasminelleen ja hienosti on mennyt. Muutamana ekana päivänä vaihdon jälkeen särki päätä ja olo oli kuin ilmapallolla, mutta nyt kaikki on hyvin. Iho on pysynyt tosi hyvänä ja migreenikin on vähentynyt. Turhaan pelkäsin :)

Laitampas tänne omia kokemuksia Diane Nova pillereiden lopettamisesta.
        Itse olin syönyt e-pillereitä jo lähes 10vuotta ja siitä Diane Novaa noin 4-5 vuotta. Välissä olin pitänyt pieniä taukoja,mutta silloin mitään ongelmia ei ollut. Ennen Dianea söin Meliane-merkkisiä.
        No, mut joka tapauksessa päätin nyt lopettaa noiden Diane-pillereiden käytön puoli vuotta sitten ja tässä listaa seurauksista:
        ei enää itkuraivareita kotona. Pystyn sulattamaan negatiiviset asiat helpommin. Nyt vasta tajusin, että nuo taakse jääneet kamalat mielialamuutokset johtui tosissaan pillereistä. Toisaalta tuntuu oudolta kun miettii tilanteita missä yleensä sai aina hirveet hepulit ja itku tuli helposti niin nyt ei itketä sit millään vaik mielikin tekis...:/
        -/ Menkat tuli sen verran myöhäs, et ehdin jo tehdä raskaustestitkin...mut tuli kuitenkin:)
        vaikuttaisi siltä, että varsinkin reisiin kertynyt selluliitti olisi kaikonnut osittain. En ole harrastanut nyt pahemmin urheiluakaan, joten voisi selittää pillereiden lopettamisella.lisäksi jalat ei tunnu niin turvonneilta kuin ennen.
        - iho alkoi nopeasti menemään huonoksi ja tilanne vaan pahentunut. finnejä (kipeitä paiseita) etenkin otsassa ja hiusrajassa, päänahassa, leuassa, selässä ja rinnassa
        - hiusten rasvoittuminen on kaikkein inhottavin. nyt on PAKKO pestä hiukset päivittäin shampoolla ja jos aamulla on pessyt hiukset niin iltaa kohti alkaa tuntumaan jo rasvaa hiuksissa ja päänahassa. Irroneen hiuksen tyvessä on usein valkoinen rasvapallukka ja kuivuineita sellaisia on päänahka täynnä..kuin hilsettä! Tosin tätä ongelmaa yritän nyt hoitaa kampaajan aineilla ja ehkä jo vähän helpottanut.
        - hiusten lähtö...tuntuu et nyt hiuksia on lähtenyt enemmän ja hiukset on harventunut. toivottavasti en kaljuunnu!!!
        Jeps, mut tässä tosiaan mun kokemuksia. mietin kokoajan alkaisinko syömään pillereitä uudelleen,mut eniten siinä pelottaa kuitenkin juuri noi mielialamuutokset. Ehkä menen kuitenkin lääkärille ja kysyn parempaa vaihtoehtoa..Ihan vielä kun ei oo tarkoitus raskaaksikaan tulla.

• iho huononi...

Hei,

Yksilöllistähän se on, miten kukakin reagoi... mutta mulle kävi niin ikävästi, että Diane novan lopetettuani puhkesi iho oikein huonoksi :(. Ihoni oli kaunis ja sileä ennen lopettamista, mutta parissa viikossa huononi tosi pahaksi. Punaisia inhottavan näköisiä finnejä ja naama punoittaa. Ei saa meikilläkään piiloon. Onneksi pääsen pian ihotautilääkärille. Toivottavasti sieltä löytyy apu...Kannattaa miettiä tarkkaan pillereiden lopettamista, tätä en toivo kenellekään!

• aaavaaa

Mulla on vaan hyviä kokemuksia kyseisten pillereiden lopettamisesta.

Meinasi pillereiden takia tulla ero poikaystävästäkin, sain ihan ihme raivo/itkukohtauksia joka aiheesta. Pahinta oli, etten osannut yhdistää huonoa oloani pillereihin ensin ollenkaan. itkukohtaukset tuli pikkuhiljaa, paheni koko ajan. ja iho meni ihan hirveään kuntoo heti kun alotin pillerit. mulla on ollut tosi paha akne n. 3 vuotta ja juuri kun se oli helpottamassa, pamahti se pillereiden myötä takaisin. mutta se kyllä helpotti "jo" reilussa puolessa vuodessa.

Pillerit lopetettuani (n. 5 kk sitten) iho on edelleen hyvä, ellei jopa parempi kuin pillereiden aikaan. tosin tähän saattaa vaikuttaa se, että kävin kitisemässä ihotautilääkärille ennen nappien lopettamista pelkoani aknen puhkeamisesta, ja hän määräsi dalacinia.
        Itkukohtaukset on loppuneet kuin seinään, nykyisin oon lauhkea kuin lammas. :D tosissaan riitoja ei enää nykyisin ole kuin todella harvoin, ennen ne oli lähes päivittäisiä!
        paino ei ole muuttunut, oisin toivonut että se olisi hieman tippunut :P tosin en kyllä lihonutkaan kuin kilon pillereiden aikana. selluliitti on kyllä kadonnut! siitä oon hyvin iloinen! :)

toivon että muut ymmärtävät pillereiden huonot vaikutukset heti, itselläni meni itkiessä ihan liian monta kuukautta...

