onko kellään samanlaisia kokemuksia? mulle nimittäin tulee humektanista naamaan ihan hirveesti pieniä näppyjä. naama on kamalan tuntuinen ja näppyinen. oon aatellu lopettaa humektanin käytön ja ostaa jotain sebamedin kosteuttavaa geeliä, jota joku lääkäri sähköpostilla suositteli....! mulla on punainen ja arpinen iho. en viitti hirveesti olla ilman meikkiä....
HUMEKTAN
5
6576
Vastaukset
- humektan
Käytin Humektania joskus vuonna miekka ja kirves. Silloin ihoni oli todella huonossa jamassa...tosi rasvainen ja muutenkin ällö.
No...apteekissa suosittelivat tuota humektania kosteusvoiteeksi. Mutta ei kestäny kauaakaan kun ihoni alkoi hilseillä ja oli tosi kuiva. Eli siis mulle...rasvaiselle iholle (!) Humektanin kosteus ei riittäny. Vaikka sen pitäis olla akne- ja rasvaisen ihon kosteusvoide. Pettymys mikä pettymys! - ei sovi mulle
Olen käyttänyt Humektania yhden kuukauden, ja nyt olen parin päivän ajan huomannut otsassani pieniä näppyjä ja niitä on tosi paljon! Erikoista tässä on sekin, että minulle ei muutoin ole koskaan tullut otsaan mitään finnejä tai muita näppyjä, ei edes murrosiässä.
Näpyt eivät voi johtua muusta kuin Humektanista, koska mikään muu ihonhoitorutiinissani tai elintavoissani ei ole muuttunut kuin se, että vaihdoin kosteusvoiteen Humektaniin.
Joten huomenna apteekkiin ostamaan taas kallista Louis Widmerin uv6-tehokosteuttajaa...
Löysin tämän vanhan ketjun googlaamalla hakusanat 'Humektanista näppyjä'.
Jos ihoni ei parane ja näpyt katoa kuukauden kuluttua, kun olen ollut käyttämättä Humektania kuukauden ja käyttänyt perinteistä Louis Widmerin voidetta, tulen ilmoittamaan tänne siitä ja palauttamaan Humektanin kunnian. Mutta melko varma olen, että näpyt johtuvat Humektanista. - Cariitta
Humektanista on minullekin tullut aina näppyjä. Ei ensimmäisten päivien aikana, mutta viikon parin sisällä. Ja kyseessä EI voi olla mikään ilmiö "nyt se iho puhdistuu ja työntää talin / rasvan ulos ja sitten paranee", koska näpyt tulevat niille(kin) alueille, missä ei ikinä ole ennen ollut. Ja on useasti tullut kokeiltua pidemmänkin kaavan kautta, mutta pakko on ollut lopettaa jatkuva käyttö kun tilanne on vain pysynyt pahana.
Humektania käytän kuitenkin joskus naaman pesemiseen ja joskus voin laittaa sitä parina päivänä kuussa naamankin iholle, mutta pidempi käyttö johtaa aina näppylöintiin : (
En ole varma, ovatko ne ihan rehellisiä ihomatoja tai finnejä, vai ovatko ne niitä epämääräisiä, melkein rakkulamaisia näppyjä, joita voi tulla ruusufinniin taipuvaiselle iholle kosteudesta. Ja myös kosteusvoiteista. Kokemusperäisesti olen tuon huomannut jo 70-luvulla, mutta vasta vähän aikaa sitten luin asiasta tietoakin.
Aqualan on muuten myös aivan pasga voide ainakin mun naamalle, siitä lehahtaa näpyt vielä pikemmin kuin Humektanista. Aqualan kaiken lisäksi jotenkin haisee huonolle, päinvastoin kuin Humektan.
Minulla on nyt keski-ikäisenä vuosikymmenten kokemus oman ihon hoidosta. Jo teininä huomasin, että mun iho ei siedä vaan mitään kosteusvoidetta. Ei kosmetologien suosittelemia eikä kosmetiikkaedustajien suosittelemia. On ollut Dr. Ecksteinin ja Ella Bachet ym.
Mutta pakko joskus laittaa jotain, mutta säännöllisesti käytettynä ei tule kuin haittaa. - kauan käyttäny
Erisanin kosteusvoiteet on kans ihan hyviä. Ei tuu ainakaan näppylöitä sen takia.
- perusvoiteet
Mulla on erisanista vain huonoja kokeumuksia, ne kirvelee ja kutisee mun ihollani joka on herkkä, atooppinen mutta myös akne on.
Mulla on nyt käytössä ollu jo monia vuosia essex plus hydrogeeli ja siihen oon
ollu kyllä tyytyväinen kasvoille käytettynä :)
Joskus kun mulla kuivuu herkästi etenkin suunympärys, niin käytän myös agualan L tai ceralan peruvoiteita. :)
Humektania oon joskus käyttänyt kun ihopolilla sitä suosittelivat kehon pesemiseen ja päänahan, kun se oli kuiva, mutta en oo kauheesti käyttänyt
ksoka tosiaankin se ei riittänyt ksoteuttamaan minun kasvojani ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791