• kokemuksia teillä
        aaavaaa kirjoitti:

Mulla on vaan hyviä kokemuksia kyseisten pillereiden lopettamisesta.

Meinasi pillereiden takia tulla ero poikaystävästäkin, sain ihan ihme raivo/itkukohtauksia joka aiheesta. Pahinta oli, etten osannut yhdistää huonoa oloani pillereihin ensin ollenkaan. itkukohtaukset tuli pikkuhiljaa, paheni koko ajan. ja iho meni ihan hirveään kuntoo heti kun alotin pillerit. mulla on ollut tosi paha akne n. 3 vuotta ja juuri kun se oli helpottamassa, pamahti se pillereiden myötä takaisin. mutta se kyllä helpotti "jo" reilussa puolessa vuodessa.

Pillerit lopetettuani (n. 5 kk sitten) iho on edelleen hyvä, ellei jopa parempi kuin pillereiden aikaan. tosin tähän saattaa vaikuttaa se, että kävin kitisemässä ihotautilääkärille ennen nappien lopettamista pelkoani aknen puhkeamisesta, ja hän määräsi dalacinia.
        Itkukohtaukset on loppuneet kuin seinään, nykyisin oon lauhkea kuin lammas. :D tosissaan riitoja ei enää nykyisin ole kuin todella harvoin, ennen ne oli lähes päivittäisiä!
        paino ei ole muuttunut, oisin toivonut että se olisi hieman tippunut :P tosin en kyllä lihonutkaan kuin kilon pillereiden aikana. selluliitti on kyllä kadonnut! siitä oon hyvin iloinen! :)

toivon että muut ymmärtävät pillereiden huonot vaikutukset heti, itselläni meni itkiessä ihan liian monta kuukautta...

tästä Dianesta. Mulla on ihotautilääkäri ensi viikolla ja luulen että saan Diane- kuurin. Vähän pelottaa tän perusteella mitä siitä tulee... :/

• Tuikkku
        kokemuksia teillä kirjoitti:

tästä Dianesta. Mulla on ihotautilääkäri ensi viikolla ja luulen että saan Diane- kuurin. Vähän pelottaa tän perusteella mitä siitä tulee... :/

Minulla on ollut ainakin 8 vuotta Dianenovat akneen. Lopetin kuukaus sitten. PMS on ollut aivan järkyttävä ja olen ollut todella ärtynyt ja ahdistunut, lisäksi olen taas saanut näpyt naamaan ..
        Ajattelin jatkaa pillereiden käyttöä sillä mielialani on paljon parempi niiden kanssa ja lisäksi iho finnitön.
        Olen kerran aikaisemmin lopettanut pillerit hetkellisesti ja kokeilin tuolloin tauon jälkeen Yasmineja, niistä pimahdin aivan täysin, onneksi tajusin muutaman päivän käytön jälkeen että mielialaoireet alkaa melkein heti kun otan pillerin! Lopetin muutaman päivän käytön jälkeen ja vaihdoin Dianeen takaisin.
        Olen siis Diane Nova koukkussa, parempi sekin kun finnit ja hurja PMS.

• Kiukkumamma
        Tuikkku kirjoitti:

Minulla on ollut ainakin 8 vuotta Dianenovat akneen. Lopetin kuukaus sitten. PMS on ollut aivan järkyttävä ja olen ollut todella ärtynyt ja ahdistunut, lisäksi olen taas saanut näpyt naamaan ..
        Ajattelin jatkaa pillereiden käyttöä sillä mielialani on paljon parempi niiden kanssa ja lisäksi iho finnitön.
        Olen kerran aikaisemmin lopettanut pillerit hetkellisesti ja kokeilin tuolloin tauon jälkeen Yasmineja, niistä pimahdin aivan täysin, onneksi tajusin muutaman päivän käytön jälkeen että mielialaoireet alkaa melkein heti kun otan pillerin! Lopetin muutaman päivän käytön jälkeen ja vaihdoin Dianeen takaisin.
        Olen siis Diane Nova koukkussa, parempi sekin kun finnit ja hurja PMS.

Ihan kuin mun suusta.. nyt lopettamisesta kuukaus. Tää on ihan hirveätä ja olen kanssa miettinyt aloittavani uudelleen koska en ole ollut ikinä näin ahdistunut ja kiukkunen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4245
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      327
      2145
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1994
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1861
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1780
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      453
      1754
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      477
      1594
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      56
      1395
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      467
      1310
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1306
    Aihe